Magyar Parlament. Kanász-Nagy Máté felszólalása:
- Az országos kötöttpályás közlekedés esetében a járatritkítások és a kisiklások váltak menetrendszerűvé. Lázár Jánosnak nem kellene hisztériarohamot kapnia, ha vonatközlekedésről vagy a HÉV-közlekedésről van szó. Lázár Jánosnak az lenne a legfontosabb dolga, hogy miután bocsánatot kért, végre fejlessze a szolgáltatásokat. A HÉV-et közel egy évtizede vette el a kormány a fővárostól, azóta folyamatosan romlik az infrastruktúra.
A felszólalásra Ágh Péter államtitkár válaszolt:
- Ha a HÉV-fejlesztésekről, a közösségi közlekedésről van szó, akkor az tipikus példája annak, hogy a magyar baloldal milyen módon vetette vissza Magyarországnak, Budapestnek és a közlekedés fejlesztésének lehetőségét. A HÉV-fejlesztés kiválóan előkészített projekt lett volna, ha Magyarország megkapja azokat az uniós forrásokat, amelyek a magyar embereknek járnak, azonban napról napra a baloldal brüsszeli képviselői azon dolgoztak, hogy gátolják a hazánknak járó uniós forrásokat.
Jó válasz, szép válasz, okos válasz.
Mint azt az interpelláló képviselő úrtól hallhattuk, az állam által Budapesttől 8 éve elvett HÉV rendszer erősen leromlott állapotban van (a közlekedés, az oktatás, az egészségügy és az összes többi mellett, tesszük hozzá rutinosan). Erre az államtitkár úr nem azt mondta, hogy nem, ez nem igaz, vagy hogy igaz, ez tényleg így van, hanem egészen másról kezdett beszélni, vagyis a kérdést franciás könnyedségű nonchalance-szal negligálta. Konkrét válasz helyett közölte, hogy a magyar baloldal vetette vissza a fejlesztési lehetőségeket, ezért nem sikerült szegény, szerencsétlen kormányunknak a „kiválóan előkészített” HÉV projektet végrehajtani.
Ha részletesen vizsgáljuk a választ:
- Mint már többször írtam, például itt, az EU által nekünk küldött pénz nem jár. Azt azért kapjuk, mert az EU rendes velünk, és azt akarja, hogy fölzárkózzunk. Illetve azt akarta. Ma már nem nagyon akarja, ugyanis elege van.
- Az EU alatt a Parlament döntő többségét tessék érteni. Az ellenzéki képviselők létszáma az előző ciklusban 8 fő volt (a FIDESZ-é 13), a Parlament létszáma elnököstül 751 fő. Nagyon jól dolgozhatott az a 8 ember, ha így megakadályozták a pénzküldést.
- Jelenleg az ellenzéki képviselők létszáma két (kettő) fő. A TISZÁ-nak ugyan van hét embere a Parlamentben, meg a MI Hazánk-nak is egy, de ők ebben a kérdésben a FIDESZ-szel értenek egyet, azaz nem ellenzékiek.
- Az EU Parlamentre mondható, hogy első időkben valahogy eltűrték Orbán nem éppen úrifiús viselkedését (finom vagyok, mi?), mondván, hogy egy darab kispolgár-középparaszt miatt nem büntethetjük a derék magyar népet, de ahogy kapták az egyre újabb sallerokat, egyre jobban begorombultak, és mikor látták, hogy a derék magyar nép immár negyedszer ad kétharmadot az őket nagy erővel rugdosó Orbánnak, léptek. Azóta nem nagyon jön pénz.
- A magyarországi regnálók jól kiterjesztett (és jól megfizetett) médiabirodalmuk révén sikeresen sulykolják a népbe azt a tévképzetet, hogy ha valamire nincs pénz, akkor azért nincs, mert az EU nem adott. Mint már láttuk, az EU-nak nem kötelező adni, mert semmilyen ok sincs rá, ugyanis nemhogy gyarmatosítana minket az idetelepedő nyugati cégek révén, hanem a vállalatok plusz pénzt hoznak az országba. Mégpedig sokat. Nem véletlen, hogy Orbánék teljes erővel csábítgatják a cégeket, hogy jöjjenek csak, települjenek ide, itt épül az olcsó munkaerő kínálatára bazírozó munkaalapú társadalom!
- Egy normál országban az állam maga fizeti a saját tanárait (ráadásul jól!), sőt a hazai HÉV-ek fejlesztését is, ugyanis úgy gazdálkodik, hogy teljen neki. Nem veri át a népét azzal, hogy a hazai tanárok alacsony bérének az EU az oka, valamint hogy a 60 éves HÉV szerelvények lepusztultságának és permanens elromlásának ugyancsak. Rettenetesen röhejes, mikor széttárják a kezüket, hogy ők nem tehetnek róla, mert a szemét EU, meg a rohadék baloldal… nagy kár, hogy ezen röhögés helyett inkább sírni kell, mert a mi bőrünkre megy a játék mindaddig, amíg ezek a sötét alakok el nem tűnnek a süllyesztőben.
- A normál állam, ha valahonnan valami plusz pénzt kap, akkor azt megköszöni, mielőtt elköltené. Egy másodpercig sem zűrözik, ha a pénz nem jön, pláne kussban van, ha azért nem jön, mert az állam kormánya a régóta megkapott követelmények teljesítése helyett pávatáncol, cselez és hazudozik. A 27 mérföldköves pénzküldési feltételrendszer több éve ismert – csak nem teljesítjük.
- 2016 novembere óta tartozik a MÁV-hoz a HÉV. 2017-től 2022-ig 27 milliárd EUR érkezett az Uniótól Orbánékhoz (2010. és 2016. között, azaz még előtte, szintén 27 milliárd EUR). Akkoriban nem akadályozott senki semmit, azaz a „…ha Magyarország megkapja azokat az uniós forrásokat, amelyek a magyar embereknek járnak…„ kitétel akkora ordas hazugság, amelynél kevés nagyobbat hallottak a Parlament falai (pedig hallottak ám eleget). Magyarország ugyanis megkapta, de sajnos másra kellett. Mert Orbánék úgy döntöttek. Nem a tanárok, nem is a HÉV. Ennyi (D.T. nyomán). Az abszolút csúcs, a „magyar emberekre” való hivatkozás, amit inkább nem minősítenék.
Na persze, lehet azt mondani, hogy inkább az emberek jólétére fordították a pénzt, mint HÉV-re, és akkor megértjük lerohadást.
Ennek illusztrálására álljon itt pár adat:
- Egészségügyre a magyar állam a GDP 4,7 %-át költötte (3550 milliárd HUF). Az uniós átlag 7,7 %, ebből következően az utolsó helyet sikerült elcsípnünk az EU-ban.
- Oktatásra az állam a GDP 3,9 %-át költötte (2900 milliárd HUF). Az uniós átlag 4,9 %.
- Hogy valami öröm is legyen az összehasonlításban: a magyar államot tekintve bürokráciára, honvédelemre és rendvédelemre (3470 + 1400 + 1250 milliárd HUF) a GDP 8,1 %-a ment el, az uniós átlag viszont csak 5,9 %. Így lettünk elsők a nemes vetélkedőn, azaz az Európai Unió legdrágábban működtetett állama.
Itt tartunk most. Valahogy nem látom a mindent elsöprő fellendülést.
Persze ez biztos az én hibám, mert nem oda nézek, ahová államtitkár úrék mutogatnak. Nagyon utálom a csiribí-csiribát, ahogy a hókuszpókuszt is.