Kezdőlap Címkék Autópálya

Címke: autópálya

Mire kell figyelni, ha Horvátországban vezet? – Friss információk!

0

Sebesség – egyre több a kamera

Horvátország belügyminisztériuma tervezi, hogy idén és jövőre az ország területén 150 helyen telepítenek olyan speciális tárolódobozokat, amelyekben elférnek a sebességmérésre alkalmas kamerák. Ez azt jelenti, hogy a rendelkezésére álló 75 sebességmérőt – figyelembe véve az aktuális közlekedési helyzetet – tetszés szerint költöztethetik majd az egyik helyről a másikra. Az üres dobozok megelőzési funkciót látnak majd el, hiszen az autósok nem tudják eldönteni, hogy éles sebességmérő van a tárolóban, vagy nincs semmi az üveg mögött.

További tervek, kevesebb szabálysértés

A horvát rendőrség és a horvát autópálya-kezelő vállalat sem tétlenkedik, 2020-tól újfajta traffipaxot, úgynevezett átlagsebesség-mérő rendszert telepítenek a horvát autópályákra, hogy visszaszorítsák a szabálysértők számát. Természetesen eddig is voltak forgalomfigyelő kamerák a sztrádán, forgalmasabb csomópontoknál, viaduktoknál, hidaknál, alagutaknál. Jelenleg a horvát autópálya-rendőrség végez csak és kizárólag sebességmérést, jellemzően mozgó autóból. Az új rendszer fixen telepített kamerákkal rögzíti az autópályát használó gépjárművek rendszámát, így pontosan ki lehet számolni a két, illetve több sebességmérő kamera között megtett útra jutó idő alapján a közlekedők átlagsebességét.  Ha a befutott utat a meghatározott időnél gyorsabban teljesíti az autós, a rendőrség rendszám alapján postázza a bírságot, akár külföldre is. A traffipaxok helyét nyilvánosságra fogja hozni a horvát hatóság.

A telepített sebességmérők és az átlagsebességmérő rendszer bevezetésétől az autópálya biztonságának növekedése várható, a gépjárművek mozgásának sebessége is kiegyenlítettebb lesz, ezáltal jobb gépjármű-áramlás érhető el.

Horvát KRESZ? Nem ugyanaz!

Sokan nem tudják, de van néhány eltérés a magyar és a horvát KRESZ szabályai között. Az alábbiakra érdemes figyelni, ha Horvátországban vezetünk:

  • az első ülésen csak 2 év alatti vagy 12 év feletti gyerek utazhat, előbbi kötelezően menetiránnyal szembefordított hordozóban
  • a hátsó 5 éves korig kötelező a gyerekülés
  • a nemzetközi zöldkártya nem kötelező, de jobb, ha van
  • utánfutóval, lakókocsival autópályán 90 km/h, országúton 80 km/h a limit
  • 24 évnél fiatalabb sofőrök és 2 évnél frissebb jogosítvánnyal rendelkezők számára alacsonyabbak a sebességhatárok (120 km/h autópályán, 80 km/h országúton)
  • a fenti sofőrök számára alkoholtilalom is érvényes. (amúgy 0,5 ezrelék a limit, baleset esetén viszont súlyosbító körülmény az ittasság)
  • kölcsönautóval, céges autóval utazáskor meghatalmazással kell rendelkezni, célszerű a német vagy angol fordítás
  • vadkempingezni tilos! Vadkempingezésnek számít akár az útszéli parkolóban a kocsiban vagy lakókocsiban alvás is. A bírság 2000-15 000 kuna.

Nézze meg az útiköltség kalkulátor segítségével, hogy mennyibe fog kerülni az utazás a horvát és a magyar autópályadíjakkal, illetve kompdíjakkal együtt!

Orbán: a piacáért maradunk az unióban

0

A vállalkozókat kéri, hogy segítsék megvédeni az országot, mert ettől függ, hogy idegen érdekeket követő bábkormány vagy független nemzeti kormány vezeti az országot a jövőben – mondta Orbán Viktor a kereskedelmi kamara évnyitóján. Leendő kormányának célja egyebek mellett évente emelni a minimálbért és a nyugdíjat, növelni a családtámogatást. A piaca miatt kell az EU-ban maradni – mondta.

Csak olyan gazdaságpolitikát támogat, amely vállalja minden évben a 4 százalékos növekedést – fejtette ki Orbán Viktor a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara évnyitó rendezvényén.

Ennek előfeltétele azonban, hogy egyetlen menekültet se engedjenek be, erősítsék meg a határkerítést és fizettessék ki árának felét az EU-val, és kitiltani mindenkit az országból, aki segíti a migránsokat. Mint mondta,

ők senkit se gyűlölnek, nem is erre épül a kampányuk.

Nem is embereket utálnak, hanem tetteket.

Ha meglesz a 4 százalék növekedés, akkor elérhetők a kitűzött célok, amelyeket választási ígéret helyett tűztek ki. Eszerint cél a teljes foglalkoztatottság, minden évben növelni a minimálbért, de csak a teljesítménnyel arányosan, szintén évente nyugdíjemelés és nyugdíjprémium. Növelni akarják a családi adókedvezményt, ellenben csökkenteni a munkáltatói adóterheket, a régióban a legalacsonyabb szintre. Orbán szerint megvédik a nők 40-programot. Emellett modern falu programot indítanak a lakhatási körülményekkel a középpontban.

A miniszterelnök meghirdette új nagy térségi közlekedési beruházások tervét.

Gyorsvasút Varsóig és Kolozsvárig, autópálya Miskolctól Kassáig és Pécstől a horvát határig.

Hosszasan beszélt Orbán a „munka, család, haza” hármasának víziójáról, amely szerinte a gazdaságpolitikát is megalapozza. Szólott továbbá

az ország döntési szabadságának megtartásáról,

például abban, hogy óriási a nyomás egységes európai adórendszer érdekében. Ha fontos kérdésekben nem magunk döntünk, bajban leszünk – fejtette ki.

Megismételte tézisét arról, hogy alig van szerepe a magyar gazdaság növekedésében az uniós támogatásoknak. (Ennek cáfolata itt.) Sőt, ők keresnek rajtunk, igaz, ezzel mi is jól járunk – mondta.

„Nekünk nem az európaiak pénze kell, hanem a piacuk, ezért kell bennmaradnunk az unióban”

– mondta Orbán.

Végezetül arra kérte a vállalkozókat, hogy a kormánnyal új szövetséget kötve segítsenek megvédeni az országot. Az a kérdés szerinte, hogy idegen gazdasági-politikai érdeket követ bábkormány vagy független nemzeti kormány vezeti az országot.

Vasúti baleset Amerikában: autópályára zuhantak a vagonok

0

Legalább három ember meghalt a Washington államban található DuPont városánál, az Egyesült Államokban, ahol kisiklott egy vasúti szerelvény és a kocsik az útra zuhantak. A helyi tűzoltóság tájékoztatása szerint több mint 100 embert kellett ellátni a baleset miatt.

Korábban az AP amerikai hírügynökségnek név nélkül nyilatkozó források hat halálos áldozatról számoltak be, és a hírügynökség azt írja: nem tudni, mi az oka az eltérésnek a hivatalosan megerősített és a korábban kiszivárgott számok között.

A nyilvánosságra hozott adatokból az derült ki, hogy a

vonat az utolsó mért ponton, 400 méterrel a baleset előtt óránkénti 130 kilométeres sebességgel haladt,

az autópálya fölötti íven viszont a legnagyobb megengedett sebesség alig 50 kilométer óránként.

Az Amtrak vasúttársaság szerelvénye a DuPont melletti autópálya egyik aznap használatba vett felüljáróján siklott ki – jelentette az amerikai média hétfőn. Értesülések szerint

a 14 vagonból 13 siklott ki, a szerencsétlenség következtében pedig a felüljáró alatti autópályán két nyerges vontató és öt személygépkocsi is balesetet szenvedett.

Az Amtrak közlése szerint a vonaton legalább 78 utas és öttagú személyzet tartózkodott.

 

Tíz éve történt: Átadták az M3-as Nyíregyházáig tartó szakaszát

0

Megindulhatott a forgalom nem sokkal péntek este 6 után az M3-as autópálya frissen átadott, Görbeháza és Nyíregyháza közötti szakaszán – ezt tudta meg tíz évvel ezelőtt, 2007. augusztus 31-én a Független Hírügynökség az Állami Autópálya Kezelő ügyeletesétől.

A 39 kilométeres sztrádarészt éjfélig ingyen használhatják az autósok, éjféltől azonban a más autópályákon is szükséges matricával lehet csak felhajtani rá. Az új szakaszon egyébként épül már benzinkút, de még nem készült el – tette hozzá az ügyeletes.

Az M3-asnak ezzel a szakaszával elkészült az ezredik kilométer gyorsforgalmi út is Magyarországon.

Az ünnepélyes ceremónián részt vett Gyurcsány Ferenc miniszterelnök is,

aki emlékeztetett arra, hogy 10 éve még csak 450 kilométernyi sztráda és gyorsforgalmi út volt Magyarországon. 2002 után duplázták meg ezek hosszát.

Az átadáson Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter arról beszélt, hogy az ország félidőben van, ugyanis

2000 kilométer autópálya és gyorsforgalmi út kell ahhoz, hogy megközelítsük az európai átlagot.

Ez jelentené azt is, hogy akármelyik településről fél óra alatt el lehet érni egy autópályát.

Az M3-as autópálya új, 39 kilométer hosszú szakaszát eredetileg 2006. december 31-én adták volna át, de kisajátítási problémák miatt kitolódott a határidő. Emiatt kitolták az átadás időpontját 2007. szeptember 30-ig, ez előtt egy hónappal sikerült átadni. A beruházás teljes költsége 79 milliárd forint volt.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!