Kezdőlap Címkék Waberer’s

Címke: Waberer’s

Orbán Viktor felfedezi a külföldi munkaerőt

Tiborcz István bevásárolta magát a Waberer’s  céghez, amely már eddigis a nemzeti együttműködés rendszerének a kedvencei közé tartozott.

A kormányfő veje 21%-os részesedést szerzett. Most olyan újítással vétette magát észre a Waberer’s , amely felkeltette a Magyar Nemzet figyelmét is. A hatalom  lapja lelkes cikkben üdvözölte:

Indiai sofőr magyar kamionban

Miközben a Magyar Nemzet naponta közöl beszámolókat arról, hogy a migránsok a határon arra készülődnek, hogy beözönöljenek Magyarországra, most kiderült: a Waberer’s 79 külföldi kamion sofőrt szerződtetett. Akiket kiképeznek és a jogosítvány megszerzése után elsősorban Nagy Britanniában kívánnak alkalmazni. Az első fecske Indiából érkezett. Kumarasan Mahendran “büszke arra, hogy pótkocsis Volvót vezethet a Waberer’s-nél. Arra is büszke, hogy ő az első indiai sofőr a cégnél”.

Miért importál kamion sofőröket a Waberer’s Indiából?

Kamion sofőrökből nagy a hiány mindenütt Európában. A Waberer’s eddig is alkalmazott külföldieket, de ők a szomszédos országokból jöttek, elsősorban Ukrajnából. A háború miatt azonban ez a forrás elapadt. Ezért hívtak indiai kamion sofőröket.

Nem a bérek miatt hanem azért hívtunk külföldi sofőröket, mert nagy a hiány miközben a kereslet óriási

– nyilatkozta a cég HR vezetője a Magyar Nemzetnek.

Nemcsak a Waberer’s jár ebben a cipőben. Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének kommunikációs vezetője elmondta a Portfolió portálnak, hogy mind több unión kívüli munkavállalót foglalkoztatnak a magyar cégek ebben az ágazatban.

Önvezető kamionok az M1-esen

0

Önvezető kamionokat próbált ki az M1-es autópályán a Volvo Trucks és a Waberer’s szállítmányozó cég. Erre a szállítási módra még várni kell.

Önvezető kamionokat tesztelt a Volvo Trucks és a Waberer’s International Nyrt., közúti forgalomban pénteken. Ötven kilométert tettek meg az M1-es autópályán.

A három kamion az úgynevezett platooning technológia segítségével haladt a sztrádán. Ennek lényege, hogy

csak az első járműben ül vezető, a többi a vezeték nélküli kapcsolatnak köszönhetően követi

a konvoj első tagját.

Biztonsági okokból az M1-esen haladó valamennyi kamion vezetőfülkéjében ült sofőr. Lébénynél hajtottak fel az autópályára, majd Rábapatonánál, az M85-ös gyorsforgalmi úton fordultak vissza.

Dér Péter, a Volvo Trucks kereskedelmi igazgatója arról beszélt, hogy a platooning technológiával

biztonságosabb, környezetkímélőbb és gazdaságosabb lehet az árufuvarozás.

A beépített technológiának köszönhetően a járművek reakcióideje gyorsabb, mint az emberé, így könnyebben elkerülhetők a balesetek, kevesebb üzemanyagot használnak fel a konvojban haladás miatt, ezáltal kevesebb károsanyagot bocsátanak ki. Előnye még, hogy csak egy sofőr utazik a konvojjal.

A technológiát még tesztelik, és mindennapos használata előtt rendezni kell a különböző országok szabályait. Reálisan négy-öt év múlva üzemeken belül, logisztikai centrumokban már alkalmazható lesz a technológia, de

a közúti fuvarozásban egyelőre nem látja az alkalmazás bevezetésének lehetőségét

a Volvo igazgatója.

Lajkó Ferenc, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a szállítmányozó vállalat idén kötött stratégiai megállapodást a Volvo Trucksszal, a teszt jogi hátterének kialakítása pedig mintegy két hónap alatt fejeződött be.

MTI/FüHü

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!