Black Friday – Rekorder lehet az idei Fekete Péntek

0
1359
OG

Növekedik a vásárlási kedv. A 2021. november 26-a környékén zajló hihetetlen akciók eddig is nagy vásárlói tömegeket mozgattak meg, lévén nem csak azoknak a vásárlóknak kedveznek az ajánlatok, akikúj ruhatárat, esetleg kisebb vagy nagyobb háztartási gépet szeretnének, hanem azoknak is, akik már a karácsonyi ajándékok vásárlását is le szeretnék tudni.

 

Az Offerista Group széleskörű felmérést végzett a Black Friday kapcsán, ami azt mutatja, a tavalyihoz képest emelkedett a vásárlói kedv: a megkérdezettek 85%-a szeretne élni az akciók kínálta lehetőségekkel, ez 30%-os emelkedést jelent.

OG

Akik nem terveztek vásárolni, ők sem zárkóznak el teljesen a Black Friday akciói elől, közülük 73% nyilatkozott arról, hogy nyitott a spontán vásárlásra, ha olyan lehetőség jön szembe. Az összegeket tekintve a válaszadók többsége 20 és 50 000 Ft között tervez költeni, de sokan voltak, akik nem szabtak maguknak előre anyagi kereteket, mondván, nagymértékben az akcióktól is függ, hogy mennyi pénzt fognak végül költeni.

A vásárlási hajlandóság tehát megvan.

Az értékesítők és kereskedők számára a jövőre nézve fontos információ, hogy az emberek a pandémia idején  kialakult helyzet miatt egyre inkább átálltak az online böngészésre, és ez a trend idén is folytatódik. Az ajánlatokat online keresik tehát. A vásárlók előszeretettel figyelik az áruházak weblapjait, a közösségi média különféle csatornáit, szívesen veszik az akciókat közlő hírleveleket is, a hírlevelek iránti érdeklődés 10%-kal megemelkedett 2020-hoz képest. Az offline hirdetések tekintetében a TV továbbra is aranyérmes a 40 százalékos mutatójával, nagy visszaesés látható a nyomtatott reklámújságok és sajtó iránti érdeklődésben, ezek 24%-kal csökkentek tavaly óta.

OG

Az ajánlatok megismerése főként online zajlik tehát, de maga a vásárlás nem feltétlenül. A tavalyi évhez képest az emberek újra nyitottá váltak az offline, üzletekben való vásárlásra (35%). A termékek tekintetében 2020-hoz hasonlóan továbbra is rendkívül nagy érdeklődést mutatnak a vásárlók a háztartási gépek iránt, a megkérdezettek közül 53% nyilatkozott arról, hogy tervez valamilyen kis vagy nagy háztartási eszköz beszerzésére az idei Black Friday alkalmával. A ruházati cikkek vásárlására a megkérdezettek közel 41%-a készül, míg a harmadik legnépszerűbb termékkategória 2021-ben az otthon és kertészeti termékek (37%), amely iránt az érdeklődés közel 14%-ot emelkedett a tavalyi számokhoz képest.

OG

A részletes felmérés (itt található) alapján látható, hogy az idei Black Friday mozgalmas lesz mind a vevők, mind az eladók számára. A termékkategóriák iránti érdeklődés fényében és a hirdetési csatornák átalakulásával az üzletláncoknak egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy miként érik el az vásárlókat.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .