Kezdőlap Címkék Eurovízió

Címke: Eurovízió

Bréking nyúz, május 20. – Tudósítás a másik valóságból

0

Hiába van hosszú hétvége, a kormánypropaganda nem pihen: Kövér László az ellenzékre panaszkodik, gőzerővel megy a jövő heti, budapesti szélsőjobbos rendezvény promóciója, még mindig téma az Eurovízió, és van, aki szerint kiváló humorra utal egy óvodás szintű beszólás: megnéztük, mi újság az alternatív valóságban.

Kövér László az állami rádióban panaszkodott az ellenzéki képviselőkről

„A távollétükkel kifejezték azt, hogy a kudarcból, a választási vereségből semmit sem tanultak, másrészt a jó modorból, valamint a demokrácia tiszteletéből sem sajátítottak el semmit. Hiszen ezzel a gesztussal nem a kormánypárti képviselőket és a miniszterjelölteket, hanem a saját választóikat, valamint a teljes választóközönséget sértették meg – fogalmazott Kövér László. (…)

A házelnök a korábbiaknál harciasabb ellenzékre, nagyobb „ricsajokra” számít.

Kövér László szerint jellemző, hogy mi várható a következő négy évben. „Egy olyan ember is mandátumot szerzett az egyik ellenzéki párt listájáról, aki egészen az új parlament megalakulásáig ki volt tiltva az Országgyűlés összes épületéből, mert olyan magatartást tanúsított, amely nem fogadható el egy civilizált közösségben” – mondta.

A házelnök kijelentette: a képviselői eskütételről távol maradó, az Országgyűlés legitimitását megkérdőjelező LMP-s Hadházy Ákosnak „nem lenne itt semmi keresnivalója, egy normális demokráciában, ahol érvényesülnek a közösen elfogadott írott vagy íratlan normák”.”

A Figyelőben a budapesti, szélsőjobboldali rendezvény újabb szereplőjét mutatják be

„Nemsokára hazánkba látogatnak az Európát végveszély állapotába juttató haladó elitek legkérlelhetetlenebb ellenfelei, hogy együtt próbáljanak meg válaszokat adni a kontinens jövőjét illető kérdésekre. (…) Ebben az írásban a népfelség elve védelmezőjének, és Soros György könyörtelen kritikusának, Frank Füredinek a munkásságára vetünk közelebbi pillantást. (…)

A fentebb már említett véleményterror jellegzetességeit Füredi egy 2017-es előadásában érzékletes hasonlattal jellemezte. A szociológus úgy fogalmazott: a holokauszt borzalmai egy dogmatikus világot hoztak létre Nyugaton, amelyet akár vallásnak is lehet nevezni, és ugyanúgy veszélyes húzás nyilvánosan bírálni ott, mint az iszlám világ területén az iszlámot. (…)

Természetesen a véleményterrornak meghunyászkodó „bezzegkonzervatívokat” sem kíméli. Róluk egyszer úgy nyilatkozott, hogy a 60-as 70-es évek győztes baloldali kultúrharca óta a magukat konzervatívnak nevezők a legkevésbé sem azok. Ezzel szemben az igazi konzervatív irányzat épp most emelkedik fel, és sikere azon múlik, hogy kellő erővel beleáll-e kultúrharc következő felvonásába.”

A 888-nak nagyon nem tetszett az Eurovízió

„Évről-évre szenvedünk az Eurovíziós Dalfesztiválokon, kiváló dalokkal indulunk, de sosem nyerünk. Ezért összeszedtünk 8 kellően európai, politikailag korrekt, és genderbarát stratégiát, hogy végre biztosra menjünk jövő tavasszal. (…)

Pont egy hete, hogy (ismét) botrányos végeredménnyel zárult az Eurovíziós Dalfesztivál, ezúttal Lisszabonban. A kotkodáló infantilizmus, a képmutató moralizálás és az átlátszó értékek idén is győzelmet arattak. Elküldtük minden idők legjobb eurovíziós rockdalát, de ezzel sem tudtunk győzelmet aratni.”

A Pesti Srácok szerint az alpári beszólásairól hírhedt Berlusconinak kiváló a humora

„Természetesen Brigitte Macronra utalt a kiváló humoráról ismert olasz politikus. Silvio Berlusconi volt olasz kormányfő pártja, a Forza Italia hétfői kampányrendezvényén kijelentette: Emmanuel Macron francia elnök „egy jóképű, 39 éves gyerek, jó munkatapasztalattal a háta mögött, és főképp egy jól karbantartott anyával, aki a kezében hordta, amikor még gyerek volt.” (…)

Slusszpoén: a nyolcvanéves Berlusconi jelenleg egyébként egy nála 49 évvel fiatalabb nővel él együtt.”

Továbbra sincs túl sok barátunk Európában

A várakozásoknál kicsit rosszabbul szerepelt az AWS Viszlát nyár című dala az Eurovíziós Dalfesztiválon. A Portugáliában megrendezett döntőben 21. lett a magyar metálzenekar, a versenyt az izraeli induló, Netta nyerte.

 

A magyar zenekar eléggé a mezőny végén, a 26 versenyzőből 21.-ként mutatta be a produkcióját. A fogadóirodák előzetesen nem várták az első tizenötbe az AWS dalát, amely műfajával nagyon kilógott a jobb híján eurodance-ként leírható, és már évek óta tipikusnak nevezhető euróvíziós hangzású popdalok közül, amelyek most is dominálták a mezőnyt. Persze, volt egy-két kivétel, és még rocknak szánt dal is a Viszlát nyáron kívül, de azért azok sokkal inkább a poprock felé kacsingattak.

Az AWS amúgy korántsem új zenekar, 2006-ban alakult, de ismertségét A Dal című műsornak köszönheti, amelyen a magyar eurovíziós indulót szokták kiválasztani. Idén a Schell Judit, Frenreisz Károly, Both Miklós, Mező Misi alkotta zsűri által a döntőbe jutatott produkciók közül a nézők a metálzenekar Viszlát nyár című dalát szavazták meg győztesnek, így az AWS utazhatott Lisszabonba.

Az AWS a döntőben (MTI/EPA/José Sena Goulao)

A magyar zenekar a sok langyos popdal után a rendelkezésre néhány perc alatt elég meggyőző rockkoncert hangulatot varázsolt a színpadra. Nemcsak a nu metal hangzás, hanem a zenekar ugrálós, rohangálós, headbangelős előadása is teljesen más volt, mint az őket megelőző és követő produkciók, Kökényes Dániel gitáros pedig még egy rövid stage divingot is bemutatott.

A magyar produkción kívül a Duna tévé közvetítése volt a legnagyobb érdekessége az idei Eurovíziónak. „Olyan kislányról szól a dal, aki a nyílt tengeren született” – mondták a kommentátorok a francia Madame and Monsieur nevű páros Mercy című daláról, amely a migrációs válságról szól egy olyan kislány nézőpontjából, aki valóban a nyílt tengeren, de ami ennél fontosabb, menekülés közben született. A dalnak ezt az aktualitását sikerült nagyjából elhallgatni a közvetítésben, hiszen a nyílt tengeren születés azért mást is jelenthetett volna, mint azt, hogy a kislány édesanyja a háborús állapotok miatt volt kénytelen állapotosan elhagyni szülőhazáját (ez így van benne a dalszövegben). Bezzeg azt sikerült hangsúlyozni, hogy az olasz indulók, Ermal Meta és Fabrizio Moro Non Mi Avete Fatto Niente című, utolsóként elhangzó dala a világban tomboló terrorizmusról szól. A dal végén még meg is jegyezték, hogy ez a komoly téma pont jól is jött a produkciók lezárásaként.

Így zavarták meg a brit énekesnőt Storm címû dala elõadása közben (MTI/EPA/José Sena Goulao)

A döntő egyébként a szokásos módon zajlott, mindössze egy szokatlan esemény történt: az angol énekesnő, SuRie dala alatt egy férfi felmászott a színpadra, és elvette tőle a mikrofont, ezért a szervezők felajánlották neki, hogy miután az összes szám elhangzott, megismételheti a produkcióját. Az énekesnő azonban a stábjával együtt úgy döntött, hogy erre nincs szükség, mert büszkék a produkcióra.

A pontozásnál nagyon szoros volt a verseny Ausztria, Izrael és Ciprus között, illetve a svédek is feljöttek egy idő után, akiket egy volt eurovíziós győztes képviselt. A magyar zsűrinek viszont Dánia vikingjellegű produkciója tetszett legjobban, a legtöbb pontot nekik adtuk, a második legtöbbet pedig Izraelnek. A közönségszavazatok előtt az AWS a 22. helyen állt, végül ezen egy helyet javítottak.

Az Izraelt képviselő Netta MTI/EPA/José Sena Goulao)

A nemzeti zsűrik és a közönségszavazatok pontjait összesítve 20 év után ismét Izrael nyerte a versenyt, Netta Toy című számával, amely extravaganciájával tényleg kitűnt a többi popszám közül (Netta pont az AWS után lépett színpadra). Nettát egyébként a fogadóirodák is az egyik legesélyesebbnek tartották a ciprusi Eleni Fouriera mellett, aki végül második lett.

Hiába szokatlan műfaj egyébként a hard rock és a metál az Eurovízión, nem lehetetlen vele nyerni: a finn Lordinak sikerült a Hard Rock Hallelujah című számukkal 2006-ban, igaz, ők voltak a verseny történetében az egyetlenek.

Az eddigi legjobb magyar helyezést pedig Bayer Friderika érte el az Eurovízión, aki 1994-ben negyedik lett, Kállay-Saunders András pedig az ötödik helyen végzett Running című dalával 2014-ben. Tavaly Pápai Joci képviselte Magyarországot, aki nyolcadik lett Origo című számával.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!