Kezdőlap Címkék BKK

Címke: BKK

Gyorshír! – Felmentették a BKK vezérigazgatóját

A mai napon Karácsony Gergely felmentette dr. Varga Ivettet, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatóját. A főpolgármester megköszönte dr. Varga Ivett többéves munkáját, amelyet a főváros érdekében a Főpolgármesteri Hivatalban, majd a BKK stratégiai igazgatójaként, később vezérigazgatójaként végzett.

Karácsony Gergely sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy a vezérigazgató asszony a cégvezetői feladatait nem tudta olyan hatékonysággal ellátni, mint amelyet a járványveszély következményeinek enyhítése megkövetel. A főpolgármester május 5-i hatállyal megbízott vezérigazgatónak nevezte ki Fendrik Lászlót, a társaság jelenlegi vezérigazgató-helyettesét, akitől elsősorban azt várja, hogy a jelenlegi nehéz pénzügyi körülmények között is biztosítsa a BKK kiegyensúlyozott szervezeti működését, illetve folytassa a budapesti közlekedés fejlesztése érdekében megkezdett munkát. – áll a Főpolgármesteri Hivatal által kiadott közleményben.

Ingyen bérlet álláskeresőknek

Ingyen utazhatnak a budapesti álláskeresők a fővárosi közösségi közlekedés járatain – döntött a Fővárosi Közgyűlés. A Fidesz is támogatta Karácsony előterjesztését, amely félmilliárdba kerül a BKV-nak.

A képviselők egyhangúlag támogatták Karácsony Gergely főpolgármester előterjesztését a Fővárosi Közgyűlésben, amelynek értelmében januártól „a budapesti helyi menetrend szerinti közösségi közlekedési személyszállítást a fővárosi lakcímmel rendelkező regisztrált álláskeresők díjmentesen vehetik igénybe”. Az álláskeresőknek szóló havi bérletre való jogosultság megállapítására – a főváros kormányhivatalával együttműködésben –

új igazolást vezetnek be.

A bérletet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kijelölt értékesítési helyein lehet kiváltani.

Az előzetes hatásvizsgálat szerint a díjmentesség mintegy bruttó másfél milliárd forint értéket képvisel a nyilvántartott budapesti álláskeresők számára, azonban az intézkedés tényleges becsült BKK-bevételi hatása mintegy bruttó félmilliárd forint elmaradó bevétel. Az intézkedéssel segíteni kívánt álláskeresők száma több, mint 14 ezer volt a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2018 decemberében. (A legutóbbi KSH-adat idén szeptemberi, eszerint mérsékelt csökkenéssel 13 793 volt Budapesten.)

A bérletet havonta kell megújítaniuk az azt igénybe vevő álláskeresőknek.
Bagdy Gábor (Fidesz-KDNP) azt tudakolta, hogy Karácsony Gergely kampányában szerepelt a 14 éven aluliak számára is az ingyenes tömegközlekedés, ám az erről szóló javaslatot még nem találta a közgyűlés jövő évi munkatervében. Karácsony Gergely közölte: a 14 éven aluliakat érintő díjmentesség bevezetéséhez jogszabálymódosításra van szükség, azt már kezdeményezték a kormánynál.

Hatásköri vitáktól függ a fővárosi közbeszerzés sorsa

A budapesti közbeszerzési kft. működésképtelenségében egyetértés van Tarlós István és az ellenzék között. A főpolgármester megszüntetné, az MSZP viszont látna lehetőséget az ésszerű működésre. A hatásköri viták dönthetik el a cég sorsát.

Szíve szerint Tarlós István megszüntetné a BKK-t és a Fővárosi Közbeszerzési Kft.-t – nyilatkozta pár napja a főpolgármester az Indexnek. A BKK ügyében a szerdai közgyűlési ülésen már visszakozott.

A közbeszerzési céggel Tarlósnak régóta problémája van, már korábban is beszélt arról, hogy megszüntetné. Beruházások sora húzódik, legutóbb a nagykörúti villamospálya-felújítás. Az év elején a fideszes közgyűlési többség elfogadta Tarlós indítványát arról, hogy a cégnek csak a félmilliárdot meghaladó összegű tenderekben lehet hatásköre. Már jóval ezelőtt, 2016-ban Tarlós megtiltotta a társaságnak, hogy szerződést kössön a Kosik ügyvédi irodával, amely Rogán Antal és Habony Árpád üzleti kapcsolatai közé tartozik – emlékeztet a Népszava.

Budapest, 2018. május 30. Gy. Németh Erzsébet, a DK képviselõje, Horváth Csaba, az MSZP frakcióvezetõje (k) és Tóth József, a XIII. kerület szocialista polgármestere a Fõvárosi Közgyûlés ülésén MTI Fotó: Bruzák Noémi

Gy. Németh Erzsébet, a DK, és Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője egyetért Tarlóssal abban, hogy a közbeszerzési cég működésképtelen. A DK már a megalakulást se támogatta, mert meggyőződésük, hogy annak egyetlen célja volt: ne egyenkénti szerződésekben, hanem

a központosított megrendelésekben tudjon pénzt lenyúlni a Fidesz

– mondta Gy. Németh.

Normális országban persze van értelme központilag intézni a közbeszerzéseket, amelyekkel jelentős árelőny érhető el, de ez nálunk nincs így – fogalmazott a DK-s politikus, hozzátéve: tudja, hogy a közbeszerzési kft. létrehozása nem a főpolgármester szándéka volt. De nem védi meg, mert gyenge politikusnak tartja, amiért nem akadályozta meg a Fidesz akaratának érvényesülését.

Horváth Csaba szerint viszont az eredeti szándékkal semmi baj se volt, a kivitelezés viszont pocsék lett. Szerinte kezdettől az a probléma, hogy

nincsenek tisztázva a döntési-hatásköri felelősségek

a közbeszerzési kft. és a megrendelő fővárosi cégek között, ezért állandóan a városvezetéshez kell futkosniuk. Horváth szerint mindkét megoldás életképes lehet: ha a megrendelő vagy a közbeszerzési cég intéz mindent, csak legyen világos a hatáskör. Az első lépés tehát nem a beszántás – mondta.

Ennél alighanem sokkal súlyosabb hatásköri kérdés fogja eldönteni nem csak a Fővárosi Közbeszerzési Kft. sorsát. Tarlós elmondta, hogy még arról se döntött, indul-e a főpolgármesteri tisztségért 2019-ben, bár a felkérést megkapta Orbán Viktortól.

Világossá tette, hogy ennek feltételei vannak.

„Ha a szükséges feltételek nem állnak rendelkezésre, akkor nincs értelme ilyen hosszú időt bevállalni”

– fogalmazott. Egyik ezek közül, hogy a főváros kapjon több pénzt fejlesztésekre.

A másik a kormányzattal fennálló kapcsolat. S ezen belül a Gulyás Gergely irányította Miniszterelnöki Hivatalban most létrehozott fővárosi fejlesztési államtitkárság (Fürjes Balázs vezetésével), valamint a főváros közti kompetencia viszonya.

Vetül-e például bármennyi is ebből a fejlesztésen kívül a működtetésre és üzemeltetésre? Érinti-e közvetlenül a főváros közszolgáltató cégeit? – sorolta az interjúban Tarlós. Ha a válasz igen, az értelmetlenné tenné számára a továbbiakat. Mi az, amit az állam fizet, mi az, amit a főváros átengedett pénzeszközként használ fel? Ha a kompetenciák tisztázódtak, és látszik a város szempontjából megfelelő értelem, akkor lehet elgondolkodni azon, hogy a struktúrát hogyan alakítsák ki. Vannak elképzelései, de ezek akkor válnak életképessé, ha olyan feltételek alakulnak ki, amik ezt lehetővé teszik.

Vagyis az egész felett ott lebeg az a kérdés, hogy a kormánytöbbség valóban letett-e arról, hogy teljesen átszabja a közigazgatási rendszert, netán a községeket meghagyja mostani állapotukban (ahogyan az a Policy Agenda értékelése szerint a Fidesz számára hasznos lenne), de felszámolná az „ellenálló” főváros maradék önállóságát. A fejlesztési államtitkárság létrehozása sokak szerint ezt vetíti előre.

Vitézy is kiakadt a reptéri buszok zsúfoltságán

0

Az elmúlt napokban többször is téma volt a reptérre menő buszok zsúfoltsága. Sokan nem is tudnak felszállni és csak a következő, félórával később induló járattal tudnak kijutni a repülőtérre.

A zsúfoltság elviselhetetlen, sokaknak állva kell megtenniük a mintegy 35 perces utat. Nemrégiben egy utas rosszul lett az egyik 100E jelzésű buszon. Nem ez volt az  egyetlen ilyen eset, állítólag főleg a jó idő beálltával, gyakoriak a rosszullétek.

Vitézy Dávid a BKK volt vezérigazgatója – jelenleg a Budapesti Közlekedési Múzeum vezetője – a Facebookon írta meg véleményét. Szerinte „Teljesen méltatlan egy európai fővároshoz, ahogy a BKK a 100E-t működteti. Nem újdonság, hogy robbanásszerűen nő a Budapestre érkező turisták száma. A budapestihez hasonló forgalmú prágai reptérre 5 percenként járnak a buszok.”

Vitézy szerint „lehet a reptérre és a nekik nagy bevételt jelentő taxislobbira és minibuszlobbira fogni ezt, ismerem a narratívát, van benne igazság, de azt is pontosan tudom: a BKK-nak ennél több eszköz van a kezében. Sűrítsék be a járatot, és ha a reptér nem engedi be a sorompón a buszokat, akkor legalább mindenkinek világos lesz, ki a felelős. De persze jó eséllyel végül ez nem történne meg, a taxisok és a kisbuszosok kénytelenek lennének megbarátkozni azzal: az emberek tömegközlekedni akarnak. És ez jó.”

Szerdáig komoly forgalomkorlátozás Budapesten

0

A kínai miniszterelnök látogatása és a Kína-Kelet-Közép-Európa csúcstalálkozó miatt forgalomkorlátozásokra kell számítani Budapest több pontján már vasárnap.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint szerdáig lezárják a forgalom elől többek között a Lánchidat, a Széchenyi István teret, az Apáczai Csere János utcát és ezek környékét, továbbá a Pesti alsó rakpartot a Jászai Mari tér és a Március 15. tér között.

A 16-os autóbusz rövidített útvonalon a Széll Kálmán tér és a Clark Ádám tér között visz utasokat, ezért a budai Vár közösségi közlekedéssel csak a Széll Kálmán tér felől lesz elérhető. A 105-ös busz két szakaszon, megosztva közlekedik, a Déli pályaudvar és a Deák Ferenc tér közötti szakasz kimarad, a Boráros tér felé közlekedő 15-ös és 115-ös busz a 9-es járat vonalára terelve közlekedik a Kossuth tér és az Üllői út között, a 916-os és a 990-es éjszakai busz a Lánchíd helyett az Erzsébet hídon át közlekedik.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető útszakaszok forgalmát vasárnap 14-15 óra körül 15-30 percre korlátozzák.

Délután 14 és 16 óra között nem jár majd a kisföldalatti, 15 óra körül az M3-as autópálya fővárosi bevezető szakaszának forgalmát is korlátozzák, 15.30 körül az Andrássy út és a Bajcsy-Zsilinszky kereszteződését is lezárják néhány percre. A budai Vár, a Clark Ádám tér, a Lánchíd utca, valamint az Attila út és a Krisztina körút kereszteződésének forgalmát a 17.30 és a 20.30 között két alkalommal fél órára korlátozzák, emiatt módosul az 5-ös, a 16A és a 178-as busz közlekedése.

Máris késik a metrófelújítás

0

Az eddig közölttől eltérően csak hétfőn kezdik a 3-as metró felújítását – derült ki Tarlós István szavaiból. A szocialisták a bérletek árának harmadolását követelik, ha a pótlóbuszok csak az utasok kétharmadát fogják tudni elvinni.

November 6-án, hétfőn zárják le a 3-as metróvonal északi – az Újpest-városközpont és a Lehel tér közötti – szakaszát, az érintett hat állomás felújítása várhatóan egy évig tart – közölte Tarlós István főpolgármester csütörtökön Budapesten.

Ez ellentétben áll az eddig ismert közléssel. Eszerint negyedikén, szombaton zárják le a metrót. Még ma reggel is ezt közölte folyamatosan a hangosbeszélőkön a BKK.

A projektindító rendezvényen Tarlós István elmondta: az északi szakasz felújítása mellett elkezdődik a teljes alagút korszerűsítése, amely várhatóan 2020 végéig tarthat. A felújítás ideje alatt

a metró hétköznap este fél kilencig csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik,

esténként és hétvégenként a teljes vonalon pótlóbuszok szállítják majd az utasokat.

A fővárosi MSZP azt követeli, hogy a jelenlegi ár harmadával csökkentsék a budapesti tömegközlekedési bérletek árát, ha a 3-as metrót pótló buszok csak az utasok kétharmadát tudják elvinni.

A hatvan darab egy-két éves csuklós busz a számítások szerint az utasoknak csak maximum 60-70 százalékát tudja elszállítani – erről Bolla Tibor BKV-vezérigazgató beszélt az InfoRádióban.

Horváth Csaba, a párt fővárosi képviselője csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, ha lenne elég busz és buszvezető, akkor nagyobb buszmegállók kialakításával mindenkit el lehetne vinni. Az a tény, hogy csak az utasok kétharmada fér fel a buszokra, nyílt beismerése annak, hogy Tarlós István főpolgármester és munkatársai alkalmatlanok arra, hogy megtervezzék a felújítást és megszervezzék a pótlást – jelentette ki Horváth Csaba.

Budapestiek figyelem! Szívás következik

0

Már alig pár hét van hátra ahhoz, hogy tovább bonyolódjon az amúgy is eléggé macerás budapesti tömegközlekedés – mármint az utasok számára. November elején ugyanis elkezdődik az M3-as metró felújítása. Ez a tervek szerint három évig tart majd.

 

Fotó: Wikipedia

Az elkövetkező évek legnagyobb fővárosi közlekedési beruházásának első, várhatóan egy évig tartó ütemében az északi, Újpest-Központ és Lehel tér közötti szakaszt zárják le. Ez annyit jelent az utasok számára, hogy a

metró munkanapokon kora reggeltől estig csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekedik, a Lehel tértől Újpest felé pótlóbuszokkal lehet eljutni.

A BKK egyben bővíti a lezárt metrószakaszt elkerülő, közvetlenül a belváros vagy a többi metróvonal felé történő alternatív eljutási lehetőségek kínálatát. Esténként és hétvégenként a teljes M3-as vonalon pótlóbusz jár – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.

Nem árt észben tartani azt sem, hogy az előkészületek már előbb megkezdődnek, ami miatt október 15-én (vasárnap) az első járatindulástól reggel 8 óráig a teljes M3-as vonalon, valamint az október 28-29-i hétvége mindkét napján Újpest-Központ és a Deák Ferenc tér között pótlóbusz közlekedik majd.

A társadalmi vitára bocsátott (1750 visszajelzést kaptak), utasszámlálást követően kidolgozott, szakmai egyeztetéseket követően véglegesített metrópótlási rendből az látszik, hogy bizony az aktuálisan pótolt vonalszakaszokon – különösen a csúcsidőben – meg fog nőni az eljutási idő

Ez nem csak a közösségi közlekedést használók, hanem az autósoknak is szívás lesz.

Ugyanis ez szükségszerűen jelentős forgalomtechnikai módosítások bevezetésével jár, külön buszsávokat is kialakítanak, azaz szűkítik az autósok rendelkezésére álló utakat. Egyes csomópontokon átalakítják a forgalmi rendet, a pótbuszoknak végállomásokat kell kialakítani. Részletek itt.

Aloldal ad majd tájékoztatás mindenkinek

A BKK mindenesetre azt ígéri, hogy rövidesen aloldalt hoz létre, amelyen minden információ megtalálható lesz ahhoz, hogy utazásukat megtervezhessék akár a közösségi közlekedést használók, akár a gépkocsival, a kerékpárral közlekedők; emellett az oldal tájékoztatást ad majd az aktuális forgalmi változásokról és a rekonstrukció előre haladásáról is.

 

 

 

 

 

 

A nyomozás még tart, de már nem gyanúsított az etikus hekker

0

Feltörte a BKK elektronikus jegyrendszerét, ötven forintért vásárolt bérletet, majd az esetetjelentette a közlekedési vállalatnak. Köszönetként nyolc év börtönnel fenyegették a18 éves fiút, de már nem nyomoznak ellene.

Már nem gyanúsítja az „etikus hekkert” az illetékes Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Főügyészség információs rendszer vagy adat megsértésének bűntettével.

Ugyan a nyomozás még folyik, ám a kisvárdai fiú már nem gyanúsítottja az ügynek. A főügyészség megállapította, hogy a cselekménye – azaz, hogy a sértett jegyértékesítési rendszerében jogosulatlanul adatot változtatott meg – nem veszélyes a társadalomra, és így nem valósít meg bűncselekményt.

A gyanúsított ugyanis a cselekményét azért követte el, hogy a jegyértékesítési rendszer hibáját feltárja, ami sikerült is neki, ráadásul ezt a tényt jelezte a sértett számára.

Előzmények

A T-Systems Magyarország informatikai rendszerét ért jogosulatlan befolyásolás miatt tett feljelentést ismeretlen tettes ellen azt követően, hogy egy fiatalember rést talált a Budapesti Közlekedési Vállalatnak (BKV) a T-Systems által fejlesztett Online jegyértékesítési rendszerén és 50 forintért vásárolt magának havi bérletet.

Utóbbit soha nem használta és a rendszerhibára felhívta a BKV figyelmét. Meggyanúsítása ellen számos szervezet tiltakozott, sőt a fővárosban még demonstrációt is tartottak a BKV központi épülete előtt az „etikus hekker” feljelentése és meggyanúsítása miatt.

 

Ismét követelik Dabóczi leváltását

0

Megszólalt az első párt a Budapesti Közlekedési Központ bíróság által is kimondott tisztességtelen bírságolási gyakorlatával és azzal kapcsolatban, hogy a BKK gyakorlatilag lesöpörte azt az asztalról.

A Demokratikus Koalíció közleményben követelte Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató menesztését azt követően, hogy a közlekedési társaság az indexnek kinyilvánította, hogy szerintük a pótdíj mértéke nem is tisztességtelen mértékű. Kifejtették, hogy egy bírói ítélet még nem tekinthető konzekvens bírói gyakorlatnak, s jogi kötelezettséget sem ró a BKK-ra, ezért nem tervezik, hogy a pótdíj mértékének a megváltoztatására javaslatot tegyenek a fővárosi önkormányzatnak – idézte a portál a BKK-tól kapott választ.

Mint emlékezetes, a bíróság kimondta, hogy a menetjegy árához képest 92-szeres pótdíj kiszabása tisztességtelen volt egy valóban érvényes jegy, illetve bérlet nélkül utazótól.

Nem az első eset

Nem először követelik Dabóczi leváltását, amit eddig Tarlós István főpolgármester rendre megtagadott. Legutóbb a FÜHÜ-nek cáfolta a vezérigazgató leváltását az elrontott e-jegyrendszer miatt, mert mint mondta, „a hibát nem a BKK követte el”.

Tarlós a FüHü-nek cáfolta, hogy leváltaná a BKK vezérét (frissítés)

„Nincs is miért megtennem ezt a lépést” , fogalmazott portálunknak Tarlós István. A főpolgármester kifejtette: „a hibát nem a BKK követte el, következésképp a vezérigazgató sem hibáztatható az elrontott e-jegy rendszer miatt.”

Arra a kérdésre, hogy van-e rajta Fidesz-nyomás, amiről a Népszava írt, azt válaszolt, hogy nincs.

Egyébként sem kerületi polgármester vagyok, engem a főváros élére választottak meg, ily módon a kormányzó párt sem tud nyomást gyakorolni rám.

Egyébként is, ez az én dolgom, nem a kormányé, vagy egy párté.

A hibát a T-System követte el, mondta el Tarlós István, neki kell kivizsgálnia, hogy mi is történt valójában. – Augusztus 20-ig kell elküldeniük a jelentést, akkor biztos többet fogunk tudni – tette hozzá Budapest első embere. – Az igazi probléma, hogy a történtek után milyen támadásokat indítottak a BKK informatikai rendszere ellen. Ezek a támadások nagyon sokba kerültek. Természetesen nem arra a fiatalemberre gondolok, aki elsőként meghekkelte a rendszert, mi vele nem foglalkoztunk és nem is mi tettünk ellene feljelentést, hanem a T-System.

Azokról beszélek, akik a későbbiek folyamán lebénították a rendszert és más módon is megpróbáltak kárt okozni a BKK-nak.

Arra a kérdésre, hogy van-e valamilyen elképzelése, gyanúja arról, ki, kik követték el ezeket a támadásokat a BKK ellen, Tarlós nemmel válaszolt. Majd még egyszer megerősítette: szó nincs Dabóczi Kálmán eltávolításáról, mivel a hibát nem a BKK követte el.

 

 

 

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!