Lapszem – 2017. november 22.

0
59

Ma a Cecíliák ünneplik a névnapjukat. A név latin eredetű, a Caeciliusz (Cecil) férfinévből alakult női név. Jelentése: a Caeciliusz nemzetséghez! Olvassa el, hogy mit olvastunk az országos napilapokban.

Magyar Idők: Soros György utasításait híven követi a világsajtó

Neves tévé- és rádiócsatornák, print és online újságok nagyvonalú támogatásával biztosította a függetlennek mondott újságírást Soros György – közli olvasóival a Magyar Idők. A milliárdos nem mellesleg mostanában már az általa hamisnak ítélt hírek ellen is harcol. A DC Leaks által kiszivárogtatott dokumentumok között a tőzsdespekuláns médiamanipulációs eszközeiről is találtunk feljegyzéseket.

Soros György az elmúlt években több mint 48 millió dollárt költött az amerikai közvélemény hitelesnek mondott tájékoztatására. Ennek érdekében komplett újságíró-iskolákat vagy éppen az oknyomozó újságírást elősegítő képzéseket finanszírozott. Dollármilliók landoltak a Politico, a The New York Times, az ABC, a CNN, a BIZZ, a Times, az USA Today, a B1, a Sky News kiadójánál is.

Magyar Nemzet: Újabb egymillióval tartozik a Ripost Vonáéknak

A Fővárosi Ítélőtábla keddi döntése helybenhagyta a törvényszék nyári ítéletét, így a Ripost című kormánypárti bulvárlap jogerősen köteles kamatostul megfizetni 750 ezer forintot Vona Gábornak és 250 ezret a Jobbiknak, amiért valótlanul állították, hogy a pártelnök koccintott az aradi vértanúk kivégzésére, hogy több alkalommal gyalázta az 1848–1849-es forradalom és szabadságharc emlékét, megvetően nyilatkozott annak hőseiről, illetve hogy Haynau-kultuszt ápol – írja a Magyar Nemzet.

Hasonló tartalmú cikke miatt a Habony Árpád érdekeltségébe tartozó 888.hu-nak 400 ezer forint sérelemdíjat kell megfizetnie. A pervesztes feleknek az ítéletet nyilvánosságra kell hozniuk saját felületükön.

A most lezárult per nem az első és nem is az utolsó a Jobbik és kormányoldal sajtója közötti adok-kapokban: múlt héten első fokon elveszítette a Ripost, az Origo, a 888.hu és a Lokál azt a személyiségi jogi pert, amelyet az ellenzéki vezető indított ellenük az után, hogy egy török terrorszervezet tiszteletbeli tagjának titulálták. Folyamatban van egy másik eljárás is, mert az említett orgánumok összemosták a Jobbikot a karcagi Kun-Mediátor Kft. milliárdos álbrókerbotrányával; Vona Gábor pedig közben perben áll azokkal a Fidesz-közeli médiumokkal is, amelyek – a Terry Black néven ismert transzszexuális előadóművész állításainak teret adva – azt terjesztették, hogy homoszexuális.

Magyar Hírlap: Folyamatban vannak az ösztöndíjrendszerről szóló tárgyalások

Zajlanak a tárgyalások az ösztöndíj-rendszer átalakításáról, az oktatási államtitkárság szeretne erre a kérdésre még az év végéig pontot tenni – idézi a Magyar Hírlap Palkovics Lászlónak az Országgyűlés kulturális bizottságában elmondott szavait.

Az oktatási államtitkár jelezte: a HÖOK-al folytatott megbeszélés részét képezi a juttatások emelése is. Hozzátette: összetett rendszerről van szó, sokféle juttatás érhető el a hallgatók számára.

A teljesítményalapú – közte tanulmányi, szakmai gyakorlati és nemzeti felsőoktatási – ösztöndíjak mellett a rászorultsági, a kiválósági, a mobilitási és a speciális ösztöndíjakat különböztette meg, és azt mondta: az előző tanévben a hallgatói normatív támogatás 14,2 milliárd volt és mintegy 120 ezer hallgatót érintett. Hozzátette: a tanulmányi ösztöndíj minimális összege közel hatezer forint, ez az alsó határ. A szakmai gyakorlat esetében ez közel 12 ezer forint, a nemzeti felsőoktatási ösztöndíj 40 ezer forint, az ösztöndíjasok száma: 1092.

Népszava: Üresen pusztul a gyermekektől elvett tábor

Öt éve, a megyék vagyonának államosításakor vette el a kormány a Vas megyei Önkormányzattól a balatonberényi gyermeküdülőt, hogy azt Erzsébet-táborként működtesse tovább, ám két éve már senki nem nyaralhat ott – olvasható a Népszavában. Mára pedig az állam úgy döntött, értékesítené a vízparti nyaralóhelyet, kedvezményes nyaralásról pedig már szó sem lehet.

Hosszú évtizedeken át sorakoztak Balaton partján a megyei önkormányzatok gyermektáborai és üdülői, amelyekben jobbára olyan iskolások nyaralhattak, akik családjuk anyagi helyzete miatt másképpen nem juthattak volna el a tóhoz. Öt évvel ezelőtt azonban a kormányzati központosítás elérte a gyermeküdültetést is. A megyéktől állami kézbe kerültek ezek az ingatlanok, a nyári táborozás szervezése pedig a Nemzeti Üdülési Alapítvány Erzsébet-programjának feladata lett. Tavaly azonban az Európai Unió Bírósága egy uniós jog, a szabad piaci verseny megsértése miatt elkaszálta a programot, ami miatt a gyereknyaraltatás az Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítványhoz került.

Ekkor azonban a balatonberényi gyermeküdülő már nem szerepelt az Erzsébet-táborok listáján: az első években még fogadott csoportokat, ám tavaly és az idén nyáron már nem nyaralhattak gyerekek az intézményben.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..