Önvezető kamionok az M1-esen

0
1053

Önvezető kamionokat próbált ki az M1-es autópályán a Volvo Trucks és a Waberer’s szállítmányozó cég. Erre a szállítási módra még várni kell.

Önvezető kamionokat tesztelt a Volvo Trucks és a Waberer’s International Nyrt., közúti forgalomban pénteken. Ötven kilométert tettek meg az M1-es autópályán.

A három kamion az úgynevezett platooning technológia segítségével haladt a sztrádán. Ennek lényege, hogy

csak az első járműben ül vezető, a többi a vezeték nélküli kapcsolatnak köszönhetően követi

a konvoj első tagját.

Biztonsági okokból az M1-esen haladó valamennyi kamion vezetőfülkéjében ült sofőr. Lébénynél hajtottak fel az autópályára, majd Rábapatonánál, az M85-ös gyorsforgalmi úton fordultak vissza.

Dér Péter, a Volvo Trucks kereskedelmi igazgatója arról beszélt, hogy a platooning technológiával

biztonságosabb, környezetkímélőbb és gazdaságosabb lehet az árufuvarozás.

A beépített technológiának köszönhetően a járművek reakcióideje gyorsabb, mint az emberé, így könnyebben elkerülhetők a balesetek, kevesebb üzemanyagot használnak fel a konvojban haladás miatt, ezáltal kevesebb károsanyagot bocsátanak ki. Előnye még, hogy csak egy sofőr utazik a konvojjal.

A technológiát még tesztelik, és mindennapos használata előtt rendezni kell a különböző országok szabályait. Reálisan négy-öt év múlva üzemeken belül, logisztikai centrumokban már alkalmazható lesz a technológia, de

a közúti fuvarozásban egyelőre nem látja az alkalmazás bevezetésének lehetőségét

a Volvo igazgatója.

Lajkó Ferenc, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a szállítmányozó vállalat idén kötött stratégiai megállapodást a Volvo Trucksszal, a teszt jogi hátterének kialakítása pedig mintegy két hónap alatt fejeződött be.

MTI/FüHü

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .