İstanbul escort bayan sivas escort samsun escort bayan sakarya escort Muğla escort Mersin escort Escort malatya Escort konya Kocaeli Escort Kayseri Escort izmir escort bayan hatay bayan escort antep Escort bayan eskişehir escort bayan erzurum escort bayan elazığ escort diyarbakır escort escort bayan Çanakkale Bursa Escort bayan Balıkesir escort aydın Escort Antalya Escort ankara bayan escort Adana Escort bayan

Kezdőlap Címkék 444

Címke: 444

Sajtópiaci rémálom

Nem kellemes dolog az, amikor a sajtó saját magáról kell szóljon, kérem tisztelettel, nagyon nem kellemes: amint a hírekbe bekerülni is csak az ostoba ember fantáziájában öröm. Mert bizony, ahogy az angol mondás tartja: „good news – no news”, a jó hír nem hír, abban meg semmi élvezet, ha rossz hírek szólnak saját magunkról, a sajtószakmáról úgy általában.

Persze, aki jó híreket akar olvasni, nyissa meg az Origót vagy a Magyar Nemzetet, ott nem panaszkodnak a sajtómunkások, egy rossz szavuk sincs – csak éppen nem is mondanak igazat. Lassan már álmukban sem, sőt, akkor sem, ha kérdeznek. Hej, nagy átok mirajtunk ez a sajtópiaci átrendeződés, a kormánybefolyás növekedése, még nagyobb a média világméretű krízise – amire szinte oda sem tudunk figyelni, pedig világtrend – annyira lefoglalnak minket a helyi bajaink.

Első sorban is, zuhan az olvasottság,

kormányoldalon meredeken zuhan (ez azért nem olyan rossz hír), független oldalon lassabban, de minálunk sem növekszik. Lássuk a számokat!

„Február elején publikálta IV. negyedéves gyorsjelentését a Magyar Terjesztés Ellenőrző Szövetség (MATESZ), a hazai lapok értékesítési adatait hitelesítő szervezet.

Az országos politikai napilapok közül a Magyar Hírlap utoljára 2014 első negyedévében hitelesítette értékesített példányszám adatait. A 2010-ben még 15 ezer példányban fogyó napilapból ekkor már kevesebb, mint 8 ezer példányt adtak el a naponta. (Összehasonlításképp: a Népszabadság a bezárása előtti hónapokban átlagosan napi 37 ezer példányban fogyott.)

A NER által egyedüliként meghagyott, sőt, újabban jelentősen támogatott ellenzéki napilap, a Népszava értékesítése 2010 és 2016 között 18 ezerről napi 10 ezerre zuhant, ám a Népszabadság bezárása után hirtelen növekedésnek indult, és 2018 második negyedévétől már tartósan 21 ezer felett volt az értékesítés volumene.

A Magyar Nemzet 2010-ben még 50 ezer körüli példányszáma csaknem negyedére zuhant, és 2018 áprilisában történt bezárása előtt már a 13 ezret sem érte el naponta. A most már Magyar Nemzet néven megjelenő, és az állami hirdetéseket mágneseként vonzó Magyar Idők (amely listaáras hirdetési bevételének 75 százaléka állami) sosem hitelesítette értékesített példányszámát, így annak nagyságrendjéről legfeljebb becslések létezhettek. Ugyanez mondható el a szektába KESMA-ba tagozódott és szintén kormánybarát Lokálról és a Ripostról is.

A kormányfő kedvenc sportnapilapja, a Nemzeti Sport is folyamatosan veszít olvasótáborából. 2010-ben még közel 70 ezer, 2018 végén már alig több mint 30 ezer példányt adtak el a lapból. A bulvárnapilapok közül a Blikk 2010 második negyedévében még a 200 ezres napi eladást is meghaladta, de 2018 végén már a 80 ezret sem érte el. A Bors 80-90 ezer példányban fogyott 2010-ben, 2018-ra ez 50 ezer alá apadt.

Ami a hetilapokat illeti: a HVG 30 ezer fölött tudta stabilizálni eladott példányszámát. A168 Óra példányszáma 2 év alatt 13 ezerről 10 ezerre csökkent. A Magyar Demokrata immár több éve 10 ezer körül stabilizálta példányszámát, és ez nem változott 2018-ban sem. A 2018 tavaszán megszüntetett Heti Válasz szintén heti 10 ezres eladásokat produkált a legutolsó időszakban” – írja a HVG.

Márpedig ezek akkor sem jó jelek, ha az anyagi veszteség leginkább a kormányé:

azt is mi fizetjük, csak megpörgetik az adónkat háromszor a fejük fölött, és attól elveszíti közpénz jellegét. De mindenhol bajban van a print sajtó, az egész világon, évtizedek óta, az nem újdonság – az újdonság az, hogy már az online sem áll jól, a legkomolyabb amerikai lapoknál is nagy leépítések zajlanak. Elbocsátottak 200 embert a Buzzfeedtől (ez 15 százalékos leépítést jelent) és 250 embert a Vice-tól (ez 10 százalékot). 7 százalékos leépítés volt a Verizonnál, ami a Yahoonak és a Huffington Postnak is tulajdonosa, és 400 állás szűnt meg a Gannett Companynél, aminek tulajdonában ezernél is több városi lap van Amerika-szerte.

Miért? Két oka van: az első a Facebook algoritmus-változtatása, ami a hírfolyamban hátrébb sorolja a „vállalati” és sajtótartalmakat a magánszemélyek posztjainál, a második meg az, hogy nem csökken a piac, hanem a növekedés állt meg, elérte saját határait, az eddigi módszerekkel többet már nem nagyon lehet produkálni – és a nagy amerikai online tartalom-előállítók állandó növekedésre voltak berendezkedve. Ez állt most le. Ettől még cégek, lapok nem fognak megszűnni, csak stagnál majd a piac.

De jó lenne, ha nálunk csak stagnálna…

Arról, hogy nálunk mi lesz, Uj Péter festett pesszimista képet a szombati Népszavában. Az egyik nagyon fontos dolog, amit megtudhattunk tőle, az volt, hogy szerinte rövidesen eldől az Index és az RTL Klub sorsa – mármint oly módon, hogy mennyiért és mennyire kerülnek a kormány karmaiba, mert az, hogy oda kerülnek, már nem is kérdés. Jelen helyzetben csodákra lenne szükség ezeknek a médiumoknak a függetlenségéhez, hiszen a kormány semlegesíteni akarja őket, és ha van ember a magyar sajtóban, aki ért az Indexhez, az pont Uj Péter – azért reméljük, hátha mégsem lesz igaza. (De igaza lesz…)

A másik lényeges hír a sajtópiacon az, hogy még idén pénzbe fog kerülni a 444. Idézzük pontosan!

„Ráadásul az idei év nálunk is nagyon komoly lesz, mert fizetőssé fogunk válni, így az lesz a helyzet, hogy ott lesz a kormánymédia a maga fél-, vagy álhíreivel a másik oldalon pedig zárt tartalmak lesznek – mert szinte biztos, hogy a HVG is fizetős lesz valahogyan, és nem tudom, a 24.hu még meddig tudja tartani magát. A magazin típusú tartalmak már ott is előfizetésesek lesznek.” (Népszava)

Márpedig ha ezek a lapok fizetősek lesznek, akkor vége a független sajtónak

A magyar olvasó abban a tévedésben él – de legalább meg is van róla győződve! – hogy neki ingyen járnak a hírek és szívességet tesz, ha elolvas valamit. Ebben valóban volt valami (nem túl sok) 2010-ig, amikor a képlet egyszerű volt: az online lapot ingyen adták, a szerkesztőséget eltartották a hirdetések és mindenki jól járt. Író, olvasó, találkozó, mindenki.

2010-ben azonban egyrészt lezuhantak a Google-hirdetések piaci jutalékai, másrészt teljesen átrendeződött a magyar hirdetési-hirdetői piac. Politikai hitbizománnyá vált a reklám, hűbérbirtokká, amit csak nagyurak kaphatnak és a leghűségesebb katonák. Ilyen viszonyok között az ingyenes hír- és tartalomszolgáltatás luxus, és csak azért nem hagyta abba mindenki, mert tisztában vagyunk azzal, hogy senki sem lenne hajlandó megérteni, miért kerül pénzbe holnaptól az a hír, ami tegnap még ingyen volt?

Azért, mert nincs hirdető és nem is lesz.

Nos, ezt az érvet minden olvasó számára kényelmesebb lesz nem megérteni vagy szándékosan félremagyarázni, mint fizetni – mondjuk – évi ezer-ötezer forintot. Ugyan, kérem: olcsóbb lesz inkább majd kapzsisággal, árulással vádolni a sajtót. Fogadjunk, hogy a (mindkét oldali) politikusok fogják először elkiabálni magukat ebben az értelemben, náluk érthető is lesz a harag, ők ugyanis az ingyenes reklámfelületüket veszítik majd el ily módon. De a kommentszekciók törzstrolljai sem lesznek boldogok, oda a névtelen gyalázkodás lehetősége, maximum a közösségi oldalakon vitézkedhetnek majd, bár cikkek alatt ott sem: nem lesznek megosztott cikkek, illetve azokat csak az előfizetők olvashatják majd.

Magyarországon először és utoljára az Élet és Irodalom művelte ezt sikeresen – érthető ugyan a 444 döntése, de ha a többi online lap is erre kényszerül, a sajtó Magyarországon szerepet fog váltani, már nem jut el tömegekhez az üzenet, csak az előfizetőkhöz, és ők nem fognak tömegével tülekedni.

Ellenben a kormánymédia továbbra is ingyenes lesz – tehát sokat nő majd a befolyása.

Az országnak nem fog jót tenni az online sajtó fizetőssé válása, az már bizonyos – de az országnak az sem tenne jót, ha a még független lapok munkatársai hazafiasan éhen vesznének az idei év folyamán.

Nem tudom, mi lenne a jó megoldás, egyelőre maradjunk annyiban: meglátjuk, mi lesz.

Nehéz idők jönnek, annyit mondhatok.

Bréking nyúz, május 23. – Tudósítás a másik valóságból

0

Az MSZP számít ma a főellenségnek a kormánypropagandában, de azért megkapja a magáét a Jobbik és a 444 is, a Figyelőnél meg egy szélsőjobboldali álhíroldal is forrásnak számít már. Megnéztük, mi újság az alternatív valóságban.

A Magyar Idők szerint az MSZP megszűnését észre sem vennék vidéken

„A Magyar Idők birtokába jutott dokumentum szerint az emberek leírták az MSZP-t, amely az elmúlt években több százezer támogatóját vesztette el, és amelynek a falun élők körében mára olyan alacsony a támogatottsága, hogy észre sem vennék a vidéki emberek, ha megszűnne.

„Nincsenek hívószavaink, üzeneteink. Meggyőződésünk, hogy a legutóbbi választáson Karácsony Gergely nélkül még ezt a szerény eredményt sem értük volna el – állapítják meg a hajdú-bihari szocialisták, akik szerint azonban a párt vezetése semmit sem tanult a választások eredményéből. Mint fogalmaznak, „folytatódik a kicsinyes harc a parlamenti pozíciókért, a párt nagyjai pedig a még megmaradt tagság feje fölött gondolják lepacsizni a kongresszus személyi kérdéseit. Hallani zsarolásként elvett autókról, egyéb manipulációkról, hatalombrókerekről, akik királycsinálóként igyekeznek magukat előtérbe tolni. A párt egységére hivatkoznak, miközben a saját, enyhén büdös pecsenyéjüket próbálják sütögetni.” (…)

Mint arról a Magyar Idők beszámolt: a napokban Szanyi Tibor kijelentette, hogy fel kell számolni az MSZP-t, ennek sajnos eljött az ideje. A baloldal volt már hasonló helyzetben, 1956-ban és 1989-ben is.”

Az Origo szerint a megszűnés felé rohan az MSZP

„Az egykor szebb napokat megért MSZP az összeomlás szélére jutott, és a megszűnés fenyegeti. A szocialisták agóniája régóta tart. A szimpatizánsai túlnyomó többségét a volt állampárt mára már elvesztette, vidéken gyakorlatilag nincsenek is jelen. Az MSZP csupán botrányokkal képes felhívni magára a közvélemény figyelmét, legutóbb például azzal, hogy fegyelmi eljárást indítottak a lemondott pártelnök, Molnár Gyula ellen.

Az áprilisi országgyűlési választásokon megsemmisítő vereséget elszenvedő Magyar Szocialista Párt nemsokára el is tűnhet a hazai politikai életből. (…)

A volt pufajkás, majd állampárti külügyminiszter, később miniszterelnök Horn Gyula nevével fémjelzett politikai tömörülés válsága már hosszú ideje tart.

Az MSZP-nek baloldali pártként az lett volna a feladata, hogy a szegények és a dolgozók érdekeit képviselje, ennek ellenére a külföldi nagytőke érdekeit képviselte a magyar emberekkel szemben.”

A Figyelő munkatársa az M1-en „szakértett”

„Lehetetlen, hogy a Jobbik egyben maradjon, a 2018-as választás után szavazótábora és a párt is kettészakadt – mondta Deák Dániel. (…)

Deák Dániel szerint ha Toroczkai László és azok, akik szintén visszatérnének a nemzeti radikális vonalhoz, a pártban maradnak, akkor hosszú, elhúzódó vitákra lehet számítani. Ha a következő tisztújításig fennállnak a párton belüli ellentétek, akkor a Jobbiknak tovább fog csökkeni a támogatottsága – értékelt a szakértő.

Miközben a Figyelő egy szélsőjobboldali álhíroldalra hivatkozva próbálja összemosni a menekülteket a terroristákkal

„Emlékeznek 2016 decemberére, amikor kamionnal hajtott bele egy migráns a berlini karácsonyi forgatagba? Tizenketten lelték halálukat a támadásban és több mint ötvenen sérültek meg. Nem ez volt az egyetlen eset, amelynek során ugyanilyen módszerrel gyilkoltak embereket. Elég csak például Nizzára gondolnunk. A tengerpartai városban 86 ember életét oltotta ki és majdnem 500 embert sebesített meg egy illegális bevándorló.

Most pedig itt a legújabb német ötlet a migránsokkal kapcsolatban – írja a Voice of Europe. A professzionális tehergépkocsi-vezetőkből hiány mutatkozik Németországban, ezért a Német Tehergépjármű-szövetség Út a jövőbe címmel hirdetett meg a migránsok számára tehergépkocsi- és kamionsofőr képzést. (…)

Nem tanulnak hát hibáikból a németek, és most már ott tartanak, hogy saját magukat sodorják veszélyesebb szituációba.”

A 888-nak nagyon nem tetszik, hogy a 444-en két elemző kritizálta a kormányt

„Az amerikai sugar daddy hazai ügynökségeként funkcionáló négynégynégy az egykori véresszájú SZDSZ-hívők politikailag motivált “kutatását” már megint független, objektív elemzésként próbálja eladni. Ismét lebuktak. (…)

A 444 két SZDSZ-es, politikailag erősen motivált, többszörösen megbukott ideológiát képviselő “elemzését” ártatlan és naiv kutatásként próbálja eladni. A függetlenség leple alatt ismét Soros és a liberalizmus érdekeit szolgálják, de ezúttal hazafias köntösbe bújtatták az internacionalista érveket. Lebuktak.”

Bréking nyúz, október 16. – Tudósítás a másik valóságból

0

Mérföldkő. Ifjúkommunista bagázs. Nem éppen kedvezően. Csodagyerek.

Újabb kirohanás az Origón, ezúttal egy 444-cikk miatt

„Vasárnap délelőtt újabb mérföldkőhöz érkezett ízléstelenségben a 444 nevű Soros-blog. A lap egyik újdonsült keresztény szakértője a világban és Európában teret nyert keresztényüldözést figurázta ki olyan módon, hogy lám-lám, itthon is megjelentek ennek a folyamatnak a jelei, és ezt kormánypárti politikusok parlamenti inzultálásaként jelenítette meg. A provokatív írásokat futószalagon gyártó újságíró tíz videót mellékelt cikkében, ahol az általa kereszténynek tartott honatyákat zaklatták az ellenzéki média munkatársai. Nagyon úgy néz ki, hogy eldőlt az idei Gőbölyös Soma-díj – a szerző fő esélyessé vált a liberális kisértelmiségiek bohócdíjára 2017-ben.”

A Pesti Srácok bloggere a Momentum programjáról

„Mert ezek a rendkívül okos kisgyerekek és az elmúlt 27 év meghaladásának jegyében újraélesztett MDF–SZDSZ-es panoptikum legcukibb tagjai végre felismerték úttörő módon, hogy br. 500 ezer fölött már GAZDAG vagy, és ezért 25%-os SZJA-val fogják sújtani a béredet. De NE aggódjon senki, mert mindenki boldog lesz, még TE is, akinek egy pirinyót több áldozatot kell vállalnia, hiszen neked semmiség, max. évente nem 3x mész el a Cook-szigetekre sárkánydeszkázni, hanem csak kétszer. Elvégre a br. 500 ezer az nettóban, egy egyedülálló fiatal esetében olyan 300 ezer, ami ugye – és akkor gondoljunk azokra, akiknek az apuci nem vett öröklakást pesti panorámával, Andriska – abból levonva a megélhetések mindennapos költségei, marad is az embernek közel 100 ezer forintja havonta mindenféle olyan úri huncutságokra, mint sör, tornacipő, hetiválasz.

Ezt a pénzt akarja a Momentum Mozgalomnak nevezett ifjúkommunista bagázs szépen elvenni tőled és odaadni a „rászorulóknak”. Illetve a lófaszt odaadni, csak politikusként szépen elvenni, maszatolgatni vele, jóembert játszani, sokgyerekes, sok éve munkanélküli cigány családoknak adni, aztán azt füllenteni, hogy a leállított stadionépítésekből folyt be a rá való.”

A Lokál a Soros György elleni összeesküvés-elméletek kapcsán

„Nem Magyarország az egyetlen hely, ahol Soros György neve része a napi aktuálpolitikának – ahogyan azt az ellenzék állítja. Tucatnyi országban emlegették már botrányok közepette a milliárdos spekuláns nevét – nem éppen kedvezően.”

A Magyar Idők véleménycikke az osztrák választásról

„Ausztria ugyanis Magyarország egyértelmű szövetségese, nemcsak az EU-n belüli véd- és dacszövetség okán, de a kétoldalú viszonyok is kiemelkedően fontosak. A stabil és kiegyensúlyozott Ausztria számára a sikeres Magyarország igazi ajándék, és fordítva is így van. Nem visegrádi ország, s nem is lenne jó kibővíteni ezt a nagyon szépen fejlődő együttműködést a négy ország között, de a friss, közép-európai ötletekre és megoldási javaslatokra nyitott Ausztria mindenkinek segítene, a megrekedt EU-nak és a kitörésre váró és vágyó V4-nek is.”

Németh Szilárd írta Handóék bugyiarculati kézikönyvét?

Németh Szilárd interjút adott a Magyar Hírlapnak, és sok más bölcsesség mellett kijelentette, hogy a 444. újságírói Soros ügynökei.

Hogy ezt honnan vette a Fidesz alelnöke, nem derült ki az interjúból. Talán nem is kell tudnunk, legyen elég annyi, hogy vannak az életnek nagy, alapvető igazságai, amelyek, nyilván nem véletlenül, rejtve maradnak a kívülállók szemei elől.

Németh Szilárd azt mond, amit akar, és a Magyra Hírlapban is megjelentek már ennél nagyobb ostobaságok.

Inkább az lenne a kérdés, hogy a

Fidesz, amely Németh Szilárdot alelnökként foglalkoztatja, szintén ezt gondolja-e a 44 újságíróiról.

Én személyesen nem ismerem a 444 újságíróit, de valami azt súgja, hogy nem Soros ügynökei. Ez persze nem jelent semmit, nyilván ezért sem közli a Magyar Hírlap az én véleményemet, ha lenne jelentősége, akkor bizonyára már tőlem is kértek volna interjút.

Szóval, jó lenne tudni, már csak azért is, mert jövőre választ az ország, hogy a Fidesz is valóban annyira korlátolt, mint Németh Szilárd. Vagy inkább arról van szó, s megvallom, én erre tippelek, hogy a Fidesznek, mint pártnak nem az a véleménye erről, mint Németh Szilárdnak, de hagyják, hadd játssza a saját kis hülye játékait, addig sem okoz más, még a mostaninál is nagyobb kárt.

Egyébként nem lenne olyan nagy baj, ha a 444, vagy akár a Magyar Hírlap újságírói Soros György ügynökei lennének. Soros György ugyanis egy nyílt, demokratikus társadalom mellett te le a voksát, nem most, hanem még akkor, amikor Németh Szilárd még az óvodában leste, hogy milyen színű bugyit hordanak a lányok a szoknyájuk alatt.

Amivel, sok más kisfiúval együtt, jócskán megelőzte a korát, merthogy akkor még sehol sem volt Handó Tünde és a magas hivatala által nyolcmillió forintért megrendelt arculati kézikönyv. Mely kézikönyv amúgy akkora baromság, hogy akár Németh Szilárd is írhatta volna.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!