Kezdőlap Címkék Pecina

Címke: pecina

Kapott-e Heinrich Pecina közbeszerzési ajánlatot a Népszabadság megszerzéséért cserébe?

A botrányos ibizai videó miatt hétvégén lemondott osztrák alkancellár, Heinz-Christian Strache a felvételen beszél Heinrich Pecináról is, aki Magyarországon sem ismeretlen, illetve arra is utalást tesz, hogy az üzletember különböző közbeszerzéseket nyert el a magyar kormánytól.

Pecina 2016-ban bezárta a Népszabadságot, majd nem sokkal később a vidéki lapok nagy részét kiadó Mediaworksöt pedig eladta Mészáros Lőrincnek. Az általa felvásárolt további vidéki lapok is kormánypropaganda üzemmódba álltak át.

A Demokratikus Koalíció írásbeli kérdést nyújt be a kormánynak: kapott-e Heinrich Pecina közbeszerzési ajánlatot a Népszabadság megszerzéséért cserébe? Mi, európai magyarok nem fogjuk tovább tűrni, hogy korrupt gazemberek kezében legyen az irányítás, és ők irányítsák agymosó propagandájukkal a magyar közvéleményt. Továbbra is dolgozunk az Európai Egyesült Államok és az Európai Ügyészség tervének megvalósításának tervén, hogy ne menekülhessenek el azok, akik trükközéssel és csalással akarják irányítani az országot.

A magyar minta

Belebukott az Ibiza videó botrányba a Szabadságpárt vezére, aki lemondott tisztségéről. Sebastian Kurz kancellár elfogadta a lemondását és kérte a köztársasági elnököt: írjon ki előrehozott választást. Mi van az Ibiza videón? Miért kényszerült lemondásra Ausztria alkancellárja?

Ez csapda

2017 júliusában Ibizán egy luxus bungalóban a Szabadságpárt két vezetője egy fiatal orosz nővel tárgyalt, aki azt állította magáról, hogy egy Putyinhoz közelálló oligarcha unokahúga. Heinz Christian Strache, aki arra készült, hogy átveszi a hatalmat Ausztriában szerette volna megszerezni a Kronen Zeitung támogatását. A legnépszerűbb bulvárlap jelentősen javíthatta volna választási esélyeit. A Lettországból érkezett fiatal orosz nő azt állította: apja nevében tárgyal a Kronen Zeitung tulajdonosaival az eladásról. Ez csapda – mondta a Szabadságpárt vezére. Nem, nem csapda – hangsúlyozta Johann Gudenus, aki a fiatal orosz nőt bemutatta a Szabadságpárt vezérének. Johann Gudenus a Szabadságpárt oroszul jól beszélő vezetője, jelenleg a párt parlamenti frakciójának vezetője Bécsben. Heinz Christian Strache ösztönei jól működtek, de mégiscsak belépett a csapdába. A luxus bungaló tele volt kamerákkal és mikrofonokkal. A Der Spiegel és a Süddeutsche Zeitung megvárta az optimális időpontot és akkor tette közzé a videót.

Szombaton Milánóban a szélsőjobboldal nagy európai áttörésre készült.

Matteo Salvini olasz belügyminiszter, aki nemrég Orbán Viktor vendége volt a kerítés mellett, olyan választási győzelemre készül, amely a legerősebb frakcióvá teszi a szélsőjobboldalt az Európai Parlamentben. A milánói összejövetel egyik fontos szereplője lett volna Heinz Christian Strache. Aki kénytelen volt lemondani a találkozót ugyanis sírva búcsúzott a politikai pályától.

2005 óta állt a Szabadságpárt élén és 2017-ben győzni szeretett volna.

Ezért hívta fel az orosz nő figyelmét Heinrich Pecinára. Arra az osztrák üzletemberre, aki elintézte Orbán Viktornak a Népszabadság elparentálását. “Olyan média világot akarok mint amilyen Orbánnak van Magyarországon!”

– hangsúlyozta Heinz-Christian Strache, aki nemrég Orbán Viktor vendége volt Budapesten. Az ő látogatása kapcsán hangoztatta azt a magyar miniszterelnök, hogy nézete szerint az Európai Néppártnak a szélsőjobboldali erőkkel kell összefognia. Ahogy Ausztriában történt a 2017-es választások után.

Kurz kancellár : ebből elég volt!

Mi csapta ki a biztosítékot a fiatal kancellárnál? Az orosz kapcsolat! Bár köztudott volt Bécsben a Szabadságpárt kiváló viszonya Putyinnal hiszen az orosz elnök táncolt az osztrák külügyminiszter asszony esküvőjén. A külügyminiszter asszony a Szabadságpárttól kapta tárcáját. Sebastian Kurz kancellárt az amerikaiak figyelmeztették arra, hogy az osztrák titkosszolgálat túlságosan is nyitott Moszkvával szemben. A figyelmeztetést követően Kurz a saját irányítása alá helyezte a titkosszolgálatot, melyet korábban a Szabadságpárthoz tartozó belügyminiszter irányított.

Putyin árnya az egész európai szélsőjobb fölött ott lebeg

Franciaországban Macron elnök pártjának európai listavezetője Putyin emberének titulálta Marine Le Pen asszonyt. Az olasz sajtó kiderítette: Matteo Salvinit Putyin elnök fedezte fel! A Szabadságpárt kiváló orosz kapcsolatairól már korábban is sokan tudtak, de az Ibiza videó olyan szoros viszonyt mutatott, melyet már Kurz kancellár sem tolerálhatott. Németországban a közszolgálati Deutsche Welle sietett is felhívni mindenki figyelmét arra: ide vezethet a szélsőjobboldali szövetség! Merkel kancellár – Orbán Viktorral szemben – erős centrumot akar, mely az Európai Néppártból, a szocialistákból, a liberálisokból és a zöldekből állna. Ez a centrum zárt lenne mindenfajta szélsőséggel szemben és képes lehet az EU irányítására miközben a populisták a bírálatban jeleskednek, de konstruktív terveknek híján vannak…

Szét kell cseszni a fejüket – így ünnepelte Bayer a Népszabadság bezárását

Két évvel ezelőtt Bayer Zsolt azt írta a Magyar Hírlapban, hogy a Népszabadsággal a „Kádár-rendszer egyik legutolsó, legaljasabb műhelye tűnik el talán örökre”, a most bezárt újság olvasóit pedig rohadt, tetves komcsiknak nevezte, akiknek majd „szét kell cseszni” a fejét.

Azt nem részletezte Bayer, hogy ő maga miért volt valamikor kilenc hónapon át a Népszabadság munkatársa. Nyilván azért, mert megtévesztették, és pisztolyt szegeztek a tarkójának. Vagy belülről bomlasztott, ahogyan az ilyenre utólag emlékezni szoktak.

Együttérzés helyett Bayer úgy tett, mintha nem tudta volna, hogy a Népszabadságnál emberek dolgoztak. Újságírók, családos emberek, akiknek attól az októberi naptól kezdve még az addiginál is nagyobb bizonytalanság jutott osztályrészül.

Fotó: Facebook

Persze, nem csupán a Népszabadság munkatársairól volt szó. Sőt, főként nem róluk. A Népszabadság eltüntetésével a nyilvánosság szenvedett vereséget. A tájékozódáshoz való jog, a demokrácia sínylette meg ezt a gazemberséget.

Rogán Antal újból utazhat helikopteren, ha kedve úgy tartja, akár parasztfiúként is urizálhat, mert a Népszabadság bezárásával eggyel kevesebb hely lett, ahol ezt meg lehetett írni. Matolcsy Görgy is gond nélkül kistafírozhatja – később feleségül vett – kedvesét, valamint annak családját, a magyar emberek a Népszabadságból már nem szereznek erről tudomást. És Mészáros Lőrinc is kedvére gyarapíthatja a vagyonát, számolatlanul és ellenőrizetlenül, mert már a látszatra sem kell adnia, Garancsi István, a miniszterelnök kötélbarátja is gazdagodhat, látástól vakulásig, Orbán Viktor magánrepkedéseiről nem is beszélve. A Fidesz-kormány szétlophatja az országot, már csak néhány lapot és internetes portált kell elhallgattatni, és a magyar emberek ezt sem fogják megtudni a sajtóból.

Egyszer persze majd biztosan feltűnik nekik, hogy nem maradt semmijük, mert amijük volt, azt a hatalmasok zsebre vágták. Akkor majd nagyon mérgesek lesznek a magyar emberek. Talán még az is az eszükbe jut, hogy hatvankét évvel ezelőtt volt egy forradalom. És akkor majd Bayer Zsoltnak sem lesz jó lenni.

A Fidesz 17. pillanata – 11. Volt egyszer egy Népszabadság

2016. október 8-án a Népszabadság előfizetői és azok, akik árusoknál vásárolták az újságot, még hozzájutottak a napilaphoz, ám akik az interneten keresték a cikkeket, csak egy közleményt találtak a megszokott oldalon. A Népszabadságot kiadó Mediaworks azt közölte az olvasókkal, hogy „a kiadó Mediaworks szombattól felfüggeszti a Népszabadság nyomtatott és internetes formában történő kiadását a lap új koncepciójának kialakításáig, illetve megvalósításáig azért, hogy valamennyi érintett ezen kiemelt feladatra tudjon koncentrálni.”

A Mediaworks tájékoztatása szerint „az érintett területekhez rendelt munkavállalókat felmentik a munkavégzés alól, a szerződéses partnerek szolgáltatásait pedig időlegesen felfüggesztik. Az előfizetőknek a Népszabadság helyett más kiadványukat, illetve az előfizetésből a felfüggesztés idejére eső rész visszafizetését ajánlja fel a kiadó.”

Az újságírókat megdöbbentette a hír. Murányi András főszerkesztő első nyilatkozatában ugyan azt mondta, hogy a cél, hogy a lap továbbra is megjelenjen, ám aki csak kicsit is ért a szakmához, és járt már szerkesztőség közelében, az tudta, hogy

a lap megjelenésének felfüggesztése csak egy hivatalos kifejezés a bezárásra.

A  lap munkatársai szombat reggel már a levelezőrendszert sem tudták megnyitni, és a Népszabadság Online sem volt elérhető. Volt olyan újságíró, aki szombat reggel már levelet is talált a postaládájában: ebben közölték vele, hogy megszüntetik a munkaviszonyát. A felmondóleveleket mindenkinek motoros futárral küldték ki, a legtöbbjüket arról tájékoztattál, hogy felmentik őket a munkavégzés alól, alapfizetést kapnak.

Sokan az első percekben azt hitték, hogy csak a cég költözése miatt álltak le a szerverek. A szerkesztőség ugyanis épp azon a hétvégén költözött volna az Corvin negyedben lévő Futó utcai épületből a Bécsi úti székházba – oda, ahol egyszer más működött a Népszabadság. A munkatársak ennek megfelelően összecsomagolták, és dobozokba tették a holmijukat, de a régi-új helyre már nem tudtak bejutni.

Az ügy tartalmi előzménye, hogy 2016-tól a Népszabadság a korábbiaknál is több, a hatalom számára kínos kérdéssel foglalkozott.

Ők írták meg elsőként a Magyar Nemzeti Bank alapítványaival kapcsolatos visszásságokat, Rogán Antal helikopteres utazását, Matolcsy György szeretőjének az ügyét. Az utolsó csepp a pohárban az lehetett, amikor a lap több cikke is azzal foglalkozott, hogy Matolcsy jegybankelnök a bankszövetség elnökének – aki egyúttal az egyik nagy banknak is vezetője – várbéli lakását bérli.

A lap bezárásának délelőttjén a Népszabadság Facebook-oldalán az alábbi üzenet jelent meg: „Kedves követőink! A Népszabadság szerkesztősége a nyilvánossággal egy időben értesült róla, hogy a lapot azonnali hatállyal bezárták. Első gondolatunk, hogy ez puccs. Hamarosan jelentkezünk.”

Murányi András főszerkesztő délután sajtótájékoztatón jelentette be, hogy céljuk, hogy a Népszabadság továbbra is megjelenjen, ezért új kiadót keresnének a Népszabadságnak.

2016. december 13-án a Mediaworks újra elérhetővé tette a Népszabadság online változatát, a honlapjukon olvasható közlemény szerint „a kiadó döntése értelmében a Nol.hu – tekintettel sajtótörténeti értékére – a továbbiakban ingyenes, bárki számára hozzáférhető archívumként üzemel majd.”

Vagyis, a Nol.hu-n olvasható üzenet  szerint „A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.”

A Népszabadság bezárása után több szimpátia tüntetés is volt, a pártok is értékelték az új helyzetet.

Az ellenzéki pártokat felháborította a lap bezárása, míg a Fidesz részéről Németh Szilárd azt mondta, hogy épp itt az ideje, hogy bezárják ezt a lapot.

A Népszabadság bezárása egy előre eltervelt akció volt. A történet kulcsszereplője a Mediaworks nevű cég, illetve annak tulajdonosa, egy osztrák üzletember, Heinrich Pecina. A Mediaworks létrejöttét, azaz a korábbi két legnagyobb magyar médiavállalat, a Ringier és az Axel Springer fúzióját 2014-ben a Gazdasági Versenyhivatal azzal a feltétellel engedélyezte, hogy egy nagyobb médiacsomagot ki kellett szervezniük a közös portfóliójukból. Így kerültek egyes lapok Heinrich Pecina osztrák befektető cégéhez, a Vienna Capital Partnershez.

Az ügy lényege, hogy a Fidesz az osztrák milliárdos segítségével kormányközeli kézbe juttattak több megyei lapot, s nem mellesleg, közösen megszüntették a kormány számára egyre kellemetlenebb Népszabadságot.

Pecináról korábban a magyar olvasó nem sokat hallott, pedig régi motoros volt a szakmában. Igaz, nem a sajtószakmában működött, hanem pénzügyi befektetőként volt ismert, gyakran vett és adott el cégeket. 2001-ben például a kazincbarcikai BorsodChemet adta el egy kínai befektetőnek. 2004-ben a szerb Blic napilapot vette meg egy német kiadótól, majd hamarosan eladta a svájci Ringier cégnek.

2016 nyarán egy bíróság bűnösnek nyilvánította a Hypo Alpe Adria-ügyben, ahol cégét egy 4,3 millió eurós vitatott tanácsadói számla kiállításával gyanúsították.

Ez a makulátlannak nem mondható múlt még érdekesebbé tette, hogy 2018. január végén, amikor Orbán Viktor az osztrák kancellár meghívására Bécsbe látogatott, kiderült, hogy a magyar miniszterelnök már egy nappal korábban elutazott az osztrák fővárosba, hogy Heinrich Pecinával, a Népszabadság sorsát megpecsételő üzletemberrel találkozzon. Pecina ekkor már nem volt a Népszabadságot bezáró és számos megyei napilapot birtokló Mediaworks tulajdonosa – a céget ugyanis időközben a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Opimusnak.

Hogy Orbán Viktor miről tárgyalt a rovott múltú üzletemberrel, nem tudjuk, egyedül annyi biztos, hogy a találkozó tényét Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke is megerősítette.

A sorozat két utolsó része itt olvasható:

A német megszállás emlékműve

Rogán Antal és más mesés férfiak helikopterrel

Maroknyian demonstráltak a Keletért

0

Mindössze kéttucatnyi ember jelent meg szerdán este azon a csendes demonstráción, amelyet az Együtt hirdetett Nyíregyházán a Kelet-Magyarország székháza elé. A gyertyagyújtással a lap felvásárlása ellen tiltakoztak. A felhíváshoz csatlakozott az MSZP is.

Lövei Csaba (Együtt) arról beszélt, hogy nem tűrik szó nélkül a megyei lap tönkretételét. Arra figyelmeztetett, előfizetés lemondási akciót indítanak, továbbá más polgári engedetlenségi lépésekre lehet számítani,

ha a Mészáros Lőrinc érdekeltségi köréhez került lapokhoz hasonlóan a megyei napilapnál is elbocsátások lesznek, és az újság a kormánypropaganda szócsöve lesz.

Jeszenszki András (MSZP) a megyei rádiós frekvenciák sorsa miatt aggódott – beszédében arra figyelmeztetett, jövőre lejárnak a frekvenciák.

Pikáns része a történetnek, hogy a napokban Heinrich Pecinának eladott Kelet-Magyarországban csütörtökön az Együtt elnökével jelent meg terjedelmes interjú.

A Pofátlanság Élő Szobra fejezte be a vidéki napilappiac letarolását

0

A Szabad Pécs portál a vidéki lapok felvásárlásáról: mind a 18 vidéki lap a Fidesz irányítása alá került. Ezzel a kormány részéről befejeződött a térhódítás. Nagyon félhetnek. Van is rá okuk.

Babos Attila véleménycikkben foglalkozik az üggyel:

„Tudtuk, hogy egyik exfőnökünk, a Pofátlanság Élő Szobra, a csinos öltönyökben járó osztrák nemesember, Heinrich Pecina fogja befejezni a vidéki napilappiac fideszizálását. Ő már hamarabb bejelentkezett a Russmedia három lapjára, de Andy Vajna gyorsabb volt, ő már a múlt héten lecsapott a kormányzó Fidesznek még hiányzó öt vidéki lap közül kettőre, plusz a Borsot is megvette.”

“A HírTv értesülése szerint az Észak-Magyarország, a Kelet-Magyarország és a Hajdú-Bihari Napló nyomtatott, illetve online kiadása is Heinrich Pecina osztrák üzletember érdekeltsége mostantól.”

“Ahogyan az rosszabb helyeken bevett, a tulajdonosváltozásról a dolgozókat kör-e-mailben értesítették. De ne legyenek kétségei senkinek, az újságírók egészen biztosan tudták már, hogy legkésőbb az ősz elejéig be fogják darálni őket is.”

„Pecináról az osztrák Kurier írta meg, hogy 2016 őszén, a magyarországi médiavihar közepette az üzletember a vádlottak padján ült Klagenfurtban, a Hypo Alpe-Adria Bank perében. Beismerte, hogy törvényellenes módon, 4,3 millió euró értékben három hamis számlát állított ki, de azt mondta, már sajnálja, megbánta ezt.”

„Csak azt nem értjük, miért nem Mészáros Lőrinc vette meg. Talán már az agyban, a pártközpontban is úgy vélték, kiverheti a biztosítékot, ha Mészáros jön és győz megint. Kivéve, ha úgy okoskodnak, hogy az egyszer már nem jött be (lásd még: G-nap), hogy nagyjából egy kézben volt (tudjukkiében) az Orbánhoz köthető média igen nagy hányada. Bármelyik is az igaz (mert valamelyik az, ebben biztosak lehetnek), az azt is jelenti, hogy pénz van számolatlanul, és hogy félnek. Ez viszont azt is jelenti, hogy van miért.”

Lényegében bezárult a kormánygyűrű a vidéki lapok körül

0

Újabb három megyei napilap került kormányközelbe: az Észak-Magyarországot, a Hajdú-Bihari Naplót, a Kelet-Magyarországot eddigi német tulajdonosa eladta azon osztrák üzletember cégének, amely bezárta a Népszabadságot, majd egytucat megyei újságot eladott Mészáros Lőrinc egyik érdekeltségének. A többit Andy Vajna veszi meg, s a fuhu.hu úgy értesült, hogy a maradék, a Nógrád Megyei Hírlap felvásárlása is rövidesen megtörténik.

A német Russmedia hétfőn bejelentette, hogy eladja az Észak-Magyarországot, a Hajdú-Bihari Naplót, a Kelet-Magyarországot a Media Development Management Kft.-nek, amely mögött az osztrák VCP Csoport áll. Ennek tulajdonosa Heinrich Pecina, aki tavaly megvásárolta a Mediaworks kiadóvállalatot, majd előbb bezárta a Népszabadságot, a kiadót pedig a tucatnyi megyei napilappal együtt eladta Mészáros Lőrinc egyik cégének. Pár napja aztán kiderült, hogy Andy Vajna egyik céges érdekeltsége veszi meg a Délmagyarországot, a Kisalföldet és a Borsot kiadó Lapcom Kiadó Zrt.-t.

Ezzel egy híján az összes megyei újság a kormány-Fidesz érdekkörébe került.

A fuhu.hu értesülése szerint a megmaradt független lapot, a Nógrádi Megyei Hírlapot kiadó Nógrád Hírcentrum Kft. megvásárlása is már csak idő kérdése.

FRISS HÍREK

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!

NÉPSZERŰ HÍREK