Kezdőlap Címkék Bús Balázs

Címke: Bús Balázs

Bús Balázs ismét rájött, hogy nagy az átmenő forgalom Kaszásdűlőn

Pont az önkormányzati választás előtt ismét észrevették Óbuda vezetésében az évek óta akut problémát, a Kaszásdűlőt elárasztó autóforgalmat. A navigációs rendszerek által odaterelt kocsik elé lakó-pihenő övezettel vetnének gátat.

Kaszásdűlő egyik legnagyobb problémája az átmenőforgalom. A közösségi navigációs alkalmazások sok autóst vezetnek keresztül a lakótelepen, mert azt semmilyen szabály nem korlátozza. Az ott élők életét viszont megkeseríti a forgalomnövekedés, ezért sokan fordultak az önkormányzathoz, hogy sikerüljön valamilyen megoldást találni a helyzetre – olvasható Óbuda hivatalos oldalán.

E sorok írója a környéken lakik, tanúsíthatja, hogy ez a helyzet nem új keletű. Olyannyira nem, hogy nem egészen öt éve már arról írt a kerületi újság „Új forgalmi rend a kaszásdűlői lakótelepen” címmel, hogy beruházást hajtanak végre a parkolásszabályozás felülvizsgálata, a gyalogos közlekedés biztonságának növelése, és a lakótelep belső útjainak átmenő forgalom alóli mentesítése érdekében.

Most pedig a Bús Balázs (Fidesz) vezette önkormányzatnak a főváros forgalomtechnikusaival és független szakértőkkel folytatott egyeztetései arra a konklúzióra vezettek, hogy Kaszásdűlő nagy részét úgynevezett „lakó-pihenő övezetté” kell nyilvánítani. A KRESZ szerint az ilyen övezetre vonatkozó legfontosabb szabályok:

  • csak célforgalmat engedélyez;
  • legfeljebb 3,5 tonnás gépjármű hajthat be külön engedély nélkül;
  • legfeljebb 20 km/h sebességgel szabad közlekedni;
  • a vezetőnek fokozottan ügyelnie kell a gyalogosok (különösen a gyermekek) és a kerékpárosok biztonságára;
  • a gyalogosok az utat teljes szélességében használhatják, a járművek forgalmát azonban szükségtelenül nem akadályozhatják;
  • parkolni csak az erre kijelölt területeken szabad.

Ezzel a változtatással várhatóan sikerülne jelentősen csökkenteni Kaszásdűlő átmenőforgalmát. Szabályosan haladva (tehát például közösségi navigációs alkalmazás segítségével vezetve) attól kezdve nem a lakótelepen keresztül közlekednek az autósok – előlegezi meg az eredményt a közlemény.

A kerület elkészíttette a terveket, ezekre megszerezte a szükséges engedélyeket is, és jelenleg már folyamatban van a tervek beárazása. A várható költségek ismeretében születhet döntés a megvalósítás időpontjáról, amire az önkormányzat szeretne minél hamarabb – lehetőség szerint még idén – sort keríteni.

Egészségügyileg konzultál Bús Balázs

A kevés pénz miatt nem ígér semmit, de azért megkérdezi Óbuda lakosait Bús Balázs például az egészségügyi szolgáltatások minőségéről, az intézmények állapotáról, az orvosi ügyeletről. Jövőre a gyerekellátás következik – és esetleg az önkormányzati választás.

Harmincegy kérdést tesz fel a III. kerületi vezetés a helyi lakosoknak a kerületi lap most postázott számában lévő négy oldalas felmérésben és Óbuda hivatalos weboldalán. A „nagyoktól” ellesett megnevezéssel egészségügyi konzultáció című kérdéssor mindazonáltal nem az „egyesek szerint…” megközelítésű, hanem konkrét szolgáltatásokra (szakrendelőké, tüdőgondozóé, háziorvosoké) vonatkozik, de kikérik a véleményt a rendelői parkolásról és az akadálymentesítés színvonaláról is.

A hét végétől szeptember 30-ig – névtelenül, csak az életkort megadva – megválaszolható kérdések körülbelül fele érthető módon a háziorvosi munka és a rendelés minőségét firtatja.

Akadnak érdekes felvetések is. Az iránt érdeklődnek, szükségesnek tartják-e a kerületi lakosok, hogy a háziorvosuk közvetlenül hozzáférjen a kórházban és szakrendelőben készült vizsgálati eredményekhez. Holott ez egyenesen eldöntött tény, a novemberben elstartolt internetes, felhőszolgáltatásként működő elektronikus egészségügyi szolgáltatási tér egyik indoka éppen a kérdésben feltett adathozzáférés megteremtése. Hogy a páciensnek ne a leletekkel együtt kelljen orvosaihoz menni – és hogy hirtelen jött beavatkozás előtt minden előzmény „kéznél legyen”.

Valódi kemény kérdés viszont az, amelyben igen-nem választ várnak arra,

támogatja-e a közönség a térítéses szolgáltatások körének bővítését.

Található jó néhány szabadon kifejthető válaszlehetőség is. Továbbá érdeklődnek, hogy az önkormányzat adjon-e támogatást az állami fenntartású Szent Margit Kórháznak is. (Bő két és fél éve Bús vezetésével azért indítottak kerületi aláírásgyűjtést, hogy fejlesztést kérjenek az államosított Margit számára.)

Bevezetőjében Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer elöljárója arról ír, hogy „az észrevételek összegzése nem jelenti azt, hogy az összes jelzett hiányosságot azonnal pótolni tudjuk, és a megfogalmazott igényeket rögtön teljesítjük. Ennek oka

természetesen nem az akarat hiánya,

sokkal inkább a fejlesztési elképzeléseknek gátat szabó, szűkös források adottsága”. De a jövő évi költségvetés tervezése során igyekeznek pénzt elkülöníteni.

Jövőre lesz (?) az önkormányzati választás. Talán nem véletlenül a konzultációnak tervezik második fordulóját: 2019-ben a gyermek-egészségügyi ellátásról fognak tudakozódni.

Bús lesz Tarlós

0

Az óbudai képviselők pénteken elutasították a hozzájárulást a Római-partra tervezett védmű megépítéséhez, mert egy kerületi felmérés szerint a lakók többsége új, a parti telekhatáron futó nyomvonalat szeretne.

A Bús Balázs (Fidesz) vezette Óbuda-Békásmegyer képviselőtestülete úgy döntött, hogy semmilyen mobilgát építéséhez sem ad tulajdonosi hozzájárulást, amíg el nem készül a kerítések vonalán építendő védmű megvalósíthatóságának elemzése – tájékoztatta a fuhu.hu-t Béres András, a Párbeszéd kerületi képviselője.

Ez a döntés áttörés a korábbi gyakorlathoz képest. Eddig a III. kerület szinte mindenben támogatta a főváros mobilgát koncepcióját, amely nem szavatolta 55 ezer ember biztonságát, de hatalmas környezetrombolással járt volna – fogalmaz az ellenzéki párt elnökségi tagja. Ez a terv csak arra jó, hogy néhány milliárdos ingatlanspekuláns még gazdagabb legyen, a többséget, Budapest lakosságát hátrányosan érintette volna.

Óbuda fideszes vezetése belátta, hogy rossz úton jár és mer változtatni,

ezért a Párbeszéd üdvözli a testület mai határozatát.

Jelenleg épp a Kúria előtt van a Párbeszéd és az Együtt népszavazási kérdése a Római-parti védmű nyomvonaláról. Továbbra is remélik, hogy a politikusok évtizedes kudarc-sorozata után végre a fővárosi emberek kezébe adhatjuk a döntést.

A pénteki döntést megelőzően a Bús Balázs polgármester által jegyzett előterjesztés azzal indokolta a tulajdonosi hozzájárulás elutasításának kezdeményezését, hogy az önkormányzat a közelmúltban kérdőíven tudakolta a lakosságtól, melyik megoldást tartaná legjobbnak. Ebben az eddig vizsgált közvetlen parti és Nánási úti mellett egy harmadik nyomvonal lehetősége is szóba került: a telekhatárok mentén futó védekezés.

A válaszokból az derült ki, hogy

a legkevesebben a parti fák kivágásával járó megoldást támogatják

(16 százalék), 43 százalék a mostani, harmadik lehetőséget, a telekhatárokon futó nyomvonalat szeretné, és 37 százalék szerint lenne jó a Nánási út mentén kialakított gátrendszer. Tehát a többség új védvonal kijelölését szeretné.

A Fővárosi Közgyűlésben a hét elején döntöttek arról, hogy kitartanak az áprilisi határozat mellett, és a közvetlen vízparti nyomvonalon épüljön a védmű, egyszersmind elvetették a Lányi András és környezetvédő csapata alternatív indítványát a Nánási úti vonalvezetésről, de felkérik a tervezőt a kerítések nyomvonalánál vezető védelem lehetőségét.

Pénteki sajtótájékoztatóján

a főpolgármester elmondta: azt tartja fontosnak a csillaghegyi-öblözet árvízvédelménél, hogy minél hamarabb megépüljön a védmű,

valamint a Nánási út-Királyok útja és a Duna-part közötti hetven hektáros terület ne maradjon védelem nélkül.

„Engem az érdekelt kezdettől fogva, hogy ha egy drága védművet építünk, akkor ne lehessen azt mondani, de megtenni se, hogy hetven hektár védelem nélkül marad, és ki van zárva szándékosan a védelemből” – fogalmazott Tarlós István.

Kijelentette, nem normális dolog szándékosan kitenni az árvíznek hetven hektárt, amelyen körülbelül 40 milliárd forintos értékömeg van.

A Fővárosi Közgyűlés – mint emlékeztetett – szerdai döntésének megfelelően megvizsgáltatják a tervezővel a római-parti telkek határában álló kerítések nyomvonalában haladó parti védmű lehetőségét.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!