Kezdőlap Címkék Ryanair

Címke: ryanair

Ryanair:  profit az egekben

Rekord forgalmat ért el az áremelés ellenére a fapados légitársaság, amely azt jósolja, hogy az éves profit minden eddigi rekordot megdönt majd.

105,4 millió utas választotta a Ryanairt a második és harmadik negyedévben. Ez 11%-os forgalom növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Az áremelés átlagosan ebben az időszakban 24% volt, és ez óriási profitot eredményezett: csaknem 60%-os volt a növekedés az előző év hasonló időszakához képest , és elérte a 2,18 milliárd eurót. A pandémia után az egész világon fellendült a légiforgalom, ezért merte a Ryanair megemelni az árakat, melyeket akkor elsősorban az üzemanyag költségekkel indokoltak. A főnök szemmel láthatóan elégedetten nyilatkozott a kiváló eredmények láttán:

“Nagyon örülünk ennek a hathónapos pénzügyi eredménynek, mely elsősorban a kitűnő húsvéti és nyári forgalomnak köszönhető”

– mondta Michael O’Leary vezérigazgató.

Lesz-e újabb áremelés? Ez érdekli elsősorban a fapados járatok utasait. A Ryanair 15% körüli áremelést irányoz előre 2023 utolsó hónapjaira. Jelenleg egy átlagos Ryanair fapados jegy 58 euró – írja a BBC gazdasági rovata. Amely hozzáteszi, hogy a légitársaságok nyáron keresik a legtöbbet, és télen kisebb forgalommal és bevétellel kell számolniuk.

A Ryanair optimistán nyilatkozik: az előzetes foglalások jól alakulnak, különösen a karácsonyi időszakban számítanak sok utasra.

Profit rekord jöhet

Bár a magas üzemanyag költségek lenyomják a pénzügyi mérleget, de a felemelt árak miatt mégiscsak rekordot dönthet az éves profit, melyet a Ryanair jelenleg 1,85-2,02 milliárd euróra becsül. Természetesen sietnek ehhez hozzátenni, hogyha előre nem látható fejlemények következnek be az ukrajnai vagy a közel-keleti háborúban, akkor borulhat minden üzleti számítás.

A Világbank nemrég azt közölte, hogyha elfajulnak a háborús fejlemények a Közel Keleten, akkor egy hordó olaj ára felmehet akár 150 dollárra is. Jelenleg az olajár visszament arra a szintre, ahol a Hamász október hetediki terrortámadása előtt volt.

Az Európai Unió utánanéz annak, hogy miért is emelik az árakat a légitársaságok? Erről nyilatkozott az uniós közlekedési biztos a londoni Financial Timesnak. Adina Valea elmondta a brit üzleti lapnak, hogy

“A brüsszeli bizottság természetesen nem ellenőrizheti a piaci árakat, de szeretné tudni, hogy mi miért történik – elsősorban a fogyasztók védelmében.”

A brüsszeli bizottság a múlt hónapban tett közzé jelentést a légiforgalomról, és ebben az áll, hogy a jegyek ára átlagosan 20-30%-kal emelkedett 2019-hez képest. A Covid pandémia rendkívüli helyzetet teremtett a légiközlekedésben is, ezért jelenleg 2019-et tekintik viszonyítási alapnak ebben az üzletágban is.

Távolról sem minden légitársaság vészelte át oly jól a nehéz időszakot mint a Ryanair.
Miért? – kérdezték a szakértőket a BBC Today című műsorában. A válasz Shanti Kelementől, az M&G Wealth befektetési főnökétől:

”A Ryanairnek volt viszonylag a legkisebb az adóssága, ezért könnyebben tudott játszani az áremelésekkel mint a vetélytársai a légiközlekedésben.”

A fapadosok a nyertesei a pandémia utáni újrakezdésnek

A Covid vírus padlóra küldte az egész légiforgalmat, de a nyitás után fellendülés jött, amely még nem érte el a 2019-es szintet. Az újrakezdést leginkább a fapadosok tudták kihasználni, mert a gazdasági válságjelek miatt az utasok azt nézték: hogy lehet a legolcsóbban repülni?

A fapadosok részesedése az európai légiforgalomban utolérte a hagyományos repülő társaságokat – írja a párizsi üzleti lap, a Les Échos.

Hogy sikerült elérni ezt? Úgy ,hogy míg a hagyományos légitársaságok 2022- ben nem érték el a pandémia előtti eredményeket addig a sikeres fapadosok felül is múlták azt: Ryanair, Wizzair, Volotea. Az Eurocontrol szerint az európai légiforgalom összesen a
83%-át érte el a járvány előtti 2019-es szintnek a tavalyi évben. A fapadosok és a hagyományos légitársaságok részesedése egyharmad körül  volt 2022-ben: 32,4% jutott a régi nagy cégeknek, és 32,3% a fapadosoknak.

2019-ben 36-32-re vezettek még a hagyományos légiforgalmi társaságok. A maradék egyharmadot a belföldi járatok teszik ki 3%, illetve a charter járatok valamint a légi áruszállítás, amelynek megnőtt a jelentősége a pandémia idején.

Óriási ugrás 2022-ben

9,3 millió légijáratot regisztráltak Európában tavaly. Ez óriási ugrás a pandémia alatti állapotokhoz képest: +3,1 millió légijárat, de még nem érte el a 2019-es szintet.A fapadosok 85%-át érték el a 2019-es eredménynek, de a legsikeresebbek túlteljesítettek: Ryanair 109%, Wizzair 114%.

Putyin Ukrajna elleni agressziója miatt lassúbb volt a légiforgalom helyreállása Európában mint ahogy azt a nyitáskor remélték. Minthogy a háború elhúzódni látszik Ukrajnában, ezért még az idén sem éri el várhatóan a pandémia előtti szintet a légiforgalom Európában – jósolja az Eurocontrol, amely arra számít, hogy idén a 2019-es csúcs 93%-át teljesíti majd a légiforgalom, amely csak 2025-ben lesz képes arra, hogy meghaladja a pandémia előtti szintet.

Mikor lesz vége a káosznak az európai repülőtereken?

Jelenleg a szakszervezetek az urak a repülőtereken, ahol jobb munkakörülményeket és magasabb béreket követelnek. Sztrájkba kezdtek a SAS pilóták hétfőn, a járatok felét törölni kellett. A cég csődvédelmet kért az USA-ban.

A szakszervezetek a légiforgalomban megérezték az erejüket hiszen a kétéves Covid korszak után szinte mindenki repülni akar.

“Az elmúlt húsz év során a légitársaságok és a repülőteret üzemeltető cégek nem becsülték meg a dolgozóikat. Az egész légiforgalmi szektor fenntarthatatlanná vált, ezért számunkra nem meglepetés a sok sztrájk” – nyilatkozta a brüsszeli Politiconak Livia Spera, az Európai Közlekedési Dolgozók szakszervezetének főtitkára. Aki emlékeztet arra, hogy egyes fapados légitársaságok még a vizet sem adták ingyen a személyzetnek.

A Covid járvány súlyos csapást mért a légiforgalomra. A nagy leállás idején nagyon sok dolgozót bocsátottak el. Most rohamtempóban folyik a toborzás, de nem tódulnak a jelöltek, mert a pénz kicsi a nehéz munkafeltételek ellenére. A felvétel azért is nagyon lassan megy, mert a biztonsági szűrés elhúzódik. A brit légitársaságokat a brexit következményei is sújtják, mert uniós állampolgárok alkalmazása ma számukra komoly problémát jelenthet. A végeredmény: óriási munkaerőhiány!

A londoni Heathrow repülőtéren 12 ezer embert akarnak felvenni. Brüsszel Zaventem repülőterén ezret. Frankfurtban ugyancsak ezer ember hiányzik “a csúcs idején”. A Lufthansa 1000 járatot törölt a júliusi főszezonban. Az ok: munkaerőhiány.

Ez nem is változik meg a közeljövőben – mondja a szakszervezeti vezető: “  – másutt is munkaerőhiány van. Miért dolgozzak egy olyan ágazatban, ahol csak kétéves munkaszerződést adnak a rész munkaidős dolgozóknak? Közben hosszú órákat kell dolgozni alacsony fizetésért. Ha elmegyek egy szupermarketbe dolgozni, akkor ugyanekkora fizetést kapok miközben kevesebbet kell dolgoznom. Ráadásul ott jobbak a munkafeltételek.”

A Politico megkérdezte Michael O’Learyt is. A Ryanair főnöke, aki nemrég vitába keveredett Nagy Márton magyar miniszterrel az extraprofit adó ügyében, cáfolta azt, hogy a légiforgalom immár nem vonzó munkahely.

Sokan bírálják a légitársaságokat az ellátási láncok hiányosságai miatt. Jelenleg az a szomorú helyzet áll fenn a repülőtereken, hogy munkaerőhiány van. Mind hajózó személyzetben, mind a biztonsági kapuknál mind pedig a csomag kezelésben. Ezeket a kritikus pontokat meg kell szüntetni. Munkaerőt toborzunk, elsősorban az Európai Unióban” – nyilatkozta a Ryanair főnöke.

Covid utóhatások

A járvány idején tömegesen bocsátottak el embereket a légitársaságok és a repülőterek. A SAS például, ahol most sztrájkolnak, 500 pilótát bocsátott el. Bár megígérték nekik, hogy visszaveszik őket, de mégsem ez a helyzet, mert a cég “új struktúrát alakít ki”. Erre hivatkozva nem akarják visszavenni a pilótákat a régi munkafeltételekkel és fizetésekkel. Sok légitársaság nem rúgta ki a pilótákat, de rávette őket az alacsonyabb fizetés elfogadására. Most a pilóták ezen akarnak változtatni vagyis vissza akarják kapni a régi magasabb fizetésüket.

Heathrow repülőterén a légiforgalom dolgozói sztrájkot határoztak el arra az esetre, ha nem kapják vissza a Covid előtti fizetésüket. A szakszervezetek az inflációra hivatkoznak, amely Nyugat Európában is magas.

A Lufthansa földi személyzete például havi 350 eurós inflációs plusz jövedelmet akar. A repülőtársaság vezetői kénytelenek voltak bocsánatot kérni a személyzettől és az utasoktól. A személyzettől azért, mert az ő pénzük csökkentésével akarták mérsékelni a Lufthansa veszteségeket a járvány idején. Az utasoktól pedig azért, mert a létszámhiány káoszhoz vezetett sok repülőtéren.

Mikor sikerülhet leküzdeni a létszámhiányt?

A Lufthansa vezetősége nem igazán optimista: talán a téli időszakban helyreállhatnak a normális körülmények.

És addig? A nyári csúcs idején marad a káosz. Amszterdam repülőterén azt javasolják az utasoknak, hogy három órával korábban érkezzenek nehogy lemaradjanak a járatukról. Azt is kérik az utazó közönségtől, hogy hozzon magával vizet, és készüljön fel hosszas várakozásra.

Pénz beszél

A légiforgalom pénzügyileg kivérzett a kétéves leállás idején. A SAS pénzügyi helyzete meglehetősen problematikus, ezért kétséges, hogy eleget tudnak-e tenni a sztrájkoló pilóták követeléseinek.

 “A Ryanair és az EasyJet sokat ígér a toborzó kampányokban, de nem világos, hogy miből?

Kérdés, hogy a pénzügyi helyzetük megengedi-e a bérek emelését” – nyilatkozta a Politiconak Gregor Gall, a glasgowi egyetem professzora.

A szakszervezetek nem tágítanak, mert tudják, hogy erős tárgyalási pozícióban vannak.

Párizsban a Charles de Gaulle repülőtéren péntektől vasárnapig sztrájkolni akarnak, hogy 300 eurós havi béremelést érjenek el minden repülőtéri dolgozónak. A múlt héten egy hasonló sztrájk miatt a járatok 10%-át törölni kellett.

Amszterdamban a szakszervezetek sztrájkja már eredményes volt: a repülőtér 15 ezer csomagkezelője, takarítója, és a biztonsági kapuknál dolgozó ellenőre órabér emelést kap: 5 euró 25 centet.

A légitársaságok csapdában vannak: ha nem teljesítik a szakszervezeti követeléseket, akkor káosz alakulhat ki a repülőtereken és sok járatot le kell mondani. Csakhogy az Európai bíróság tavaly úgy döntött: az utasoknak kártérítés jár, ha járatuk késik vagy épp törlik azt.

Mi lesz az uniós polgárokkal a brit repülőtéren?

Brüsszelt aggasztja, hogy a légitársaságok esetleg nem is engedik felszállni a gépre azokat az uniós polgárokat, akiknek csak személyi igazolványa van. A brit tartózkodási engedély ugyanis csak digitálisan létezik.

Rákattintanak-e a repülőtereken a brit kormány oldalára, és megvárják-e amíg a Nagy Britanniában lakó uniós polgár az okostelefonon a kódjával igazolja magát? Ez meglehetősen időigényes folyamat, de október elsejétől ezt kellene alkalmazni  a repülőtereken, ha a Nagy Britanniába tartó uniós polgár nem tudja útlevéllel igazolni magát. Azok az uniós polgárok, akik már megszerezték a tartós tartózkodási engedélyt 2025-ig személyi igazolvánnyal igazolhatják magukat az Egyesült Királyságba tartó repülőgépeken.

A bevándorlási törvény ötéves brit tartózkodást tekint vízválasztónak. Emiatt több mint 450 ezer uniós polgár Nagy Britanniában jogilag szinte a senki földjén tartózkodik, mert a kérvénye bent fekszik a londoni belügyben elbírálásra várva. Aki már rendelkezik ideiglenes vagy végleges tartózkodási engedéllyel, de még nem érte el az ötéves tartózkodási időt az csakis digitálisan tudja igazolni magát, ezt viszont a repülőtéren lehet, hogy nem fogadják el. A repülőtársaságoknak ugyanis nincs közvetlen hozzáférésük a brit kormány oldalhoz, melyet a határőrség használ Nagy Britanniában.

Az állampolgári jogok vegyes bizottsága figyel

Ez a különleges bizottság azt vizsgálja, hogy a Brexit miképp befolyásolja a polgárok hétköznapjait. Uniós és brit diplomatákból áll, akik nemrég megvitatták azt, hogy vajon október elsejétől mi várható a repülőtereken azt követően, hogy személyi igazolványt immár nem fogadnak el uniós polgártól hacsak nem tudja bizonyítani jogi státuszát Nagy Britanniában. Ezt azonban csakis digitálisan teheti meg.

„Nagy Britanniában a szabályok világosak, de mi nem vagyunk biztosak benne, hogy a légitársaságok ismerik ezeket” – mondta egy uniós diplomata a Guardian-nek.

Brüsszel szerint a légitársaságoknak be kell tartaniuk a szabályokat, és ha törvénytelenül visszautasítják uniós polgárok felszállását a gépre, akkor azzal kell számolniuk, hogy kártérítést követelhetnek tőlük.

A Ryanair képviselője úgy nyilatkozott a Guardian-nek, hogy ők fel vannak készülve az október elsejei változásra: „azok, akiknek tartózkodási engedélyük van Nagy Britanniában személyi igazolvánnyal is felszállhatnak a gépre.”

Brüsszeli diplomaták azt is felvetették, hogyha valaki nem folyamodik időben tartós tartózkodási engedélyért, akkor elveszítheti az ideiglenes engedélyt, és így jogilag nehéz helyzetbe kerülhet.

Válaszul a brit diplomaták azt hozták fel, hogy az Európai Unióban élő brit polgárok gyakran azzal találják szembe magukat, hogy nem kapják meg azokat a szolgáltatásokat, amelyeket eddig megkaptak.

A brit kormány ragaszkodik a változáshoz október elsejétől:

„A brit választópolgárok úgy döntöttek, hogy megszüntetik a szabad határátkelést. Ezért az Európai Unió polgárai ugyanolyan szabályok szerint léphetnek be Nagy Britanniába mint a világ más állampolgárai. A személyi igazolvány bizonytalan formája az azonosításnak, ezért ezt október elsejétől megszüntetjük” – áll a londoni belügy közleményében.

Ehhez még azt is hozzáteszik Londonban, hogy csaknem egy év állt rendelkezésre ahhoz, hogy mindenki – beleértve a légitársaságokat is – felkészüléshessen arra, hogy a személyi igazolvány immár kevés a belépéshez Nagy Britanniába.

Húsz százalékkal csökkenti járatait a Ryanair

A légitársaság bejelentésében azzal indokolta a csökkentést, hogy több uniós államban is „bizonytalanság mutatkozik a fertőzöttségi mutatókban”. 

A szokásos brit understatement: sok európai államban növekszik a Covid-19 fertőzések száma: mindenekelőtt Spanyolországban, amely igen kedvelt a brit turisták számára. Nagy Britannia a vírusjárvány megélénkülése miatt kéthetes karantént vezetett be először a Spanyolországból visszatért utasok számára, később aztán ezt kiterjesztették Franciaországra, Svédországra és Írországra is.

Járatszám csökkentés kontra megszüntetés

A Ryanair egyelőre úgy döntött, hogy inkább a járatok számát csökkenti, és nem szüntet meg teljesen bizonyos célpontokat. A Ryanair 60%-kal növelte a repülések számát augusztusban abban reménykedve, hogy a hosszas elzártság után a turista szezon sikeres lesz. A szeptemberi és az októberi gyér előzetes helyfoglalási kedv azonban visszafogásra ösztönözte a céget.

Az EasyJet másképp spórol

A BBC arról írt, hogy ez a fapados légitársaság megszünteti jelenlétét néhány repülőtéren: Stansted, Southend és Newcastle. Ez 670 munkahely megszüntetését jelenti. Az EasyJet összesen 4500 munkahely megszüntetését jelentette be májusban, az érintettekkel még folynak a tárgyalások.

A British Airways 12 ezer munkahelyet szüntet meg a 42 ezerből. Hatezren állítólag önként válnak meg az állásuktól- számol be a légitársaságok helyzetéről a BBC.

A kormány vizsgálja a Rayanairt

0

Eljárást indított a Ryanair ellen Budapest Főváros Kormányhivatala. Fogyasztóvédők szerint kétséges, hogy a légitársaság fizetni fog az itthon hagyott poggyászok miatt. Az elméleti plafon most mintegy 390 ezer forint.

A kormányhivatal közleményben tudatta, hogy a légitársaságnak sorozatos, a poggyászkezeléssel kapcsolatos incidensei miatt György István budapesti kormánymegbízott azonnali, átfogó vizsgálatot kezdeményezett. A vizsgálatba bevonták a hivatal fogyasztóvédelmi főosztályát. Bővebb tájékoztatást a vizsgálat lezárulta után adnak.

A napokban rövid időn belül másodszor fordult elő, hogy a Ryanair a csomagok nélkül vitte el utasait egy népszerű spanyolországi nyaralóhelyre. Emiatt sokan elálltak az úttól, amikor a cég közölte, hogy a poggyászt csak később, esetleg napok múltával viszik utánuk. Akik odaértek, jellemzően semmit se tudtak magukkal vinni a kézicsomagban.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Szövetsége (FEOSZ) szerint a cég tisztességtelen az utasokkal szemben, és

kártérítést kell fizetnie ebben az esetben is.

Nemzetközi egyezmény szigorú felelősségi szabályokat állapít meg ezekben esetekben is. Az egyezmény előírja, hogy a poggyászszállítás során bekövetkező megsemmisülés, elvesztés, kár vagy késedelem esetén a fuvarozó felelőssége utasonként ezer SDR-re korlátozódik. (Az SDR magyarra fordítva különleges lehívási jogok, nem valódi pénz, a Nemzetközi Valutaalap által használt elszámolási egység. Úgynevezett valutakosár, amelyben eltérő arányban megtalálható az amerikai, a brit, a japán és a kínai nemzeti valuta, valamint az euró. A Feosz által közölt árfolyam: egy SDR 390 forint. A legfrissebb, két napja megállapított hivatalos árfolyamon 1 SDR: 1,2 euró).

A FEOSZ közlése szerint kivétel a kártérítés alól, ha az utas, amikor az ellenőrzött poggyászt a fuvarozónak átadta, úgynevezett külön kiszolgáltatási érdekbevallást tett, és az ezért felszámított esetleges pótdíjat megfizette. Ebben az esetben a fuvarozó a bevallott összeg erejéig felel, hacsak nem bizonyítja, hogy ez az összeg a feladónak a kiszolgáltatáshoz fűződő tényleges érdekét meghaladja.

Jelenleg tehát

a kártérítési összeg maximuma körülbelül 390 ezer forint.

A légi fuvarozók azonban ennek csak töredékét szokták megfizetni – írja az egyesület. Ugyanis az utasoknak kell bizonyítani, hogy pontosan mekkora kár érte őket. Ezt pedig sokszor nehéz összegszerűsíteni és bizonyítani.

Arra is felhívják a figyelmet, hogy ha a csomag késése miatt bármit vásárolnunk kell, arról kérjünk számlát, hogy utóbb azt be tudjuk nyújtani. És sajnos fel kell készülni arra, hogy ne csak a feladott poggyászunkban legyenek alapvető fontosságú holmik, hanem adott esetben a kézipoggyászban is.

Ugyanakkor ismerve a Ryanair eddigi hozzáállását, sajnos elég kicsi az esély arra, hogy az utasok valóban kapnak kártérítést a FEOSZ szerint. Ugyanis

nincs telefonos magyar nyelvű ügyfélszolgálat, nincs itteni fióktelep, vagy legalább egy kézbesítési cím,

ahova fordulhatnának a magyar utasok.

Rengeteg különféle mondvacsinált indokkal utasítja el a panaszokat a Ryanair, de a jogszabály meghatározza azt is, hogy mikor mentesül a fuvarozó. A fuvarozó viseli a felelősséget azért a kárért, amelyet az utasok, a poggyász vagy az áru légi fuvarozása során előállt késedelem okozott.

Kizárólag akkor nem terheli felelősség a késedelem miatt bekövetkezett kárért, ha bizonyítja, hogy ő maga, alkalmazottai és megbízottai minden ésszerűen szükségessé váló lépést megtettek, vagy hogy lehetetlen volt ezen intézkedéseket megtenni.

A FEOSZ évek óta szorgalmazza, hogy a kormány készítse el új fogyasztóvédelmi politikáját. Ebben az esetben a jogalkotó számára meg lehetne határozni, hogy pontosan mely területek fogyasztóvédelmi szabályozását kell felülvizsgálni. Például a fogyasztóvédelmi törvényben a közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozások esetében szigorú szabályok vannak az ügyfélszolgálatok működtetésével kapcsolatosan, legyen szó személyes panaszkezelésről, vagy az öt percen belüli kötelező élőhangos telefonos elérhetőségről.

Hasonló előírások vonatkozhatnának a légi társaságokra is.

A Ryanairrel az elmúlt hetekben két alkalommal történt meg, hogy a kanári-szigeteki járatról lemaradtak a poggyászok. Mindkétszer a túlsúly volt a probléma. Ennek valószínűsíthető oka, hogy a légitársaság repülőgépei számára a mintegy 3700 kilométer hosszú út a hatótávolság határának közelében van, ezért a maximális üzemanyag-mennyiség esetén – főleg ha tele van utasokkal a gép – a csomagoknak már nem marad a megengedett legnagyobb felszálló tömegen belül.

A fapados légitársaságok által alkalmazott feszített repülési mód miatt gyakoriak a pontatlanságok. A Ryanair tavaly szeptemberben annyi késést és járattörlést produkált, hogy 20 millió euró kártérítéssel nézett szembe.

20 millió eurós kártérítést fizethet a Ryanair

1

A népszerű fapados légitársaság pilóta hiánnyal küzd. A BBC megszerzett egy olyan belső utasítást, mely azzal számol, hogy a pilóta hiány az év végéig fennmarad.

Emiatt napi 40-50 járatot törölnek. A leginkább érintett repülőterek: London, Dublin, Barcelona, Porto.

Mikor számíthat kártérítésre az utas?

Az EU szabályai szerint akkor jár kártérítés az utasnak, ha egyértelműen a légitársaság a felelős a járat kimaradásért illetve a késésért. Ha az utolsó pillanatban mondja le a járatot a légitársaság, akkor teljes visszatérítés jár hét napon belül illetve új jegyet köteles adni ingyen. A járat lemondása miatt a repülés távolsága szerint kérhető kártérítés: rövid távolság esetén 250 euró, közép távon 440 euro, a hosszú távon pedig 600 euro jár. Ha a késés meghaladja a három órát, akkor szintén a távolságból függően 200-600 eurós kártérítés jár. Mindezt persze másképp kommunikálja maga a Ryanair:

Kevesebb repülés, de nagyobb pontosság – ezt ígéri a Ryanair a következő hat hétre 

80 százalék alá esett a pontossági mutató a fapados légitársaságnál és a pórul járt utasok tömegesen tiltakoztak. Ezért a Ryanair vezetése úgy döntött, hogy a következő hat hétben mintegy 2000 légijáratot töröl. A cél az, hogy elérjék a 90 százalékos pontossági mutatót- mondta a cég kommunikációs igazgatója. Ez járatainknak kevesebb mint a 2 százalékát érinti- tette hozzá. Mivel indokolta a Ryanair azt, hogy a menetrend betartásának mutatója 80 százalék alá esett?

Mindenekelőtt a sztrájkokkal és azzal, hogy végülis ki kellett adni az agyonhajszolt személyzet szabadságát. Ezenkívül pedig ott az időjárás mint örök hivatkozási alap. A pilóták azért sztrájkoltak, mert annyira túlhajtották őket, hogy az már veszélyeztette a repülés biztonságát.

A Ryanair nem is titkolja, hogy egyetlen célja a profit szerzés.

Általában csak az utolsó pillanatban jelentették be a járatok törlését. Volt olyan utas, aki a repülőtéren értesült erről. Meg is indult a tömeges tiltakozás a Twitteren és más fórumokon. Csakhogy a Ryanair fütyül erre miután az olcsó árak miatt a fapados légitársaság rengeteg új utast vonz. Most sem az utasok miatt döntöttek a járat ritkítás mellett hanem azért, mert a repülőtereken plusz pénzeket kell fizetni, ha nem tartják be a menetrendet. A BBC szerint 20 millió eurós kártérítést kell fizetni a póruljárt utasoknak, akiknek mindenesetre azt ajánlják, hogy ne támaszkodjanak a rutinra hanem nézzenek utána: valóban indul-e Ryanair gép abba a városba, ahova el szeretnének jutni?

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!