Kezdőlap Címkék Hír TV

Címke: Hír TV

Bréking nyúz, augusztus 3. – Tudósítás a másik valóságból

0

Egy sikertörténet folytatódik a Hír TV-n a Magyar Idők szerint, az egyik új műsorvezető úgy érzi, pozitívan fogadták. A Pesti Srácoknál Kálmán Olga továbbra is célpont, az Origo is beszállt a kultúrharcba, a 888-nál pedig megjelent a revizionizmus: lapszemle az alternatív valóságból.

A Magyar Idők szerint a Hír TV-n a „megakasztott sikertörténet folytatódik”

„Általános várakozás a jobboldali közösségben, hogy a szerdai átadás-átvétellel a Hír TV visszatér eredeti értékeihez, és folytatódik a 2015-ben átmenetileg megakasztott médiatörténeti siker – derült ki az eddigi elemzésekből, nyilatkozatokból. A világnézetileg elkötelezett hírcsatorna életében az elkövetkező hetek szimbolikus jelentőséggel bírnak. (…)

Reméljük, hogy ez az átmenetileg megakasztott médiatörténeti siker az újabb tulajdonosváltás után folytatódik, és a Hír TV visszatér eredeti értékeihez – jegyezte meg (Tóth Gy. László – a szerk.). Az elemző azt is aláhúzta, hogy független és objektív médium nem létezik, mert minden tulajdonosnak és szerkesztőnek van saját világnézete.

Ám a Hír TV a G-naptól kezdve egyszerre szolgálta a balliberálisokat és a Jobbikot, ezért semmilyen koherens értékrendet nem képviselt. Simicska Lajos kizárólag a saját politikai céljaira használta fel a csatornát: az Orbán-kormány kétharmados többségét kívánta megakadályozni – tette hozzá. (…)

Pozitívan fogadtak a kollégák a televízióban, én pedig meg tudtam bocsátani azoknak, akik korábban gyaláztak engem. A jelenlegi átvételhez hasonló szituáció minden médium életében nehéz pillanat, amely felfokozott érzelmekkel is jár, és ezt mindannyiuknak tudnia kell kezelni – nyilatkozott lapunknak Földi-Kovács Andrea műsorvezető.”

A Pesti Srácoknál nem tudnak leszállni Kálmán Olgáékról

„Ma már dicsőséglisták készülnek a “hős mártírokról”, akik nem működnek közre az új adás elkészítésében, hanem büszkén mondják fel szerződéseiket. A Kálmán-házaspárról a Magyar Idők korábban azt írta, busás jussért hagyták ott az ATV-t.

FH

Maga Kálmán Olga is talán bízott benne, hogy ha hajlandó némi szellemi irányváltásra, akkor a Hír Televíziónál maradhat. Amikor még csak a sajtó találgatott arról, hogy visszatérhet a régi menedzsment és újra jobboldali lehet a csatorna, Kálmán Olga úgy nyilatkozott, őt sohasem érdekelte, hogy hívják a főnököt vagy a tulajdonost, a lényeg mindig a szakmai munka minősége. Kijelentését sokan úgy értelmezték, hogy ezzel azt üzente a nyíltan baloldali, kormánygyűlölő műsorvezető, hogy ha igényt tartanának rá, ő akár maradna is a televíziónál. Megnyilvánulásán még saját hívei is megrökönyödtek, pedig ha belegondolunk, érthető a tévés óvatos helyezkedése. Eléggé leszűkültek ugyanis a lehetőségei, ha a televíziós szakmában szeretne maradni.”

Az Origo főszerkesztője sajátos módon száll be a kultúrharcba

„A szinhaz.hu nevű internetes újság interjút kért emailben (igen, emailben…) a világ egyik legnagyobb balett-táncosától, a világ feltehetően leghíresebb balettegyüttese, a Béjart Ballet Lausanne vezetőjétől. Gil Romantól borzalmas közhelykérdések mellett azt is kérdezte, pontosabban egyik írásos kérdésében állította, hogy leépíti a kormány a demokráciát Magyarországon. Milyen meglepő, a provokatív kérdésre nem kapott választ. (…)

Azért szánalmas a kérdés, mert – természetesen fogalmunk nincs, Gil Roman bal- vagy jobboldali, érdekli-e a politika vagy sem – éppen a kérdés dilettantizmusa akadályozza meg a választ. Az agresszivitás, a követelőzés. Ha általánosságban kérdez Magyarországról, vagy még inkább a magyar kultúráról, lett volna esélye, hogy valamilyen választ kap. Persze, így nem tudta volna sugallni a választ. (…)

Szánalmas.

A három konkrét kérdés felidézésével nem untatjuk az Origo olvasóit. Csak egész röviden. Az egyik arra vonatkozik, nem kopott-e meg Béjart koreográfiája (nem unalmas-e a Mona Lisa, nem poros-e Victor Hugo vagy Márai Sándor, tehát ez a gondolatkör), a második arra, hogy mennyit változtatott a felújításon Béjart eredeti koreográfiáján (nem kellene-e kivágni néhány jelenetet Andrzej Wajda Hamu és gyémántjából, újabb bölcsesség és hihetetlen balettművészet-ismeret), végül egy döbbenetesen eredeti kérdés: mi az ereje és eredetisége Béjart koreográfiájának.

Milyen véletlen, két-három mondatos válaszokat kapott.

Szégyen.

Csak azt nehéz eldönteni, mi nagyobb szégyen. A provokáció szemérmetlensége vagy a dilettantizmus.”

A 888-on nyíltan megjelent a revizionizmus

„Az ember azt gondolná, hogy minden magyar számára egyértelmű: Magyarország önmagával határos, és ha Erdély, Délvidék, Kárpátalja vagy a Felvidék felé átlépjük a határt, akkor nem külföldön vagyunk, nem idegenek vagyunk, otthon vagyunk. (…)

Hiszen Split olaszul Spalato, Kolozsvár pedig magyarul Kolozsvár. Mi sem természetesebb, hogy így hívjuk a focicsapatokat is.

Sajnos Magyarországon ez nem természetes. Különösen riasztó, hogy ez politikai oldaltól független, például az MTI-ben is simán leírnak olyat, hogy a “román CFR Cluj” vagy a “szlovák Dunajska Streda” vagy “Spartak Trnava”, esetleg “Dinamo Bucuresti”. Sőt, a Nemzeti Sportban sem biztos, hogy a magyar nevet fogjuk megtalálni ezeknél a csapatoknál.

A kérdés csak az: nincs az MTI-ben egy olyan ember sem, akit ez zavar? Tényleg? (…)

Természetellenes és felháborító bármilyen magyar nyelvű sajtóban azt olvasni, hogy Cluj, Bratislava vagy Subotica. Egész egyszerűen elképesztőnek és végtelenül szomorúnak tartom, hogy ezt 2018-ban is le kell írni, mert nem egyértelmű mindenkinek.”

A nap kérdése

0

Amint azt a Független Hírügynökség is megírta, a régi-új Hír TV első vendége Kocsis Máté volt. A Fidesz frakcióvezetője azt mondta, hogy a Fidesznek nincs köze ahhoz, ami a Hír TV-vel történt.

This poll is no longer accepting votes

Ön elhiszi, amit Kocsis Máté mondott?

Az Echo helyére költözik a Hír TV

0

Végiggondolt, olajozott hatalomvisszavétel volt a Hír TV-ben, de ezzel már túlzott házon belüli konkurenciát teremtett a hatalom – mondja a szakértő. Mivel már eddig is túlléptek a racionalitáson, nehéz megjósolni a jövőt – ez Polyák Gábor véleménye.

Azt senki se tudja az érdekelteken kívül, hogy mi hangzott el Simicska Lajos és Nyerges Zsolt, a Hír TV-t is magában foglaló médiabirodalom előző és új tulajdonosa között, például arról, ami aztán a csatornával szerdán történt, de az bizonyos, hogy Simicskát akkor már az egész nem érdekelte – mondta a Független Hírügynökség kérdésére Polyák Gábor. A médiajogász szerint az mindkettejük számára egyértelmű lehetett, hogy két lehetőség van – csakúgy, mint annak idején a Népszabadság esetében -: átalakítani vagy bezárni. (Ezt is érintve nyilatkozott nekünk Csintalan Sándor.)

Az előbbi mellett az dönthetett, hogy

a Hír TV minden viszontagsága ellenére jó márka maradt.

Ennek visszaigazolása az, hogy olajozott, tökéletesen előkészített volt a restauráció, az új műsorterv megvolt az első perctől kezdve – magyarázza a terület szakértője.

A csatorna megtartását támasztja alá az, hogy a fideszes médiabirodalom legnagyobb részét képező – a Mészáros Lőrinc-féle Mediaworkshöz tartozó – Echo TV nem tudott a Hír TV utódjává válni. Ezzel azonban már házon belül túl sok a konkurens:

az állami m1-gyel már hárman csinálják ugyanazt.

Egy ponton túl azonban ennek már nincs értelme – vonta le a következtetést Polyák.

Ennek viszont logikus következménye az lehetne, ha az Echót szüntetnék meg, mert bár mindegyiket közpénzből tartják fenn, értelmetlen ez a pénzköltés. (Egyébként hasonlóról ír a zoom.hu: a Hír TV a jelenlegi épületből az Echo helyére költözik, ahol nemrégiben alakítottak ki korszerű stúdiót.)

A médiajogász se tudja a választ arra a kérdésre, hogy megáll-e a Fidesz. A tévés mezőnyben az ATV-n és az RTL Klubon kívül már minden az övék. A német tulajdonú kereskedelmi tévé nagyon nagy falat lenne, ennek „elintézéséhez” Angela Merkel kancellárnak túlságosan meg kellene gyengülnie Polyák szerint. Az ATV pedig nem csak kicsi, hanem a talán legfontosabb ügyben,

a migráció témájában ugyanazt mondja műsoraiban, mint a kormány,

ezért talán érdemesebb így hagyni.

Ezen túlmenően már csak az online média van, első helyen alighanem az Index. A legnagyobb portál tavaly ravasz konstrukcióban vált önállóvá. Simicska Lajos létrehozott egy alapítványt, amelybe bevitte az Index kiadóját. A szabályok értelmében ettől kezdve az alapítónak nincs joga beleszólni ennek működésébe, a vagyontárgyat el se idegenítheti

(az indexes alapítvány tehát elveszítette Simicska-jellegét).

Ezzel pedig kívülről nagyon nehéz bármit kezdeni – mondta a médiajogász. Úgy véli, hogy amíg a portál legalább nullszaldó körüli eredményre képes, addig megmaradhat.

Persze azt azért hozzátette: a Fidesz már régen túlment azon a határon, ami racionálisan még megmagyarázható, s mára a demokrácia minimális működését kérdőjelezi meg mindaz, ami például a médiában történt.

„Á, dehogy”

– ez a szakértő válasza arra, hogy a bezárásoknál, átalakításoknál látványosabb és erősebb visszaszerzés és restauráció kivált-e hangosabb reakciót a nyugati országokban.

Régi-új csibészek

Szerdán este Kocsis Máté volt a megújult – megrégült – Hír Tv első vendége. Fideszes politikus emberemlékezet – vagyis a G-nap – óta nem tette be a lábát a HírTV épületébe. Kocsis Máté volt az első, aki hosszú idő után „megtisztelte” a Szentendrei úti stúdiót.

A Fidesz frakcióvezetője kemény felütéssel kezdte: azt mondta, hogy a Fidesznek semmi köze ahhoz, ami a Hír TV-vel történt.

Spongyát rá, mondaná erre a Virág elvtárs. Tudjuk, hogy a beszélő hazudik, és ő is tudja, hogy tudjuk.

De mondott még mást is Kocsis Máté. Azt, hogy a jobboldalon tehetséges újságírók vannak, akik annak idején, ellenzékben, létre tudták hozni a Hír TV-t. A baloldalon pedig tehetségtelenek, ezért nincs az ellenzéknek tévéje, médiája.

Megint okosabbak lettünk. A rendszer jó, demokratikus, a szólásszabadságnak szárnyal, magunkra vessünk, ha valami nem tetszik, mert minden bajunknak mi vagyunk az okozói.

Dezsavű érzésem volt. Találkoztam már a Kocsishoz hasomló megmondó emberekkel. Legelőször napra pontosan sok évvel ezelőtt, 1971. augusztus 2-án, amely egyébként addigi életem legboldogabb napja volt. Aznap szereltem le ugyanis előfelvételisként a katonaságtól, és sok-sok társammal együtt én is úgy éreztem, mintha rabságból szabadultunk volna.

Leszerelésünk előtt eligazítást tartott a politikai tiszt. Közölte velünk, hogy mi, előfelvételis katonák, a seregnél emelt szintű ideológiai és politikai képzésben részesültünk, ezért arra kér bennünket, hogyha bekerülünk az egyetemre, ne éljünk vissza a másokénál több tudásunkkal.

Mondta mindezt azok után, hogy gyakorlatilag egy éven keresztül egyedüli sajtótermékként csak az akkori – 1971-et írtunk – Népszabadságot olvashattuk, melynek színvonala és vonalassága a mai Magyar Időknek, vagy a Magyar Hírlapnak felelt meg. (Az Echo tévénél valamivel színvonalasabb volt.)

Cinizmus? Hatalmi gőg? Ostobaság? Máig sem tudom eldönteni, miből volt a legtöbb az akkori politikai tiszt, Kocsis Máté ideológiai felmenőjének a megnyilatkozásában.

Mert ugyanazt a lekezelést hallottam ki Kocsis Máté szavaiból. Miközben az egykori hírszerző, Földi László felesége magát riporternek álcázva, mosolyogva bólogatott, időutazás részesei lehettünk. Olyan korba repültünk vissza, ahová már akkor sem vágytunk, amikor még benne éltünk.

A nap kérdése

0

Nyerges Zsolt, a HírTV tulajdonosa a mai állománygyűlésen közölte, hogy ő nem ért a médiához, nem akar vele foglakozni a jövőben sem.

This poll is no longer accepting votes

Ön szerint elképzelhető, hogy Nyerges Zsolt nem tartja meg a HírTV-t és tovább adja Mészáros Lőrincnek?

Kitört a sajtószabadság

Mostantól tombol a sajtószabadság, semmi nem állhat az információk áramlásának útjába. Visszatért a tékozló fiú, újra a Fidesz kedvére tesz majd a Hír TV. Volt néhány durcás év, amikor egykori gazdája szembefordult az örök és megbonthatatlan vezérrel, de ez csak amolyan rövid kitérő volt, mondjuk úgy, félreértés.

Mostantól majd a Fidesz prominensei is nyilatkoznak a Hír TV-nek. Különböző rendű és rangú politikusai hirdetik majd ott az igét, amiből az állampolgáriok megtudhatják, hogy minden nagyon szép, minden nagyon jó és mindennel meg vannak elégedve.

Más nem is tehetnének: Magyarország épül, sőt, jobban teljesít. Brüsszelt megállítottuk, a migránsok pedig nem veszik el a munkánkat.

Akkor lesz igazán jó nekünk, ha majd már nem lesz, aki valódi híreket mond, és igazi információkat oszt meg az emberekkel. Mert akkor nem fogunk azon bosszankodni, hogy Mészáros Lőrinc már megint vett egy hotelt, strandot, lapkiadót, mikor mi esik útjába. Nem fogunk mérgelődni azon, hogy Rogán Antal a fizetéséhez képest fényűző módon él, és nem leszünk mérgesek amiatt, hogy a miniszterelnök veje miatt milliárdokat kell visszafizetnünk az Európai Uniónak.

Mostantól egy sor olyan elvtársat is láthatunk majd a Hír TV-ben nyilatkozni, akik idáig meg nem szólaltak volna ezen a csatornán. És nem csak nyilatkoznak, de lelkesítenek is bennünket. Elmagyarázzák például, hogy milyen jó nekünk: annyira jó, hogy jobb már nem is lesz.

A mű elkészült, az alkotó pihen

Nyaralni mentem. Ne keressetek!

Ezt üzente Orbán Viktor a Facebookon. Tudtuk már, hogy elmegy, hetek óta, mint a szünidőt váró kisiskolás, sorra tette fel a Facebook oldalára a betűket, miszerint áció, káció. És végül azt, hogy vakáció.

A miniszterelnök tehát pihen, jól megérdemelt szabadságunkat tölti. De előtte még elrendezte Magyarországot. Bíróságok, Budapest, gyülekezés, szólásszabadság. Mára virradóra lecserélték a portaszolgálatot a Hír TV-nél, jönnek a régi régi-új arcok. A Valton emberei veszik át a Hír Tv őrzését, ők felelnek mostantól azért, hogy minden rendben menjen, senki illetéktelen ne tehesse be oda a lábát.

A hírek szűréséről persze nem a portások és a biztonsági őrök kötelesek gondoskodni. De azzal sem lesz gond, a szerkesztőségbe is új emberek érkeznek.

Gondolat se ki, se be.

Állítólag az a Császár Attila lesz a hírigazgató, aki 2006-ban, amikor a békés tüntetők autókat gyújtottak fel, rendőrökre támadtak és szabadrablás keretében Túró Rudit faszoltak a TV büféjéből, és szép csendben szétverték fél Budapestet, tüntetés helyett forradalmat vizionált.

Nem részleteznénk, az ilyen történeteknek előre megírt forgatókönyvük van. Hogy Orbán írta ezt a könyvet, vagy csak jóváhagyta, teljességgel érdektelen. Az ötlet az ő fejéből pottyant ki, segítői már csak a finomhangolást végezték.
Orbán Viktor elrendezte Magyarország dolgait és elment nyaralni. A mű elkészült, az alkotó pihen.

Állománygyűlés

Ma délelőtt állománygyűlés volt a Hír TV-nél. Sok minden kiszivárgott az állománygyűlésről, egymásnak ellentmondó hírek is, de ebben nincs semmi különös, ez így szokott történni.

Nem volt meglepetés, az történt, amire mindenki számított. Hatalomváltás. Jönnek az újak, akik egyébként a régiek. A megújuló Hír TV hamarosan olyan lesz, mint amilyen régen volt.

Állománygyűlés. Ismerkedjünk a kifejezéssel. Kicsit, vagy nem is kicsit, katonásan hangzik, de hát mit tehetünk. így hívják.

Egyre többen vagyunk olyan újságírók, akiknek volt már szerencsénk állománygyűlésen, állományként megjelenni. Ez majdnem mindig úgy történik, hogy bejön egy ember, bemutatkozik és elmondja, hogy ő az új tulaj. És hogy nagyra becsüli az eddigi munkánkat, milyen jó ez a csapat, és mennyire szerencsésnek mondhatja magát, amiért ilyen kiváló emberekkel dolgozhat.

Mely kiváló emberek egy részét még aznap, vagy másnap kirúgják. Esetleg nem rúgnak ki senkit, csak megszüntetik a lapot.

Ez volt a Kurírnál, ahol a Postabank egyik embere közölte velünk, hogy másnap már nem jelenik meg az újság. Mindez az első Orbán-kormány regnálásának elején történt, éppen húsz évvel ezelőtt, 1998. szeptember 30-án. (Úgy tudom, egykori kollégáim emlékbulit szerveznek húszéves megszűnésünk tiszteletére.) Az volt a bűnünk, hogy az akkori – és mostani – belügyminiszterről, Pintér Sándorról, megjelent egy cikksorozat első része. A bombagyárosként elhíresült Dietmar Clodo nevű emberrel való kapcsolatáról szólt ez az első rész, és erről szólt volna a többi is.

Aztán álltam állományként a Metropol szerkesztősében, kétszer is. Előbb csak azt jelentették be, hogy a lap gazdát cserél. Mennek a svédek, és jön Fonyó Károly. Akiről akkor még nem tudtunk semmit. Három percig tartott az állománygyűlés, utána mindenki visszaült az asztalához és bepötyögte a Gugliba, Fonyó nevét. És az jött ki, hogy Simicska.

Három év elteltével újra állománygyűlésen közölték velünk, hogy nincs tovább. Másnap még lesz lap, utána semmi.

Ma délelőtt a Hír TV-nél volt állománygyűlés. Nem tartott sokáig ez sem, a (párt)katonák nem érnek rá sokat beszélni.

Amúgy ez történik az országgal is, mint ami most a Hír TV-vel: olyanná lesz, mint amikor olyan volt, amilyennek a most hatalmon lévők szerették. A Kossuth tér is milyen szépen visszakapta az 1944 előtti állapotot. És Nagy Imre szobrának is azért kell távoznia a Vértanúk teréről, hogy a tér ismét olyan lehessen, mint amilyen 1944 előtt volt.

1944, boldog idők.

Bréking!!! Változások várhatók a HírTV-nél! – Frissítve!

0

23:33    A legfrisebb hír szerint holnap már nem lesz Egyenesen – Kálmán Olga műsora

22:10    A Független Hírügynökség információi szerint holnapra állománygyűlést hívtak össze a HírTV-dolgozói részére. A dolgozók arra számítanak, hogy Tar Pétert, Csintalan Sándort, Kálmán Olgát vagy be sem engedik már a holnapi gyűlésre – a portásokat már lecserélték!!! -, vagy olyan ajánlattal állnak elő számukra, melyet biztosan nem fogadnak el.

Amennyiben friss információhoz jutunk azonnal beszámolunk róla olvasóinknak!

Hírtelen TV

„Konkrét bejelentésekkel tudok mit kezdeni, sajtóhírekkel nem”ezt válaszolta Kálmán Olga arra a sajtóhírre, hogy Liszkay Gábor visszatér a csatornához, és ezzel a Hír TV a Fidesz és a kormány érdekkörébe kerül.

Nagyon politikusosan hangzott, amit az egyik legismertebb magyar újságíró mondott. Sajtóhírekre nem reagálunk – a kormányzati kommunikáció szokott így reagálni a nyilvánosságra került, számukra kínos értesülésekre.

Amúgy meg mi is ugyanezt válaszoltuk volna Kálmán Olga helyében. Mi mást is mondhatott volna: hivatalosan még nem közölték vele, hogy nincs tovább, teszi hát a dolgát, amíg teheti, feltehetőleg már nem sokáig.

Néhány hete még úgy tűnt, hogy a Hír TV még húzhatja egy darabig, ám mostanra felgyorsultak az események. Ezt már a múlt héten sejteni lehetett, amikor lemondott Fonyó Károly, a Hír TV elnöke. Akkor mi is írtunk a Hír TV körüli helyzetről. Sajnáltuk az ott dolgozó kollégákat, és sajnáltuk, amiért nem sajnálhatjuk őket jobban.

A legjobban persze magunkat, vagyis a nyilvánosságot sajnáljuk. Mert bármit gondoljunk is a Hír TV-ről, az biztos, hogy a közeli jövőben megtörténő áthangolása mögött nem szakmai ok, hanem a nyilvánosság további szűkítésének szándéka áll. Orbánék legszívesebben bezárnák és sóval hintenék be a helyét, hiszen, nincs rá igazán szükségük. Annyi médiájuk van, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni, egy újabb televíziós csatorna csak viszi a pénzt. Mely pénzből amúgy szintén van számolatlanul, a magyar adófizetők nagyvonalúsága ugyanis párját ritkítja, lám, a nézhetetlen és ezért nem is nézett a közmédiára is milyen szépen kiperkálunk évi 80 milliárd forintot.

Jobb volna megszüntetni a Hír Tv-t, de még nem lehet: a 2015-ig a Fideszt szolgáló csatornának 2019 végéig szerződése van a kábelhálózatokkal, e megállapodás felrúgása nagyon sokba kerülne.

Megmarad tehát a Hír TV, bár hamarosan más, a kormányzat füleinek kedvesebb hangon szól, mint eddig. Kálmán Olgának és a többi valódi újságírónak nem lesz helye a Hír TV megújuló – valójában megrégülő – valóságában.

FRISS HÍREK

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!

NÉPSZERŰ HÍREK