Kezdőlap Címkék Szállítás

Címke: szállítás

Tippek, hogy sikerélmény legyen a szállítmányozás

0

Számos iparág tevékenységéhez elengedhetetlen az áruk rendszeres szállítása. Arra is van példa, hogy egy cég csak alkalmanként vesz igénybe ilyen szolgáltatást. Néhány alapvető ismérvet mindkét esetben érdemes előre meghatároznunk, hogy nyűg helyett rutinfeladat legyen a szervezés, továbbá így rögtön eldőlhet a szállítmányozás módja is.

Kiscsomagos vagy raklapos?

Míg egy számítástechnikai webáruház kisebb csomagjait zömmel futárcégek szállítják ki, addig egy lakberendezési cikkeket, esetleg építőanyagokat gyártó, forgalmazó vállalat működése nagyobb küldeményeket feltételez. Ezek leggyakrabban raklapra rendezve, teherautón jutnak el a rendeltetési helyükre.

Közvetlen kézbesítés vagy gyűjtőszállítmányozás?

Ezt a paramétert több tényező befolyásolja. Ha egy szállítmány a jármű teljes rakterét kitölti, vagy ha fontos az azonnali kézbesítés, akkor a szállítmányozás a feladótól egyenesen a címzetthez történhet. A gyűjtőszállítmányozás esetében több feladó küldeményei tesznek ki akkora mennyiséget, amellyel optimálisan kihasználható a szállítókapacitás.

Hogyan válasszunk szállítmányozó partnert?

A szállítmányozás specifikus tudást igénylő tevékenység, emellett ugyanakkor az átlátható működés és a megbízható, tőkeerős vállalati háttér is fontos. A raklapos küldemények továbbítására szakosodott Raben Group több mint 90 év tapasztalatával, teljes európai lefedettséggel, innovatív szolgáltatások és digitális megoldások egész sorával áll megbízói rendelkezésére.

Szállitás, építkezés, vendéglátás – munkaerőhiány mindenütt Európában

A cégek nehezen kapnak munkavállalókat az építőiparban vagy a szállodákban, és ennek az a következménye, hogy a zászló a dolgozóknak áll: növekednek a bérek – állapítja meg a párizsi Le Monde.

„Húsz százalékkal emelnem kellett a kamion sofőrjeim bérét különben itthagytak volna”- panaszkodott a Le Monde londoni tudósítójának az Europa Worldwide vezérigazgatója.

Aki elmondta, hogy 27 éve van a szakmában , de ilyet még sohasem tapasztalt. Mennyit keres ennél a szállító cégnél egy átlagos kamionsofőr egy évben ? Túlórákkal együtt 50 ezer eurót!

A La Manche csatorna túlsó oldalán a vendéglátásban még rosszabb a helyzet.

„Reménytelen vállakozás manapság szakácsot találni  a piacon”- fakadt ki a párizsi luxus szálloda , a Meurice személyzeti igazgatója. Három fejvadász céget is megkerestünk. Korábban mindíg kaptunk gyorsan jelöltektől szakmai életrajzot , de most semmi!

A pandémia bekavart

A Covid 19 járvány miatt a gazdaság rendkívüli mértékben lelassult az Európai Unióban és azon kivül is a kontinensen. A vendéglátás szinte teljesen leállt , és sok helyen szélnek eresztették a személyzetet vagy ha megtartották , akkor csak kis pénzt kaptak amiből épp csak meg lehetett élni. Ezért aztán a zárás idején mindenki keresgélni kezdett, és nagyon sokan találtak is maguknak más , biztosabb helyet. Amikor azután kinyitottak a szállodák és az éttermek , a menedzserek csodálkoztak , hogy elmaradnak a jelöltek.

Pedig a munkaerőpiac még mindíg morózus az Európai Unióban.

Az idei első félév végén 7,1% volt a munkanélküliség mutatója , ez pedig még mindíg egy picit magasabb mint 2019-ben a járvány előtt. Ez már óriási csökkenés hiszen a pandemia tetőpontján a munkanélküliség meghaladta a 11%-ot az Európai Unióban , de még most is

800 ezerrel többen keresnek munkát mint a pandemia előtt! Hol vannak? Az biztos, hogy nem a szállításban , a vendéglátásban vagy az építőiparban. Pedig Nagy Britanniában még emelkedett is a munkanélküliség a második negyedévben csaknem 1%-al, és elérte a 4,7%-ot.

Munkaerő import a megoldás?

Nagy Britanniában a munkaadók azt javasolják a kormánynak, hogy adjon átmenetileg 10 ezer uniós kamionsofőrnek munkavállalási engedélyt , mert különben leállhat a piacok ellátása , amely a brexit után amúgy is problematikussá vált az ország egyes területein például Észak Írországban.

Finnországot a világ legboldogabb országának nevezik, mert az első helyen végzett ebben a versenyben, de a lakosság gyorsan öregszik és egyre fogy a munkaerő. Japán után Finnország van a legnehezebb helyzetben ebből a szempontból. Az OECD országai közül itt van a legnagyobb szakmunkás hiány, de a toborzást akadályozza, hogy a munkaadók ragaszkodnak a finn nyelvtudáshoz. Most lassacskán áttérnek az angolra.

A vendéglői házhozszállitás vezető cége, a Wolt is áttért erre Finnországban, ahol évente 20-30 ezer friss munkaerőt kellene importálni külföldről, de ez nehezen megy – írja a capital.fr portál.

60 ezer kamion sofőr hiányzik jelenleg az Egyesült Királyságban, ezért kellene minimum 10 ezret importálni az Európai Unió államaiból – írják a szektorban érintett brit vállalkozók.

Az első félévben 14 ezer uniós kamion sofőr hagyta ott az állását Nagy Britanniában a pandemia idején, és ebből csak 600 tért vissza.

A brit kormány továbbra is ragaszkodik ahhoz , hogy hazai sofőrökkel oldják meg a problémát. Csakhogy a pandemia idején leállt a sofőrök vizsgáztatása is vagyis hazai jelentkező alig akad.

A Tesco 1000 fontot ad minden új kamion sofőrnek , mert olyan nagy bajban van.

Könnyebb turistát találni mint személyzetet – panaszkodnak a tulajdonosok az Európai Unióban. Franciaországban 150 ezer, Németországban 300 ezer ember tűnt el a vendéglátásból a pandemia idején. Miért ?

>”Nem a bér a fő probléma”- mondja Andreas Kallmuenzer, az Excelia Business School tanára Franciaországban.

„Sokkal inkább a nehéz munkakörülmények és a hosszú munkaidő az, ami miatt nehéz embert találni ebben a szektorban. Ráadásul ez szezon munka, amely a többség számára nem kínál karrier lehetőséget. Át kellene gondolni az egész üzleti modellt, és valamiféle perspektívát nyújtani a vendéglátásban , mert különben nem oldódnak meg a munkaerő gondok.”

Más a helyzet Ausztriában , ahol a kis családi hotelek vannak többségben. Ott hozzá voltak szokva a munkaerő fluktuációhoz, de régebben ez csak 15-20% volt évente. A pandemia miatt ez 30% fölé ment, és ezzel sokan nem tudnak mit kezdeni.

A pandemia megváltoztatta a munkavállalók prioritásait a vendéglátásban – összegzi a helyzetet Julia Rousseau, egy francia fejvadász cég főnöke.

A hatékony áruszállítás szabályai

0

A logisztika azokat a folyamatokat összesíti, amelyek során a nyersanyagok, a késztermékek vagy a munkaerő egyik pontból a másikba szállítása történik. Magába foglalja nemcsak a fuvarozást, hanem az azt megelőző tervezési munkálatokat is. A hétköznapi életben is találkozhatunk a logisztikával, gyakorlatilag az élet minden területén. Hiszen nem csak a boltok polcaira kerülő termékek mögött húzódik meg számos logisztikai feladat, hanem az internetről rendelt áruk, a postai levelezések vagy egy-egy szervezett nyaralás alkalmával is.

A fogyasztó elvárása az, hogy a terméket a lehető leghamarabb és lehetőleg minél kevesebb szállítási költségért kapja kézhez. Ezért a cégek számára kiemelkedően fontos a hatékony áruszállítás megszervezése.

A szállítmányozás a logisztikában

A szállítmányozás a logisztika egyik részegysége. A tervezési folyamatokat foglalja magába, tehát nem a termékek fizikai mozgatását. A szállítmányozó szakember, a speditőr megtervezi azt, hogy az adott árut, hogyan lehet a leghatékonyabban eljuttatni egyik helyről a másikra. A folyamat során meghatározó szerepe van, hogy milyen földrajzi távolságot kell áthidalnia az áruszállításnak.

Fontos szempont az is, hogy a terméknek milyen fizikai tulajdonságai vannak.

  • Igényel-e különleges szállítási körülményt?
  • Romlandó termékek esetén rövid szállítási idővel és hűtéssel is kalkulálni kell.
  • Veszélyes anyagok szállítása során fokozottan be kell tartani a vonatkozó előírásokat.
  • Emellett a jog- és vámszabályokat is szem előtt kell tartani.

A jól megtervezett szállítmányozás eredménye, hogy a termékek a lehető legrövidebb idő alatt, költséghatékonyan jutnak el a rendeltetési helyükre.

A szállítmányozás fajtái

A szállítmányozás fajtáit a fuvarozás módja szerint határozzuk meg. A legelterjedtebb a közúti szállítmányozás. Országon belül ez a legköltséghatékonyabb forma. Ideális esetben nincs szükség további szállítmányozási módokat bevonni. Hiszen akár a gyárból közvetlenül a fogyasztóhoz juthat el a termék. 

Nemzetközi viszonylatban a légi- és tengeri szállítmányozást alkalmazzák leggyakrabban. A légi szállítmányozás a legbiztonságosabb és leggyorsabb, a tengeri szállítmányozás bár lassabb, de több áru fuvarozását teszi lehetővé. A vasúti szállítmányozás alkalmazása szóba jöhet belföldi- és nemzetközi viszonylatban is. Utóbbi három esetében a termékek kikötőbe, repülőterekre, raktárakba érkeznek. Figyelembe kell venni, hogy a rendeltetési helyre történő fuvarozáshoz közúti szállítmányozás beiktatására is szükség lesz!

Hogyan tehető költséghatékonnyá az áruszállítás?

Az áruszállítás során a legfontosabb szempont, hogy a termék sérülésmentesen, minőségromlás nélkül jusson el a célállomásra. Ezért fontos, hogy az áruk megfelelő módon csoportosítva legyenek, így a hasonló termékek szállítása összevonható. Fontos szempontok közé tartoznak, hogy a termék romlandó-e, törékeny-e, érzékeny-e a hőmérsékletváltozásra, esetleg veszélyes lehet a környezetre.  A veszélyes anyagokat nem, vagy csak szigorú korlátozások mellett engedélyezik közúton szállítani. A kényesebb termékek fuvarozása tehát drágább. A hűtött csomagtér, a sérülést megakadályozó csomagolás, vagy az óvatosabb rakodás mind-mind növelik a költségeket.

A másik tényező, amely az áruszállítás költségeit meghatározza az a szállítmányozás módja. A légi úton történő szállítás gyorsabb, viszont a legdrágább is. A tengeri szállítmányozás olcsóbb, viszont hosszú szállítási idővel kell kalkulálni. A vasúti szállítmányozás költséghatékonyabb, mint a közúti, de sokkal rugalmatlanabb, hiszen kötöttpályás. Egy bizonyos ponton közúton történő szállítmányozásra is szükség lesz.  A szállítási útvonalak és módok észszerű összehangolása nagy szakértelmet igénylő feladat, amelyre számos cég specializálódott. Nem véletlen tehát, hogy sok esetben a vállalatok kiszervezik ezeket a feladatokat szállítmányozással foglalkozó cégekhez.

Az áruszállítás folyamatának pontos megtervezése kulcskérdés a költséghatékonyság szempontjából. A termék biztonságos szállításához igazított fuvarozási módok és az optimális szállítási útvonalak megtervezése, együttesen járulnak hozzá ahhoz, hogy az áruszállítás folyamata gyors és hatékony lehessen.

Unió, ahol a hibákat nem „kommunikációval” javítják

Milliós tételben érkezik uniós vakcina a következő időszakban, az Európai Gyógyszerügynökség pedig holnap ideiglenes engedélyt ad a Johnson&Johnson vakcinának, ezzel is bővül tehát az elérhető oltóanyagok választéka.

Az Európai Bizottság és az Európai Parlament közötti vakcinaügyi egyeztető csoport első, zártkörű ülésén, – erről Ujhelyi István EP-képviselő számolt be szerdai online sajtótájékoztatóján, ahol az EP közlekedési és turisztikai bizottságát képviselte alelnökként a tárgyalóasztalnál. Ez a testület a jövőben rendszeresen ülésezni fog, hogy elősegítse az uniós intézmények közötti koordinációt.

A tanácskozást követően az Európai Bizottság jelenlévő biztosainak tájékoztatása szerint az uniós gyógyszerügynökség (EMA) holnap megadja az amerikai Johnson&Johnson oltóanyag ideiglenes engedélyét, így ez a vakcina is része lehet a tagállami oltási kampányoknak. A Johnson&Johnson 55 millió vakcina szállítását vállalta a következő három hónapra.

Az amerikai gyártó, Magyarországnak ebből 1,2 millió oltóanyag ad, vagyis – mivel egydózisú oltásról van szó – egészen pontosan 1,2 millió magyar ember beoltását teszi majd lehetővé.

Ujhelyi István megerősítette azt a hírt, hogy az Európai Bizottság tárgyalásainak köszönhetően a Pfizer mintegy négymillió extra adag vakcinát ajánlott fel az európai gócpontok számára.

„Én egyelőre nem hallottam, hogy Magyarországot felsorolták-e volna ezen gócpontok között, ezt nyilván a magyar kormánynak kellene kezdeményeznie.

A magyar kormánynak muszáj lenne minden egyes adag oltóanyagért lehajolnia, ezért tisztáznia kell, hogy kértünk-e ebből a négymillió adagból, vagy kezdeményezzük-e hasonló plusz adagok lehívását a jövőben.

Tudom, hogy az orbáni kommunikációba nem fér bele, hogy Magyarországon nagy a baj, hiszen ez ellentétes lenne a kormányzati propagandával, de ha elismerné, hogy szükségünk van további vakcinákra, akkor ezek szerint mi is kaphatnánk extra adagokat az Európai Uniótól” – fogalmazott Ujhelyi István.

Az  oltási igazolványok kapcsán megismételte, hogy megnyugtatóbb lenne, ha az uniós tagállamok mindegyikében csak uniós engedéllyel rendelkező oltóanyagokat használnának, de – tette hozzá – ha már úgy alakult, hogy EMA-engedély nélküli vakcinákat is beadnak például Magyarországon, akkor az ilyen oltással rendelkező állampolgárokat nem érheti hátrány az egységes európai vakcina-igazolvány rendszerének elfogadása során.

Ujhelyi hangsúlyozta, hogy azt várja el az Európai Bizottságtól: ne tegyen különbséget a tagállamok és az EMA által engedélyezett oltások között az uniós igazolvány kiállításakor.

Hozzátette, hogy ez a kérdés még nem dőlt el, ezért szükséges még lobbizni ezzel kapcsolatban; az egyeztető testület mai ülésén – Ujhelyi szerint – az érintett uniós biztosok egyelőre látványosan kerülték az ezzel kapcsolatos kérdéseket.

Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint az uniós vakcinák leszállítása felgyorsul a következő időszakban: januárban 14 millió, februárban 28 millió, márciusban 60,7 millió uniós vakcinát osztottak, illetve osztanak szét az Unióban, ehhez képest

áprilistól már havi 100 millió felett lesz ez a mennyiség.

Az uniós támogatással létrejött gyártói kapacitások sikeres megnövelésének köszönhető, jelenleg ugyanis már harmincöt gyárban zajlik az uniós oltóanyagok készítése.

„Számomra továbbra is érthetetlen, hogy az Orbán-kormány miért állt el a Magyarországnak még rendelkezésre álló, utolsó negyedéves Moderna-szállítmány lehívásától, hiszen vakcinákra a későbbiekben is szükség lesz, az oltási folyamat nem áll meg. Minden adag vakcinát, amit az Európai Unió ad nekünk, azt be kell hozni!”

– hangsúlyozta Ujhelyi.

A szocialista politikus elmondta azt is, hogy az illetékes uniós biztos tájékoztatása szerint bár már zajlik az orosz Szputnyik V vakcina hatósági ellenőrzése, a későbbi szállítással itt is bajok lehetnek, hiszen az oroszok azt jelezték Brüsszelnek: uniós segítséget kell kérniük a gyártókapacitás növeléséhez.

„Ezt az is jelenti, hogy az Európában gyártott orosz vakcinával akarják majd oltani az orosz lakosságot is. Vagyis ellentétben a kormányzat kommunikációjával, a valóság az, hogy az oroszok kérték az Európai Unió segítségét”

– tette hozzá.

Magyarországnak 600 ezer orosz vakcinát ígértek az elmúlt hónapban, ehhez képest az adatok szerint eddig csak 350 ezer érkezett, ezért szerinte a szállítási kritikák az orosz fél irányába is jogosak. A megnövekedett uniós szállítmányok segítségével hazánkban is hamarosan elérhető lesz a nyájimmunitás, ehhez azonban – tette hozzá – az is szükséges, hogy a magyar kormány hatékonyan meg tudja szervezni a gyors beoltást.

Mindenki higgadjon le, elviszik a szemetet!

0

„Minden olyan híresztelés, amely szerint sor kerülhet a lakosság bevonására, csak pánikkeltésre alkalmas álhír.” Ezt válaszolta a katasztrófavédelem arra az újságírói kérdésre, igaz-e, hogy a szemétkáosz megoldásába a lakosságot is bevonhatják.

Figyeljünk a megfogalmazás finomságaira: nem cáfolták az eredeti állítást, csupán azt mondták, ez a híresztelés csak pánikkeltésre alkalmas álhír. Az lett volna a cáfolat, ha illetékes hely azt írja: nem fogják a lakosságot bevonni a szemét elszállításába. Majd, el is magyarázza, hogy miért nem. Azért nem kell majd kukásnak állnunk, mert már megvannak a részletesen kidolgozott, szakemberek által készített és ily módon minden tekintetben működőképesnek bizonyuló tervek.

A katasztrófavédelem azonban nem ezt írta, hanem azt, hogy aki ilyet híresztel, az pánikot kelt.

Volt már ehhez hasonló, a szociális temetés ötlete 2013 májusában, amikor a kormány felismerte, hogy a temetés sok család számára elviselhetetlen költségeket jelent, s ezért úgy döntött, hogy jót tesz az emberekkel, ha ingyen adja, amiért idáig sok pénzt kaszált. Már akkor sem kellett volna arra gondolni, hogy a kormány velünk ásatja meg a saját a sírunkat. Pontosabban a rokonainkkal, családtagjainkkal, akik nyilván örömmel teszik ezt, más dolguk úgy sincs a világban.

Szóval, most sem kell pánikot kelteni, nem kell híresztelni, hogy lesz szociális szemétszállítás, amikor mindenki maga viszi el a szemetét. Tessék azt híresztelni, mert még ez is megtörténhet, hogy az állam illetékes vállalata azt teszi, amiért fizetik: elszállítja a szemetet.

Ez történt a héten – Lakossági hulladék

Jó kis hét volt ez a most mögöttünk lévő, jóformán még el sem kezdődött, már vége is lett. Hétfőtől szerdáig azonban épp elég idő volt arra, hogy megoldódjon a szemétmizéria és elvigyék a hivatalosan lakossági hulladéknak nevezett szemetet 116 településről.

Normális viszonyok között ez nem lenne hír, a szemét azért van, hogy elszállítsák, és ne maradjon ott, ahová letették. Vannak erre kiképzett emberek, valamint ezen emberek által működtetett eszközök, vagyis a civilizált világban meg van szervezve a szemét elszállítása. Az ember azt gondolná, nincs ebben semmi ördöngösség, ez egy szakma, vinni a szemetet, ennél nehezebb és bonyolultabb problémákat is megoldott már a civilizáció.

Normális körülmények között nem szokott a szemét téma lenni, ám itt kiderült, hogy elfogyott az állam által szemétszállításra biztosított pénz. Hogy rosszul számolták ki, mennyi pénz kell a szemét elszállítására, vagy más ok áll a háttérben, ezzel kapcsolatban folyik a politikai oldalak szokásos egymásra mutogatása. Szerencsére ezúttal nem Soros vagy Sargentini ármánykodása sejlik az ügy mögött, ami némi halvány reménysugár is lehet arra, hogy egyszer talán még lehet ebben az országban normális, szakmai meggondolásoktól sem mentes vitákat folytatni.

Ez azonban még messze van, ami viszont érdekes, hogy Orbán Viktor miniszterelnök is megszólalt az ügyben. Igaz, csak nagyon szűkszavúan, mondjuk úgy, szőrmentén nyilatkozott, ráadásul testőrök kíséretében, menet közben válaszolt egy sajtómunkás kérdésére.

Katasztrófavédelem – ezt válaszolta a miniszterelnök arra a kérdésre, hogy mi lesz a szeméttel, mi meg találgathattunk, és rághattuk a körmünket napestig, hogy akkor most mi lesz.

Az lett, hogy nem sokkal e nyilatkozat után kiderült: a katasztrófavédelem kapott 26 milliárd forintot a kormánytól, hogy gondoskodjon az utcákon rekedt szemét elszállításáról. Ennyi pénz kellett a probléma – nem végleges, de legalább átmeneti enyhet adó – megoldásához. Ment az utalás a katasztrófásokhoz, és másnap már vitték is a szemetet.

Nem a katasztrófavédelem munkatársai szállították el a lakosság által termelt hulladékot, hanem azok a szemetesek, akik egyébként is elvitték volna, ha megkapják időben a munkájuk elvégzéséhez szükséges pénzt.

Ugyanaz a cég, ugyanazok az emberek, ugyanazokkal a kocsikkal, akik korábban. Ebben áll a nagy magyar mutatvány, egyik zsebből áttenni a pénzt a másikba miközben eltűnik az utcákról a szemét.

Azért némi tanulsága mégis csak van ennek az ügynek: ha valami baj van, a katasztrófavédelemre mindig számíthat az ország. Műteni talán nem tudnak a hiányzó orvosok helyett, és ágytálat, lepedőt sem cserélnek a kórházakban, de mint a mostani szemét-ügy tanúsítja, ha kapnak pénzt, azt képesek a megfelelő helyre utalni.

Legközelebb, ha hosszabb lesz a hét, mint amilyen ez a mostani volt, elmeséljük azt is, valóban háborúra készül-e az ország, vagy valami más ok miatt kellett bejelenteni, hogy 40 évről 50-re emelkedik a katonai behívhatóság korhatára. Nem lőjük le a poént, mert még eltalálnánk valakit, ami tényleg nem áll szándékunkban.

Nem lesz kamionstop a hőség miatt

0

A rendkívüli melegre tekintettel a nemzeti fejlesztési miniszter felfüggesztette a teherautók szombat-vasárnapi közlekedési tilalmát. Ezzel lehetővé válik, hogy a valamivel enyhébb éjszakai hőmérsékletben vigyék szállítmányaikat.

A nehéz tehergépkocsik a tartós kánikula miatt, egészségvédelmi és közlekedésbiztonsági okokból szombaton és vasárnap korlátozás nélkül közlekedhetnek a magyarországi utakon –adta közzé a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A sofőrök a vezetési és pihenőidő betartása mellett hosszabb megszakítás nélkül teljesíthetik szállítási feladatukat,

nem kell a nagy hőségben a kocsijukban, parkolókban várakozniuk.

A kamionstop felfüggesztése lehetőséget ad akár arra is, hogy a nehéz teherautók az enyhébb esti, éjszakai órákban induljanak útnak.

A kamionstop szombaton 15 órától vasárnap 22 óráig lenne érvényben a mostani hétvégén is. Az EMMI országos tisztifőorvosi feladatokért felelős helyettes államtitkára azonban az érkező hőhullám miatt 3. fokozatú hőségriasztást rendelt el vasárnap éjfélig. A nehéz teherautók hétvégi forgalomkorlátozását a nemzeti fejlesztési miniszter a környezetvédelemért felelős miniszter egyetértésével veszélyhelyzetben átmenetileg felfüggesztheti.

MTI/FüHü

Már szállítják az új tankönyveket

0

12 millió tankönyvet rendeltek az iskolák.

Megkezdődött a tankönyvek kiszállítása az iskolákba, a kiadványok a hónap végéig mindenhová megérkeznek. A köznevelési intézmények mintegy 12 millió tankönyvet rendeltek meg a 2017/2018-as tanévre. A tankönyvellátás az 1-9. évfolyamon ingyenes, és rászorultsági alapon a 10-12. évfolyamon a diákok több mint 60 százaléka kapja térítésmentesen a kiadványokat.

FRISS HÍREK

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!

NÉPSZERŰ HÍREK