Januártól mégsem kötelező a Cégkapu használata a gazdálkodó szervezeteknek, a jogszabály 2018-ra átmeneti időszakot vezetett be, a cégek jövőre is a képviselőik Ügyfélkapuján keresztül kommunikálhatnak az adóhatósággal – közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV csütörtökön.
Bár eredetileg kötelező elektronikus kapcsolattartást rendelt el a jogszabály, az adóhatóság most mégis azt közölte, hogy „a vállalkozások adóügyeiket továbbra is a lehető legkényelmesebben, elektronikusan intézhetik, az egyéni vállalkozóknál nem lesz változás az adóügyek intézésében, és 2018-tól a cégek is használhatják még az Ügyfélkaput”.
Az átmeneti időszak 2018 egészére kiterjed, ezalatt a cégek választhatnak, hogy változatlanul
az eddig is használt Ügyfélkaput veszik-e igénybe
a kapcsolattartásra. Ez időben a NAV kizárólag az adózótól Cégkapun keresztül érkezett ügyekben küldi a válaszüzenetet a Cégkapun keresztül, minden más esetben az Ügyfélkaput használja.
A jogszabály szerint augusztus végéig kellett regisztrálnia minden gazdálkodónak a Cégkapuban – az egyéni vállalkozók kivételével. Január elsejétől pedig ezen keresztül ment volna a kapcsolattartás minden hivatallal az adóügyek mellett például az önkormányzati eljárásokban, bírósági perekben is.