Kezdőlap Címkék Volvo

Címke: Volvo

Kínai autók, európai munkaerővel

1

Forgalmi változás a Nagy Selyemúton: az elmúlt évtizedekben európai autógyárak fektettek be milliókat abba, hogy létrehozzák a világ legnagyobb autóiparát Kínában, most viszont a kínaiak kezdték meg a nyomulást Európa felé.

Egy kínai oligarcha még 2010-ben megvásárolta a gyengélkedő svéd autógyárat, a Volvót. Li Su-fu 11 milliárd dollárt költött a korszerűsítésre, és most úgy döntött: segítő kezet nyújt egy kínai autógyárnak, a Geelynek.

Két hónapja dobta piacra városi terepjáróját, a Lynxet a Geely Kínában.

Az ár ott 158 800 jüan, vagyis körülbelül 25 ezer dollár. Most hozzákezdhetnek a Lynx gyártáshoz Európában is. A Volvo elnöje, Hakan Samuelson jelezte: a belgiumi Gentben levő gyártelepüket kölcsönadják a Geely-nek, hogy gyártsák ott is a Lynxet.

A kínaiak nyomulása nem véletlen: tisztában vannak vele, hogy nemcsak Amerikában bírálják őket amiatt, hogy „ellopják a munkahelyeket”. Gentben európai munkások állítják majd elő a kínaiak városi terepjáróját, vagyis Peking joggal büszkélkedhet azzal, hogy munkahelyeket teremt Európában.

A Nagy Selyemút program épp ezt ígéri a világnak: Kína úgy terjeszkedik, hogy abból haszna van a partnereinek is. Persze kérdés, hogy az európai autógyárak mennyire örülnek majd annak, hogy egy kínai vetélytárs megjelenik a saját piacokon is. Ráadásul a kínaiak autóin immár ott díszeleghet a felirat is: Made in Europe.

Önvezető kamionok az M1-esen

0

Önvezető kamionokat próbált ki az M1-es autópályán a Volvo Trucks és a Waberer’s szállítmányozó cég. Erre a szállítási módra még várni kell.

Önvezető kamionokat tesztelt a Volvo Trucks és a Waberer’s International Nyrt., közúti forgalomban pénteken. Ötven kilométert tettek meg az M1-es autópályán.

A három kamion az úgynevezett platooning technológia segítségével haladt a sztrádán. Ennek lényege, hogy

csak az első járműben ül vezető, a többi a vezeték nélküli kapcsolatnak köszönhetően követi

a konvoj első tagját.

Biztonsági okokból az M1-esen haladó valamennyi kamion vezetőfülkéjében ült sofőr. Lébénynél hajtottak fel az autópályára, majd Rábapatonánál, az M85-ös gyorsforgalmi úton fordultak vissza.

Dér Péter, a Volvo Trucks kereskedelmi igazgatója arról beszélt, hogy a platooning technológiával

biztonságosabb, környezetkímélőbb és gazdaságosabb lehet az árufuvarozás.

A beépített technológiának köszönhetően a járművek reakcióideje gyorsabb, mint az emberé, így könnyebben elkerülhetők a balesetek, kevesebb üzemanyagot használnak fel a konvojban haladás miatt, ezáltal kevesebb károsanyagot bocsátanak ki. Előnye még, hogy csak egy sofőr utazik a konvojjal.

A technológiát még tesztelik, és mindennapos használata előtt rendezni kell a különböző országok szabályait. Reálisan négy-öt év múlva üzemeken belül, logisztikai centrumokban már alkalmazható lesz a technológia, de

a közúti fuvarozásban egyelőre nem látja az alkalmazás bevezetésének lehetőségét

a Volvo igazgatója.

Lajkó Ferenc, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a szállítmányozó vállalat idén kötött stratégiai megállapodást a Volvo Trucksszal, a teszt jogi hátterének kialakítása pedig mintegy két hónap alatt fejeződött be.

MTI/FüHü

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!