Kezdőlap Címkék Andy Vajna

Címke: Andy Vajna

Róla mondják – Andy Vajna 1944 – 2019

0

Antonio Banderas, aki az 1996-ban bemutatott Evita című film forgatásán dolgozott együtt a producerrel, szintén a Twitteren búcsúzott. “Isten veled, barátom. Köszönök mindent. Adios amigo mío. Gracias por todo” – írta spanyolul is.

Arnold Schwarzenegger: “bebizonyítottad, hogy nincs szükséged nagy stúdiókra, hogy olyan hatalmas filmeket készíts, mint a Terminator 2. – Az emlékmás vagy a Total Recall. Hatalmas szíve volt, és az egyik legnemeslelkűbb pali volt. Hiányozni fog. Gondolataimban a családdal vagyok” – írta az amerikai színész Twitter-üzenetében.

Sylvester Stallone, aki a Rambo című filmek főszereplője volt, Instagramon búcsúzott a néhai producertől. A színész “úttörőnek” nevezte Vajnát. “Akkor hitt az ‘Első vér’ című, első Rambo-filmben, amikor még senki. Összetört a szívem” – fogalmazott a színész.

A magyar filmes szakma is gyászolja a producert

Irányítása alatt óriási közönségsikereket és kiemelkedő nemzetközi eredményeket hozott a magyar film. A Magyar Nemzeti Filmalap által támogatott filmek több mint 130 nemzetközi díjat nyertek el.

A legnagyobb Nemes Jeles László Saul fia című filmje aratta, hiszen a legjobb idegen nyelvű film kategóriában elnyerte az Oscar-díjat, akárcsak a Mindenki című film, mely a legjobb rövidfilmnek járó Oscar-díjat nyerte, Enyedi Ildikó Testről és lélekről című filmjét pedig Arany Medvével jutalmazták Berlinben. De nevéhez fűződik a leglátogatottabb magyar film is, A miniszter félrelép, amely nézettségével minden létező magyar rekordot megdöntött.

“Én sajnos soha nem vagyok elégedett semmivel, tehát úgy gondolom, hogy mindig lehet valamit fejleszteni rajta, de szerintem az utolsó nyolc évben egy hosszú utat jártunk be, egész átszerveztük a filmszakmát és ennek kezdjük látni az eredményeit már” – így beszélt Andy Vajna 2018 áprilisában a magyar film napján az M5 kulturális csatornának adott interjújában.

Fenyő Iván színművész aki Szabadság, szerelem című filmben játszott főszerepet: az egyik legprofibb magyar produkciónak nevezte amiben valaha dolgozott: az egész munkát Andyt Vajna profizmusa, maximalizmusa jellemezte. “Nagyon magas volt a mérce, nagyon profi munka volt. Nagyon sok és magas elvárásai voltak (…) és ugyanakkor mégis mint ember nagyon nagyvonalú volt, nagyon jószívű, nyitott és mindenkihez volt egy jó szava”

Újabb rádiók landoltak Fidesz-közelben

Több nagy helyi rádió, az FM 7 Eger, a Rádió M és a Helikon Rádió is gazdát cserélt. Eközben a Médiatanács Andy Vajna ügyvédjeinek cégét hozta ki győztesnek Keszthelyen, ahol a Rádió 1 váltja a Helikon Rádiót.

Újabb rádiókkal gyarapodott az elmúlt hetekben a Fidesz-közeli holdudvar, kormányközeli vállalkozókhoz került az FM 7 Eger, a Rádió M és a Helikon Rádió. Rövid kutakodással az is kideríthető, hogy a felvásárlással érintett cégek új tulajdonosai mind szorosan köthetővé váltak Andy Vajna kormánybiztoshoz.

A Helikon Rádiót az Andy Vajna kormánybiztos Rádió 1 hálózatának műszaki igazgatójának, Paál Ákosnak a nevén lévő Pure Digital Kft. vásárolta meg, mely korábban már megszerezte Fehérvár évek óta piacvezető rádióját, a Fehérvár Rádiót is, majd azt Rádió 1-é alakította át.

Ami az FM 7 Eger és a Rádió M sorsát illeti, ezen rádiók új tulajdonosa az a Tranzisztor Kft. lett, amely korábban a budapesti Retro Rádiónak (a mai Magyar FM elődjének) is tulajdonosa volt, Andy Vajnához való szoros kötődésekkel, amire a legnyilvánvalóbb példa az volt, hogy a Retro Rádió ugyanabból a szobából sugározta műsorát Budapesten, ahonnan a Rádió 1 is. A Tranzisztor Kft.-t nemrég átírták egy Fidesz-közeli ügyvéd, dr. Szabó Iván nevére. Szabó ismerős lehet az olvasóknak, mivel több nagy horderejű ügyhöz is köthető. Többek között irodája a fideszes pécsi önkormányzatnak is dolgozik, a Pécsi Vízművek nemzetközi diplomáciai botrányt eredményező visszavételében is vett részt, időnként Pécs városának nevében nyilatkozott, de Szabó volt már az Országos Választási Bizottságban a Fidesz koalíciós partnerének, a Kereszténydemokrata Néppártnak is a delegáltja, és az állami Szerencsejáték Zrt. felügyelőbizottságának elnöki tisztségét is ellátta, sőt ő vezényelte le a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) cégfoglaló akcióit, valamint az Állami Autópálya Kezelő Zrt., a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. épületéből is ő tette ki azonnali hatállyal a régi vezetést, az érintett cégek egykori sajtónyilatkozatai alapján igencsak kemény, „kommandós” módszerekkel.

A Szabó cége által felvásárolt Helikon Rádió Keszthelyen, Zalaegerszegen és Nagykanizsán és környékén sugárzott mostanáig, de a nagykanizsai és a keszthelyi lejárt frekvenciája miatt hosszú ideje tartó perben állt a Médiatanáccsal. A Helikon bírósághoz majd a Kúriához fordult, ahol még tavaly fel is függesztették a frekvenciapályázatokat ideiglenes bírói intézkedéssel, de végül a Helikon vesztett és a Médiatanács a héten a másik pályázót, az LB Rádió Kft.-t nyilvánította véglegesen győztesnek a keszthelyi frekvencián. Az LB Rádió Kft. tulajdonosa Litter Zsuzsanna és Bíró Balázs, két, erős fideszes kapcsolatokkal rendelkező, az Andy Vajna tulajdonolta Rádió 1-nek és a fideszes pécsi városházának is dolgozó ügyvéd. Egyébként korábban több hajdúsági frekvenciát is megszerző LB Rádió Kft. a Rádió 1-el hálózatba kapcsolódva, a budapesti Rádió 1 műsorát továbbítja majd Keszthely és térségébe. Zalaegerszegen egyébként van már Rádió 1, mivel a helyi önkormányzat átengedte a frekvenciáját a Rádió1-nek, így a Helikon Rádió megvásárlásával bebiztosították, hogy a Rádió 1 mellett a másik helyi frekvencia is ugyanahhoz a kormányközeli körhöz kerüljön.

A felvásárolt Rádió M egyébként piacvezető rádiónak számít Miskolcon az Inspira Media Research tavaszi mérése alapján, ahogy az FM 7 Eger is a legerősebbnek számított a térségben, ahogy a Helikon is igen erős versenyző volt.

A Médiatanáccsal és a rádiós piac átalakulásával függ össze az a hír is, hogy a héten a testület a médiaszolgáltató kérelmére további öt évvel megújította a vételkörzet-bővítésben működő Hódmezővásárhely 97,6 MHz – Makó 96,8 MHz – Kistelek 107,0 MHz helyi rádiós médiaszolgáltatási jogosultságot, így a frekvenciákon 2024. március 14-ig továbbra is a Rádió 7 szólhat majd.

Szalay Dániel

Mészáros Lőrinc folyamatosan hízik: átveszi a TV2-t is?

0

Akár heteken belül Mészáros Lőrinc sajtócégéhez kerülhet a TV2, egyúttal szinte teljesen kihullik a lappiacról Andy Vajna. A saját magával fuzionáló gázszerelőé lehet az összes vidéki napilap.

Orbán Viktor elégedetlen a Vajna-féle média teljesítményével, a feltétlen engedelmes Mészáros Lőrinc változtathat ezen. A 444.hu információja szerint akár heteken belül hozzá kerül Vajnától a TV2 és a Lapcom Zrt., amely a Borsot, a Délmagyarországot és a Kisalföldet adja ki. A „vevő” Mészáros egyik cége, az Opus Global Nyrt. szárnyai alatt működő Opus Press Zrt., a Mészáros-féle médiabirodalom fő zászlóshajója, a Mediaworks Hungary Zrt. tulajdonosa lehet. (Ez a cég szerezte meg annak idején, majd zárta be két éve a Népszabadságot.)

Vajna kiesett a pikszisből,

ez régóta keringő vélemény. Kisebb elkötelezettséggel szolgálja ki a kormány politikáját, főleg a bulvár Borsban, mint a Fidesz-sajtó egyéb termékei. A TV2 híradója ugyan rendesen beszállt mindenféle ügybe (amelyek egyike miatt a héten kezdődött bírósági személyiségi jogi per Czeglédy Csaba kezdeményezésére), de a csatorna a beléje öntött

állami hirdetési milliárdok ellenére vastagon veszteséges,

szemben az „ellenség” RTL Klubbal, amelynek sokkal nagyobb a nézettséges és stabilan profitábilis.

A 444.hu úgy tudja, hogy Vajna egyedül a Rádió 1-et tarthatja meg. Ha megvalósul ez a terv, akkor a megszellőztetett korábbi felvásárlási híreket is figyelembe véve Mészáros Lőrincé lesz az összes megyei napilap.

Éppen ma számoltunk be arról, hogy Mészáros két tőzsdei holdingcége, a Konzum és az Opus Global jövő tavaszig befejeződő fúzióra készül, egyetlen gigavállalkozásba gyúrva össze a 300 milliárdot meghaladó tőkeértékű vállalkozásokat.

Petíció indult Andy Vajna tévéje miatt

1

Egyre többen dühösek, amiért a magyar szurkolók túlnyomó többsége nem láthatja a spanyol bajnokikat. A spanyol liga elnökét kérik, hogy tegyen valamit.

A spanyol foci rendkívül népszerű Magyarországon, köszönhetően elsősorban a rengeteg Barcelona- és Real Madrid-szurkolónak. A La Liga meccseit évekig a Sport TV közvetítette, idén azonban az Andy Vajna tulajdonában lévő TV2 Csoport vette meg a közvetítési jogokat. Ott pedig úgy döntöttek, hogy a spanyol bajnokikat a nemrég elindított Spíler 2 csatornán adják.

Csakhogy ezt a csatornát nagyon kevesen tudják nézni,

mindössze százezer háztartásban elérhető. A nagy szolgáltatókkal ugyanis nincs szerződése.

Ugyan a Magyar Telekom hétfői közleménye szerint folyamatosan tárgyalnak, de a cég vezérigazgatója csütörtökön egy más témában tartott sajtótájékoztatón azt mondta: a megállapodás még messze van. A UPC-vel sem sikerült még megegyezniük, nem beszélve a harmadik nagy szolgáltatóról, a Digiről, ahol ráadásul neheztelhetnek is a TV2 Csoportra, hiszen több közvetítési jogot pont előlük vettek meg.

Így aztán

hiába van rengeteg rajongója a spanyol focinak Magyarországon, tévében nem tudják nézni a meccseket.

Ezért egy petíció is indult, „a spanyol futball magyar szurkolói” aláírással. Ebben a Spanyol Labdarúgóliga elnökéhez, Javier Tebashoz fordulnak, és azt írják: tarthatatlan állapot, hogy a magyar háztartások mindössze 3%-ában nézhetőek a meccsek, pedig már három forduló is lement a bajnokságból.

A petíció szerint ezzel a magyar jogtulajdonos nem teljesíti a kötelezettségeit, mert nem juttatja el a meccseket a fogyasztókhoz, így

„százezrek kényszerülnek arra, hogy illegális csatornákon kövessék a világ legjobb meccseit”.

Így Javier Tebastól „azonnali és határozott” közbenjárást kérnek. A petíciót már több ezren aláírták.

Bréking nyúz, július 4. – Tudósítás a másik valóságból

0

Egy fotóval bizonyítja a 888, hogy Andy Vajna nem került süllyesztőbe, közben a Ripostnál valaki komolyan vette egy „időutazó” meséjét, az Origo pedig egy újabb külföldi rasszista pártot éltet – megnéztük, mi újság az alternatív valóságban.

A 888 harcosan megvédi Andy Vajnát

„A vágyvezérelt liberális újságírásban utazó, a valóságot hírből sem ismerő HVG ismét lyukra futott. Múlt héten még címlapon hozták, hogy Andy Vajna a süllyesztőbe került, most azonban kénytelenek szembesülni az igazsággal.

Novák Katalin mai Facebook-posztja magáért beszél, a HVG-nek pedig üzenjük, hogy ideje lenne visszahívni a múlt heti szám összes példányát. MERT KAMU!

Egy laza, baráti összejövetel Bajorországban – a kép magáért beszél, és önmagában cáfolja a HVG nevű fake news-gyár állításait.

Szóval ennyit arról, hogy Hasta la vista, Andy…”

Baráti összejövetel Bajorországban.

Közzétette: Novák Katalin – 2018. július 4., szerda

A Pesti Srácok a józsefvárosi polgármesterjelöltet támadja

„Bár a nyulak bátorságával „függetlenként” indul a most vasárnapi józsefvárosi polgármester-választáson a balliberális pártok jelöltje, Győri Péter, időnként azért előtör belőle valódi énje, az ős-SZDSZ-es, amin, persze, nincs mit csodálkozni, hiszen tizenkét évig vett részt Demszky Gábor párttársaként a szabad demokraták és a szocialisták fővárosi ámokfutásában. Most éppen arról szónokolt, hogy ő annak idején Demszkyvel együtt világvárost épített, és soha olyan csodálatos nem volt még Budapest, mint akkoriban. Győri őszinteségi rohama azért is jó, mert így legalább a választók megtudják: polgármesterré választása esetén ugyanarra a korrupcióra, dilettantizmusra és káoszra számíthatnak tőle, mint amit a 4-es metrós, alstomos Demszkytől kaptak.”

Az Origo egy rasszista, szélsőjobboldali párt előretörését ünnepli

„Óriási áttörést érhet el a szeptemberi svédországi parlamenti választáson a Svéd Demokraták nevezetű bevándorlásellenes párt. (…)

Az országban már az Európát sújtó migrációs válság előtt is meghatározó téma volt a bevándorlás, és az idegen országokból érkezők integrációja, de az erről szóló vita 2015 után erősödött fel igazán. Míg korábban az SD a politikai szélről bírálta a bevándorlást, addig mostanra a szeptemberi választások egyik esélyesévé vált. (…)

A YouGov kutatása szerint a balközép pártok szövetsége 35,1, míg a jobbközép-centrista pártok szövetsége 31,7 százalékot szerezne egy mostani választáson. A két hagyományos blokk tehát egyedül a jelenlegi állás szerint nem tud majd többséget alkotni a parlamentbe, ezért három kimenetel képzelhető el a választás után. Vagy a baloldal, vagy a mérsékelt jobboldal köt szövetséget az SD-vel, vagy pedig a két hagyományos politikai oldal összefog, hogy hatalmon kívül tartsák a bevándorlásellenes alakulatot. (…)

A bevándorlásellenes párt korábban azt ígérte, hogy kormányozhatatlanná teszi az országot, amíg nem teljesülnek a jelenlegi liberális bevándorlási törvények drákói szigorításáról és a Svédországba érkező menekültek számának 90 százalékos csökkentéséről szóló követelései.”

A Ripost komolyan veszi, hogy valaki a jövőből jött

„Egy férfi döbbenetes videóval bizonyítja, hogy járt a jövőben…

Most egy videóval bizonyítja, hogy járt a jövőben, egészen pontosan 2120-ban, Los Angelesben. Egy videót is készített a városról, és a globális felmelegedés hatásairól.”

Bréking nyúz, június 20. – Tudósítás a másik valóságból

1

Mindent meg lehet tudni a Ripostból Vajna Tímea terhességéről, ezen kívül főleg a Stop Soros és a bevándorlás a téma az alternatív valóságban – a Pesti Srácok szerint például Macedóniának is ezért kell nevet változtatni, nem a görögökkel való vita miatt.

A Ripost szinte percről percre tudósít Vajna Tímea esetleges terhességéről

„Még a héten meg­fo­gan­hat Andy Vajna gye­reke

Timi fo­lya­ma­to­san posz­tol, el­kezdte a lom­bik­prog­ra­mot!

Eddig csak tervben volt, de Vajna Timi most váratlanul bejelentette: elkezdte a lombikprogramot, és már kapja a hormonkezelést. A héten egy műtétet is végrehajtanak rajta, így ha szerencséjük van, ebben az időszakban megfoganhat a gyerekük. (…)

A 35 éves feleség korábban lapunknak mesélt arról, hogy a számmisztika szerint a 2018-as év lenne számára optimális a gyermekvállalásra. Bár néhány évvel ezelőtt még örökbefogadáson is gondolkoztak, úgy tűnik, végül a lombikprogram mellett döntöttek.”

Az Origo hithű módon kiáll a Stop Soros mellett

„A parlament a napirendi pontok alakulásától függetlenül délután 15 órától tartja határozathozatalait, vagyis a szavazás akkor sem kezdődik el, ha korábban véget érnek az addigi viták, illetve szükség szerint azokat megszakítják ebben az időpontban.

A ház a kabinet javaslatára ekkor dönt az alaptörvény hetedik módosításról, amelynek célja, hogy védje a nemzeti szuverenitást, és tiltsa idegen népesség Magyarországra telepítését. Szavaznak továbbá a jogellenes bevándorlás elleni intézkedésekkel kapcsolatos törvénymódosításokról is. A kormány a “Stop Soros” néven ismertté vált csomaggal azt akarja megakadályozni, hogy Magyarországból is bevándorlóország legyen.”

A Pesti Srácok szerint nem a korrupció és az illegális lehallgatások miatt bukott a kormány Macedóniában, hanem Soros

„Az ellenzék és a haladók természetesen ki vannak borulva a Stop Soros törvénycsomagon, amely gyakorlatilag ellehetetlenítené a civil szervezetek illegális migrációt támogató tevékenységét. Holott egy közeli példán keresztül érzékelhető, hogy mi történhet akkor, ha egy kormány nem harcol a “független” civil szervezetek által szisztematikusan támogatott bevándorlás ellen, amelyet kizárólag politikai célokra használnak fel. Macedóniának ugyanis éppen ez lett a veszte, a bukás pedig olyan mély, hogy már az ország nevét is meg kell változtatni, az etnikai feszültség pedig soha nem látott méreteket öltött.”

A Figyelő munkatársát szokás szerint meghívta az állami tévé

„A június végi uniós csúcs előtt a szokásosnál is erősebb nyomás nehezedik Magyarországra. A kötelező betelepítési kvóta hívei és a Soros-hálózat tagjai most éppen a Fidesz Európai Néppártból való kizárását akarják elérni. Erre azonban – már csak a jövő évi európai parlamenti választások miatt is – kevés esély mutatkozik. Deák Dániel szerint egy összehangolt támadássorozatnak vagyunk a részesei, azt szeretnék elérni, hogy Magyarország egy politikai karanténba kerüljön.

Deák Dániel politológus, a Figyelő munkatársa az M1 aktuális csatornán elmondta: több eszközt is bevetnek Soros György megbízható szövetségesei az Európai Unión belül, az egyik a nemzetközi sajtón keresztül érkező támadás.”

A 888 a Fidesz kedvenc „szakértőjét” szólaltatta meg

„Nem növeli Angela Merkel esélyeit a CDU/CSU kormánykoalíció megmentésére, hogy a migránsok okozta válsághelyzet ügyében most két hét alatt kellene megoldást találnia annak a kancellárnak, aki ugyanerre a problémára már három éve nem talál megoldást – mondta el a 888.hu-nak a németországi belpolitikai válságról nyilatkozó Nógrádi György. A biztonságpolitikai szakértő szerint az, hogy Merkel meghívta Berlinbe Orbán Viktort, a magyar miniszterelnök európai népszerűségnövekedésének és a Fidesz kétharmados választási győzelmének az elismerése.”

Sajátságos logika dönthet a TV2-ről (is)

0

„A Gazdasági Versenyhivatal feladata fellépni a piaci, a Médiahatóságnak pedig a véleménymonopólium ellen, így jogállami működés mellett fel sem merülhetne, hogy egy kézbe kerüljön két országos televízióscsatorna, illetve a mérhető olvasottsággal rendelkező megyei lapok teljes portfoliója”  mondta a FüHü-nek a Magyar Újságírók Országos Szövetségének elnöke. A Népszava tegnap írta meg, hogy információi szerint ilyen lehetőséget fontolgat a hatalom. A Gazdasági  Versenyhivatal – egyelőre legalábbis – semmitmondó választ adott megkeresésünkre.

Ha a Népszava értesülései helytállók az egyelőre terv szintjén létező elképzelésekről, akkor akár már nyáron jelentős átrendeződések lehetnek a Fideszhez tartozó médiabirodalomban. Hírek szerint ugyanis Orbán Viktor nem elégedett a TV2-vel, s felpörgetné a hatalmi- és gazdasági médiakoncentrációt. Több forgatókönyv létezik, az egyik szerint Mészáros Lőrinchez kerülhet a jelenleg Andy Vajna érdekeltségébe tartozó TV2 és a két megyei napilap, a Kisalföld és a Délmagyarország. Egy másik elképzelés szerint egy-egy cégbe szerveznék át az összes kormányközeli nyomtatott lapot, a rádiócsatornákat és a televíziókat is, hogy „átláthatóbb legyen a rendszer működése.

Fotó: Flickr.

Hargitai Miklós az esetleges fúzió kapcsán portálunknak úgy vélekedett, hogy

jelenleg Magyarországon alapvetően nem a jogszabályok, hanem valamilyen más logika mentén születnek a verseny- és médiahatósági döntések az ilyen fúziós ügyekben.

Példaként említette, hogy amikor a Népszabadságot is tulajdonló Ringier egyesülni akart az Axel Springerrel – ahogy egyébként az európai piacon mindenütt ez a felállás –, akkor a Gazdasági Versenyhivatal öt éven át vizsgálta az ügyet, s kemény feltételeket szabott, közte a portfoliók szétválasztását, amely egy részének értékesítéséből jött egyébként létre utóbb a MédiaWorks. Ugyanakkor amikor Mészáros Lőrinc szándékozott felvásárolni még a második legnagyobb megyei lapokat birtokló Pannon Lapok Társaságát is, akkor egy hónap alatt lezavarva engedélyezte a  tranzakciót.

A Gazdasági versenyhivatal portálunk kérdésére tegnap úgy nyilatkozott, hogy hozzájuk nem érkezett bejelentés a Népszava által megírt tranzakciókkal kapcsolatban. Elvi jellegű kérdésünkre pedig úgy reagáltak: „meghatározott összefonódással kapcsolatos konkrét kérdések vonatkozásában a GVH elméleti síkon nem foglal állást tekintettel arra, hogy nem tudni, egy esetleges piacvizsgálatnak – amelyhez jelenleg sem adatokkal, sem információkkal nem rendelkezünk – milyen eredményei lehetnek”.

Hargitai Miklóstól éppen azért rákérdeztünk, hogy a MÚOSZ lépne-e, ha a fúziós tervek igaznak bizonyulnának. Az újságírók szövetségének az elnöke azt mondta, hogy ők maguk is kezdeményezhetnek verseny- és médiahatósági vizsgálatot. Magánvéleményként azonban hozzáfűzte:

a két hatóságnak hivatalból, magától kellene észrevennie és vizsgálatot indítani, ha  hogy ilyen ügy kézzel fogható közelségbe kerül. Ám, ha maguktól nem vizsgálódnának a MÚOSZ megfutná a szükséges köröket.

Mi lesz veled, TV2?

0

A Gazdasági Versenyhivatalhoz nem érkezett bejelentés a Népszava által megírt tranzakciókkal kapcsolatban – válaszolta a FüHü megkeresésére a Gazdasági Versenyhivatal. Elvi jellegű kérdésünkre pedig úgy reagált: „meghatározott összefonódással kapcsolatos konkrét kérdések vonatkozásában a GVH elméleti síkon nem foglal állást tekintettel arra, hogy nem tudni, egy esetleges piacvizsgálatnak – amelyhez jelenleg sem adatokkal, sem információkkal nem rendelkezünk – milyen eredményei lehetnek”.

A Népszava több helyről – a kormányfő tágabb környezetéből és iparági forrásból – is úgy értesült, hogy rövid időn belül jelentős átrendeződések lehetnek a Fideszhez tartozó médiabirodalomban. Ez akár már nyáron megtörténhet. Több pletyka, értesülés is kering, ezek időnként egymásnak is ellentmondanak, biztosnak egyelőre az látszik, hogy Orbán Viktor változásokat akar és erre szűk határidőt szabott – írja a lap.

Az egyik ilyen, hogy a Fidesz-médiát is eléri a már a kormányoldalon is felpörgetett hatalmi, gazdasági koncentráció. Bár az értesülést Gulyás Gergely csütörtökön „képzelgésnek” minősítette, a Népszava banki forrásból úgy értesült, valóban létezik ilyen elképzelés, igaz, egyelőre csak a tervezés szintjén.

Az egyik lehetséges forgatókönyv arról szól, hogy

Mészáros Lőrinchez kerülhet a jelenleg Andy Vajna érdekeltségébe tartozó TV2 és a két megyei napilap, a Kisalföld és a Délmagyarország.

Orbán ugyanis elégedetlen a TV2 működésével, mivel egyelőre megszorítani sem sikerült az RTL Klubot, ráadásul a milliárdos állami hirdetésekkel kitömött csatorna állítólag drágán működik. Andy Vajnával a lap egy iparági forrása szerint azért is „elégedetlenek”, mert az érdekeltségébe tartozó Bors „nem állt bele eléggé a kampányba”.

Egy másik elképzelés szerint egy-egy cégbe szerveznék át az összes kormányközeli nyomtatott lapot, a rádiócsatornákat és a televíziókat is, hogy „átláthatóbb legyen a rendszer működése”.

A Független Hírügynökség egyébként a következő kérdéseket tette fel a GVH-nak:

  • Ha – amint a Népszavában ma megjelent – Mészáros Lőrinc valóban megvásárolja a még nem a Mediaworks tulajdonában lévő két megyei napilapot, a Kisalföldet és a Délmagyarországot, akkor az egész megyei lap piac egyetlen kézbe kerül. Megteheti-e ezt a jogszabályok szerint, hiszen ezzel egy teljes piacot egyazon cég uralna. A GVH ezt engedélyezheti?
  • A szabályok szerint lehet-e egyetlen kézben több országos televízió? Mert ha Mészáros Lőrinc megveszi a TV2-őt, akkor ez a helyzet állna elő.
  • Érkezett-e ilyen beadvány a GVH-hoz (a kettő közül bármelyik ügyben)? Ha nem, akkor elméleti síkon kérdezzük a fentieket.

Milliárdokkal tömi az állam a fideszes médiabirodalmat

0

A TV2 kivételével kimagaslóan nyereséges évet zártak tavaly a kormánypárti média szereplői, még azok a cégek is, amelyek a Fideszhez köthető felvásárlás előtt veszteséget termeltek. Ebben hatalmas szerepe van az állami hirdetéseknek, melyekből milliárdos bevételek vándoroltak Mészáros Lőrinc, Matolcsy Ádám, Habony Árpád és Andy Vajna cégeihez.

A 444 hosszú cikkben gyűjtötte össze az elérhető adatokat arról, hogy hogy teljesítettek tavaly a kormánypárti médiavállalatok. Ebből kiderült, hogy

sok cég 2016-hoz képest megsokszorozta a jövedelmét, amely azonban szigorúan piaci alapon nem sikerülhetett volna.

Az állam azonban hirdetések formájában minden olyan cégnek a hóna alá nyúlt, amelyet a NER-hez köthető szereplők vásároltak fel. A Schmidt Mária érdekeltségébe került Figyelő, amelynek még a példányszámait sem lehet tudni, bevételének 70 százalékát állami cégekhez és intézményekhez köthető hirdetésekből gyűjtötte be tavaly.

A TV2-be vándorolt messze a legtöbb állami hirdetésből befolyó pénz: 6 milliárd forintnak megfelelő összeg, ennek ellenére Andy Vajna tévéje továbbra sem nyereséges.

A legnagyobb sikersztorit a Mészáros Lőrinchez került Mediaworks produkálta, amely a Népszabadság megszűnésével és több megyei lap felvásárlásával 2,4 milliárd forintos mínuszból 2017-ben már 4,3 milliárdos nyereséget könyvelhetett el, és ma már a megyei lappiac több mint 50 százalékát uralja.

A 444 által közölt adatok alapján táblázatban is összeszedtük a bevételeket és az állami hirdetések becsült összegét. Zárójelben található, hogy az adott médiatermék vagy médiaportfolió kinek az érdekeltségébe tartozik.

2017 árbevétel profit állami hirdetések
Mediaworks (megyei lapok, Mészáros Lőrinc) 20,4 milliárd 4,3 milliárd 2,7 milliárd
K4A Lapkiadó (Figyelő, Schmidt Mária) 835 millió 183 millió 734 millió
New Wave Media (Origo, Matolcsy Ádám) 5,65 milliárd 903 millió 2 milliárd
Modern Media Group (888.hu, Lokál, Habony Árpád) 3,1 milliárd 683 millió 650 millió
Ripost (Ómolnár Miklós) 3 milliárd

 

208 millió 650 millió
TV2 Csoport (Andy Vajna) 34,5 milliárd veszteséges 6 milliárd
Rádió Plus (Rádió 1, Andy Vajna) 2,8 milliárd 930 millió 1 milliárd

Ezért nyert Andy Vajna cége Botkáéknál

0

Andy Vajna cége, a Lapcom nyert meg egy közbeszerzést a szegedi polgármesteri hivatalnál. A Független Hírügynökség megtudta, miért.

Eredetileg a 24.hu írta meg, hogy az Andy Vajna tulajdonában álló Lapcom Kiadó Zrt. nyert közbeszerzést Szegeden a helyi lap nyomtatására, összesen kb. 38 és fél millió forint értékben. (A Lapcom vette meg nemrég a megyei lapot, a Délmagyarországot is.)

A polgármesteri hivatalból származó információink szerint

nyílt közbeszerzési eljárást folytattak le.

A törvény értelmében ilyenkor is meg kell küldeni három szereplőnek az eljárást megindító felhívást, rajtuk kívül még hárman, vagyis összesen hatan jelezték érdeklődésüket. Végül azonban csak hárman tettek ajánlatot: a Lapcomon kívül az Oláh Nyomdaipari Kft. és a Szalprint Kft.

Mint a hivataltól megtudtuk, 52 megjelenésre kértek ajánlatot, megjelenésenként 76 500 példányban. Az Oláh Kft ajánlata 19,25, a Szalprinté 12,65, a Lapcomé 9,68 Ft/lap volt. Vagyis

Andy Vajna cége tette a legolcsóbb ajánlatot.

Ráadásul a másik két ajánlatot érvénytelennek is kellett nyilvánítani, az Oláh Kft. ugyanis nem adta meg a munka teljes elvégzésének a költségét, és a törvény szerint nem volt hiánypótlásra lehetőség, a Szalprint pedig egyetlen példány kinyomtatására vonatkozó árat adott meg, és nem a teljes feladat ellátására kért általányárat.

Így tehát egyetlen érvényes ajánlat maradt – ami egyébként a legolcsóbb volt. Mint a hivataltól megtudtuk, ezért nyerte a Lapcom a közbeszerzést, és, ahogy forrásunk fogalmazott, ez „független volt attól, mit gondolnak az Andy Vajna tulajdonában álló lapok szerkesztői gyakorlatáról”.

FRISS HÍREK

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!

NÉPSZERŰ HÍREK