Kezdőlap Címkék Kormányhivatal

Címke: kormányhivatal

A kormány vizsgálja a Rayanairt

0

Eljárást indított a Ryanair ellen Budapest Főváros Kormányhivatala. Fogyasztóvédők szerint kétséges, hogy a légitársaság fizetni fog az itthon hagyott poggyászok miatt. Az elméleti plafon most mintegy 390 ezer forint.

A kormányhivatal közleményben tudatta, hogy a légitársaságnak sorozatos, a poggyászkezeléssel kapcsolatos incidensei miatt György István budapesti kormánymegbízott azonnali, átfogó vizsgálatot kezdeményezett. A vizsgálatba bevonták a hivatal fogyasztóvédelmi főosztályát. Bővebb tájékoztatást a vizsgálat lezárulta után adnak.

A napokban rövid időn belül másodszor fordult elő, hogy a Ryanair a csomagok nélkül vitte el utasait egy népszerű spanyolországi nyaralóhelyre. Emiatt sokan elálltak az úttól, amikor a cég közölte, hogy a poggyászt csak később, esetleg napok múltával viszik utánuk. Akik odaértek, jellemzően semmit se tudtak magukkal vinni a kézicsomagban.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Szövetsége (FEOSZ) szerint a cég tisztességtelen az utasokkal szemben, és

kártérítést kell fizetnie ebben az esetben is.

Nemzetközi egyezmény szigorú felelősségi szabályokat állapít meg ezekben esetekben is. Az egyezmény előírja, hogy a poggyászszállítás során bekövetkező megsemmisülés, elvesztés, kár vagy késedelem esetén a fuvarozó felelőssége utasonként ezer SDR-re korlátozódik. (Az SDR magyarra fordítva különleges lehívási jogok, nem valódi pénz, a Nemzetközi Valutaalap által használt elszámolási egység. Úgynevezett valutakosár, amelyben eltérő arányban megtalálható az amerikai, a brit, a japán és a kínai nemzeti valuta, valamint az euró. A Feosz által közölt árfolyam: egy SDR 390 forint. A legfrissebb, két napja megállapított hivatalos árfolyamon 1 SDR: 1,2 euró).

A FEOSZ közlése szerint kivétel a kártérítés alól, ha az utas, amikor az ellenőrzött poggyászt a fuvarozónak átadta, úgynevezett külön kiszolgáltatási érdekbevallást tett, és az ezért felszámított esetleges pótdíjat megfizette. Ebben az esetben a fuvarozó a bevallott összeg erejéig felel, hacsak nem bizonyítja, hogy ez az összeg a feladónak a kiszolgáltatáshoz fűződő tényleges érdekét meghaladja.

Jelenleg tehát

a kártérítési összeg maximuma körülbelül 390 ezer forint.

A légi fuvarozók azonban ennek csak töredékét szokták megfizetni – írja az egyesület. Ugyanis az utasoknak kell bizonyítani, hogy pontosan mekkora kár érte őket. Ezt pedig sokszor nehéz összegszerűsíteni és bizonyítani.

Arra is felhívják a figyelmet, hogy ha a csomag késése miatt bármit vásárolnunk kell, arról kérjünk számlát, hogy utóbb azt be tudjuk nyújtani. És sajnos fel kell készülni arra, hogy ne csak a feladott poggyászunkban legyenek alapvető fontosságú holmik, hanem adott esetben a kézipoggyászban is.

Ugyanakkor ismerve a Ryanair eddigi hozzáállását, sajnos elég kicsi az esély arra, hogy az utasok valóban kapnak kártérítést a FEOSZ szerint. Ugyanis

nincs telefonos magyar nyelvű ügyfélszolgálat, nincs itteni fióktelep, vagy legalább egy kézbesítési cím,

ahova fordulhatnának a magyar utasok.

Rengeteg különféle mondvacsinált indokkal utasítja el a panaszokat a Ryanair, de a jogszabály meghatározza azt is, hogy mikor mentesül a fuvarozó. A fuvarozó viseli a felelősséget azért a kárért, amelyet az utasok, a poggyász vagy az áru légi fuvarozása során előállt késedelem okozott.

Kizárólag akkor nem terheli felelősség a késedelem miatt bekövetkezett kárért, ha bizonyítja, hogy ő maga, alkalmazottai és megbízottai minden ésszerűen szükségessé váló lépést megtettek, vagy hogy lehetetlen volt ezen intézkedéseket megtenni.

A FEOSZ évek óta szorgalmazza, hogy a kormány készítse el új fogyasztóvédelmi politikáját. Ebben az esetben a jogalkotó számára meg lehetne határozni, hogy pontosan mely területek fogyasztóvédelmi szabályozását kell felülvizsgálni. Például a fogyasztóvédelmi törvényben a közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozások esetében szigorú szabályok vannak az ügyfélszolgálatok működtetésével kapcsolatosan, legyen szó személyes panaszkezelésről, vagy az öt percen belüli kötelező élőhangos telefonos elérhetőségről.

Hasonló előírások vonatkozhatnának a légi társaságokra is.

A Ryanairrel az elmúlt hetekben két alkalommal történt meg, hogy a kanári-szigeteki járatról lemaradtak a poggyászok. Mindkétszer a túlsúly volt a probléma. Ennek valószínűsíthető oka, hogy a légitársaság repülőgépei számára a mintegy 3700 kilométer hosszú út a hatótávolság határának közelében van, ezért a maximális üzemanyag-mennyiség esetén – főleg ha tele van utasokkal a gép – a csomagoknak már nem marad a megengedett legnagyobb felszálló tömegen belül.

A fapados légitársaságok által alkalmazott feszített repülési mód miatt gyakoriak a pontatlanságok. A Ryanair tavaly szeptemberben annyi késést és járattörlést produkált, hogy 20 millió euró kártérítéssel nézett szembe.

Kormányhivatalnokok őrizetben – ukránoknak szereztek hamís papírokat

0

Sajtóhírek szerint január 24-én Hajdúdorogon több kormányhivatali alkalmazottat vettek őrizetbe. Az esetről a rendőrség hivatalosan csak annyit közölt, hogy négy embert vettek őrizetbe, akiket hivatalos személy által elkövetett közokirat-hamisítás bűntettével gyanúsítanak.

A nyomozás közel egy évvel ezelőtt, 2017 májusában kezdőt9ött. A Magyar Nemzet szerint a két kormányalkalmazott, valamint két másik társuk hamis okiratok megszerzésében segíthetett ukrán magánszemélyeket. A lap munkatársai megtalálták azt a fodrászatként is működő családi házat, ahová a mintegy negyven ukrán állampolgárságú személy volt lakcím szerint bejelentve. A rendőrség itt is házkutatást tartott.

Az ügyben nagyon nagy a titkolózás, mert a jelenleg is őrizetben lévő kormányhivatali alkalmazottak

állítólag egy közismert személlyel állnak szoros kapcsolatban.

Miután a rendőrség a nyomozás érdekeire hivatkozva nem túlságosan közlékeny az ügyben, jelenleg azt sem tudni, hogy az ügy milyen kapcsolatban áll a sajtóban mostanában gyakran emlegetett és ukrán nyugdíjbiznisznek nevezett tevékenységgel. Ez utóbbiról a Független Hírügynökség is írt, a Demokratikus Koalíció elnöke, Gyurcsány Ferenc pedig egy rövid, az interneten nagy népszerűségnek örvendő videót is forgatott.

Plakátháború: Simicska meghátrált?

0

Simicska Lajos, a Magyar Nemzet tulajdonosa szerda délelőtt közleményben reagált a plakátháború friss fejleményeire.

Mint ismeretes, a Simicska Lajos cégének plakáthelyein a Jobbik szövegeihez és színvilágához hasonló plakétok jelentek meg. Ezeket az utóbbi napokban a kormányhivatalok dolgozói rendre igyekeznek eltávolítani. Simicska Lajos ,a délelőtt a követlező juttatta el a tulajdonában lévő Magyra Nemzethez:

„Mint ismeretes, a hatalom az érdekeivel ellentétes politikai vélemények közterületi megjelenésének megakadályozása végett, az elmúlt hónapokban – jogalkotásnak csúfolt folyamatban – egy abszurd szabályrendszert alkotott, amely meggyőződésem szerint súlyosan alkotmánysértő.

Miután mindez kevésnek bizonyult, a tegnapi napon, mindezt félretolva, a hatalom a nyílt, leplezetlen erőszak útjára lépett. A kialakult helyzetre figyelemmel, minden további anyagi és személyes kockázatvállalást, mind a magam, mind a társaságaim vezetői részéről lehetetlennek tartok.

Ezért a mai napon a jelzett körülmények fennálltáig közterületi cégeim vezetőit arra kértem, hogy politikai és közéleti tárgyú hirdetés közzétételére vonatkozó megrendelést ne vegyenek fel, illetve ne teljesítsenek.”

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!