İstanbul escort bayan sivas escort samsun escort bayan sakarya escort Muğla escort Mersin escort Escort malatya Escort konya Kocaeli Escort Kayseri Escort izmir escort bayan hatay bayan escort antep Escort bayan eskişehir escort bayan erzurum escort bayan elazığ escort diyarbakır escort escort bayan Çanakkale Bursa Escort bayan Balıkesir escort aydın Escort Antalya Escort ankara bayan escort Adana Escort bayan

Kezdőlap Címkék Profit

Címke: profit

Egekben a hadiipar profitja az egész világon

Óriási fegyverkezési verseny alakult ki a világban azt követően, hogy az Egyesült Államok 2021-ben stratégiai ellenfélnek nyilvánította Kínát és Oroszországot.

Putyin elnök agressziója Ukrajna ellen rendkívüli mértékben megnövelte a katonai kiadásokat nemcsak a két háborúskodó országban, de a NATO tagállamokban is. Németország, amely eddig csak visszafogottan fegyverkezett, 100 milliárd eurós programot jelentett be a hadiipar fejlesztésére. Ki profitál mindebből? Mindenekelőtt a nagyhatalmak, melyek a legnagyobb fegyvergyártók is. Messze a legelső az Egyesült Államok, utána Kína, Oroszország, Franciaország és Nagy Britannia következik. Az oroszok a háború miatt nem szolgáltatnak adatokat, ezért ők nem szerepelnek a Defense News listáján.

Profit rekordok

Világelső a Lockheed Martin 63,3 milliárd dolláros eredménnyel. Méregdrága harci repülőgépei hozzák a nagy profitot. Ők gyártják az F 35-ös harci gépeket, melyeket az ukránok mindenképp meg akartak szerezni, hogy ellensúlyozzák az orosz légifölényt. Érdemes megjegyezni, hogy Orbán Viktor első miniszterelnöksége idején épp a Lockheed Martin ajánlatát utasította el, és helyette Gripen vadászgépeket vásárolt Svédországtól. Miért? Ma sem tudja senki a biztos választ, de felmerült a korrupció gyanúja is hiszen hatalmas üzletről volt szó egy kis ország esetében.

A második helyen is amerikai cég végzett, a Raytheon, amely 7000 páncéltörő rakétát szállított az ukrán hadseregnek. Az ő profitjuk 39,6 milliárd dollár volt tavaly.

A harmadik legeredményesebb hadiipari cég is amerikai: a Northrop Grumman, az ő profitjuk 32,4 milliárd dollár volt tavaly. Az ő sztártermékük a B 52-es lopakodó. A negyedik helyre futott be a legnagyobb kínai hadiipari cég, az AVIC. Elsősorban ez a cég látja el vadászgépekkel a kínai katonai légi flottát. Profitjuk 31 milliárd dollárt tett ki az előző évben.

A legjobb európai a brit BAE Systems lett. Ők az Aukus tengeralattjáró programnak köszönhetik főként a nagy profitot. Ez a katonai szövetség Kína ellen jött létre, és elsősorban amerikai érdekeket szolgál amint ez kiderült a tengeralattjáró programból is: Ausztrália felmondta milliárd dolláros vásárlási szándékát Franciaországban, és helyette amerikai atomtengeralattjárókat vásárol. Párizs óriási kártérítési pert indított.

Macron elnök európai hadiipart akar, de az USA leghűbb szövetségesei mint például Lengyelország, az amerikai fegyvereket preferálják. A német Rheinmetall, mely Magyarországon is gyárt harckocsikat, 5,1 milliárd dollárt zsebelt be 2022-ben.

Leghíresebb terméke a Leopard tank, mely az ukrajnai hadszíntéren is bizonyított bár a beígért nagy offenzívából egyelőre semmi sem lett.

Az Európai Unió hadügyminiszterei kedden vitatják meg az európai hadiipar fejlesztési problémáit, és mindenekelőtt azt, hogy miképp tudják lőszerrel ellátni Ukrajnát. Az Európai Unió újabb 500 millió eurót akar átutalni Ukrajnának fegyvervásárlásokra.

Szijjártó Péter külügyminiszter ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy

“ez nem Ukrajnának szóló támogatás. Ez az 500 millió euró arról szól, hogy azok az uniós államok, melyek szuverén módon úgy döntöttek, hogy fegyvert szállítanak Ukrajnának, ebből a pénzből kapják vissza a fegyverek árának egy részét.”

Ryanair:  profit az egekben

Rekord forgalmat ért el az áremelés ellenére a fapados légitársaság, amely azt jósolja, hogy az éves profit minden eddigi rekordot megdönt majd.

105,4 millió utas választotta a Ryanairt a második és harmadik negyedévben. Ez 11%-os forgalom növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Az áremelés átlagosan ebben az időszakban 24% volt, és ez óriási profitot eredményezett: csaknem 60%-os volt a növekedés az előző év hasonló időszakához képest , és elérte a 2,18 milliárd eurót. A pandémia után az egész világon fellendült a légiforgalom, ezért merte a Ryanair megemelni az árakat, melyeket akkor elsősorban az üzemanyag költségekkel indokoltak. A főnök szemmel láthatóan elégedetten nyilatkozott a kiváló eredmények láttán:

“Nagyon örülünk ennek a hathónapos pénzügyi eredménynek, mely elsősorban a kitűnő húsvéti és nyári forgalomnak köszönhető”

– mondta Michael O’Leary vezérigazgató.

Lesz-e újabb áremelés? Ez érdekli elsősorban a fapados járatok utasait. A Ryanair 15% körüli áremelést irányoz előre 2023 utolsó hónapjaira. Jelenleg egy átlagos Ryanair fapados jegy 58 euró – írja a BBC gazdasági rovata. Amely hozzáteszi, hogy a légitársaságok nyáron keresik a legtöbbet, és télen kisebb forgalommal és bevétellel kell számolniuk.

A Ryanair optimistán nyilatkozik: az előzetes foglalások jól alakulnak, különösen a karácsonyi időszakban számítanak sok utasra.

Profit rekord jöhet

Bár a magas üzemanyag költségek lenyomják a pénzügyi mérleget, de a felemelt árak miatt mégiscsak rekordot dönthet az éves profit, melyet a Ryanair jelenleg 1,85-2,02 milliárd euróra becsül. Természetesen sietnek ehhez hozzátenni, hogyha előre nem látható fejlemények következnek be az ukrajnai vagy a közel-keleti háborúban, akkor borulhat minden üzleti számítás.

A Világbank nemrég azt közölte, hogyha elfajulnak a háborús fejlemények a Közel Keleten, akkor egy hordó olaj ára felmehet akár 150 dollárra is. Jelenleg az olajár visszament arra a szintre, ahol a Hamász október hetediki terrortámadása előtt volt.

Az Európai Unió utánanéz annak, hogy miért is emelik az árakat a légitársaságok? Erről nyilatkozott az uniós közlekedési biztos a londoni Financial Timesnak. Adina Valea elmondta a brit üzleti lapnak, hogy

“A brüsszeli bizottság természetesen nem ellenőrizheti a piaci árakat, de szeretné tudni, hogy mi miért történik – elsősorban a fogyasztók védelmében.”

A brüsszeli bizottság a múlt hónapban tett közzé jelentést a légiforgalomról, és ebben az áll, hogy a jegyek ára átlagosan 20-30%-kal emelkedett 2019-hez képest. A Covid pandémia rendkívüli helyzetet teremtett a légiközlekedésben is, ezért jelenleg 2019-et tekintik viszonyítási alapnak ebben az üzletágban is.

Távolról sem minden légitársaság vészelte át oly jól a nehéz időszakot mint a Ryanair.
Miért? – kérdezték a szakértőket a BBC Today című műsorában. A válasz Shanti Kelementől, az M&G Wealth befektetési főnökétől:

”A Ryanairnek volt viszonylag a legkisebb az adóssága, ezért könnyebben tudott játszani az áremelésekkel mint a vetélytársai a légiközlekedésben.”

Rekord profit Európa leggazdagabb luxus cégénél

A 72 éves Bernard Arnault dörzsölheti a kezét, mert az LVMH bruttó profitja 44%-al magasabb mint 2019-ben volt – írja az üzleti körök lapja, a párizsi Les Échos.

28,7 milliárd eurós üzleti forgalmat produkált az első félévben a francia luxus cég, amelyhez a Louis Vuitton vagy a Christian Dior is tartozik. Ez 53%-os növekedést jelent a tavalyi forgalomhoz képest, és 11%-ot 2019-hez viszonyítva. Még jobban mutat a bruttó profit, amely 7,6 milliárd eurót ért el. Ez pedig 44%-al magasabb mint 2019-ben és 4,6-szerese a 2020-as eredménynek. A nettó profit értéke majdnem 5,3 milliárd euro, ez tízszerese a tavalyinak, és 62%-al több mint 2019-ben. Vagyis a világjárvány nem küldte padlóra a francia luxus céget noha tavaly sokan tartottak ettől. A vírusválság miatt az emberek visszafogták kiadásaikat. Az elzárások pedig csökkentették azoknak az alkalmaknak a számát amikor be lehet mutatni a ruha költeményeket a méregdrága kiegészítőkkel.

Bernard Arnault lenyelte a Tiffanyt

A New Yorki cég megvásárlása nem ment könnyen, de végülis az eredmények igazolták Arnault-t, aki üzleti karrierjét New Yorkban kezdte, így jól ismerte a Tiffanyt. Az ékszereket árusító cég kiválóan teljesített az első félévben – hála elsősorban a remek eladásoknak Kínában. A szakértők kiemelik, hogy az LVMH globális politikájának köszönheti sikereit hiszen Európa gyengélkedett a vírusválság miatt, de Kelet Ázsia és Észak Amerika továbbra is vásárolta a luxus cikkeket – a pandémia ellenére is.

Nem csoda, hogy Bernard Arnault, Európa leggazdagabb embere, elégedett: “kiváló első félévünk volt, mert most arathattuk le a termését annak, hogy folyamatosan beruháztunk és újítottunk a vírus válság idején is. A kreativitás, a kiváló minőség és termékeink tartóssága eredményezte azt, hogy le tudtuk küzdeni a globális válság hatásait. Két fő eseménye volt az első félévnek : megszereztük a Tiffanyt és újra megnyitottuk a Samaritaine áruházat Párizsban. Az LVMH jó pozícióban van ahhoz, hogy az újraindulás során megőrizze vezető helyét a világ luxus iparában. Franciaország az alapja a vállalkozásunknak, amelynek az eredményei hozzájárulnak Franciaország sikereihez” – hangsúlyozta Bernard Arnault, aki idős kora ellenére továbbra is elnök-vezérigazgatója az LVMH luxus cégnek.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!