Álhírek miatt perlik Trump kedvenc tévéjét

0
230

Egy magánnyomozó indított pert a Fox News ellen, szerinte szándékosan közöltek hamis riportot, ráadásul a Fehér Ház közreműködésével.

A magánnyomozó, Rod Wheeler, a csatorna állandó bűnügyi szakértője. Azt mondja, hogy a republikánusok jobbszárnyához közel álló Fox News, összejátszva a Fehér Házzal, demokrata kiszivárogtatások hamis sztoriját erőltette, ráadásul

egy gyilkossági üggyel is összefüggésbe akarta hozni a Demokrata Pártot.

A 27 éves Seth Richet 2016 nyarán lőtték agyon fegyveres rablók, Washingtonban, a nyílt utcán. A Fox News viszont olyan összeesküvés-elmélettel akarta eladni ezt, hogy Rich azért halt meg, mert kapcsolatban állt a WikiLeaksszel és dokumentumokat küldött a szivárogtató portálnak Hillary Clinton kampányáról.

Idén márciusban a Fox News hírhedt műsorvezetője, Sean Hannity, aki többször is kifejezte nyílt csodálatát Trump iránt, közölte, a Rich és a WikiLeaks együttműködéséről szóló hírek Rod Wheelertől származtak, aki maga is nyomozott a gyilkosság ügyében. Wheeler azonban cáfolta ezt, és pert indított.

Az AP által ismertetett perkérelmében azt írja, soha nem mondott ilyet, és tudomása szerint ezek

az álhírek azért kerültek a riportba, mert ezt Donald Trump elnök így akarta.

Szerinte a Fehér Ház és a Fox News azért erőltette a kiszivárogtatásokról és a gyilkosságról szóló hamis történetet, hogy ezzel is elterelje a figyelmet a tavalyi elnökválasztási folyamatba történt orosz beavatkozásokról folyó vizsgálatokról.

A televízió szerint ez nem igaz, ők azt állítják, hogy Wheeler ellentmondásos nyilatkozatokat tett az ügyről. A Fehér Ház szóvivője szerint pedig Trump nem tudott a hamis történetről azelőtt, hogy az megjelent a Fox honlapján.

Seth Rich családja is közleményt adott ki, amelyben támogatta Rod Wheelert.

FüHü/MTI/AP

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .