Sajnálom ezt a szegény asszonyt. Teljesen olyan, mint a FIDESZ többi frekventált hölgye, odamegy, ahová mondják neki, azt ismételgeti, amit papíron kapott, még videót is csinál belőle, ha az az ukáz. Hogy azán fideszék jól kiszúrjanak vele. Múltkor is úgy visszaléptették a főpolgármester jelöltségtől, hogy jobban se kell.
A másik kettőnek szerintem jól jött a kegyelmi ügy okozta bukás, már nem reprezentálnak semmit, nem kell kötelező programokkal jelentkezniük, nem kell bemagolniuk valamilyen hülye és/vagy hazudós szöveget, nem kell bólogatniuk meg mosolyogniuk, hogy így elmondhassák az Egyszemélyes Párt közös véleményét, valamint egyáltalán és különben is.
„Börtönéből szabadult sas lelkem” zenghetik a költővel együtt, hiszen a jóltartásuk továbbra is adott (mi az hogy!), ámde most már kínos kötelezettségek nélkül, melyek végrehajtása közben sokszor arctáji vörösödéssel kellett a két hölgynek számolnia.
Viszont a harmadik hölgy állja még a sarat. Keményen állja. Kell is neki, a férj hadügyminiszter, maga meg frakcióvezető, és a sarzsit, plusz a vele járó suskát ki kell ám érdemelni! Ezen célból Szentkirályi Alexandra most Rákosrendezőt látogatta meg:
- „A mai reggelt bejárással kezdtük!
Illegális szemétlerakatok, veszélyes hulladékhegyek, évtizedek óta elhagyatott romos épületek, drogtanyák és hajléktalan szállások, apokaliptikus táj. Így néz ki ma az egykori rendezőpályaudvar területe. Mintha mindenki elfelejtette volna.”
Újsághír: „A magyar állam aláírta az adásvételi szerződést Mohamed Alabbar emirátusi üzletember Eagle Hills nevű cégével, és mindössze 50,9 milliárd forintért eladta Rákosrendező területének jelentős részét, mintegy 85 hektárt. (60 000 HUF/m2)
A fenti szövegekből egyértelmű, hogy a terület tulajdonosa a magyar állam (volt), hiszen ő adta el, azaz a „mindenkik” közül főleg, leginkább és egyértelműen Sz.A. saját pártja, a kormányt adó FIDESZ feledkezett meg a területről. De nagyon. Immár évtizedek óta. Az Sz.A. leírta látvány száz százalékban nekik köszönhető. Ez egy Budapest közepén éktelenkedő hatalmas szemétdomb Orbán Viktor jóvoltából, amellyel a FIDESZ vezette állam eddig nem kezdett semmit, hanem hagyta lerohadni, így aztán T. Sz.A., ne „mindenkiről” hazudozzon! Ha kérhetem.
- „Most, hogy a kormány pedig a főváros történetének legnagyobb fejlesztésébe kezd a vasúti terület hasznosításával, Karácsony azt csinálja, amihez a legjobban ért: minden eszközzel megpróbál megakadályozni egy olyan tervet, aminek a főváros és budapestiek csak a nyertesei lennének.”
Mint azt tudjuk, és a jelei mostanában egyre inkább szaporodnak, a MÁV-nak még a használatra előirányzott részei sem működnek rendesen, nemhogy az állam, azaz a FIDESZ által otthagyott, totálisan lerobbant területeket tennék rendbe, vagy építenének ott valamit. Pénz nincs, ötlet nincs, használható ember nincs (fideszéknél jól csak a kontraszelekció működik), viszont a kormánynak valamit fel kellene mutatnia, valami fejlesztésszerűt, amire a papagájkórus hivatkozni tud, hogy mi aztán bezzeg mennyit fejlesztettünk itten! Na, ekkor jött a zseniális ötlet, fejlesszen a fejlesztő, neki van tőkéje beruházni a későbbi haszon érdekében, majd ő megépít mindent, házat, irodákat, lakásokat, mi meg még pénzt is kapunk a területért.
Ebből következően a kormány nem fejleszt ám semmit (Sz.A. szövege csak a szokásos hazugság), hanem elad, és hogy mi kerül majd oda Rákosrendezőre, az egyelőre teljesen bizonytalan. Az eladás természetesen annak történt, aki hajlandó volt egyáltalán megvenni, így mostantól kezdve a vevő ízlésterrorját kell elviselnünk. Persze nem csak az ízlésterrorját, hanem a profitéhségét is, hiszen a vevő a területre minél több lakást akar majd építeni, azaz lévén az alapterület adott, a magassággal fog játszani.
Kissé gyanússá teszi az egész ügyletet, hogy a Garancsi-Tiborcz duó – melynek például Ajtósi Dürer sori fejlesztéséhez az állam lehetővé tette, hogy a beruházás esetében nem kell közterületi alakítási tervet készíteni, a beruházónak senkivel nem kell szakmailag konzultáni sem az épületek magasságáról, sem megjelenéséről, és ahogy az már az ilyen kiemelt beruházások esetében szokásos, nem szükséges építészeti-műszaki tervtanácsi véleményt beszerezni, és településképi véleményezési, valamint településképi bejelentési eljárást lefolytatni sem, sőt az állam elkészülte után még meg is vette tőlük a komplexumot 120 milliárdért – a Rákosrendezőnél szóba sem került. Ebből következően nekik még a szokásos előnyök esetén sem érte volna meg, ami igencsak meglepő. Európaiak sehol, maradtak hát az arabok. Ezeregyéjszaka Európa közepén. Hogy mi sül majd ki az egészből, azt még Sz.A. asszony sem tudja, de hülyeséget beszélni, azt igen.
- „Karácsony Gergely egy évtizednyi semmittevés után ráébredt, hogy Rákosrendező egyáltalán létezik, pedig korábban zuglói polgármesterként és főpolgármesterként is a zászlójára tűzhette volna a vasúti rozsdaövezet rendbetételét. Karácsony vagy maga sem érti, miről beszél, vagy szándékosan hazudik. Bármelyik is igaz, a vége ugyanaz. Megfosztaná a budapestieket több ezer új munkahelytől, sokezer új lakástól, vasúti és metró fejlesztéstől és egy új, modern városnegyedtől.”
Úgy beszélik azt a jól értesült népek, Sz.A. asszony 2014. és 2019. között Budapest főpolgármester-helyetteseként üzemelt. Ebből következően az a zászlóra tűzés jóval inkább Tarlós meg az ő feladata lett volna, mikor a puszipajtás FIDESZ volt kormányon, nem pedig Karácsonyé, aki máig tartó főpolgármesterkedését egyrészt nagy erejű, másrészt rendkívül rosszindulatú, fideszes ellenszélben végzi, amennyiben a kormány minden módszert felhasználva próbálja meg a várost anyagilag ellehetetleníteni. Ebből következően, mikor Sz.A. arról értekezik, hogy Karácsony nem tett semmit egy olyan területtel, amely nem is a városé, ráadásul minden fejlesztési pénzt elvettek tőle (mint most kiderült, nagy részét jogtalanul), az arra utal, hogy a frakcióvezető asszonynak nincs ki a négy kereke, mert azt, hogy semmiről nem tud, sőt azt is elfelejtette, hogy főpolgármester helyettes volt, a lehetetlenségek kategóriájába sorolom.
- „A Grand Budapest egy olyan léptékű fejlesztés, ami nem csak a főváros, de az egész ország gazdasága szempontjából is kiemelkedő jelentőségű lépés. Kár lenne mindezt Karácsony Gergely kétségbeesett politikai végjátékának oltárán feláldozni.”
Ez valóban egy nagy fejlesztés, mert ugyan az államnak meg a fővárosnak semmi köze hozzá, de sok pénzt hoz be az országba. Nagy valószínűséggel Garancsi cége lesz a kivitelező, gondolom, megegyeztek már Orbánék az arabokkal, hogy tutira ő kapja a munkát.
Karácsony természetesen nem akarja megakadályozni, mert ő is tudja, hogy az ország meg a város számára hasznos, csak azt szeretné, hogy valami értelmes és esztétikus dolog épüljön oda. Hiába hazudozza Sz.A. az ellenkezőjét.
A fentiek alapján Sz.A. csúsztatásokból és ostobaságokból álló facebook bejegyzését nyugodtan odahajíthatjuk az őt megillető helyre. Ahogy a rákosrendezői fényképeket látom, ilyen helyből bőven van ott.
Hogy milyen lenne, ha én csinálnám?
- 10 – 12 emeletes pontházakból állna, hogy elegendő lakás legyen a megtérüléshez, de sok helyet hagynék a házak között, hogy megfelelően zöld is legyen.
- A lakóházakban a fölső szinteken lennének a drága, nagy lakások, az alsóbb szinteken a kisebbek, és lenne néhány csupa kisméretű bérlakást tartalmazó ház is, melyet a városnak próbálnék meg eladni.
- Az irodaházak ugyanilyen jellegűek.
- A Teleki Blanka utca és a Szegedi út közötti, a vasút fölött átívelő felüljáróra természetesen szükség van, de a 3. villamost fölösleges átvezetni rajta, a két kerület közötti utasforgalomhoz tökéletesen elegendő a 32. busz, amelynek, ha az új felüljáró elkészült, a Hungária körúti kitérője megszüntethető, és az új felüljárón közvetlenül átvezethető.
- A kisföldalattit természetesen nem vinném ki a Rákosrendezőre, nagy hü… illetve fölöslegesen drága beruházás lenne, hiába mondja bárki a szokott bornírtságokat, hogy „Már beleéltem magam”, vagy „Nekem ez tetszik”. Az így felszabaduló pénzt a kisföldalatti szerelvénycseréjére költeném (már nagyon ideje lenne).
- Az új városrész fő tömegközlekedési útvonala magától értetődőn a Nyugati pályaudvar és Rákosrendező között ingázó villamosvasút (~5 km), erre a célra az úgyis meglévő vasúti sínekből egy biztosan igénybe vehető, azaz rendkívül olcsón megépíthető, és szerelvényből se kell valami sok. Rákosrendezőn három megálló építendő (az új lakótelep eleje, közepe, vége), a negyedik a Nyugati pályaudvari végállomás.
Még szerencse, hogy nem kér fel senki, inkább dolgoznak a szakértők mindenfelé piszkosul. Hogy aztán mi lesz belőle, azt mindenki látja a korábbi projektekből (pl. tramtrain, a vár visszaépítése a Horthy korba, Liget projekt a Néprajzi Múzeummal, Biodóm). Illetve fogja látni. Hiába, no, mintaország vagyunk. Mindenkinek.
Igaz, a határon még nincs kiírva, hogy: „Na, ezt nem szabad!”, de előbb-utóbb várható.