Tarifaemelésre tettek javaslatot a fővárossal folytatott egyeztetésen. A főpolgármester-helyettes szerint, ha ebben a taxisok többsége egyetért, nem akadályozzák meg. A taxisok reklámokat is szeretnének a kocsikra, valamint módosítanák a reptéri rendeletet.
Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írja: a fővárosi taxirendelet módosításáról széleskörű egyeztetés zajlott le a taxisokkal, amelyen a taxisok és a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselői egybehangzóan,
ismét tarfiaemelésre tettek javaslatot.
Ezzel a Budapest Taxi csak részben értett egyet, az Európai Taxis Egyesületnek pedig más a véleménye.
Az egyesület, szintén közleményben, azt írta, hogy egyelőre nem lesz áremelés, mert nem dolgozták ki a mértékét. Abban viszont egyetértettek, hogy a taxisok növelni akarják bevételüket – a szervezet szerint ehhez
engedélyezni kellene, hogy reklámokat helyezzenek el az autókon,
amivel szerintük akár az áremelés is kiváltható lenne.
Szeneczey Balázs a felvetésre válaszul azt írta: a taxikon elhelyezhető reklámok engedélyezése ügyében a főváros álláspontja alapvetően változatlan, azaz „a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést értéknek tekinti”, és nem kíván változtatni rajta.
A főpolgármester-helyettes azt is írta:
a fővárosnak nem célja a tarifaemelés, de nem fogja meggátolni,
ha a taxisok egyértelmű többsége egyetért a módjával, a mértékével, és azt a kamarával közösen kezdeményezik.
Az Európai Taxis Egyesület arról is írt a közleményében, hogy a taxisszervezetek szerint a Budapest Airport nem tartja be a taxisrendeletet. Ezért szerintük a BKK-nak fel kell szólítania a szabályok betartására a repülőtér üzemeltetőjét, így az érkezési oldal fedett részén minden taxi felvehetne utasokat.
Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója ezzel kapcsolatban azt mondta az MTI-nek: a cég minden szempontból betartja és lehetőségeihez képest betartatja a taxisrendeletet, és
a repülőtér elégedett a jelenlegi taxitársaság szolgáltató tevékenységével.
Azt is mondta: a telefonon rendelt, más társasághoz tartozó taxik számára továbbra is hozzáférhető a repülőtér külső járdaszigete a 2A és a 2B terminál előtt is, és ezen a gyakorlaton a Budapest Airport „az utasok érdekében” nem kíván változtatni.
A felvetésre a főpolgármester-helyettes is reagált, ő azt írta: a reptéri taxidroszt magánterületen működik, így státuszának megváltoztatására a fővárosnak nincs hatásköre, annak a használata tőlük független, pályázati úton elnyert jog.
Akkor lesz piaci verseny a Taxinál is,ha a Főváros maximált árat határoz meg.
És nem kötelező tarifát.
Hiszen nem egyforma az üzemeltetési költsége a Mercinek a Fordnak és az Opelnak!
A maximált tarifánál többet nem lehet kérni.
De kevesebbet igen!