Kezdőlap Címkék Fakocka

Címke: fakocka

3-as metró: Rongálók után nyomoz a BKV

0

Továbbra is idegenkezűségre gyanakszik a BKV a 3-as metró felújított orosz szerelvényeinek ajtómeghibásodásainál.

A fedélzeti térfigyelő kamerák felvételeit elemzik a szakemberek, hogy kiderítsék, „babrálta-e valaki a vésznyitót” – mondta Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek.

A vezérigazgató két esetben már feljelentést tett a rendőrségen, a rendőrség közérdekű üzem megzavarásának gyanújával nyomoz. Először egy ajtórésbe dugott fakocka, majd később egy közelebbről nem ismert idegen tárgy miatt nem nyíltak és záródtak az ajtók, a múlt héten pedig bár kinyíltak, de úgy is maradtak. Megmagyarázhatatlan a felújított orosz szerelvények többhetes fogalomkivonása, a munkálatokat végző Metrovangonmas komoly vizsgálata és szoftverfrissítése, valamint a hatósági engedélyek alapján újbóli forgalomba helyezése után történtek is. Olyan is előfordult, hogy nem működött az ajtók mozgását visszajelző berendezés.

A 3-as metróvonal 37, egyenként 6 kocsiból álló szerelvényét újíttatja fel a BKV. Jelenleg továbbra is csak 13 felújított szerelvény van Budapesten, augusztusban nem is érkezik szállítmány, pedig az oroszok korábban azt ígérték, havi kettő helyett ezután majd hármat küldenek. Bolla Tibor közölte: a szerelvények Oroszországba történő kiszállítását éppen a hibák miatt nem lehetett eddig felgyorsítani, mert ha többet küldenek, akkor nem tudják az utasforgalomnak megfelelő számú kocsit forgalomban tartani.

Átbukott a fakockán a budapesti orosz metrófőnök

Lecserélte a 3-as metró szerelvényeit felújító orosz Metrovagonmas a budapesti projekt vezetőjét – tudatta a cég közleménye. A munkálatokat az orosz cég anyavállalatának egyik vezetője fogja irányítani.

Leváltották a 3-as metró szerelvényeinek felújítását végző orosz Metrovagonmas budapesti vezetőjét, de a döntést a cég nem indokolta. Az M3-as szerelvények felújítását Gyenyisz Silo, a Metrovagonmas anyavállalata, a Transmasholding könnyű- és városi szállító vasúti jármű osztályának vezetője fogja koordinálni.

A Metrovagonmas új budapesti vezetője lesz a felelős a program sikeres kivitelezéséért,

ide értve a szerelvények biztonságát, a problémamentes működést, a menetrend betartását, a karbantartási munkák teljesítését, a szállítási idők betartását és a szerelvények üzembe helyezését.
A tervek szerinte havonta két új szerelvényt helyeznek üzembe, az év végére 21-et a 3-as vonalon. Eddig 13, hivatalosan felújított szerelvény érkezett meg, ebből hétnek van üzemeltetési engedélye. Az utolsó szerelvény leszállítása a szerződésben foglaltak szerint jövő nyárra várható.

A 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba (körülbelül 67 milliárd forintba) kerül.

Az első szerelvény március 20-án állt forgalomba Budapesten, de már az első napokban problémák léptek fel az ajtók nyitószerkezetében, a BKV június elején a meghibásodások miatt egy időre az összes felújított szerelvényt kivonta a forgalomból. Legutóbb egy hete az ajtó mozgatószerkezetébe került fakocka miatt állt le a metró, ez ügyben Tarlós István főpolgármester feljelentést tett a rendőrségen.

MTI/FüHü

Megint elromlott egy felújított metrókocsi

0

Kiállt a forgalomból egy felújított metrókocsi.

Az eset a Klinikák megállónál történt, és az Index, valamint a Metróért egyesült értesülése szerint az volt vele a baj, hogy a kocsi ajtaja „visszanyitott”.

Az utasokat leszállították, senki sem sérült meg.

Mint ismeretes, a felújított 3-as metrókocsik sorozatos meghibásodása miatt orosz mérnökök érkeztek Budapestre, hogy felügyeljék a szerelvényeket, elhárítsák a hibákat, és ha gond van, akkor haladéktalanul közbe tudjanak avatkozni.

Legutóbb egy fakocka okozott galibát, mert  beszorult egy ajtó mögé, amely így nem tudta jelezni, hogy bezárult. Tarlós István főpolgármester nem zárta ki, hogy szabotázs történt, szerinte elképzelhető, hogy valaki cipőfűzést imitálva, szándékosan helyezte a kocát az ajtó mögé. A rendőrség nyomozást rendelt el az ügyben.

A furfangos fakockácska – nemzeti népmese

Egyszer volt egy fakocka.
Nagyon egyszerű teremtés volt, ez a fakocka. Majdnem olyan egyszerű, mint egy faék.

Ez a fakocka csak úgy volt, bele a világba. Úgy, mint a többi társa. Annyira alulműveletlen volt, még azt sem tudta a 3-as metróról, hogy eszik-e vagy isszák.

Az volt neki is az életfilozófiája, mint a többieknek: hogy ahogy lesz, úgy lesz.

És tényleg majdnem mindig úgy lett, ahogy lett.

Már-már úgy tűnt, hogy úgy múlik el ő is, mint megannyi társa: észrevétlenül, nyomot sem hagyva maga után, amikor egy alkalommal az élete váratlan fordulatot vett.

Találkozott Soros Györggyel. Már ez is meseszerű, mert kevés fakocka mondhatja el magáról, hogy találkozik egy igazi milliárdossal.

Soros éppen nagy elfoglaltságban volt, egymillió migránst hozott be Európába. Ilyen ügyeskedésekkel szedte meg magát. Megvette odakint olcsón a migránsokat, aztán Európában jó pénzért eladta mind.

Közben meg baromi sokat keresett rajtuk.

Nem is hitte volna a fakocka, hogy dolga lesz ezzel a Sorossal, de a sors másképp akarta.

Megszólította őt a Soros.

Magyarul beszélt a Soros a fakockához, ez volt neki a trükkje, így tévesztette meg azt, akivel beszélt. Azt mondta a Soros a fakockának, hogy szoruljon be egy ajtó mögé, hogy ne az záródjék rendesen, és záródás helyett hibaüzenetet küldjön.

Részesedést ígért a Soros a fakockának, ha rendesen beszorul.
Tarlós főpolgármestert akarta ezzel bosszantani a Soros, kihozni őt a sodrából. Meg persze hisztériát kelteni a magyarokban. Azt a látszatot kelteni bennük, hogy felújított orosz metrókocsik szart se érnek.

Csúnya szó, de hányást mégsem írhatunk.

A fakocka, ahogyan eltervezték, beszorult egy ajtó mögé. Bejött a számítás, nagy bonyodalom keletkezett a hármas metró körül, és a Tarlós főpolgármester is nagyon megmérgesedett. Szabotázst kiáltott, cipőfűzésről beszélt. Hogy a Soros úgy tett, mintha cipőt fűzni ment volna le a hármas metróba,

Ami persze nem volt igaz. A Soros, mindenki tudja, a négyes metróban szokta befűzni a cipőjét.

Eddig a mese, a többi már mind színtiszta igazság.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!