Az Echo helyére költözik a Hír TV

0
630

Végiggondolt, olajozott hatalomvisszavétel volt a Hír TV-ben, de ezzel már túlzott házon belüli konkurenciát teremtett a hatalom – mondja a szakértő. Mivel már eddig is túlléptek a racionalitáson, nehéz megjósolni a jövőt – ez Polyák Gábor véleménye.

Azt senki se tudja az érdekelteken kívül, hogy mi hangzott el Simicska Lajos és Nyerges Zsolt, a Hír TV-t is magában foglaló médiabirodalom előző és új tulajdonosa között, például arról, ami aztán a csatornával szerdán történt, de az bizonyos, hogy Simicskát akkor már az egész nem érdekelte – mondta a Független Hírügynökség kérdésére Polyák Gábor. A médiajogász szerint az mindkettejük számára egyértelmű lehetett, hogy két lehetőség van – csakúgy, mint annak idején a Népszabadság esetében -: átalakítani vagy bezárni. (Ezt is érintve nyilatkozott nekünk Csintalan Sándor.)

Az előbbi mellett az dönthetett, hogy

a Hír TV minden viszontagsága ellenére jó márka maradt.

Ennek visszaigazolása az, hogy olajozott, tökéletesen előkészített volt a restauráció, az új műsorterv megvolt az első perctől kezdve – magyarázza a terület szakértője.

A csatorna megtartását támasztja alá az, hogy a fideszes médiabirodalom legnagyobb részét képező – a Mészáros Lőrinc-féle Mediaworkshöz tartozó – Echo TV nem tudott a Hír TV utódjává válni. Ezzel azonban már házon belül túl sok a konkurens:

az állami m1-gyel már hárman csinálják ugyanazt.

Egy ponton túl azonban ennek már nincs értelme – vonta le a következtetést Polyák.

Ennek viszont logikus következménye az lehetne, ha az Echót szüntetnék meg, mert bár mindegyiket közpénzből tartják fenn, értelmetlen ez a pénzköltés. (Egyébként hasonlóról ír a zoom.hu: a Hír TV a jelenlegi épületből az Echo helyére költözik, ahol nemrégiben alakítottak ki korszerű stúdiót.)

A médiajogász se tudja a választ arra a kérdésre, hogy megáll-e a Fidesz. A tévés mezőnyben az ATV-n és az RTL Klubon kívül már minden az övék. A német tulajdonú kereskedelmi tévé nagyon nagy falat lenne, ennek „elintézéséhez” Angela Merkel kancellárnak túlságosan meg kellene gyengülnie Polyák szerint. Az ATV pedig nem csak kicsi, hanem a talán legfontosabb ügyben,

a migráció témájában ugyanazt mondja műsoraiban, mint a kormány,

ezért talán érdemesebb így hagyni.

Ezen túlmenően már csak az online média van, első helyen alighanem az Index. A legnagyobb portál tavaly ravasz konstrukcióban vált önállóvá. Simicska Lajos létrehozott egy alapítványt, amelybe bevitte az Index kiadóját. A szabályok értelmében ettől kezdve az alapítónak nincs joga beleszólni ennek működésébe, a vagyontárgyat el se idegenítheti

(az indexes alapítvány tehát elveszítette Simicska-jellegét).

Ezzel pedig kívülről nagyon nehéz bármit kezdeni – mondta a médiajogász. Úgy véli, hogy amíg a portál legalább nullszaldó körüli eredményre képes, addig megmaradhat.

Persze azt azért hozzátette: a Fidesz már régen túlment azon a határon, ami racionálisan még megmagyarázható, s mára a demokrácia minimális működését kérdőjelezi meg mindaz, ami például a médiában történt.

„Á, dehogy”

– ez a szakértő válasza arra, hogy a bezárásoknál, átalakításoknál látványosabb és erősebb visszaszerzés és restauráció kivált-e hangosabb reakciót a nyugati országokban.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .