Kétezer buszsofőr bérét kellene megemelni

0
315

A BKV-nál dolgozó 2100 buszvezető többségének bérét kellene felemelni, ha a társaság 400 ezer forintot ad a most szórólapon toborzott új sofőröknek – mondta el a fuhu.hu-nak Nemes Gábor szakszervezeti elnök. Óriási a feszültség a BKV-ban, sokan felmondanának.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) elnöke szerint lényegében minden jelenlegi buszvezető, de legalábbis többségük bérét meg kellene emelni, ha

a BKV tényleg bruttó 400 ezer forintot fizet minden újonnan belépő vezetőnek.

Nemes Gábor szerint sehogy se jönnek ki a BKV által említett számok. A közlekedési társaság szerint minden kezdő járművezető legalább havi nettó 200 ezer forintot kereshet, de a járművezetők ennél lényegesen magasabb jövedelmet is elérhetnek, így az elmúlt időszak átlaga bruttó 400 ezer forint volt. Nemes Gábor nem tudja, kik és hányan lehetnek azok, akik a maiak közül ennyit kereshetnek.

A szakszervezeti vezető szerint jelenleg az átlag a túlórákkal együtt is inkább alatta marad a 350 ezer forintnak, anélkül 310-320 ezer. Az újaknak ígért 400 ezer is nyilván a túlmunka árával együtt értendő – mondta Nemes Gábor. A bruttó 400 ezerből egyébként se lesz nettó 200 ezer – fűzte hozzá.

Jelenleg 2100 buszvezetője van a BKV-nak, tehát legalábbis a túlnyomó többségének meg kellene emelni a fizetését a most toborzottaknak kínált összegre, mert akik most lépnek be, a sor végére kerülnek – közölte az EKSZ-vezető.

Amint az ismert, sok budapesti autóbusz-vezető a felmondását fontolgatja, miután

a BKV szórólapokon havi bruttó 400 ezer forintot ígér a most jelentkezőknek.

Szükség van új sofőrökre, mert a BKV létszámhiánnyal küzd, Nemes Gábor elmondása szerint 300 vezetőt kellene felvenni. A 3-as metró napokban kezdődő felújítása miatt a korábbinál is több buszjáratra lesz szükség. Ha sokan felmondanának, az katasztrófával érne fel, mert a mostani feladatokat is csak nehezen tudják ellátni.

A Demokratikus Koalíció csütörtöki közleménye szerint rendkívül veszélyes a helyzet, a 3-as metró felújítása miatt olykor az egész szakaszon pótló buszoknak kellene szállítani az utasokat, de előfordulhat, hogy nem lesz elég sofőr. Ez káoszhoz vezet, naponta több százezer budapesti járhat úgy, hogy nem jut el időben úti céljára, például a munkahelyére.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .