Kezdőlap Címkék Brand

Címke: brand

Az Adidas eladhatja a Reebokot

A németek sportszer óriása az Adidas a 2006-ban megvásárolt Reebok márka eladását fontolgatja,  mert a megvásárlás óta a brand elveszítette értékének felét, és az észak-amerikai eladások se alakultak jól az idén pedig ez a Reebok fő piaca.

Az Adidas 3,8 milliárd dollárt fizetett a Reebokért. Akkor az NBA népszerűsége miatt ez nagyon jó üzletnek látszott. Az amerikai profi kosárlabda azóta is felfelé ívelt egészen a vírusválságig – csakhogy már Adidas márkával.

Most a német cég vezérkara közölte: ötéves stratégiai programjuk keretében veszik fontolóra a Reebok eladását. Már jelentkeztek is vevők mint például a Permira, melynek tulajdona a Dr. Martens cipőgyár – írja a BBC portál.

Tavaly még elég jól ment a bostoni Reeboknak: az eladásai 4%-al 1,7 milliárd dollárra nőttek. Mindez az Adidas birodalom eladásainak a 7%-a volt csupán.

A brand sem a régi

Miután az NBA-t a Reebok átadta az Adidas-nak, a harcművészetek reklám cégével -Ultimate Fighting Championship – kötött 70 millió dolláros szerződést. Csakhogy ez is lejáróban…

Múltja van a Reeboknak: 1982-ben ők álltak elő az első nőknek készült szabadidős sportcipővel. A Reebok Freestyle cipők hódítottak a női piacon, ahol az aerobic akkor vált tömegmozgalommá, de azóta sem sikerült felülmúlni a kezdeti sikereket…

Závecz Tibor: Kevés politikusból lett sikeres márka

0

A közvéleménykutató cég vezetője szerint ma harcos, erőt mutató, konfliktust generáló típusra van szükség.

A ZRI Závecz Research ügyvezető igazgatója a markamonitor.hu honlapnak adott, még a hódmezővásárhelyi választás előtt készült interjúban arról beszélt, hogy ahhoz, hogy egy politikusból sikeres brand legyen, „túl sok képességre és évek sziszifuszi munkájára” van szükség. Szerinte csak blöffökkel ezt nem lehet elérni,

„egy sikeres politikusnak mindenképp szüksége van néhány erőteljes tulajdonságra és persze kitartó munkára.”

Ugyanakkor szerinte bárkiből lehet sikeres politikus, ehhez mindössze három dolog kell:

  • egyéni személyiségjegyek,
  • politikai tartalom,
  • és politikai viselkedés.

Ezek alapján egy sikeres politikus egy sikeres menedzserhez is hasonlít – Bajnai Gordon azonban Závecz szerint azért nem tudott igazán sikeres lenni, mert nem volt jó szónok, és túl szerény és visszafogott volt Orbánhoz képest.

Szerinte Botka Lászlónak „eleinte el lehetett hinni, hogy nagyon felkészült, elvégre volt mögötte sok év sikeres városvezetés, szakértés és kompetencia. De

sem az MSZP-ben, sem a többi ellenzéki pártot illetően nem volt ura a helyzetnek.”

Arról is beszélt, hogy a konfliktuskezelésben két alapvető karakter létezik: az egyik generálja az ellentéteket, a másik kompromisszumokat keres. Szerinte 2002 óta, amikor Orbán a választási vereség után sem adta fel a küzdelmet, a konfliktuskereső modell a sikeresebb Magyarországon. Pedig előtte, ahogy Göncz Árpád példája is mutatta, a másik volt népszerű.

Závecz Tibor szerint

„olyan időket élünk, amikor a hatalomnak és az erőnek látszania kell egy sikeres politikus arculatában.”

Arról is beszélt, hogy a Fidesz kommunikációjáról látszik, hogy még mindig Gyurcsánytól tartanak a leginkább. Ahogy fogalmazott:

„Gyurcsány a karakterét tekintve nagyon sok azonosságot mutat Orbán Viktorral:

dinamikus, jó szónok, erőt sugároz, akarja a hatalmat, nem menekül el a konfliktusok elől, van tapasztalata.”

Ugyanakkor szerinte Gyurcsánynak 2006 után beszűkült a támogatottsága, és, bár fontos politikusi képesség, hogy valaki tudjon kivárni és ideiglenesen visszavonulni, neki ez nem megy.

Závecz Tibor szerint a Soros-kampány a fideszes tábor egyben tartására alkalmas.

Arról is beszélt, hogy kialakult brandről csak Göncz Árpád, Orbán, Gyurcsány, Torgyán József, Horn Gyula, Kuncze Gábor és Lendvai Ildikó esetében lehet beszélni a rendszerváltás óta.

Vona Gábornál szerinte túl gyors volt az arculatváltás, és még el sem dőlt nála, hogy a konfliktuskereső, vagy a kompromisszumkész személyisége dominál majd.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!