Kezdőlap Címkék Simicska

Címke: simicska

Frissítve!!! A múltat végképp eltörölni – Déli kávé Szele Tamással

Halló, pincér, ma kérek újságot is a kávé mellé… hogyhogy melyiket? Magyar Nemzetet. Nyugalom, nem akarok olvasni beszélgetés helyett, csak a mai diskurzus tárgya ez a sajtótermék lesz. Ez a lapnak tűnő tárgy, mely bűnelkövetésre különösen alkalmas, ugyanis már a puszta léte kimeríti a fondorlatosan elkövetett szélhámosság fogalmát.

Ugyanis mit lát rajta az olvasó? Elsősorban látja a főcímet: „Magyar Nemzet. Alapította: Pethő Sándor”. De ha belenéz, azt látja, hogy ez a Magyar Idők, alapította Liszkay Gábor. Szóval, már a címlapon csalás ténye forog fenn: az a lényeg, hogy ma reggeltől a Magyar Idők Magyar Nemzet címen jelenik meg, amit a nagyra becsült kormánymédia úgy hív, hogy „hazatért a Magyar Nemzet”. Haza, kérem, haza, senkit se zavarjon, hogy úgy hajigálóznak ezzel a lappal, mintha forró krumpli volna… És azért ma zajlott ez a művelet, mert ma van a G-nap évfordulója.

Aki nem tudná véletlenül, mi az a G-nap, annak elmondom:

Simicska Lajos 2015. február hatodikán választotta le médiabirodalmát a kormánypártról és részben fordította szembe vele. Az akkori eseményeket számosan elemezték már, még számosabban fogják, a jövő történészeinek tömege fogja ebből írni a diplomamunkáját, ideális téma, ugyanis senki sem biztos abban, mi a jófene történt akkor. Még én is foglalkoztam volt vele, körülbelül azzal az eredménnyel, miszerint valószínűleg gazdasági érdekek ütközhettek frontálisan politikai érdekekkel.

Simicska médiumainak munkatársai döntés elé kerültek: vagy a kormányt szolgálják a jövőben, vagy a munkaadójukat. Volt, aki felállt, volt, aki maradt. A felállók segítségével kezdett el alakulni az a kormánypárti médiabirodalom, ami mostanság a Közép-európai Sajtó és Média Alapítványban teljesül ki, akkor indították – illetve fél évvel később – a Magyar Időket is, a Napi Gazdaság még füstölgő romjain. A tulajdonos Liszkay Gábor volt, a Magyar Nemzet előző főszerkesztője. 2015. szeptember elsején jelent meg először. Közben a Nemzet próbált minőségi újságírást űzni az ott maradt munkatársakkal, gyakran sikerült is, bár tudták, hogy az életükért menetelnek, ha a kormány nem bukik meg a választásokon, nekik végük.

A kormány maradt, és Simicska fénysebességgel szüntette meg a lapját

Maga a név, a „Magyar Nemzet” valamiképpen mégis a kormány tulajdonába került, és most lám, fel is használják, a lehető leggazdaságosabb módon: egyszerűen ráírják a Magyar Idők fejlécére, volt egy lapjuk, lett egy lapjuk, semmi több nem történt.

És aki most példa nélküli merényletet kiált a sajtószabadság ellen, az téved. Mármint nem abban, hogy ez merénylet, hanem abban, hogy példa nélkül áll. Van rá példa: épp a Magyar Nemzet történetében. Történt pedig, hogy a Postabank-csőd után, 1998-ban a sajtóportfólió az első Fidesz-kormány kezébe került, ekkor szüntették meg a nyereséges Kurírt és tartották meg helyette a veszteséges Magyar Nemzetet. De az életben maradt szerkesztőség munkatársai sem örülhettek sokáig – 2000-ben egyesítették őket a Napi Magyarországgal, mármint oly módon, hogy minden régi embert elbocsátottak és helyére egy Napi Magyarországos került. Tulajdonképpen ez volt a Magyar Nemzet első nagy színe változása, a mostani csak a második.

Ezt a lapot fordította szembe Simicska a kormánnyal, ami 2000-től tizenöt éven át szolgálta a Fidesz-KDNP-t. Ettől ment el sok munkatárs, főként azok, akik vagy őszintén és vakon hittek még a saját hazugságaikban is, vagy annyira szükségük volt a pénzre, netán karrierben reménykedtek. Aki maradt, az most vesztett: ők nyertek.

Aki Magyar Időket akar olvasni, kér egy Magyar Nemzetet

Akkor a pillanatnyi helyzet az, hogy aki Magyar Időket akar olvasni, kér egy Magyar Nemzetet, aki Magyar Nemzetet, az kér egy Magyar Hangot. Mert a Nemzet ellenzéki időszakának munkatársai most ott dolgoznak.

De emberek, álljunk meg, ne rohanjunk: hát mi lesz a fővezérrel, a hűséges Gajdics Ottóval, a rendíthetetlen pártkatonával? Akinek mindegy, melyik párt katonája, ő rendíthetetlen, ő erre a hivatásra született. Aki még tavaly nyár végén is azt mondta a Népszava akkori értesülésére, mely szerint a Magyar Időket fogják átnevezni Magyar Nemzetre (ahogy történt is ma reggeltől), miszerint:

„Ez egy minden valóságalapot nélkülöző bulvárkacsa. Egyetlen szó sem igaz belőle. Jelenleg nincs is napirenden ez a kérdés, így döntés sem születhetett róla.”

Érdemes különben idézni, mit írt erről akkor a Pesti Srácokban Pilhál Tamás:

„A Népszava álhírét a teljes balliberális média (Index, 24.hu, hvg.hu, 444.hu, 168 Óra, ATV, Mérce, napi.hu, propeller.hu, Magyar Narancs, infostart.hu, blikk.hu, Alfahír stb.) kritikátlanul átvette, és arra sem vették a fáradságot, hogy egy telefont megeresszenek Gajdics Ottónak vagy a Magyar Idők tulajdonosának, igaz-e egyetlen szó az egészből… Úgy tűnik, a legalapvetőbb szakmai alapszabályról („hallgattassék meg a másik fél”) még nem hallottak. Mindez azért is beszédes, hiszen e lapok jelentős része magát tekinti az újságírás, a „SZAKMA” egyedüli letéteményesének, a nemzeti-jobboldali lapokat viszont „propagandatermékeknek”, az ott dolgozókat „propagandistáknak” csúfolja, akiknek úgymond „semmi közük a szakmához”. Ennyit erről.”

Pilhál úr, álhír? Kinek is lett igaza végül?

És melyik lap a propagandatermék, valamint melyik a szakma letéteményese ezek szerint?

Ezért a pofonért házhoz tetszett jönni.

De térjünk vissza a hű Gajdicshoz: vele mi lesz? Tegnap pár órán keresztül úgy tűnt: kiadják neki az obsitot, ami rút hálátlanság lett volna vele szemben.

Hát nem adták ki.

Gajdics Ottó mától a Szabad Föld főszerkesztője.

Dehogy vesztette el a székét – kapott egy másik, régi, jól bejáratott lapot, amit tönkretehet! És megbízhatunk benne, megbízhatunk képességeiben: tönkre is fogja tenni.

Tönkre ám – neki magának meglesz a kenyere, meg az udvartartásának is: a most még ott dolgozó valódi újságírók kezéből verik ki.

De azért a Magyar Nemzet átalakulása is tartalmaz egy érdekes momentumot. Nem verte nagydobra az új főszerkesztő, Ballai Attila, de szép csendben, minden feltűnés nélkül törölték a lap teljes eddigi archívumát.

Jól tetszettek olvasni: nincs többé tegnap.

Kitörölték az egészet, több évtizedre visszamenőleg. Elérhető ugyan az Arcanumon, de csak előfizetők számára, pénzért: mikor Simicska megszüntette a lapot, magát az archívumot meghagyták nyilvános elérésűnek, ahogy a Népszabadság archívuma máig elérhető ilyen módon – betűkből rakott sírköve egy hajdan hatalmas lapnak ma, és kincstára lesz a jövendő korok történészeinek.

Nos, a Magyar Nemzet múltja már nem létezik

A múltat végképp eltörölték, senkik voltak, minden akarnak lenni – egyelőre csak nagyobb senkik lettek.

A sajtómunkás úgy hiszi – mert így is volt a közelmúltig – hogy legalább részben nem a mának, hanem a holnapnak dolgozik. Hogy ha száz év múlva valakit érdekel, mi történt manapság, előveheti, amit erről írt, fellapozhatja akár digitálisan, akár papíralapon, hogy a jövő nemzedékek tőle fogják tudni, miként morzsoltuk kínos perceinket a huszonegyedik század elején.

Azonban sok jel mutat arra, hogy az online archívumok alapján a jövő nemzedékek nem fognak rólunk találni semmit. Akár politikai, akár gazdasági viharok sodornak el egy lapot, az új urak első dolga, hogy tisztára söpörjék, megszüntessék a múltat. Mától minden másképpen volt, minden velünk kezdődött!

Ne tessék azt hinni, hogy ez kormánypárti specialitás

Hol van a 168 óra archívuma a mostani tulajdonos előtti időkből? A Széchenyi Könyvtárban, meg az Arcanumon, ingyen és nyilvánosan az sem hozzáférhető. A lap oldaláról mindent töröltek a tulajdonosváltás előtti időkből.

Most eltűnt a Magyar Nemzet is, még pár váltás, és eltűnik a teljes magyar sajtó, mintha sosem lett volna.

Soha meg nem írtuk volna.

Nekem is van olyan cikksorozatom 2013-ból, amit kéthetente lopnak el, mert véletlenül jól sikerült, és nem tudom bebizonyítani, hogy én írtam – ugyanis az eredetit tartalmazó archívum szintén törlésre került, egy olyan lapnál, amelynél tulajdonosváltás volt. És nem, nem lett kormánypárti.

Ne mondjuk, hogy „de hiszen meglehet még az Arcanumban, az OSZK-ban” mert nem lehet meg. Ezer dolog történhet az Arcanum tárhelyével is, a könyvtár is leéghet, elpusztulhat, amúgy is költöztetik. És az Arcanum sem mindent archivál.

Lapok hamvait morzsolgatjuk kezünkben, elporladt írások pernyéjét sodorja a szél. Azt mondja a latin: „Habent sua fata libelli”, a könyveknek megvan a maguk sorsa. Mi meg mondhatjuk, hogy habent sua fata data, az online őrzött adatoknak, írásoknak is.

Ha valakik úgy akarják és van hozzá elég hatalmuk: mától vagy holnaptól mi nem is dolgoztunk soha. Hiába a munkával töltött évtizedek, úgy kitörölnek minket, hogy nyomunk sem marad, csak egy nagy, sötét középkor a huszonegyedik század elején, rejtélyes idő, mítoszok kora, amiről a jövő nem tud majd semmit.

Elég hozzá pár politikai és gazdasági váltás.

Úgy eltűnik a magyar sajtó és a magyar kultúra, mintha sosem lett volna.

Nem is kell hozzá sok, kérem.

Hatalom kérdése a múltat végképp eltörölni… és ettől nemzetivé lesz holnap a világ?

Frissítés: mégis van archívum, de úgy működik, hogy ne működhessen, tehát nincs. Az a helyzet, hogy átírták az oldal keresőjét, így az alapműködésben az URL-be betesz egy korlátozást, hogy csak a 2018. augusztus 6 utáni hírekben kereshessen az olvasó: ezen kívül van egy külön archívum a korábbi Nemzet-cikkekből, de nem lehet keresni bennük, csak ömlesztve van 20 ezer oldalnyi cikk. Ennek köszönhetően a régi MNO-cikkeket nem lehet megtalálni, hiszen változott az URL-jük, viszont rendesen megkeresni sem lehet ezeket az archívumban. Ráadásul a szövegeket ömlesztve öntötték be az új archívumba, elvesztek a képek, a linkek, a beágyazások. Vagyis van archívum, csak nem használható, nem jó semmire. Köszönet az információért az Index munkatársainak!

 

Bojkott

Kocsis Máté mondta, hogy megszűnt. Pontosabban az a bojkott szűnt meg, amelyet a kormányzat a három éve Simicska-uralom alá került Hír Tv ellen hirdetett. Azután a „bizonyos” nap után a Fidesz és a kormány illetékesei bejelentették, hogy számukra már nem létezik a Hír Tv, nem állnak szóba a tudósítóival, nem hívják meg őket belső tájékoztatókra, nem mennek el a stúdióba egyetlen olyan műsor vendégeként sem, ahol kérdezhetik őket, és válaszolni kell. Most megint van „jó” Hír Tv, és megint nincs bojkott.

Az ember azt gondolhatta volna, ez valamiféle strucc-politika. Homokba dugja a fejét a hatalom, és úgy tesz, mintha az az „utálatos” médium nem is létezne. Pontosabban: úgy tesznek, mintha egyetlen másik olyan sajtótermék sem létezne, amely nem vette magára a „kormány közeliek” kicsit izzadtságszagú ingét. Nem vették tudomásul, hogy az egyik legolvasottabb online portál az index, kisebb és nagyobb rangú hivatalosságok nem átallották félretolni a kérdező újságíró magnetofonját és belemondani a mikrofonba, hogy „Simicska-cégnek nem nyilatkoznak”. Hogy formálisan sem az volt? A legkevésbé sem volt fontos egyiknek sem.

Regényeket mesélhetnének az egykori, azóta megszűnésre ítélt Népszabadság és „új Magyar Nemzet”, vagy most a Népszava újságírói, milyen bevált módszerekkel pattintja le magáról a kormányzat a kérdéseiket, milyen kifogásokkal nem vállalják, illetve halogatják a kormányzati illetékesek a nekik feltett kérdések megválaszolását. Még úgy-ahogy az atv van „jobb helyzetben”, egyik-másik műsorukat nagy ritkán megtiszteli jelenlétével a kormányszóvivő, vagy korábban – az azóta miniszterré avanzsált – Gulyás Gergely, a minap a KDNP frakcióvezetője.

Aki még emlékszik, a rendszerváltást követő években, az M1-en reggelente „megszólaló” Napkelte című műsor érdemelte ki elsőként azt a „megtiszteltetést”, hogy a Fidesz megorroljon Gyárfás Tamásra és csapatára. Nagy dirrel-dúrral közölték, a jövőben bojkottálják a műsort, küldhetnek nekik akár aranyszegélyes meghívót is, ők akkor sem mennek be a műsorba. Ha nem, hát nem, gondolta a Napkelte szerkesztősége, és nem is hívták őket. Nem sejtették, hogy ezzel a saját nyakukra tették kést: később, amint lehetett, a tévé fideszes vezetése megszüntette a Gyárfással kötött szerződést. Nem akarok párhuzamot vonni a Napkelte és a Hír Tv sorsa között, tegye meg ki-ki belátása szerint.

Az ilyen bojkottok példája ragadós. Amikor ők kerültek „olyan helyzetbe”, a szocialista politikusok is kipécéztek maguknak néhány nekik nem tetsző médiát, amelyet „tilos listára” tettek. Nem válaszoltak a kérdéseikre, nem álltak szóba a munkatársaikkal, nem mentek el a stúdióikba. Ha te úgy, akkor én is úgy… Ezzel gyakorlatilag a sajtó-nyilvánosságot is sikerült ugyanúgy ketté szakítani, ahogyan az ország politikai viszonyait. Ahelyett, hogy éppen fordítva történt volna: a sajtót használták volna fel az árkok betemetésére. A kormánypárti politikusoknak egymás kezéből illet volna kitépni a mikrofont, egymással versengve kellett volna megszólalniuk a „másik oldalhoz” szóló média minden lehetséges fórumán, hogy elmondják, mit, miért tesznek. Az ellenzéknek pedig megtisztelésként kellett volna megragadnia az alkalmat minden lehetséges megszólalásra a másik oldal táborában.

Lehet, hogy naiv vagyok, amikor úgy gondolom, sokkal élhetőbb volna ez az ország, ha képesek volnánk megbeszélni közös dolgainkat. Ha nem „pecsételnénk” meg egymást. Kínos témára kérdeztél? Te ellenség vagy. Alá kérdeztél a miniszternek? A kormány lakája vagy… Az a legnagyobb baj, hogy ebben az örökös háborúban szinte lehetetlen függetlennek, pártatlannak maradni. Nem hiszik el senkiről, hogy lehet olyan orgánum, amelynek esze ágában sincs semelyik politikai oldal szekerét tolni. Amelyik nem ácsingózik sem a pártok, sem a kormány Júdás-pénzére.

Mert, ha van is ilyen, előbb-utóbb pecsétet kap a határa. Mert biztosan akad valahol egy hivatalnok, aki pusztán óvatosságból, vagy hogy védje a fenekét, gyárt magának egy bojkott-listát, aminek aztán híre megy, mások is elkészítik a magukét… És ennek nincs vége.

Hogyan lehet lekerülni a vélt vagy valós bojkott-listáról? Mint a közismert viccben, a medve halállistájáról. Amikor megkérdi a nyuszi, nem lehetne-e törölni a nevét arról a listáról, a medve megrántja a vállát. Miért ne? – mondja, és törli onnan a nyuszit.

Lehet, hogy ezzel is naiv vagyok?

A nap kérdése

0

Nyerges Zsolt, a HírTV tulajdonosa a mai állománygyűlésen közölte, hogy ő nem ért a médiához, nem akar vele foglakozni a jövőben sem.

Ön szerint elképzelhető, hogy Nyerges Zsolt nem tartja meg a HírTV-t és tovább adja Mészáros Lőrincnek?

Rekviem a Hír TV-ért

Most, hogy a Gazdasági Versenyhivatal a rá nem mindig jellemző gyorsasággal áldását adta a Nyerges-Simicska adásvételre, eldőlni látszik Hír TV sorsa. Nagy valószínűséggel az lesz vele, amit sokan tudni vélnek: Nyerges Zsolt nem a végállomás, Simicska Lajos egykori médiabirodalmának zászlóshajóját bekebelezi majd Mészáros Lőrinc feneketlen bendője. Eltűnik benne, hogy aztán Mészáros Lőrinc miniszterelnöki beosztásban lévő barátja azt tegye vele, amit jónak lát. Feltehetőleg amint teheti, megszünteti.

Azok, akik néhány évvel ezelőtt még szerették a Hír TV-t, ájtatosan csüngtek rajta, s lesték minden szavát, ma kígyót-békát mondanak rá, és a legszívesebben sóval hintenék be a helyét.

Mi, akik évekkel ezelőtt nem szerettük a Hír TV-t, mert hazudott és sötét érdekek szolgálatába szegődött, ma már szeretnénk szeretni, de nem tudjuk, és nem is fogjuk megkedvelni soha, mert még emlékszünk arra, amire azok, akik egykor szerették, nem szívesen emlékeznek.

Próbáljuk sajnálni a Hír TV-t, mert hát ott is kollégák dolgoznak, akik nem sok idő múlva munkahely és feladat nélkül maradnak. Könnyebb volna persze sajnálnunk őket, ha annak idején, amikor nekünk nem lett munkánk és mi voltunk azok, akiknek nem maradt feladatunk, ők is együttéreztek volna velünk.

Most már persze mindegy, fölösleges moralizálni, mert minden elvégeztetett. A szabad sajtónak nem a Hír TV nem túl távoli bezárásával lesz vége. A vég már korábban elkezdődött, csak sokan nem akarták észrevenni. Azt hitték, hogy a sajtó szabad, hiszen még ma is mindent meg lehet írni. Mert maradtak még – igaz, nem túl nagy számban – olyan szabad szigetek, ahol valódi hírek és információk is megjelenhetnek.

Elmondom, sokadszor: nem ez a sajtószabadság. A sajtó szabadsága nem csak azt jelenti, hogy valamit meg lehet-e írni, hanem azt is, hogy el lehet-e juttatni az olvasókhoz. Akkor szabad a sajtó, ha, főleg a kisebb településeken, nem csak a központból útnak indított hazugságokat hallhatják, láthatják, olvashatják.

Talán majd valamikor valaki megírja ennek a mostani kornak a sajtótörténetét. Fontos dokumentum lesz ez. Még akkor is, ha – néhány kutatót leszámítva – már senkit sem fog érdekelni.

A nap kérdése – Kié lesz valójában a Hír TV?

0

A Gazdasági Versenyhivatal tegnap jóváhagyta, hogy Nyerges Zsolt megvásárolhassa a Hír TV-t korábbi üzlettársától, Simicska Lajostól.

Ön szerint Nyerges Zsolt megtartja az egy ideje ellenzékiként működő televíziót, vagy továbbadja Mészáros Lőrincnek?

Bréking nyúz, 2018. július 24. – Tudósítás a másik valóságból

0

Ma kezdődik a tusványosi szabadegyetem és diáktábor, ha ez nem lenne, az Origo mai is kénytelen volna migránsozni, melleket és fenekeket hiányol a Facebookról a 888, a Ripost lefényképezte Simicskát és Simicskánét, előbbi a vészkijárat mellett ült a repülőgépen.

 

Életérzés és elvárt hozzáállás

„Az idei mottó (Szenvedélyünk Tusványos!  – a szerk.) Tusványos alapítóinak, szervezőinek és a rendszeres látogatóinak életérzését, a fórumok résztvevőitől is elvárt hozzáállást, és az esti koncertek hangulatát fejezi ki. A szervezők szerint fontos, hogy a közösségi ügyek megvitatását, a megoldáskeresést és jövőtervezést az őszinte elkötelezettség, a szenvedélyesség jellemezze, „ne csak elbeszélgessünk egymás mellett” – fejtette ki Sándor Krisztina, az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács (EMNT) ügyvezető elnöke, a Tusványos politikai programfelelőse.” (Origo: Tusványos: a nemzeti összetartozás szabadegyeteme)

Cicit és segget követel a 888!

„A Facebook Rubens festményeit is illetlennek találta, ezért flandriai múzeumok nyílt levelet írtak Mark Zuckenbergnek, a Facebook alapítójának.

A Facebook nem engedi megjelenni oldalán az olyan hirdetéseket, amelyek szexuális tartalmúak, akkor sem, ha művészeti alkotásokról vagy oktatási anyagról van szó. Ezúttal Rubens festményeit cenzúrázta a közösségi oldal.

A Facebook cenzúráját kifogásolva Belgium flamand régiójának múzeumai, valamint a flamand idegenforgalmi hivatal, a Toerisme Vlaanderen nyílt levélben fordult Zuckerberghez, hogy gondolja át a döntést.

Mellek, fenekek és Peter Paul Rubens kerubjai mind illetlennek találtattak. Nem általunk, hanem Önök által. Még ha titokban nevetünk is ezen, az Önök kulturális cenzúrája eléggé megnehezíti az életünket – fogalmaztak a levélben.” (888: A Facebook már Jézust is cenzúrázza)

Kidugta a fejét az erős láncdohányos

„A Ripost értesülése szerint Európa milliárdosainak kedvenc luxusnyaralóhelyére, Szardínia szigetére repült ma Ferihegyről Simicska Lajos. Az oligarcha nem aprózza el, hiszen például Ronaldo és Beyoncé is itt tölti a nyarat, hetente lazán akár 1 millió dollárt  (kb. 300 millió forintot) is elverve.

Simicska ma reggel a Liszt Ferenc repülőtér VIP várójából először akkor dugta ki a fejét, amikor erős láncdohányosként rá kellett gyújtania. Aztán már csak akkor látták, amikor feleségével együtt kijött a luxusváróból és az első utasok között felszállt a Szardíniára tartó gépre.

Sajátos üzenete van annak, hogy Simicska a repülőn közvetlenül a vészkijárat melletti ülést kérte magának, plusz pénzt is kifizetve ragaszkodott ehhez a helyhez. (Ripost: Luxusvillát bérelt Simicska Szardínián, a vészkijáratot választotta)

Bréking nyúz, 2018. július 20. – Tudósítás a másik valóságból

0

Juncker alkohollista,  Simicska menekül, a hatvani jobbikos önkormányzati képviselő pedig megtűri a náci eszméket. Ezt mind megtudhatja az, aki az alternatív valóság médiáját „lapozza”.

888.hu – Kiszivárgott Brüsszelből: Juncker töményet iszik víz helyett

A The Spectator nevű patinás brit hetilap Brüsszellel foglalkozó szakújságírója, Jean Quatremer

helyi forrásokra hivatkozva azt írja, Jean-Claude Juncker alkoholizmusa szinte naponta téma az Európai Bizottság munkatársainak körében – írja a 888.hu. Állítja, hogy számtalan olyan forrással beszélt Luxembourgban is Brüsszelben is, akik konkrét esetektől számoltak be neki az ügyben, hogy Junckert részegnek látták.

Egy korábbi uniós miniszter szerint  mindenki tisztában van azzal, hogy amikor Junckernek egy pohárban némi vizet hoznak a bizottsági ülésen, abban valójában gin van.

Juncker a NATO-csúcson nyújtott performanszával nem tett sokat azért, hogy eloszlassa az alkoholizmusáról szóló pletykákat, stábja azonban egy fájdalmas betegségre, az isiászra fogta a meglehetősen furcsa mozgást. Csakhogy Quatremer szerint valami nagyon nem stimmel, hiszen a felvételeken egyáltalán nem rajzolódik ki Juncker arcán a fájdalom, sőt, éppen ellenkezőleg: az EB elnöke mosolyog és felszabadultan csókolgatja az elé kerülő férfiakat, miközben alig tudja egyensúlyát megőrizni.”

Egy évvel ezelőtt a The Sun brit bulvárlap írta meg, hogy Juncker rettenetesen részeg volt az ENSZ tavaly megrendezett genfi csúcstalálkozóján is.

Pesti Srácok – Az utolsó fejezet: Simicska és a döglött aknák

Simicska Lajosnak a torkán akadt minden “bombája”. Felismerve a megsemmisítő vereséget nem csak hogy kapitulál, hanem hanyatt-homlok menekül, a jelek szerint Amerikába.

Veszprémi forrásaink szerint nem csak médiabirodalmát, hanem hárskúti birtokát és Veszprém belvárosi házát is árulja.

Saját napilap híján – mivel a Magyar Nemzetet már beszántotta – a Népszaván keresztül fenyegetőzött egy utolsót. Pénteken jelent meg “Az utolsó Simicska bomba” címmel egy cikk, amit mintha csak tollba mondtak volna. Azt írják, az üzletember még mielőtt elhagyja az országot (sőt a kontinenst) videóvallomást helyezett letétbe arra az esetre, ha vele “bármi történne”. Ebben a vallomásban állítólag Orbán Viktorral közös ügyeleteiről beszél, ami még sok kellemetlenséget okozhat. Ezt a fenyegetést mintha már hallottuk volna párszor a 2015 februári G-nap óta, de aztán az atombombák gyenge fuvallatként pukkantak szét az éterben. Simicska Lajosnak pedig legfeljebb saját magától van miért tartania, ugyanis kárt csak saját magában tett.

Tekintélye utolsó morzsái vizeletfoltos nadrágban foszlottak szét egy veszprémi festegetéssel töltött éjszakán, ráadásul azt beszélik, hogy alkoholproblémái miatt egészség állapota is sokat romlott

– írja a portál, amely szerint hetek óta sejthető, hogy Simicska Lajos miután megadta magát és minden hidat felégetett maga mögött, távozni kényszerül.

Magyar Hírlap – Megtűri a náci eszméket közösségi felületén a Jobbik megyei alelnöke

Továbbra is teret ad a náci eszméknek közösségi felületén a Jobbik megyei alelnöke, a pártelnök Sneider Tamás jobbkeze, a listán, utólag, egy lemondás örömére bejuttatott hatvani önkormányzati képviselő Rákócziné Lózs Csilla. Az Országgyűlés Hivatal által fizetett helyi politikus eltűri az emberek kivégzésére utaló uszításokat Facebook-oldalán –idézi a Hatvan Online cikkét a Magyar Hírlap.

Orbán Viktor kormányfő – és korábban a választást a hatvani térségben magabiztosan nyert Szabó Zsolt – kapcsán a „Hátravinni. Agyonlőni.” Schindler listájás mém került elő, illetve egy Hitlert ábrázoló “poénos kép”.

A miniszterelnök ezúttal sem kapott emberhez méltó kommenteket a Jobbik a választási eredményei miatt sokadszor is csalódott hatvani bázisán: „Inkább egy jó erős hurkolt kötelet a nyakába !!!”, „Szivesen a nyakába tennèm,a haverjaival együtt!!!” „Menny a Dunàba ésmajd elvisz a tengerig tebaromagyú!!!!!” – írják. Majd előkerül Adolf Hitler is, „Nem akarsz táborba jönni?” kérdéssel.

Rákócziné a holokauszttúlélőknek is beszól: „Még mindig vannak ? Vagy már a családtagok is kapnak?” felütéssel posztol arról, hogy a túlélők járandóságát emelik.

Sneider Tamás 2016-os véleménye szerint akkor, a tisztújításnál minőségi cserét hajtott végre a Jobbik Magyarországért Mozgalom hatvani szervezete, amikor tagcseréket hajtott végre a közelmúltban.

Ekkor adták oda a párt hatvani irányítását Rákócziné Lózs Csillának – írja a portál.

 

A nap kérdése: Mit tenne Simicska helyében?

0

Simicska Lajos az Egyesült Államokba küldi a fiát nyelvet tanulni – erről szól a fáma. Kérdés, csak az a cél, hogy megtanuljon angolul vagy az, hogy letelepedjen „a korlátlan lehetőségek hazájában”.

Ön hogy látja? Szavazzon!

Ön mit tenne Simicska helyében?

Mészáros nagyobbra nőtt, mint egykor Simicska

0

Az a kicsi, okos fejecske ott középen, a hatalmas luxusjachton, Mészáros Lőrincé. Véletlen egybeesés, hogy épp aznap fotózták őt le egy olaszországi kikötőben, amikor Simicska is bejelentette sztorijának utolsó fejezetét: eladja minden megmaradt és még nem teljesen halott üzleti érdekeltségét.

Mészáros Lölő sokkal gyorsabban és sokkal nagyobbra nőtt, mint egykor Simicska, de persze nem azért, mert ő, mint célzott rá, mindenkinél jobb üzletember volna, hanem, mert Orbán menet közben még sokkal mohóbb lett.

Simicska fellázadt, kegyvesztett lett, és az állami pénzek, azaz a mi forintjaink attól kezdve a megbízható Lölőhöz lettek átirányítva. Meg persze Tiborczhoz és még egy-két tucat kegyenchez.

Simicska üzleti bukása annak az egyértelmű bizonyítéka, hogy ezek nem valódi vállalkozások, a magyar oligarchák nem kapitalisták, nem tehetséges üzletemberek, hiszen a cégeik, vállalataik léte, sikere nem a piactól, hanem egyedül Orbántól függ. Ameddig ad pénzt, megy a szekér, ha nem ad, bukta. És mivel egy diktatúrában a diktátor azt tesz tönkre, akit akar, Simicska hullása is törvényszerű volt.

Lölő más eset, neki nincsenek politikai elvei, saját elképzelései, valószínűtlen, hogy valaha is Orbán fejére nőne, a versenytársává akarna válni. Neki elég a luxusélet egy szelete, és ezért hajlandó nevét adni a fosztogatás egy bonyolultabb, üzleti vállalkozásnak álcázott formájához.

És persze Orbán sem az, akinek a hívei tartják, hanem csupán egy sima bűnöző, aki történetesen nem öregasszonyok pénztárcáját lopja el a villamoson, hanem ügyessége révén lehetősége nyílt a saját nemzetét kifosztani.

Ő viszont tényleg szerény, beéri egy hátizsákkal és egy marék szotyival.

Szerző: Bruck András, Forrás: Facebook.

Egy hét – Simicska feldobta az atombombát és aláállt

Simicska Lajos lófejet talált az ágya végében, de megtarthatta a milliárdjait, Ungár Péter és az LMP átvágta az izraeli kampánygurut, de a végén megint a zsidók járnak jól, Szijjártót évente 500 millió forintért őrzi a TEK. Heti összefoglaló.

Simicska találta ki a rendszert, Orbán működteti

Ezen a héten minden bevégeztetett: Simicska Lajos visszavonulót fújt. Már az április 8-i választás után látszott, hogy lejtmenetben van, és most közleményben jelentette be, hogy eladja birodalma minden ékkövét: a Közgépet, a Hír TV-t, a hirdetési cégeket, mindent, ami Orbán Viktorra veszélyes lehet. A pénzét megtarthatja, szabadon elvonulhat, de a Főnököt mostantól nem veszélyeztetheti tovább.

Volt idő, amikor Orbán joggal félhetett Simicskától. A G-nap után például, amikor az egykori jó barát már a létével is Orbán létét fenyegette. Simicska találta ki az Orbán-rendszert, az ő ötlete volt az orbánizmus. Ő vezényelte le a Kaya Ibrahim és Joszip Tot lopott útlevelével véghez vitt cégvásárlásokat, neki köszönhető a Fidesz székházának eladása, a máig tisztázatlan Hosszú Bájtok éjszakája, és tőle származik a rendszerváltozás utáni korszak talán legcinikusabb mondata: mindenkinek alkotmányos joga hülyének lenni.

Ő találta ki Orbánt. Orbán ugyanis előtte nem volt. Pontosabban: nem az volt, aki most. Orbán kezdetben liberális, demokrata volt. Illetve, annak látszott. Lehetett volna bármi, de akkor éppen ez hozott hasznot. Amikor Simicska szólt, hogy a liberális oldalon nincs már hely, Orbán zokszó nélkül átment a másik oldalra. Miután kiderült, hogy Medgyessy, miniszterelnökként nem fogadja el az ajánlatát, vagyis, hogy osszák ketté a köztévét, egy kormánypárti és egy ellenzéki részre, akkor elkezdett médiabirodalmat építeni.

Ezt sem a saját kútfejéből tette, Simicska Lajos segítette ebben is.

A választás előtt Orbán ellenfelei abban bíztak, hogy Simicskánál van a csodafegyver és előbb, vagy utóbb borul a bili.

Az volt a vélekedés, hogy Simicska készül valamire. Halálos csapásra Orbán ellen. Közben  sorra kapta a pofonokat, de ettől még a győzelem is benne volt a pakliban. Mert egy bokszmeccsen is elég egy nagy ütés, és minden, ami addig volt, érvényét veszti.

Mostanra eldőlt minden. Hogy mi volt az oka annak, hogy Simicska Lajos feltett kézzel jött elő rejtekéből, egyszer talán azt megtudjuk. Lehet, egy lófejet talált az ágya lábánál. Vagy egyszerűen, tényleg elege lett mindenből. Az általa támogatott Jobbik vesztett, Simicskának már csak az maradt, hogy mentse a bőrét. A miniszterelnök meg partner volt ebben. Ő szeret háborúzni, de ennyi front neki is sok. Harcolnia kell Soros ellen, a brüsszeli bürokratákkal, le kell győznie Európát.

Gyors lehetett a megegyezés, Nyerges Zsolthoz került minden ingóság, ami Simicskánál volt. Onnan meg a hírek szerint Mészáros Lőrinchez bitangol a jószág. Azaz, Orbánhoz. De Simicskát már nem érdekli, megmaradt az élete, megmaradtak a milliárdjai, már fél lábon is kihúzza egy távoli országban valameddig.

Ungár vs Werber

Azért az LMP-ben sem minden fenékig tejfel. Nagyon nem az. Kocsmai szintű verekedés, kilépések tizedelik Szél Bernadett (egykor Schiffer András) amúgy sem acélos pártját. Ármány – szerelem nélkül.

Fotó: Youtube

Ungár Péter, a párt elnökségi tagja egy most kiszivárgott videón arról beszélt, hogy milyen jól becsapták Ron Werbert, az LMP egykori kampánytanácsadóját. Aki a kampány utolsó heteiben ugyan összerúgta a patkót megbízóival, és ott is hagyta őket, ám addig mindenki megelégedésére végezte a dolgát, s tanácsaival segítette a pártot.

„Én ezt azért írtam alá úgy, hogy erre semmi jogom nem volt, hogy semmilyen módon ne legyen jogilag kötelező ez ránk nézve. Valószínűleg a bírósági perben ez még nagyon jól fog nekünk jönni, amúgy Ron Werber úgy kért sikerdíjat, hogy egy hónappal előbb fejezte be a szerződést, mint ami addig szólt, értelemszerűen a választások utánig szólt”. Ezt mondta Ungár a felvételen.

Vagyis, Ungár az ominózus videón azzal dicsekszik, hogy szándékosan úgy kötött szerződést a kampányguruval, hogy a szerződés ne legyen érvényes. Még nem volt felhatalmazása ugyanis arra, hogy aláírjon egy ilyen megállapodást.

Amit Ungár elkövetett, az vagy csalás, vagy okirathamisítás. Előre megfontoltan, aljas indokból elkövetett gaztett. Azok, akik idáig nem értették, mit jelent az, hogy Lehet Más a Politika, most ízelítőt kaptak ebből. És abból is, hogy a XXI. századi pártok – így nevezi magát és lehetséges szövetségeseit az LMP – miben politizálnak másképp, mint elődeik. Például, hogy a pártvezetés szíves beleegyezésével szándékosan becsapják a nekik dolgozó kampánygurut.

A történetnek itt még nincs vége: Ungár Péter lés az LMP nehezen nyerhető pereknek néz elébe. Folyt. köv.

Szijjártó az egyik legdrágább magyar

És ez volt az a hét, amikor megtudtuk, hogy mostantól 500 millió forintért védi Szijjártó Pétert a TEK. Jövőre 600 millióért. Idáig csak a miniszterelnöknek (Orbán Viktor) és a legfőbb ügyésznek (Polt Péter) járt védelem a TEK-től, mostantól Szijjártó is biztonságban érezheti magát.

Kérdés, miért, s kitől kell őt védeni, s miért ilyen sok pénzért. Naponta másfél millió forintjukba kerül ez a drága ember a magyar adófizetőknek. Pontosabban, csak a védelme kóstál ennyit, ezen kívül fizetést is kap, költségtérítést. Irodát, meg hát utazik, amerre csak lát.

Sokba van nekünk ez a langaléta külügyminiszter, de nem méltatlankodunk, mert akik ezt a döntést hozták, biztosan tudják, hogy mit miért tesznek. Már csak az van, hogy mi is szeretnénk tudni, hogy miért ilyen drága Szijjártó Péter? Válaszokat „Demokrácia” jeligére a szerkesztőségbe várjuk.

FRISS HÍREK

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!

NÉPSZERŰ HÍREK