Kezdőlap Címkék Ingyenes

Címke: ingyenes

Szerdától ismét fizetni kell a parkolásért

Szerdától megszűnik az ingyenes parkolás Magyarországon és visszaáll a korábbi szabályozás, valamint fizetési rendszer. Az újbudai fizetős parkolás üzemeltetését eddig külsős cég látta el, ezt a feladatot július 1-jével egy új önkormányzati társaság, az Újbuda Parkolásüzemeltető Nonprofit Kft. veszi át.

A Fővárosi Önkormányzat kezelésében álló közterületeken jelenleg összesen 43, míg a kerületi önkormányzat felügyelete alatt álló utcákban 83 parkolóautomata működik, mind a 126 berendezés a XI. kerület tulajdona. Ezek üzemeltetését folyamatában veszi át az új kerületi cég. – A fővárosi kezelésű utakon 2020. július 1-jével jár le az önkormányzattal kötött együttműködés, míg a kerületi utcákban év végéig szól a mostani cég szerződése, tehát 2021. január 1-jétől veszi át a teljes kerületet az új cég, onnantól teljes egészében saját magunk, saját alkalmazottakkal látjuk el ezt a feladatot Újbudán – fogalmazott Hintsch György, Újbuda alpolgármestere.

A cégváltásból a tervek szerint nem érzékel majd semmit a nagyközönség, az ügyintézést továbbra is az Újbuda Közterület-felügyelet végzi. Lindmayer Bence, az Újbuda Parkolásüzemeltető Nonprofit Kft. ügyvezetője úgy nyilatkozott, hogy a lakossági visszajelzések és kérések alapján napirenden van a fizetős parkolás rendszerének kiterjesztése új területekre is. A tervek szerint ebben a kérdésben már idén lesz előrelépés a zónák, díjak és idősávok esetében, hosszabb távon pedig teljesen megújulhat a ma ismert rendszer. Amennyiben ilyen döntést hoz a képviselő-testület, a parkolásüzemeltető korszerű, PayPass-fizetést is elfogadó automaták beszerzését tervezi, illetve ezzel párhuzamosan ilyenekre szeretné lecserélni a jelenlegi, mára elavult automatákat. 

A parkolási rendszer átalakítása már hónapok óta napirenden volt Újbudán. Idén februárban hagyta jóvá a képviselő-testület az új parkolási koncepcióját, majd márciusban gyakorlati tartalommal töltötte meg a döntést László Imre polgármester, amikor létrehozta az Újbuda Parkolásüzemeltető Nonprofit Kft.-t, és kinevezte Lindmayer Bencét ügyvezetőnek.

1000 eurót spórol egy család

Szociális és környezetvédelmi fordulat történt az Európai Unió leggazdagabb országában: március elsejétől ingyenes a tömegközlekedés Luxemburgban. Ez világ premier, ezért sok helyen figyelik a hatást. A gazdag nagyhercegség először is azért döntött így, mert megengedheti magának.

Az államkassza azóta jól áll, hogy Jean Claude Juncker miniszterelnök adóparadicsommá varázsolta a kis nagyhercegséget az Európai Unió kellős közepén. Az egy főre jutó GDP messze itt a legmagasabb az unióban. Ez persze becsapós, mert Luxemburg polgárai távolról sem annyira tehetősek mint államuk.

Évi 1000 eurót takarít meg egy átlagos család

Legalábbis ezt számolták ki a kormány közgazdászai. Ez a döntés szociális oldala hiszen a családok 40%-a rendszeresen a tömegközlekedést használja. Jó lenne, ha többen lennének – véli a kormány, mert a tömegközlekedés kevésbé szennyezi a környezetet mint az autózás.

Fizessenek a gazdagok!

A tömegközlekedés ingyenes, de az első osztályon továbbra is fizetni kell! Ez is a szociális igazságossággal függ össze,

no meg azzal, hogy egyelőre senki sem tudja: mi lesz a kalauzokkal, pénztárosokkal?

Emiatt komoly az aggodalom – számol be az AFP hírügynökség tudósítója Luxemburgból. Az nyilvánvaló, hogy a pénztárak egy részének meg kell maradnia, mert külföldön még jegyet kell felmutatni, és Luxemburgból pillanatok alatt el lehet jutni Belgiumba, Franciaországba vagy épp Németországba.

3,2 milliárd euró a vasút fejlesztésére

Luxemburg szeretne a huszonegyedik századi közlekedés laboratóriuma lenni – nyilatkozta a közlekedési miniszter. Ezért míg korábban az úthálózatot fejlesztették, ezentúl a vasút kap prioritást. A felújítás célja az, hogy növeljék a vonzerejét a tömegközlekedésnek: ezért sok parkoló helyet létesítenek a pályaudvarok mellett. Azt szeretnék, ha az emberek tömegközlekedéssel közelítenék meg munkahelyüket: míg Párizsban ez 70%, Luxemburgban 51%, de ebből a vasút csak 19%-jegyzi meg a Le Monde.

„A kínálat bővítése a jövő szempontjából sokkal fontosabb mint az ingyenesség” – nyilatkozta a Le Monde-nak egy környezetvédelmi szervezet vezetője.

Bevezetés a népi közgazdaságtanba (= a szegénységbe)

Van itt ez a klassz képsor, amelyet boldogan lájkol az internet aparaja-nagyja. Ez a haza körülmények között úgy fordítódik le, hogy az állam „ingyenessé tette” a közétkeztetést, „ingyen” tűzifát osztogat, „ingyen” képez informatikusokat, „ingyenesen” biztosít nyelvtanfolyamokat, miegymás.

Még mindig túl sokaknak, meglepően magas formális képzettség mellett is meg kell magyarázni, hogy semmi sincs ingyen. Nem akarom ezt a keményvonalas piaci gondolkodás „botrányos” kijelentéseinek fényében értelmezni, miszerint még a szeretetnek meg a barátságnak is ára van, mivel nem vagyok keményvonalas piaci gondolkodó. Korlátozódjunk itt a munkára, valamint az árunak és szolgáltatásnak nevezhető dolgokra, amelyeket valakiknek létre kell hozniuk és azért meg kell őket fizetni (vagy az előállítótól a fogyasztóig terjedő láncban valahol veszteségként le kell írni és onnantól lehet „ingyen adni”). Aki azt hiszi, hogy Dániában ingyenes az egészségügy és nem a világ egyik legmegterhelőbb adórendszere működteti (nyilván viszonylag jól, de nem ez a kérdés) és hogy Magyarországon ingyenes bármi, amit a közpénzen eltartott kormány közpénzből fizet, az pont azt mulasztja el, hogy fájjon neki minden peták, amit a kormány haszontalanul, netán korrupt módon költ el.

Ez a fájdalom hiányzik a magyar nép nagy részéből

Pedig ha bárki – a legegyszerűbb tesztet elvégezve – a kezébe kapná a teljes fizetését és abból neki kellene adóznia havonta, nem pedig eleve a nettó fizetését látná csak, rögtön érezné, mennyire sokba kerül neki ez a megalkuvás. Ha pl. a munkáltatónak 400 ezer forintba került egy alkalmazott, akkor az állam abból majdnem 200 ezret elvisz adóban. Azáltal, hogy az alkalmazott csak valamivel több mint 200 ezret lát a számláján, rendre elfelejt a 400 ezerben gondolkodni és vigyázni arra, hogy mi történik az elvitt összeggel. (Persze a helyzet még sokkal rosszabb, mert a maradék kétszázezerből is irdatlan mennyiség megy el további közterhekre: forgalmi adóra, illetékekre, a NER tolvaj gépezetének finanszírozására.)

Ez az államias szemlélet – különösen egy végletekig korrupt állam esetén – szegénnyé tesz. Nem egyszerűen az adózás tesz szegénnyé, hanem ez azzal a szemlélettel párosulva, hogy az az állam pénze. Nem, az államnak nincsen pénze, amit ne megbízottként kezelne és ezért kötelessége volna hitelesen elszámolni vele és róla. Ez nem kegy, hanem kötelesség; ha keggyé válik, az elég megbízható indikáció arra, hogy nagyban folyik a lopás.

Unalmas, evidens poszt? Hát csak szeretné ennek látni az, aki így gondolja. Vele együtt szeretném én is annak látni, de attól még nagyon messze vagyunk.

U.i.: Értem én, hogy valakinek aktuálisan ingyenes lehet valami, mert nem kell fizetnie érte. De fizet más dolgokért, amikben más részesül, illetve valakinek valamibe került az, amit ő kap. Tehát summa summárum, semmi sem ingyenes, csak valaki más fizeti az árát. Ennek a tudatnak hálára kellene köteleznie minket egymás – nem pedig Orbán Viktor és népi zenekara – iránt.

Ingyenes wifi-pontok lesznek egész Európában

0

Az Európai Parlament megszavazta az Európa közterületein ingyenesen használható wifi hálózat kiépítéséhez szükséges pénzügyi forrás első csomagját.

582 képviselő szavazott igennel, 98 nemmel, 9-en pedig tartózkodtak az MTI tudósítása szerint. A kezdeményezés célja, hogy a közterületeken és közintézményekben mindenki ingyenesen, jó minőségű internethez férjen hozzá.

Az EU külön alappal támogatja, hogy 2020-ig mintegy

6000, eddig ingyenes wifivel le nem fedett településen

építsenek ki hotspotokat. Főleg a közintézmények és fenntartóik pályázhatnak majd a támogatásra, hogy a települések főterein, parkjaiban, múzeumaiban, könyvtáraiban, vasútállomásain, kórházaiban elérhető legyen a

nagysebességű és ingyenes wifi.

Az erre elkülönített összeg jelenleg 120 millió euró. A pályázatokat várhatóan már jövő év elejétől be lehet adni.

A résztvevőknek vállalniuk kell, hogy legalább három évig állják a működtetés költségét, könnyen hozzáférhető, ingyenes és biztonságos hálózatot üzemeltetnek, továbbá a személyes adatokat nem használják kereskedelmi célokra.

Volt egyszer egy Metropol, lett egyszer egy Lokál

Különös fotó jutott el a FüHü szerkesztőségéhez. A képen első megközelítésben nincs semmi rendkívüli, ám a figyelmes szemlélőnek feltűnhet, hogy a Lokál című ingyenes sajtókiadványt, a tavaly megszűnt Metropol állványán kínálják az olvasónak.

A Metropol tegnapelőtt ünnepelte volna első száma megjelenésének 19. évfordulóját. Az 1998. szeptember 7-én megjelent újság azonban már nem érhette meg a felnőttkort, rövid, türelemmel viselt betegség után elhunyt.

A Metropol, amelyet kezdetben Metrónak hívtak, kezdetben egy svéd nemzetközi vállalat magyarországi vállalkozása volt. Sikeres vállalkozása, tegyük hozzá. Egészen addig, ameddig a politika nem közelített hozzá, nyereségesnek bizonyult.

2011-ben az akkor még a Fidesszel és Orbán Viktorral baráti viszonyt ápoló

Simicska Lajos szemet vetett a lapra.

Hosszú lenne – bár nem minden tanulságot nélkülöző – elmesélni, hogyan jutott hozzá Simicska, üzlettársa, Fonyó Károly segítségével a laphoz. Legyen elég annyi: nem piaci eszközökkel.

Teltek az évek, ment minden a maga útján. Jöttek a hirdetők a Metropolhoz, és az állam is mélyebben nyúlt a zsebébe. (Pontosabban, az adófizetők zsebébe, hiszen az állam pénze tőlünk, adózóktól származik.)

Aztán eljött a G-nap, és ettől kezdődően Simicska Lajos felsőbb körökben kegyvesztetté vált. Vele együtt a Metropol sorsa is rosszra fordult. Előbb a hirdetések maradoztak el, majd végül a politika, Tarlós főpolgármester személyében is megjelent a csatatéren.

Tarlós főpolgármester úgy döntött, hogy a BKV nem újítja meg a Metropollal kötött terjesztési szerződést. Vagyis, megszünteti azt a lehetőséget, hogy az ingyenes lapot a BKV – elsősorban a metró – területén terjesszék.

Ezzel egyidőben elindult a Habony Árpádhoz köthető Lokál.

Mellyel a Tarlós főpolgármester felügyelte BKV szerződést kötött – tavaly június közepe óta velük kínálják meg az utazni vágyó polgárokat.

Ennyi a fotó rövid története. Ha nem a Metropol állványán kínálnák a Lokált, valószínűleg eszünkbe sem jutott volna írni róla.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!