Kezdőlap Címkék Lufthansa

Címke: Lufthansa

Kell-e vakcina útlevél?

Bár csak nemrég kezdődött meg az oltási kampány az Egyesült Államokban és Európában, de már szinte mindenki biztosra veszi: valamiféle vakcina igazolásra – útlevélre mindenkinek szüksége lesz, aki át akarja lépni a határt vagy egyszerűen csak repülőgépre akar szállni.

Mobil telefonos alkalmazást fejleszt ki több informatikai cég, hogy ily módon mindenki tanúsíthassa: megkapta a Covid-19 védőoltást – írja a CNN portál. Az alkalmazások az egész vírus történetet tartalmazzák: megkapta-e az illető a Covid-19-et, milyen teszt eredményeket produkált illetve ami a legfontosabb: kétszeresen oltott-e a Pfizer-BioNtech vakcinával?

Mindenkinek ily módon kell majd igazolnia magát nemcsak az ország határokon hanem az olyan helyeken is, ahol sokan gyűlnek össze: koncertek, színházi vagy mozi előadások, stadionok stb.

CommonPass alkalmazás

A genfi központú Common Trust Network sok légitársasággal összefogva (Lufthansa, Swiss Airlines, Cathay Pacific, United Airlines, Virgin Atlantic) fejlesztette ki ezt az alkalmazást, mely tanúsítja: az illető nem fertőző.

„Tesztelni mindenkit lehet, ha átlép a határon, de oltani nem” – nyilatkozta a CNN-nek az alkalmazást kifejlesztő cég marketing igazgatója, aki digitális sárga kártyáról beszélt. Az oltásról ugyanis sárga színű papírt szoktak kiállítani az egészségügyi hatóságok.

Az IBM is kifejlesztett egy alkalmazást, melynek ezt a nevet adta: digitális egészségügyi útlevél.

Sok más alkalmazás is működik már illetve hamarosan alkalmazható lesz, de felvetődik a kínos kérdés:

mi lesz azokkal, akiknek nincsen okos telefonjuk?

Az ő számukra fejlesztenek ki egy okos kártyát, amely igazolja a védőoltást.

A másik komoly probléma az, hogy sokféle védőoltás van: Pfizer-BioNtech és a Moderna, amely már megkapta az engedélyt és hamarosan jöhet az Astra Zeneca is, de ezenkívül oltanak a világon orosz és kínai vakcinával is. Az utóbbiakkal nemcsak az a probléma, hogy nem érik el a Pfizer-BioNtech 95%-os védettségi szintjét hanem az is, hogy nem lehet tudni: az illető mennyire maradt fertőző a védőoltás után?

A kaliforniai Stanford egyetem virologus szakértője úgy nyilatkozott a CNN-nek, hogy nincs megbízható adat arról, hogy a beoltott emberek mennyiben fertőzhetnek meg másokat?! Addig pedig a vakcina útlevél édes keveset ér!

Ennek ellenére a CNN-nek nyilatkozó szakértők úgy vélik, hogy 2021 első félévében széles körben elérhető lesz a vakcina útlevél, amely megkönnyíti a helyzet normalizálódását.

Európában még nagy a bizonytalanság

A Lufthansa főnöke, aki a Welt am Sonntagnak nyilatkozott még nem tudja, hogy milyen feltételekkel lehet majd repülni a járvány után? „Személy szerint azt gondolom, hogy hosszú nemzetközi járatokon minden utasnak negatív teszttel illetve oltási bizonyítvánnyal kell rendelkeznie” – nyilatkozta Carsten Spohr. A Lufthansa főnök elmondta, hogy az első fázisban azt tervezik, hogy növelik a rövid utak számát, ahol elég egy gyors teszt, melyet a repülőtéren is el lehet végezni. A második fázisban azután vagy negatív teszt eredményt igazoló okmányt illetve oltási igazolást kérnek az utasoktól – a hosszabb utakon mindenképp.

A Lufthansa nem ragaszkodik az oltási igazolványhoz mint az ausztrál Quantas. „Ezt mi mint légitársaság nem követelhetjük meg az utasainktól!” – hangsúlyozta a Lufthansa főnök, aki utalt arra, hogy a tömeges oltás hamarosan nyáj immunitást eredményezhet, amely fölöslegessé teheti a vakcina útlevelet.

A Lufthansa 10 milliárd eurós állami támogatást kér

Ezen a héten dönthetnek a német légitársaság jövőjéről Berlinben – értesült a Reuters, mely beszámol arról, hogy a Lufthansa a csőd szélén áll, mert a koronavírus járvány miatt gépei nem szállhatnak fel. A Lufthansa a pénz nagy részét a németektől várja, de számít az osztrák, a belga és a svájci államra is, összességében 10 milliárd eurós állami támogatásra szorul.

„A Lufthansa abból indul ki, hogy nem új hitelből akarjuk fedezni a kiadásainkat. Optimisták vagyunk abban a tekintetben, hogy kérésünk meghallgatásra talál”- írják közleményükben.

Egymillió eurós veszteség óránként

A Lufthansa főnöke korábban így összegezte a légitársaság helyzetét. Carsten Spohr elmondta, hogy a Lufthansa 763 gépéből 700 a földön várakozik. „Senki sem tudja, hogy mikor kezdődhet újra a légiforgalom”- nyilatkozta a Lufthansa főnök.

A számok magukért beszélnek: az első negyedévben 1,2 milliárd eurós veszteséget produkáltak. Az első negyedév általában gyengébb a légitársaságoknál, de tavaly 336 millió euró volt a veszteség. A fapados Germanwings végképp leállt. Egyedül az áruszállítás növekedett, mert a határok lezárása miatt a légiszállítás felértékelődött.

Az Alitaliat államosítják

Az olasz légitársaság , amely 2017 óta vevőt keres, 87,5%-al kisebb üzleti forgalmat produkált mint tavaly – elsősorban a koronavírus járvány miatt. Minthogy vásárló jelentkezésére a jelen körülmények között aligha lehet számítani, ezért a kormány Rómában jelezte: megveszik az Alitaliat júniusban. Az olasz sajtóban elterjedt a hír, hogy csak 30 géppel mini légitársaság marad majd, de Rómában ezt cáfolták mondván legkevesebb 90 gép lesz az új Alitalia légi flottájában.

A IATA becslése szerint a légiforgalmi társaságok idei vesztesége meghaladhatja a 314 milliárd dollárt.

Csődveszélyben az Air Berlin

0

Csődeljárást kezdeményezett a német Air Berlin légitársaság, de ennek idején is működni fog a cég. A Budapestre napi járatot közlekedtető cég esetleges leállása nem okozna fennakadást a berlini repülésekben – mondták el a fuhu.hu-nak a Budapest Airportnál.

Csődöt jelentett az Air Berlin légitársaság kedden, miután fő részvényese, az Etihad Airways úgy döntött, nem támogatja tovább anyagilag a német légitársaságot. Az Air Berlin közlése szerint azonban így is folytatják a munkát. A cég vezetése az illetékes berlin-charlottenburgi cégbíróságnál kezdeményezte, hogy csődeljárás induljon ellene. Az eljárás idején továbbra is a vállalat irányíthatja az üzletet. A cég nem módosít menetrendjén, változatlanul lehet helyet foglalni járataira.

A történtek nem érintik a Budapest-Berlin-útvonalat, az Air Berlin fenn kívánja tartani napi három járatát

– mondta a fuhu.hu-nak Hardy Mihály, a Budapest Airport szóvivője. Emlékeztetett arra, hogy ha sikertelen lenne a csődeljárás, a többi légitársaság azonnal átvenné a német cég helyét. A Malév megszűnte után három napon belül „elkelt” a berlini útvonal.

Az évek óta veszteséges Air Berlin tavaly 780 millió euró veszteséget könyvelt el, s a német kormány most 150 millió euró áthidaló kölcsönt nyújt, ami három hónapig fedezheti a működést. A cég tárgyalást kezdett a Lufthansával az Air Berlin egyes részeinek átvételéről, de más érdeklődőkre is számít.

MTI/FüHü

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!