Kezdőlap Címkék Hír TV

Címke: Hír TV

Rekviem a Hír TV-ért

Most, hogy a Gazdasági Versenyhivatal a rá nem mindig jellemző gyorsasággal áldását adta a Nyerges-Simicska adásvételre, eldőlni látszik Hír TV sorsa. Nagy valószínűséggel az lesz vele, amit sokan tudni vélnek: Nyerges Zsolt nem a végállomás, Simicska Lajos egykori médiabirodalmának zászlóshajóját bekebelezi majd Mészáros Lőrinc feneketlen bendője. Eltűnik benne, hogy aztán Mészáros Lőrinc miniszterelnöki beosztásban lévő barátja azt tegye vele, amit jónak lát. Feltehetőleg amint teheti, megszünteti.

Azok, akik néhány évvel ezelőtt még szerették a Hír TV-t, ájtatosan csüngtek rajta, s lesték minden szavát, ma kígyót-békát mondanak rá, és a legszívesebben sóval hintenék be a helyét.

Mi, akik évekkel ezelőtt nem szerettük a Hír TV-t, mert hazudott és sötét érdekek szolgálatába szegődött, ma már szeretnénk szeretni, de nem tudjuk, és nem is fogjuk megkedvelni soha, mert még emlékszünk arra, amire azok, akik egykor szerették, nem szívesen emlékeznek.

Próbáljuk sajnálni a Hír TV-t, mert hát ott is kollégák dolgoznak, akik nem sok idő múlva munkahely és feladat nélkül maradnak. Könnyebb volna persze sajnálnunk őket, ha annak idején, amikor nekünk nem lett munkánk és mi voltunk azok, akiknek nem maradt feladatunk, ők is együttéreztek volna velünk.

Most már persze mindegy, fölösleges moralizálni, mert minden elvégeztetett. A szabad sajtónak nem a Hír TV nem túl távoli bezárásával lesz vége. A vég már korábban elkezdődött, csak sokan nem akarták észrevenni. Azt hitték, hogy a sajtó szabad, hiszen még ma is mindent meg lehet írni. Mert maradtak még – igaz, nem túl nagy számban – olyan szabad szigetek, ahol valódi hírek és információk is megjelenhetnek.

Elmondom, sokadszor: nem ez a sajtószabadság. A sajtó szabadsága nem csak azt jelenti, hogy valamit meg lehet-e írni, hanem azt is, hogy el lehet-e juttatni az olvasókhoz. Akkor szabad a sajtó, ha, főleg a kisebb településeken, nem csak a központból útnak indított hazugságokat hallhatják, láthatják, olvashatják.

Talán majd valamikor valaki megírja ennek a mostani kornak a sajtótörténetét. Fontos dokumentum lesz ez. Még akkor is, ha – néhány kutatót leszámítva – már senkit sem fog érdekelni.

A nap kérdése – Kié lesz valójában a Hír TV?

0

A Gazdasági Versenyhivatal tegnap jóváhagyta, hogy Nyerges Zsolt megvásárolhassa a Hír TV-t korábbi üzlettársától, Simicska Lajostól.

This poll is no longer accepting votes

Ön szerint Nyerges Zsolt megtartja az egy ideje ellenzékiként működő televíziót, vagy továbbadja Mészáros Lőrincnek?

Lemondott a Hír TV elnöke, mi lesz a többiekkel?

Miután Simicska Lajos bejelentette, hogy gyakorlatilag minden üzleti vállalkozását eladja korábbi üzlettársának, Nyerges Zsoltnak, azonnal megindultak a találgatások.

Elsősorban a médiabirodalom zászlóshajójaként emlegetett Hír TV sorsa érdekelte az embereket, és sokan tudni vélték, hogy Nyerges Zsolt nem a végállomás, vagyis, a 2015-ös G-nap óta az ellenzéki nézők által preferált televízió sorsa finoman fogalmazva is bizonytalan.

Fonyó Károly, a Hír TV ma lemondott elnöke

A Független Hírügynökség korábbi információi szerint úgy volt, hogy a Hír TV változatlan módon még egy hónapig folytathatja a munkát, ám ez a számítást most áthúzta a Gazdasági Verseny Hivatal, amely a szokásosnál jóval gyorsabban hozott határozatot és adott zöld utat annak, hogy Nyerges Zsolt megvásárolhassa a televíziót.

A GVH tegnap jelezte, hogy áldását adta az üzletre, mára a Hír TV elnöke, Fonyó Károly lemondott. Ezt követően várható, hogy a Simicska Lajos által kinevezett emberek sorba visszalépnek és hamarosan az Orbán Viktor által jóváhagyott káderek kerülnek a helyükre.

Mindenét eladja Simicska Lajos

0

Közleményben jelentette be, hogy gyakorlatilag minden érdekeltségét eladja régi üzlettársának, Nyerges Zsoltnak.

Az Index által megkapott közlemény szerint „Dr. Nyerges Zsolt megvásárolja dr. Simicska Lajos és családja saját és közös tulajdonában lévő

építőipari, mezőgazdasági, média- és közterületi reklámpiaci, illetve vagyonkezelői

üzleti érdekeltségeit.”

Azt is írják, hogy az érintett cégek egy részében Nyerges Zsolt eddig tulajdonostárs, másokban pedig vezető tisztségviselő volt. A szükséges versenyhivatali eljárásokat elindítják.

A közlemény szerint sem most, sem később

nem hozzák nyilvánosságra a vételárat

és a szerződések tartalmát, mondván, ez üzleti titok.

Simicska Lajos tulajdonában van többek között a Közgép, a Hír TV, a tévés műsorgyártással foglalkozó Hungister, a Mahir, a Publimont közterületi reklámcég, a Neo-Met Vagyonkezelő és a Mezort Zrt. agrárcég.

Nyerges Zsolt Simicska legrégebbi üzlettársa, társtulajdonos többek között a Közgépben, amelynek korábban vezérigazgatója is volt. Ő is kapcsolatban állt Orbán Viktorral, még a G-nap, a Simicska-Orbán háború kirobbanása után is együtt jelentek meg egy stadionátadón.

Orbán Viktor és Nyerges Zsolt az újjáépített Tiszaligeti Stadion megnyitóján Szolnokon, 2016. április 9-én.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

Tavaly olyan pletykákról írt néhány lap, miszerint a két régi üzlettárs összeveszett, sőt, össze is verekedett. Ezt Nyerges tagadta.

Arról, hogy az április választás után milyen pletykák terjedtek Simicska Lajosról, itt írtunk korábban.

Bréking nyúz, április 19. – Tudósítás a másik valóságból

0

Veiszer Alindát és Kálmán Olgát gyalázza egy névtelen írásban az Origo, miközben a főszerkesztője megint a 888-ra írt, a Ripost újabb mélypontot elérve ezúttal Soros György fiáról és annak barátjáról ír, Gulyás Mártont is belekeverve, és a Pesti Srácokhoz is eljutott a turnézó Rogán Antal. Megnéztük, mi újság a kormánymédia alternatív valóságában.

Az Origo névtelen szerzője egy demagóg írásban állítja, hogy nem akar demagóg lenni

„39 embert rúgott ki Simicska Lajos párttelevíziójából, a Hír TV-ből. A Jobbikot tulajdonló oligarcha a múlt héten felszámolta a Magyar Nemzetet és a Lánchíd Rádiót. A tévéjét egyelőre nem zárja be, de alig lesznek műsorok. Amit nehéz megmagyarázni: Kálmán Olgát még mindig tartja. Kálmán Olga rekordfizetéséből 10-15, becsületesen dolgozó technikai munkatárs tudna hazavinni pénzt a családjához, ha ők maradhattak volna a bukott riporternő helyett, akinek műsorát botrányosan kevesen nézik. De nem akarunk demagógok lenni, hiszen magáncégével azt csinál a részeges oligarcha, amit akar.

Nyilvánvalóan, aki egy percet is látott a most kirúgott Péterfi Judit vagy Veiszer Alinda műsorából, és nem elvakult Jobbik- vagy mondjuk DK-szimpatizáns, nehezen sajnálja. Az elfogultság jelképei ők is. Péterfi még az ATV-t megelőző munkahelyére, a baloldali kábeltévécskéhez is – megmosolyogtató képernyőképtelensége ellenére – több mint furcsa körülmények között került. Az ellenzéki politikusokhoz való gátlástalan törleszkedés jellemezte riportjait, és ugyanez mondható el Veiszerről, aki szintén rendszeresen sápítozott ellenzéki értelmiségiekkel, hogy milyen borzalmas hely ez a Magyarország.

Kálmán Olga viszont – egyelőre – marad. Ha hinni lehet neki, akkor marad a saját kollégáit is irritáló, kirívóan magas fizetése is. Négymillió forint, egy nézetlen műsorért… (…)

Tehát, amikor a Magyar Idők vagy a 888, esetleg éppen mi rosszat írunk Kálmán Olgáról, akkor ezt szerinte minimum azért tesszük, mert meg akarunk felelni “odafent”-nek, de még inkább ezt (ahogy Kálmán Olga fogalmaz) “odafent” megírják helyettünk.

Ez a gondolatmenet azért tanulságos, mert a személyiség – mondjuk úgy – egyfajta torzulását lehet így nyomon követni. Hogyhogy ennyire képtelen magát kívülről látni Kálmán Olga? Tényleg nem tudja, hogy társaságokban, ha elhangzik az a név, hogy Kálmán Olga, mindenki dől a röhögéstől? Nem látott egy percet sem mondjuk abból az Echo TV-s műsorból, ahol a két kiváló publicista, Apáti Bence, Megadja Gábor és két, nagyon szellemes Pesti Srácok-újságíró percekig rajta röhög?”

Az Origo főszerkesztője közben a 888-ra is írt

„Mindig mulatságos, amikor a tisztesség, az egyenesség, az őszinteség maszkjába bújt emberről kiderül, hogy egy hazug, utolsó imposztor. Lehet, hogy ez gyengeség a néző, a szemlélő részéről, lehet, hogy ilyenkor annak örülünk, hogy még sincsenek tökéletes emberek, talán a saját esendőségeink alól próbáljuk magunkat felmenteni. Nem tudom. De az biztos, hogy az agresszív baloldali színész, Philippe Caubere bukásában van valami mulatságos. És mégsem tud az ember Caubere-n olyan nyugodtan nevetni. Elmondom, miért. (…)

Mivel nem lett sztár, ezért megveti a népszerű színészeket, számára Belmondo egy senki (dehogy az, ezerszer nagyobb színész). Saját magát úgy határozza meg, hogy ő Philippe Caubere. Ismerős gondolkodás. Schilling Árpád sem a rendezők versenyében akar indulni, mert abban lemaradna. Mondjuk éppen Vidnyánszky Attila mögött. Ő a Schilling Árpád-bajnokságban indul. És milyen igaza van. A Schilling Árpádok között kétségtelenül Schilling Árpád a legjobb. Na, ilyen Caubere is.”

A Ripost újabb mélyponton, most Soros György fiáról és barátjáról „célozgat”

„Soros György kép­te­len be­le­nyu­godni a vá­lasz­tási ve­re­ségbe, nem adja fel a mig­rán­sok be­te­le­pí­té­sé­nek ter­vét. A hét ele­jén Brüsszelbe ment, hogy ismét onnan tá­madja Ma­gyar­or­szá­got. Az új had­já­rat pa­rancs­noka ez­út­tal is a fia, Alex. (…)

Soros György már korábban a fiára bízta a magyar osztagok vezetését. Alex és barátja Maxwell szemelte ki például a garázda Gulyás Mártont, ők láttak benne fantáziát. De bíznak Gurmai Zita szocialista nagyasszony fiában, Gulyás Balázsban is, aki a demokratikus választások elleni tüntetések főszervezője. Már gratuláltak is neki, lelkesülten posztolva a szabad választásokat tagadó demonstráció fotóját… (…)

Soros Alex rövidesen újra személyesen tart eligazítást a magyar osztagnak, és ismét vele jön elválaszthatatlan társa Maxwell Osborne is. Maxwell szó szerint élet és harcostársa a Soros-örökösnek. Elválaszthatatlanok. (…)

A képeken már-már provokatív módon demonstrálják fizikai és érzelmi összetartozásukat. Gyakran ölelkeznek, szorítják egymás kezét. A nyilvános posztokhoz írt szövegek szoros és egyre mélyülő emberi kapcsolatról tanúskodnak. (…)

Elsősorban az ő favoritja Gulyás Márton, akit főként Maxwell „megérzései” alapján pénzelnek Sorosék. Hogy mit lát Maxwell Osborne Gulyásban? Talán a vehemenciája tetszik neki, netán a stílusa, beleértve az atlétatrikót, piros pöttyös zoknit és lila nyakkendőt is.”

A kormánymédiát végigturnézó Rogán Antal most a Pesti Srácokhoz jutott el

„Ágyútűz fog zúdulni ránk, de ez az ágyútűz egy olyan erődöt fog érni, amelyet a magyar emberek keményen megerősítettek április 8-án. Mi ki fogunk tartani, a bevándorláspolitika ügyében egy jottányit sem engedünk – mondta a PestiSrácok.hu-nak adott interjúban Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter, hozzátéve: nagyon reméli, hogy a jövő évi európai parlamenti választás után józan brüsszeli politika következik. A miniszter, aki mindvégig részt vett a Fidesz kampányában és Orbán Viktort is elkísérte a vidéki útjaira, közölte: tudatos döntés volt, hogy a kampányban a legtöbbet nem a kormányzás eredményeiről, hanem a bevándorlás elleni küzdelemről, Európa jövőjéről beszéltek, hiszen sosem rejtették véka alá, hogy ez a választás valódi tétje. Rogán Antal kérdésünkre kitért arra is, hogy Simicska Lajos tetteire nincs épeszű magyarázat, az olvasókat és értékrendjüket eláruló magyar nemzetesek pedig kizárólag saját magukat okolhatják a sorsukért. Szóba került a liberálisok kétszínű kiállása az antiszemitizmus ellen és az is, hogy az új kormányt részben új emberekkel és új struktúrával kívánja összeállítani Orbán Viktor.”

Volt három év, amikor Simicska Lajos és Veiszer Alinda érdekei egybeestek

Kirúgták a Hír TV-ből Veiszer Alindát, és Szöllősi Györgyit. A csatorna pénzügyi gondokra hivatkozva vált meg két legnépszerűbb műsorvezetőjétől. A Magyar Nemzet megszüntetése, a Lánchíd Rádió elhallgatása után várható volt, hogy a Hír TV is csak jelentős áldozatokkal éli túl Simicska Lajos kihátrálását a hazai médiapiacról. De az intézmény azt ígéri, hogy a hírszolgáltatás színvonalas marad. A Független Hírügynökségnek Veiszer Alinda arról nyilatkozik, hogy időnként mindenkinek jól jöhet a kirúgás.

A hír röviden csak annyi, hogy Veiszer Alindát is elbocsátották, a Hír TV-től. Mi volt az első gondolatod?

Az első nem tűr nyomdafestéket. Értetlenül álltam a helyzet előtt, mert igazán nem tudtam az okát. Persze a híreket hallottuk, hisz már korábban bejelentették, hogy „üzemgazdasági okokból” leépítések várhatóak. De a felénk irányuló kommunikációból nem ezt olvastuk ki, ráadásul nem is érzékeljük az okot. Az a műsor, amit a mi szerkesztőségünk készít, valójában nem is drága, sok pénzt ezzel aligha lehet megtakarítani. A nézők viszont szerették, ami a televízió esetében kifejezetten előny.

Valóban azt érzékelhette a kívülálló is, hogy a csoportos leépítést ugyan bejelentették, de első körben nem hallottam a neved. Reménykedtél, hogy tovább csinálhatod?

Természetesnek tartottam volna a folytatást, mert nem hangzottak el érvek a műsor megszüntetésére. De valójában tudomásul kell venni, és kész! Nincs ugyan ok, ettől értetlenül álltunk a döntés előtt, de végül is korrekt volt mindenki. Még olyan érzésem sincs, hogy átvertek, őszintén megmondták, nincs pénz! Ez a döntés született és kész!

Majdnem, hogy fel voltál dobva, a Facebookon láttam a bejegyzésedet, amely szerint mindenkinek azt ajánlod, hogy időnként rúgják ki! Ezt most, néhány óra után is így gondolod?

Igen, ugyanis a műsoraimról fantasztikus visszajelzéseket kaptam közéleti szereplőktől, művészektől, újságíróktól, szakmabeli televíziósoktól, vagy olyan kritikusoktól, akik korábban sokat bíráltak. Ennek borzasztóan örültem, de azért jó érzés lett volna, ha ezek az elismerések már az adások után eljutnak hozzám. S nem csak akkor, mikor kiderül, hogy nincs tovább. A dicséreteknek azért örültem, mert érdemes volt dolgozni, s ez mindenkit doppingol.

Egykori tanárod, Szegvári Katalin felidézi a tehetségkutató műsort, ami a pályára tett, ahol az első igazságtalanság ért. Ha tudod, hogy ennyi méltánytalanság követi a kezdetet, akkor is ezt az utat jártad volna?

Persze, ez nem kérdés. Tapsikolva! Még akkor is, ha drámainak tartom, ami a magyar médiában történik. De ha csak annyi történt volna velem, ami az eltelt évtizedekben, az már elég lenne nekem. De elég lenne az a sok szeretet is, amit ma, a kirúgásom napján kaptam. Ha többet nem csinálhatok televíziós műsort, akkor is büszke vagyok a már meglévőkre. A Hír TV műsoraiban látható „Alinda” sokkal jobb volt, mint a „Záróra”. Imádtam a közéletiséget, a konfliktusokat, ezért is megérte. A többi csak ajándék lesz!

Nem ez első kirúgásod, hisz a köztelevízió igyekezett tőled megszabadulni. Az mennyivel volt más?

Az sokkal jobban fájt, mert gerinctelen emberek, aljas, sunyi módon csinálták, itt pedig csak annyit mondtak, hogy bocs’ gazdasági leépítés van.

Amikor a Hír tv-hez szegőtél, akkor szerintem te nagyot kockáztattál, hiszen három évvel ezelőtt ez a csatorna a Fidesznek, illetve Orbán Viktornak elkötelezett, nézhetetlen propaganda műsort sugárzott. Érezted, hogy nagy a bukás veszélye?

Valóban, nagy volt a kockázat, amit kollégákkal, köztük Szöllősi Györgyivel s másokkal együtt vállaltunk. Mi ezt a nem kis rizikót abban a reményben vállaltuk, mert hinni akartunk abban, hogy kell egy hely, ahol tisztességesen művelhetjük a szakmát!

Kétségtelen, ennek a tévének van, vagy talán már csak volt egy borzasztóan kétes múltja, amit azonban a magunk hitelességével igyekeztünk megváltoztatni. Három év után úgy érzem, hogy ez sikerült, ráadásul mi magunk is megőriztük, vagy tovább növeltük a korábban megszerzett hitelünket. 

A Hír TV nézői sok érdekes beszélgetéssel gazdagabbak, de te mit viszel magaddal az elmúlt három évből?

Ugyanezt! Érdekes, fontos, és tanulságos beszélgetéseket. Az eltelt évek alatt, a 30-as éveim közepére beértem. Már megkarcolt az élet, hisz kirúgtak a közmédiából. Mérlegelnem kellett, hogy milyen kompromisszumokat vállalhatok fel, s melyeket kell elutasítanom. Az elmúlt években megtanultam, hogy mi a pótolhatatlan veszteség, ugyanis meghalt a nagypapám. De boldog vagyok, mert született két gyerekem. Felnőttem, karcosabb lettem, emberibb és tapasztaltabb, s ez érzékelhető volt minden műsoromban.

Ha nincs a Hír tv-ben eltöltött három év, akkor soha nem tudom meg, hogy az a lány, aki a közmédiában kezdő létére a Zárórát megcsinálhatta, az hova juthat. Ma már tudom.

Gondolom, hogy beszélgetéseid fennmaradnak a Hír TV archívumában. Melyik az, amire később rákattintatsz?

Legutóbb Tompa Andrea íróval beszélgettem, vagy Romsics Ignáccal, speciális aurája volt Lukáts Andorral, Bezerédi Zoltánnal, vagy az Ungváry Krisztiánnal folytatott beszélgetésnek.

Azt tudjuk, Simicska Lajos azért üzemeltette a Hír TV-t, hogy egykori politikai barátját, Orbán Viktort megbuktassa. Ehhez keresett műsorkészítőket, s használta ki az oda szerződőket. Nem zavart, hogy ehhez te csak eszköz voltál?

Nem kezeltek eszközként, senki nem szólt bele a munkámba; nem mondták meg, hogy kit hívhatok meg, és mit kérdezhetek.

De azért vittek oda, mert olyan vagy, amilyen.

Ezt az egészet úgy gondolom, hogy volt a XXI. századnak három olyan éve, amikor Simicska Lajos és Veiszer Alinda érdekei nem álltak távol egymástól.

Simicska Lajos lebontja az eddig működtetett médiarendszert, a jövőben veled együtt sokakat nem foglalkoztat majd. Azt írtad azt írtad az internetre, hogy „nem tudod, hogy lesz-e még kritikusan kérdező, bátor mondatokkal teli műsorod. Lesz?

Remélem, de nem tudom, hogy hol. Pusztán pár órája tudom, hogy az eddigi műsoromnak nincs tovább. Egyelőre azonban május végéig sok műsort elkészíthetek, s azon gondolkodom, hogy oda kiket kéne még meghívni.

Mondj neveket, kiket szeretnél?

Nem mondok! Nem mondok, mert vannak olyan emberek, akiket már két éve győzködök, s abban reménykedem, hogy az utolsó adások egyikébe elfogadják a meghívást. Remélem, rá tudom őket venni a beszélgetésre azzal, hogy én talán már soha nem készítek televíziós műsort, de ezeket az utolsó adásokat szeretném nagyon jól megcsinálni. Szeretnék méltó módon búcsúzni.

A magyar médiaviszonyokat ismerjük, a jelek szerint totális lesz az állam, illetve a Fidesz, pontosabban Mészáros Lőrinc és Andy Vajna befolyása. Fiatalon látod, hogy merre van előre?

Az internetre költözhet a nyilvánosság. Az nehezebben felügyelhető, s talán nem darálható be. Van azért lehetőség, csak meg kell találni.

Megmarad a Hír TV-n Kálmán Olga műsora

Az Origo hírportálon megjelent cikk állításával ellentétben a Hír TV karcsúsításába nem esik bele Kálmán Olga Egyenesen című műsora.

Valami történik Simicska médiabirodalmában

Amint az várható volt, a választási eredmények Simicska Lajos médiabirodalmát sem hagyják érintetlenül. A Független Hírügynökség értesülései szerint a Simicska Lajoshoz tartozó médiabirodalom „zászlóshajóinál”, azaz, a Magyar Nemzetnél, a Hír TV-nél és a Lánchíd Rádiónál ma délelőtt 10 órára állománygyűlésre hívták össze az ott dolgozó munkatársakat és vezetőket.

Amint a történtekről többet tudunk, cikkünket frissítjük.

Kamuszavazók és kamuszavaztatók? Néhány furcsa szám

A külképviseleti szavazásra bejelentkezettek adatai között néhány érdekes számra bukkantunk. Kiugróan sokan fognak voksolni olyan, szomszédos magyarlakta városokban, mint Beregszász, Ungvár, Csíkszereda, Kolozsvár és Szabadka. Vajon magyarok látogatnak tömegesen pont április 8-án ezekbe a városokba? Vagy lehet, hogy a Magyarországon bejelentett lakcímmel rendelkező kettős állampolgárok nem jönnek el a magyar lakcímük szerinti szavazókörzetbe? Sok ezer szavazatról van szó, amelyek sorsdöntőek lehetnek a Fidesz számára abban a körzetben, ahol amúgy a Jobbik igen komoly ellenfele a kormánypártoknak.

Ez utóbbit persze határozottan állítani nem lehet, de benne van a pakliban, hiszen a levélben szavazókkal ellentétben a magyarországi lakcímmel rendelkező kettős állampolgárok nemcsak pártlistára, hanem egyéni jelöltekre is szavazhatnak. Így könnyen győztessé tehetik a Fideszt egy olyan térségben, ahol egyes településeken nagyobb a bejelentett kettős ukrán-magyar állampolgárok száma, mint a valóban ott is élő őslakosoké.

Már csak azért is, mert ahogy több korábbi oknyomozó riportól kiderül, akár írásban is kiadják nekik, hogy kire kell ikszelniük, ezzel

törvénytelen állampolgárság-bizniszbe kényszerítve őket.

A regisztrációs adatokat bogarászva szembeötlőek néhány szomszédos országbeli magyarlakta település kiugró számai. Elsősorban ukrajnai városokról van szó, de néhány romániai is ide sorolható.

Vajon mivel magyarázható például, hogy a kárpátukrajnai Beregszászon több mint kétezren regisztráltak az ottani külképviseleti szavazásra?

Hiszen tudjuk, nem a külképviseleteken (s nem is hazai szavazókörzetekben), hanem levélben szavaznak azok a kettős állampolgárok, akik nem rendelkeznek magyarországi lakcímmel – ők tehát nem ebben a körben jelentkeznek be a választói névjegyzékbe.

Nehezen hihető, hogy olyan magyarországi magyar állampolgárok fognak április 8-án Beregszászon – és több más városban – szavazni tömegesen, akik valamilyen okból pont azon a hétvégén, pont ott fognak tartózkodni, akár turistaként, akár hivatalos ügyben.

Forrás: NVI

Érdekes módon Ukrajnára és Erdélyre, s kevésbé, de azért a Vajdaságra is jellemző a kiugróan magas szám, miközben a kettős állampolgárságot tiltó Szlovákiában egyáltalán, és Szlovéniában sem figyelhető meg ez a jelenség.

Forrás: NVI

Az embernek óhatatlanul azok a történetek jutnak az eszébe, amelyek arról szólnak, hogy a határ innenső oldalához közel fekvő egyes településeken hirtelen megugrott az ottani lakcímre bejelentett ukrajnai kettős állampolgárok száma. Mint mi is megírtuk, évek óta beszédtéma, hogy az ukrán határ menti településeken sokan csak azért jelentkeztek be, hogy magyarországi nyugdíjat kaphassanak. A hírek szerint meglehetősen magas nyugdíjhoz lehet hozzájutni, vannak olyan ukrán állampolgárok, akiknek havonta több százezer forint üti a markukat. Gyurcsány Ferenc, a DK elnöke helyszínen készített kampányvideója szerint

Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében nagyjából 26 ezer olyan ukrán állampolgár lehet, aki csak azért jelentkezett be Magyarországra, hogy az itteni nyugdíjat, szociális ellátást, gyermekvédelmi és csecsemővédelmi ellátást megkaphassa.

Az egyik falu esetében a választói névjegyzékben az Ukrajnából bejelentkezettek többen voltak, mint a helyiek a kvótanépszavazás idején. Ezen állampolgárok egy része Gyurcsány elmondása alapján meglehetősen aktív a választáson.

De nem Gyurcsány volt az első, aki foglalkozott a témával. Már tavaly télen oknyomozó riportot közölt Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből a Hír TV Célpont című műsora, amely arra a furcsa (persze a kamuszavazó- és szociális ellátásért, nyugdíjért megvalósuló biznisszel végül is megmagyarázható) jelenségre hívta fel a figyelmet, hogy az unió egyik legszegényebb régiójában, Szabolcs-Szatmár-Beregben valamilyen „rejtélyes” okból rohamosan nő a lakosság száma. Lónyán például a kettős állampolgárság bevezetése óta 70 százalékkal, Beregsurányon 111, Botpaládon pedig 67 százalékkal.

A lónyai polgármester maga is elismerte, hogy a bejelentkezők közül valójában csak 4-5 család lakik életvitelszerűen a településen, a többiek bejelentkeztek valahova, vagy romos épületet vettek meg.

Ha valóban szavazási bizniszről van szó, ez egy nagyon okos húzás volt a Fidesz részéről: jól járnak vele az érintett kettős állampolgárok, akik hozzájutnak a magyar szociális ellátáshoz (az iskolakezdési támogatástól kezdve a hazai egészségügyi ellátásig), és egy még mindig érvényben lévő 1963-as szovjet-magyar egyezmény alapján ma akár a háromszázezer forintot is meghaladó nyugdíjat kaphatnak Magyarországon.

A kormánypártoknak pedig biztosítva van sok tízezer plusz szavazat (köztük akár olyan ukránoké, akik még magyarul sem tudnak, de ki tudja, honnan és hogyan szerzett papírok alapján megkapták a kettős állampolgárságot). S anyagi szempontból legalábbis jól jár az is, aki akár századikként is befogadja házikójába az ukrán-magyar állampolgárt, hiszen ennek fejében közmunkát és így megélhetést ígérnek neki a munkanélküliség által súlyosan sújtott térségben.

A helyzet a riport elkészülte óta semmit sem változott – mint az kiderült az RTL Klub Házon kívül egyik márciusi műsorából. A riporter hasonlókat tapasztalt a helyszínen: azt, hogy az elmúlt nyolc évben például Kispaládon megháromszorozódott a lakosok száma. Van olyan család  – s ezt névvel, képpel vállalta a nyilatkozó –, amely tömegesen fogadott be kamuszavazóként illetett kettős-magyar állampolgárokat, akiket ő soha nem látott.

A bejelentést is elintézték helyette, és a polgármester-asszony biztosította őket arról, hogy egyeztetett a rendőrséggel, és minden rendben van.

Adorján Béla jobbikos képviselőjelölt nem volt rest, kikérte a körzet teljes választói névsorát. A 88, zömében kistelepülésből álló választókerületben minimum hatvan ember érintett a fiktív bejelentésben.

A lélekszámot és az utcát, házszámokat összevetve talált olyat, ahol lakatlan a ház, s mégis több mint negyvenen vannak bejelentve, még a ravatalozóban és a bezárt orvosi rendelőben is van bejelentett kettős állampolgár.

A választói névjegyzékben szerepeltek halott emberek is…

Ezek alapján, habár határozottan állítani nem lehet, de benne van a pakliban, hogy azért szavaznak olyan sokan most vasárnap Beregszászon, Ungváron, Csíkszeredán, Kolozsvárott és Szabadkán, mert a kettős állampolgárságért a nyugdíj és a szociális ellátás miatt magyar lakcímre bejelentkezettek még annyi fáradságot sem vesznek, és annyi költséget sem vállalnak fel, hogy átjöjjenek a lakhelyük szerinti szavazókörzetbe, hogy ott adják le a voksukat – a levélben szavazó, lakcímmel nem rendelkezőkkel ellentétben nem csak pártlistára, hanem egyéni jelöltekre is.

Így könnyen győztessé lehet tenni a Fideszt egy olyan térségben, ahol a valóban a településeken lakók párpreferenciái alapján a Jobbik komoly ellenfele lenne a kormánynak.

Orbán nem hajlandó a Hír TV-nek nyilatkozni

0

A Hír TV riportere többek között Tiborcz István botrányáról kérdezte volna a miniszterelnököt, ő viszont csak annyit mondott: „fake news-nak” nem nyilatkozik.

Az újságíró Gödöllőn kérdezte, vagyis inkább csak kérdezte volna a miniszterelnököt, többek között a vejét érintő Elios-botrányról, valamint helyettesének svédországi vadászatáról. Orbán Viktor viszont, amikor meghallotta, hogy a riporter a Hír TV-től érkezett, annyit mondott:

„Fake news-nak nem nyilatkozom, köszönöm.”

Sajtófőnöke szerint az újságíró ezzel meg is kapta válaszát.

„Fake news-nak”, vagyis álhírterjesztőnek Donald Trump szokta nevezni az őt nem támogató médiát. Arról viszont, hogy mely médiumok terjesztenek valóban álhíreket, itt olvashat bővebben.

FRISS HÍREK

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!

NÉPSZERŰ HÍREK