Kezdőlap Címkék Black Friday

Címke: Black Friday

Black Friday – Rekorder lehet az idei Fekete Péntek

Növekedik a vásárlási kedv. A 2021. november 26-a környékén zajló hihetetlen akciók eddig is nagy vásárlói tömegeket mozgattak meg, lévén nem csak azoknak a vásárlóknak kedveznek az ajánlatok, akikúj ruhatárat, esetleg kisebb vagy nagyobb háztartási gépet szeretnének, hanem azoknak is, akik már a karácsonyi ajándékok vásárlását is le szeretnék tudni.

 

Az Offerista Group széleskörű felmérést végzett a Black Friday kapcsán, ami azt mutatja, a tavalyihoz képest emelkedett a vásárlói kedv: a megkérdezettek 85%-a szeretne élni az akciók kínálta lehetőségekkel, ez 30%-os emelkedést jelent.

OG

Akik nem terveztek vásárolni, ők sem zárkóznak el teljesen a Black Friday akciói elől, közülük 73% nyilatkozott arról, hogy nyitott a spontán vásárlásra, ha olyan lehetőség jön szembe. Az összegeket tekintve a válaszadók többsége 20 és 50 000 Ft között tervez költeni, de sokan voltak, akik nem szabtak maguknak előre anyagi kereteket, mondván, nagymértékben az akcióktól is függ, hogy mennyi pénzt fognak végül költeni.

A vásárlási hajlandóság tehát megvan.

Az értékesítők és kereskedők számára a jövőre nézve fontos információ, hogy az emberek a pandémia idején  kialakult helyzet miatt egyre inkább átálltak az online böngészésre, és ez a trend idén is folytatódik. Az ajánlatokat online keresik tehát. A vásárlók előszeretettel figyelik az áruházak weblapjait, a közösségi média különféle csatornáit, szívesen veszik az akciókat közlő hírleveleket is, a hírlevelek iránti érdeklődés 10%-kal megemelkedett 2020-hoz képest. Az offline hirdetések tekintetében a TV továbbra is aranyérmes a 40 százalékos mutatójával, nagy visszaesés látható a nyomtatott reklámújságok és sajtó iránti érdeklődésben, ezek 24%-kal csökkentek tavaly óta.

OG

Az ajánlatok megismerése főként online zajlik tehát, de maga a vásárlás nem feltétlenül. A tavalyi évhez képest az emberek újra nyitottá váltak az offline, üzletekben való vásárlásra (35%). A termékek tekintetében 2020-hoz hasonlóan továbbra is rendkívül nagy érdeklődést mutatnak a vásárlók a háztartási gépek iránt, a megkérdezettek közül 53% nyilatkozott arról, hogy tervez valamilyen kis vagy nagy háztartási eszköz beszerzésére az idei Black Friday alkalmával. A ruházati cikkek vásárlására a megkérdezettek közel 41%-a készül, míg a harmadik legnépszerűbb termékkategória 2021-ben az otthon és kertészeti termékek (37%), amely iránt az érdeklődés közel 14%-ot emelkedett a tavalyi számokhoz képest.

OG

A részletes felmérés (itt található) alapján látható, hogy az idei Black Friday mozgalmas lesz mind a vevők, mind az eladók számára. A termékkategóriák iránti érdeklődés fényében és a hirdetési csatornák átalakulásával az üzletláncoknak egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy miként érik el az vásárlókat.

Kifulladni látszik a kisker-boom

Az év legerősebb időszaka a kiskereskedelemben december, ehhez képest ez volt a leggyengébb 2018-ban. Feltűnő az élelmiszerek stagnálása.

Karácsony, Black Friday: a boltok mindent bevetettek a vásárlók behajtása érdekében. Ebben a környezetben – és a folyamatos diadaljelentések közepette – lehangoló a kiskereskedelem 4,1 százalékos forgalombővülése az előző évi decemberhez képest, amivel ez messze a leggyengébb hónap lett 2018-ban – derül ki a KSH friss jelentéséből.

Az élelmiszerek forgalma egyáltalán nem nőtt,

ami mindenképpen kérdéseket tesz fel annak tudatában, hogy ilyenkor nagy családi trakták vannak az év végén. Amibe a kormány is besegített azzal, hogy a béreket és a szociális juttatásokat (köztük a nyugdíjakat) jó korán elutalta.

A decemberi forgalmat nem az élelmiszerek és az üzemanyagok tartották életben. Az év egészében hat százalék volt a forgalom növekedése, ugyancsak az élelmiszerek produkálták a leggyengébb teljesítményt.

Itt a legjobb Black Friday akciók listája!

0

Idén november 23-án veszi kezdetét a Fekete Péntek. A HelloBlackFriday.hu portál megosztotta velünk, mik a legnépszerűbb Black Friday akciók.

Tavaly a HelloBlackFriday.hu sikeresen vizsgázott, hiszen több, mint kétszáz magyar webáruház, közel ötszáz ajánlata volt megtalálható rajta. A Black Friday láz tetőzésekor, kétszázezer látogatót fogadott a portál. A látogatók összesen 3000 órán keresztül, azaz több mint négy hónapnak megfelelő ideig válogattak a 25 kategóriába sorolt, szabadszavas módon is kereshető ajánlatok között. Az idei dömping már kezdetét vette, de kereskedőként még be lehet csatlakozni, ráadásul ingyenesen.

Galambos Dániel, az akcióinformációs portál főszerkesztője elmondta, a www.helloblackfriday.hu egész évben nyitva van, napi szinten figyeli az akciókat. „Az idő pénz, itt egy helyen megtalálhatók a legjobb akciók, ma már nem érdemes órákig járni a plázákat, vagy a sok száz weboldalt böngészni .

De mi is az a Black Friday?

Az elképesztő akciós ajánlatok rendszerint csak a Fekete Péntek napján érhetők el, de sok webáruház meghosszabbítja akcióit a Black Friday után következő hétfőig, amit Cyber Monday névre kereszteltek.

„De ma már sok esetben Black Novemberről lehet beszélni, hiszen több webáruház egész hónapban kínál akciókat, és ahogy a karácsonyi, a Black Friday kampány is évről-évre hamarabb kezdődik” –  tette hozzá Benda Gergely, a portált üzemeltető Neo Interactive digitális ügynökség operatív igazgatója.

A HelloBlackFriday keresőjét is sokan használják, hogy egyszerűbben megtalálják a nekik szóló akciókat. A legkeresettebb áruházak az Alza, az Extreme Digital, az eMAG, a Media Markt, a Libri, a Bookline, a TESCO, a 220volt, az iPon, a Mall.hu és az Aqua.hu.
A legkeresettebb termékek a laptopok, okostelefonok, gyerekjátékok, könyvek, szállások, és a divat cikkek.

Az elmúlt hetek alapján is jól látható, hogy a látogatók az elektronikai akciókra kattintanak a legjobban. Egy műszaki webáruház 40%-os akciója volt a legnépszerűbb, ebben az is közrejátszik, hogy egy viszonylag nagy, és rövid ideig tartó akcióról volt szó.

Egy 15%-os ígéret, és ingyenes házhozszállítás elég volt egy játék webáruháznak ahhoz, hogy a legnépszerűbb akciók közé kerüljön. Az ősz elején pedig akciós iskolatáskát kerestek a legtöbben. Egy műszaki webáruház saját Fekete Péntekjére már most látszódik, hogy nagy az érdeklődés. Az emberek szeretnek a hivatalos Black Friday napján kívül is vásárolni, ha látnak egy akciós terméket.

Nem csak a magyar webáruházak hódítanak, a nagy kínai vetélytárs, az Alibaba is folyamatosan a top keresőszavak között van. Egy hazai műszaki webáruház 27%-os kedvezménye, és ingyenes kiszállítási akciója is megmozgatta a látogatókat, ahogy a Glamour-Napok és a Joy-Napok is.

A budapestiek a legnagyobb Black Friday-rajongók

Az előző év tapasztalatából látszik, hogy a fővárosban élőket érdekelték a legjobban a Fekete Péntek (a látogatók 36,98%-a budapesti volt) akciói. Kisebb számmal, de a nagyobb megyeszékhelyekről is vadásszák az akciókat az emberek. Debrecenből (2,51%), Szegedről (2,23 %), Győrből (2,04%), Miskolcról (2,01% ), Pécsről (1,66%), Székesfehérvárról (1,53%), Kecskemétről (1,51% ) és Nyíregyházáról (1,43%) is szemezgettek a HelloBlackFriday.hu -n található akciók közül. Az elmúlt napok alapján az idei lista nem tér el sokban az előző évitől, a főváros még mindig listavezető. Úgy tűnik, a budapesti emberek szeretnek a legtöbbet spórolni, ha már online vásárolnak.

Az elmúlt hét napban a nők 60%-a, míg a férfiak 40% -a nézelődött akciók után. A tavalyi Black Friday időszak alatt a nők 64%-a, a férfiak 36%-a szentelte az idejét a Fekete Pénteknek. A 2017-es szezonban a legtöbb érdeklődő a 25-34-es korosztályból került ki, őket követte a 35-44-es korosztály. A 45-54 és az 55-64-es korosztály fej-fej mellett versenyzett a kattintásokkal. A 18-24-es és a 65+-os látogatók alig 5% böngészte az akciókat. Idén viszont megindult a 18-24-es korosztály érdeklődése, akik közül biztos, hogy sokan szeretnének elcsípni egy-egy jó akciót, mert megelőzték a 55-64-es korosztályt is.

Mindig érdekes megfigyelni, hogy milyen eszközökről keresik fel a HelloBlackFriday oldalt. Tavaly a látogatók fele mobilról (okostelefon, internetes elérhetőséggel) böngészte az akciókat. A meggyőző 51,62%-os mobilos aránytól már elmarad a laptopos-számítógépes böngészés. A látogatók 41.58%-a kattintott laptopról, vagy asztali számítógépről az oldalra, míg a tabletet, táblagépet használók csak 6,79%-ban képviseltették magukat.

A Black Friday él, és élni is fog!

Akik azt gondolják, hogy a kedvezmények ideje lejárt, az nagyot téved. A Google Trends adataiból jól látszik, hogy már ősz elején beindulnak az emberek, kutatják az akciókat, és várják a Fekete Péntek napját. Az előző évek adatai alapján Magyarország a 6. helyen áll azon a Google listán, ahol azok az országok kaptak helyet, ahol sokan kerestek rá a „Black Friday” kulcsszóra, az elmúlt egy év időszakában. 1. helyen a Dél-afrikai Köztársaság, 2. az USA, 3. Románia., 4. az Egyesült Királyság, és 5. Spanyolország.

Idén a Fekete Péntek november 23-án kerül megrendezésre, a www.helloblackfriday.hu pedig aznap 0:00-tól több száz akciót fog megjeleníteni, segítve a vásárlókat, hogy az őket legjobban érdeklő, és a legjobb árú termékeket találják meg.

Black Friday: rekord fegyvereladásban is

0

A pénteki láz rekordot hozott a lőfegyverek eladásában is az Egyesült Államokban: először lépték túl a kétszázezres határt. 203086 fegyver talált gazdára az Egyesült Államokban a Hálaadás napi nagy pénteki vásáron. Tavaly ez a szám csak 185713 volt. A lélektani 200 ezres határ átlépését sokan azokkal a merényletekkel magyarázzák, melyek megrázták a világ közvéleményét is: Las Vegasban egy nyugdíjas rendezett vérfürdőt majd Texasban egy templomban ölt meg 26 embert a légierő egyik alkalmazottja.

Jeff Sessions igazságügyi miniszter már a Black Friday előtt elrendelte: az FBI vizsgálja meg alaposan a fegyvertartási engedéllyel rendelkezők dossziéját. A texasi templomban elkövetett tömeggyilkosság tettese ugyanis rendelkezett fegyvertartási engedéllyel annak ellenére, hogy korábban haditörvényszék előtt állt, mert fegyverrel fenyegette a saját családját. Az amerikai légierő a gyilkosság sorozat után elismerte: hibázott amikor a tettes dossziéjába nem tette bele a haditörvényszéki eljárás aktáját. A fegyvertartás joga nagy vita az Egyesült Államokban: a demokrata Obama elnök megpróbálta szigorítani a rendszert, de elbukott, mert a fegyverlobbi nagyon erős Washingtonban. Trump jelentős részben a fegyverlobbi segítségével pénzelte elnökválasztási kampányát. Ezért nem híve a szigorításoknak, de a merényletek rákényszerítették arra, hogy legalább alaposan vizsgálják meg azt, hogy ki szerzett magának fegyvert a Black Friday alkalmából hiszen ez több mint kétszázezer új veszélyforrást jelenthet az Egyesült Államokban.

Fekete péntek: Éjfélkor indul útjára a dili

0

Legalább egymillió kedvezményes árú termékkel várják a kereskedők a már a karácsonyra készülő vásárlókat ma, a fekete pénteken. Már éjféltől lehet vásárolni az alacsonyabb árakon. Immár 5. éve nálunk is egyre divatosabb a Black Friday, s elsősorban az e-kereskedelemben terjedt eddig el.

 

A Black Friday a rendkívül nagy leárazásokat, az árakciókat jelenti a kereskedelemben. A magyar e-kereskedők várható pénteki forgalma a 2017-es Black Friday-n egy átlagos novemberi nap 25-szörösét, azaz 25 milliárd forintot is meghaladhatja. A hazai vásárlók száma a tavalyihoz képest 50%-kal is nőhet, elérheti a 3,3 milliót azoknak a száma, akik valamilyen módon igénybe veszik a kínált akciókat.

Az akciókban a hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőit tömörítő Ecommerce Hungary várakozásai szerint nem lesz hiány, az egyesület becslése szerint a kedvezményes árucikkek száma meghaladhatja az 1.000.000 darabos álomhatárt.

Egyes kereskedők már a Black Fridayt megelőző pénteken is nagy leárazásokat tartottak. Romániában pedig van, aki egy egész héten át fekete hetet, azaz Black Week-et tart.

Nem árt azonban észnél lenni!

Dr. Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary elnöke tanácsai, hogy ne fázzunk rá a nagy vásárlási rohamra:

Készüljünk fel előre, milyen terméket szeretnénk vásárolni!

Hasonlítsuk össze az árakat a különböző webáruházakban!

Vessük össze az áru mellé kínált szolgáltatásokat (kiszállítás, elállási határidő, stb.)!

Keressük azokat a webáruházakat, ahol lehet bankkártyával fizetni!

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!