A Jobbik működésének kezdete óta téma volt a sajtóban a párt és a nyilvánosság kapcsolata. Az első időkben főként negatív cikkekben foglalkoztak a Jobbikkal és a hozzá köthető Magyar Gárdával, mintegy elrettentésül mutatták meg őket a nézőknek, hogy lám, a demokráciának ilyen vadhajtásai is vannak.
A Jobbikkal akkor még baráti viszonyban lévő Fidesz sajtója mérsékelt távolságtartással számolt be a párt körüli történésekről, tagjainak, vezetőinek „kilengéseiről”, rosszízű megszólalásairól. Összességében az a közvélekedés alakult ki, hogy a Jobbik jól kezeli a sajtót.
Ezt a nézetet vallotta Sólyom László köztársasági elnök is, aki 2009 szeptemberében Berlinben a külföldi sajtó képviselőinek azt mondta, hogy
„a Jobbik azért lehet bizonyos körökben népszerű, mert jól használja a sajtót.”
Ám ez csak az igazság egyik fele volt. Nem a Jobbik használta jól a sajtót, hanem a sajtó használta – nem jól, hanem szenzációra éhesen – a Jobbikot. A Jobbik és különösen a párthoz köthető szervezetek – Magyar Gárda, Véderő, Szebb Jövőt Egyesület – megmozdulásai rendre felkeltették a sajtó érdeklődését, hiszen minden velük kapcsolatos történés a tévékben jól mutatható, az újságokban pedig a publicisták által látványosan véleményezhető volt.
A Jobbik persze élt a lehetőséggel, és idővel meg is tanulta, hogyan kell a sajtót kezelni. Ahogy a Jobbik felnőtt, úgy érezte meg egyre jobban a sajtóban, a nyilvánosságban lévő erőt és lehetőséget.
Az elmúlt években a Jobbik sajtóhoz való viszonya alapvetően megváltozott. A magyarországi nyilvánosságot elfoglaló kormányhoz közeli lapok, televíziók és rádiók – különösen a G-nap óta – ellenségesen viszonyulnak Vona Gábor pártjához. Ahol lehet, támadják őket és nem is mindig politikailag – nem ritka, hogy
a párt vezetőit magánéletük vélt vagy valós visszásságainak bemutatásával próbálják lejáratni.
Másfelől viszont a Jobbik sajtókapcsolatai erősödtek. S bár hivatalosan soha nem köttetett egyezség – vagy legalábbis, nem tudunk ilyenről – a Jobbik és Simicska Lajos között, Orbán egykori, milliárdos nagyvállalkozóvá lett barátja több alkalommal is kifejtette, hogy a Jobbikkal szimpatizál.
Ennek megfelelően, a korábban a Fideszt támogató sajtó, köztük a Hír TV és a Magyar Nemzet, rendszeresen pozitív híreket és beszámolókat közöl a Jobbikról, miközben a Fideszt és a kormányt a Jobbik által propagált tematika mentén támadja.
Ez a kettősség a választásig hátralévő időben vélhetően fennmarad. A Fidesz hatalmas médiabirodalma minden eszközzel támadni fogja a Jobbikot, míg a Vona pártjához közelálló média még az eddiginél is kritikusabban áll majd a kormányoldalhoz.
A Jobbik saját sajtója
Jobbik TV
2010. árcius 10-én Duró Dóra szóvivő közleményben jelentette be, hogy a 2008. óta működő Jobbik TV „mostantól saját felülettel működik, ahol választási hírek, tudósítások, Hírpótló Híradók, európai parlamenti hírek és exkluzív anyagok is megtalálhatók.”
A Jobbik akkori mentalitására és ideológiájára jellemző, hogy a televízió mottójául „az Igazság szabaddá tesz” mondatot választották.
Barikád
A Barikád „fénykorában” 36 színes oldalon, 10 000 példányban jelent meg. Első próbaszáma 2009 májusában, míg az első hivatalos szám 2009 júniusában került forgalomba. Kezdetekben havilapként, majd 2010 januárjától hetilapként működött. A lap főszerkesztője Pörzse Sándor, a Jobbik országgyűlési képviselője volt. Az újságot a Magyar Hírek Kft. adta ki, ennek a cégnek egyik tulajdonosa Vona Gábor, a Jobbik elnöke.
2017. február 9-én Pörzse Sándor főszerkesztő bejelentette, hogy a Barikád hetilap megszűnik. A 2006-ban indított lap a Jobbik radikális, utóbbi időben visszaszorított szárnyához tartozott. Pörzse a bezárás okaként a magas fenntartási költségeket és a kevés előfizetőt nevezte meg, de a főszerkesztő szerint nem az ő döntése volt a megszüntetés.
Szabó Gábor, a Jobbik pártigazgatója a megszüntetés okairól annyit közölt, hogy „a pártalapítvány 2016-ban mintegy 18 millió forinttal támogatta a kiadást, most azonban a kuratórium úgy döntött, hogy célszerűbb ezt a támogatási összeget is az internetes nemzeti médiumok támogatására – így az Alfahír.hu és az N1TV fejlesztésére – fordítani, mert így sokkal több olvasóhoz, nézőhöz jutnak el gondolataik, anyagaik.”
Barikád.hu, alfahír
Jogilag nincs kapcsolat a barikád.hu – később alfahir.hu-ra átkeresztelt – hírportál és a hetilap között, azonban a névazonosság mellett emblémájuk is gyakorlatilag megegyezik, valamint a szerkesztőgárdában is vannak átfedések.
A barikád.hu olvasói 2013 február 11-én értesültek arról, hogy a portál neve Alfahír.hu lett, az olvasókat is már erre az oldalra irányították.
A névcserét a tervezett fejlesztések mellett azzal magyarázzák, hogy sokan a Barikád hetilap internetes változataként tekintettek a barikad.hu-ra, s bár „a kitűnő partneri kapcsolat megmarad a testvérlap eladott példányszámait ezzel próbálják emelni”.
N1 TV
2011. január 31-én kísérleti jelleggel elindult az „N1” online televízió. Mindezt a Jobbik honlapján jelentették be, és azt írták, hogy „a most elinduló híradóban elsősorban olyan híreket, információkat kívánnak Nézőik elé tárni, amit a fősodratú médiában egyáltalán nem, vagy csak elferdítve találnak meg. Céljuk megmutatni és bebizonyítani, hogy igenis van igény a valódi, örök értékek és a kendőzetlen igazságok iránt. Ezért választották mottójuknak: Vincit Omnia Veritas – Az Igazság mindent legyőz”.
A Kisberk Szabolcs főszerkesztő vezetésével működő N1 TV – a névben az N betű nemzetit jelent – nagyobb ismertségre akkor tett szert, amikor 2015. szeptemberében a tévé egyik operatőre, László Petra a röszkei határ közelében felrúgott egy kisfiával a karjában futó szír menekült férfit. Az ügyből nemzetközi botrány lett, melynek hatására László Petrát azonnal elbocsájtották a tévétől.