Milliárdokkal tömi az állam a fideszes médiabirodalmat

0
648
Schmidt Mária és Andy Vajna 2016-ban. Mára mindketten médiavállalkozók is MTI Fotó: Kovács Tamás

A TV2 kivételével kimagaslóan nyereséges évet zártak tavaly a kormánypárti média szereplői, még azok a cégek is, amelyek a Fideszhez köthető felvásárlás előtt veszteséget termeltek. Ebben hatalmas szerepe van az állami hirdetéseknek, melyekből milliárdos bevételek vándoroltak Mészáros Lőrinc, Matolcsy Ádám, Habony Árpád és Andy Vajna cégeihez.

A 444 hosszú cikkben gyűjtötte össze az elérhető adatokat arról, hogy hogy teljesítettek tavaly a kormánypárti médiavállalatok. Ebből kiderült, hogy

sok cég 2016-hoz képest megsokszorozta a jövedelmét, amely azonban szigorúan piaci alapon nem sikerülhetett volna.

Az állam azonban hirdetések formájában minden olyan cégnek a hóna alá nyúlt, amelyet a NER-hez köthető szereplők vásároltak fel. A Schmidt Mária érdekeltségébe került Figyelő, amelynek még a példányszámait sem lehet tudni, bevételének 70 százalékát állami cégekhez és intézményekhez köthető hirdetésekből gyűjtötte be tavaly.

A TV2-be vándorolt messze a legtöbb állami hirdetésből befolyó pénz: 6 milliárd forintnak megfelelő összeg, ennek ellenére Andy Vajna tévéje továbbra sem nyereséges.

A legnagyobb sikersztorit a Mészáros Lőrinchez került Mediaworks produkálta, amely a Népszabadság megszűnésével és több megyei lap felvásárlásával 2,4 milliárd forintos mínuszból 2017-ben már 4,3 milliárdos nyereséget könyvelhetett el, és ma már a megyei lappiac több mint 50 százalékát uralja.

A 444 által közölt adatok alapján táblázatban is összeszedtük a bevételeket és az állami hirdetések becsült összegét. Zárójelben található, hogy az adott médiatermék vagy médiaportfolió kinek az érdekeltségébe tartozik.

2017 árbevétel profit állami hirdetések
Mediaworks (megyei lapok, Mészáros Lőrinc) 20,4 milliárd 4,3 milliárd 2,7 milliárd
K4A Lapkiadó (Figyelő, Schmidt Mária) 835 millió 183 millió 734 millió
New Wave Media (Origo, Matolcsy Ádám) 5,65 milliárd 903 millió 2 milliárd
Modern Media Group (888.hu, Lokál, Habony Árpád) 3,1 milliárd 683 millió 650 millió
Ripost (Ómolnár Miklós) 3 milliárd

 

208 millió 650 millió
TV2 Csoport (Andy Vajna) 34,5 milliárd veszteséges 6 milliárd
Rádió Plus (Rádió 1, Andy Vajna) 2,8 milliárd 930 millió 1 milliárd

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .