Mi lesz veled, TV2?

0
1136

A Gazdasági Versenyhivatalhoz nem érkezett bejelentés a Népszava által megírt tranzakciókkal kapcsolatban – válaszolta a FüHü megkeresésére a Gazdasági Versenyhivatal. Elvi jellegű kérdésünkre pedig úgy reagált: „meghatározott összefonódással kapcsolatos konkrét kérdések vonatkozásában a GVH elméleti síkon nem foglal állást tekintettel arra, hogy nem tudni, egy esetleges piacvizsgálatnak – amelyhez jelenleg sem adatokkal, sem információkkal nem rendelkezünk – milyen eredményei lehetnek”.

A Népszava több helyről – a kormányfő tágabb környezetéből és iparági forrásból – is úgy értesült, hogy rövid időn belül jelentős átrendeződések lehetnek a Fideszhez tartozó médiabirodalomban. Ez akár már nyáron megtörténhet. Több pletyka, értesülés is kering, ezek időnként egymásnak is ellentmondanak, biztosnak egyelőre az látszik, hogy Orbán Viktor változásokat akar és erre szűk határidőt szabott – írja a lap.

Az egyik ilyen, hogy a Fidesz-médiát is eléri a már a kormányoldalon is felpörgetett hatalmi, gazdasági koncentráció. Bár az értesülést Gulyás Gergely csütörtökön „képzelgésnek” minősítette, a Népszava banki forrásból úgy értesült, valóban létezik ilyen elképzelés, igaz, egyelőre csak a tervezés szintjén.

Az egyik lehetséges forgatókönyv arról szól, hogy

Mészáros Lőrinchez kerülhet a jelenleg Andy Vajna érdekeltségébe tartozó TV2 és a két megyei napilap, a Kisalföld és a Délmagyarország.

Orbán ugyanis elégedetlen a TV2 működésével, mivel egyelőre megszorítani sem sikerült az RTL Klubot, ráadásul a milliárdos állami hirdetésekkel kitömött csatorna állítólag drágán működik. Andy Vajnával a lap egy iparági forrása szerint azért is „elégedetlenek”, mert az érdekeltségébe tartozó Bors „nem állt bele eléggé a kampányba”.

Egy másik elképzelés szerint egy-egy cégbe szerveznék át az összes kormányközeli nyomtatott lapot, a rádiócsatornákat és a televíziókat is, hogy „átláthatóbb legyen a rendszer működése”.

A Független Hírügynökség egyébként a következő kérdéseket tette fel a GVH-nak:

  • Ha – amint a Népszavában ma megjelent – Mészáros Lőrinc valóban megvásárolja a még nem a Mediaworks tulajdonában lévő két megyei napilapot, a Kisalföldet és a Délmagyarországot, akkor az egész megyei lap piac egyetlen kézbe kerül. Megteheti-e ezt a jogszabályok szerint, hiszen ezzel egy teljes piacot egyazon cég uralna. A GVH ezt engedélyezheti?
  • A szabályok szerint lehet-e egyetlen kézben több országos televízió? Mert ha Mészáros Lőrinc megveszi a TV2-őt, akkor ez a helyzet állna elő.
  • Érkezett-e ilyen beadvány a GVH-hoz (a kettő közül bármelyik ügyben)? Ha nem, akkor elméleti síkon kérdezzük a fentieket.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..