Kezdőlap Címkék Taxi

Címke: taxi

A gyűlölet mindent visz

„Ők, a feketék azok, akik megerőszakolják a nőket, lopnak és rabolnak, és szaporodnak, mint a nyulak. Ez az a téma, amiben itt mindenki egyetért, akármit is mond, még azok is, akik nem szavaztak Orbánra”.

Az amerikai online zsidó napilap, a Tablet Magazin rendkívül terjedelmes és részletes cikket közölt a Magyarországon a választások óta történtekről és az azóta folytatott nemzetközi politikáról. A szerző sokakkal beszélt, köztük Heller Ágnessel és Michael Ignatieffel. A cikkben felemlített számos ismert tény mellett figyelmet érdemel a cikk záró része, melyben a szerző a repülőtérre vezető úton a taxissal folytatott beszélgetését részletezi. Az illető 60 év körüli, barátságos férfi úgy vélte, hogy „ha a baloldali pártok összefogtak volna, több mandátumot szerezhettek volna, de egymást jobban gyűlölik, mint a kormányzó pártot”. A sofőr hallgatja mind a Klubrádiót, mind a kormányadókat, de egyiknek sem hisz igazán. „A politikusok bármit be tudnak mesélni az embernek” – mondta. A kormány meglehetősen sötét dolgokat művel az illető szerint, aki úgy látja, nem jó az ilyen nagy – azaz kétharmados – többség, mert lehetővé teszi a kormány számára, hogy azt csináljon, amit csak akar. Áprilisban mégis a Fideszre szavazott. Nem volt más, akire szavazhatott volna – mondta. A szocialistákra biztosan nem, a DK-ra sem, a Jobbik pedig ma már a baloldalon áll. Az új Jobbik a Fidesztől balra van, és az idézett sofőr semmiféle közösséget nem vállal vele. Arra a kérdésre, hogy miből gondolja, hogy a Jobbik a baloldalon van, emlékeztetett arra a plakátra, amely Soros Györgyöt ábrázolta, amint átölel néhány baloldali pártvezetőt, és köztük volt Vona is. Az újságíró rámutatott, hogy a plakát a Fideszé volt, mire a taxis azt mondta: nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél. A taxis nagyjából helyesli a Soros elleni kampányt, mert „mindenben benne van a keze, a civil szervezetek, amelyeket támogat, alá akarnak ásni minden kormányt Európában és Amerikában is. Az, hogy jót is tesznek, kórházakat támogatnak, védik az emberi jogokat, a taxis szerint „csak ködfüggöny, az igazi céljuk a kormány aláásása”. Vagyis, egyetért a CEU elkeni kampánnyal? – szól az újságíró kérdése. „Hát, tudom, hogy a CEU jó, de ha megpróbálja aláásni a magyarságot, akkor ellene vagyok”. A sofőr kifejtette: Soros és a civilek sok „feketét” akarnak hozni az országba, és itt az újságíró szerint ocsmánnyá vált a hangvétele: „Ők, a feketék azok, akik megerőszakolják a nőket, lopnak és rabolnak, és szaporodnak, mint a nyulak. Ez az a téma, amiben itt mindenki egyetért, akármit is mond, még azok is, akik nem szavaztak Orbánra”. A taxis szerint a bevándorlók sok gyereket szülnek, és számuk 20 év alatt meg fog duplázódni, Európa többet nem lesz fehér. Az újságíró megállapította: a harminc perces beszélgetés alatt nem tapasztalt még utalást sem antiszemitizmusra, még akkor sem, amikor a taxis Sorosról beszélt. Talán úgy látja, hogy már nem a zsidók a probléma, hanem a muzulmánoktól kell félni, és őket kell gyűlölni, akár feketék, akár nem” – írta a szerző. Hozzátette: a repülőtérre érkezve a taxis udvariasan segített elvinni a bőröndöt egészen a bejáratig, és barátságos búcsút vett, míg a cikk szerzője nem talált szavakat.

Ha július elseje, akkor változások

0

Ahogy már év- és félévnyitásokkor megszokhattuk, az idén is számos jogszabályváltozás lépett hatályba a mai napon, július 1-én. Ezek az élet számos területét befolyásolják, kisebb-nagyobb mértékben. Az új büntetőeljárási törvénytől kezdve az online számlázás beindulásán át az utazások fokozott biztonságának uniós védelméig terjed a skála.

A NAV szeme mindent lát

Az új önline-számlázás rendszer lényege, hogy azokat a számlákat, amelyek adóalanyok közötti, belföldi áfás ügyletekről szólnak, s amelyekben az áthárított áfa eléri vagy meghaladja a 100.000,- Ft-ot, tételesen és valós időben be kell majd jelenteni az adóhatóságnak a számlázó programok és az adóhatóság rendszere közötti gép-gép kapcsolat segítségével, manuális beavatkozás nélkül. A program a már lezárt számlát küldi majd be a hatósági rendszerbe. Annyit lehet tudni, hogy június 22-ig több mint kétmillió számla érkezett az online számla tesztfelületére, a június 18-án megnyitott regisztrációs felületen pedig már 55 ezer felhasználó jelentkezett be. További részletekről itt olvashat.

A cél a büntetőeljárások gyorsítása

Az újdonságok közé tartozik a gazdálkodással összefüggő kiemelt bűncselekmények bírósági tárgyalásának szabályozása, a hatóságok és az együttműködő elkövető közötti egyezség növekvő szerepe, az ülnökök jelenleginél jóval kisebb szerepe a perekben, továbbá, hogy a vád bizonyítása az ügyész feladata.

Az új büntetőeljárási törvény lehetővé teszi, hogy beismerő vallomás esetén az ügyész és az ügyvéd megegyezzen a büntetésről. Bekerült az úgynevezett előkészítő eljárás fogalma is – jogászok attól tartanak, hogy erre hivatkozva gyakorlatilag bárkit megfigyelhetnek majd. A törvény bevezette többek között a „gazdálkodással összefüggő kiemelt bűncselekmények” kategóriáját, ilyen lehet például a bennfentes kereskedelem, vagy a piramisjáték szervezése. Ezekben az ügyekben a törvényszék ítélkezik, három hivatásos bíróból álló tanácsban. Változás az is, hogy az elsőfokú bíróságot csak akkor lehet új eljárásra utasítani megalapozatlan ítélet miatt, ha a bíróság nem állapított meg tényállást vagy az teljes egészében felderítetlen. Az előzetes letartóztatás elnevezése letartóztatásra változik, felső határa továbbra is egy, kettő, három, illetve négy év, míg életfogytiglani börtönnel is sújtható bűncselekmény esetén továbbra sem lesz felső határa. Az új törvény szerint az óvadék összege nem lehet kevesebb 500 ezer forintnál. Az is lehetséges lesz, hogy a büntetőeljárásban valaki ne személyesen, hanem „telekommunikációs eszközök” használatával tegyen vallomást. További részletekről itt olvashat.

Drágább lett  a taxizás

A Fővárosi Közgyűlés áprilisban döntött a mostani emelésről. Ennek értelmében a korábbi 450 forintos alapdíj 700 forintra emelkedik, a kilométerdíj 20 forinttal, a percenkénti várakozási díj pedig 5 forinttal nő. Vasárnaptól így kilométerenként 300 forintot számláznak a taxiórák, minden egyes várakozási perc után pedig 75 forintot számolnak fel.

Kezdjük talán az új büntetőeljárási törvény (Be.), amelynek célja az eljárások gyorsabbá, hatékonyabbá tétele. További részletekről itt olvashat.

Adóhatósághoz bekötött étel- és italautomaták

Úgynevezett automata felügyeleti egységet (afe) kellett máig beszereltetniük az étel- és italautomatát üzemeltető vállalkozásoknak, amelyek segítségével az adóhivatal rálát a forgalmi adatokra, s egyben az üzemeltető is pontosan nyomon tudja követni a bevételeket és a készletfogyást. A kormány annak érdekében módosította a rendeletet, hogy minden jogkövető

Olcsóbb a jogsi

A kormány megtéríti a KRESZ-tanfolyam és -vizsga díját a 20 évnél fiatalabbaknak. A tanfolyam és a vizsga díjának visszatérítése 25 ezer forintos értékhatárig jár, és abban az esetben is igényelhető, ha valaki a KRESZ-vizsga után nem vesz részt azonnal gyakorlati oktatáson. Az utólagos visszatérítést elektronikusan is lehet majd igényelni, az ezzel kapcsolatos teendőket a Magyar Államkincstár intézi.

Nagyobb biztonság az utasoknak

Mától szigorúbb fogyasztói jogok védik a szervezett utazásokat foglaló nyaralók érdekeit köszönhetően az új európai uniós szabályoknak. 120 millió – szervezett társasutazásokon és a kombinált nyaralás különféle módjait választó turista számára jelent ez hatékonyabb védelmet. Az interneten foglalók számára is fontosak a változások. További részleteket itt olvashat.

 

Egyre többet kell fizetnünk

0

Vasárnaptól drágább lesz a taxizás Budapesten. Az emelés a taxisok javaslatára született.

A Fővárosi Közgyűlés áprilisban döntött a mostan iemelésről. Ennek értelmében a korábbi 450 forintos alapdíj 700 forintra emelkedik, a kilométerdíj 20 forinttal, a percenkénti várakozási díj pedig 5 forinttal nő. Vasárnaptól így kilométerenként 300 forintot számláznak a taxiórák, minden egyes várakozási perc után pedig 75 forintot számolnak fel.

Az áprilisi döntés előtti vitában Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes – az MTI tudósítása szerint – arról beszélt, hogy olyan konszenzus született, amelyet a taxisok döntő többsége elfogad. A tizenkét nagy budapesti fuvarszervező cégből csak egy nem értett egyet a tarifaemeléssel.

A taxisok egyébként reklámokat is szerettek volna a kocsikra, valamint javasolták a reptéri rendelet módosítását is – ahogy azt a FüHü még februárban megírta.

Ez volt ma – 2018. február 14.

0

Összefoglaljuk a nap legfontosabb híreit, amennyiben a részletekre is kíváncsi, kattintson!

Bokros Lajos: Orbán és bandája nem véletlenül verte szét a jogállamot

MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

A magyar kormánykörök meglehetősen idegesen reagáltak az Európai Csalás Elleni Hivatal nyilvánosságra került jelentésére. A gyanú szerint Orbán Viktor veje, Tiborcz István bűnszövetkezet szervezése révén juthatott milliárdokhoz. A magyar kormányfő családjának korrupciós ügye a világlapok vezető témája is lett. Viszont Lázár János igyekezett minden felelősséget a mára kormányellenséggé vált, de az eset időpontjában még Fidesz szekértolójának számító Simicska Lajosra kenni. A Független Hírügynökségnek nyilatkozó Bokros Lajos szerint

az Európai Unió kezdeményezni fogja a bűnösök felelősségre vonását.

A MoMa elnöke szerint minden egyes nap, amivel Orbán Viktor uralma hosszabb lesz, tovább löki az országot a szakadék felé.

Most államtitkárt talált meg az OLAF

A fejlesztési tárca közlekedési államtitkáról, Homolya Róbertről véli úgy az OLAF, hogy két beruházásban összeférhetetlenül vett részt, ezért a teljes támogatást, 3,3 milliárdot visszafizettetné. Homolya Róbert szerint ezek „bagatell ügyek”.

Elnézést kért az E.ON, amiért olcsóbban adja a gázt

Nem tetszett Németh Szilárdnak, hogy az E.ON

olcsóbban kínálja a gázt, mint az állam.

A Fidesz alelnöke szerint a cég azzal, hogy megjelent a piacon egy olyan termékkel, amely a rezsicsökkentett árnál is olcsóbban juttatja el a gázt a fogyasztókhoz, beszállt a választási kampányba. A cég közleményt adott ki, amelyet itt olvashat.

MSZP: Háztartásonként hetvenezret buktunk a gázáron

Négy év alatt egy átlagos háztartás hetvenezer forinttal többet fizetett a gázért, mert a kormány nem érvényesítette a világpiaci áresést – állítja az MSZP frakcióvezetője. Tóth Bertalan szerint ez a rezsiblöff.

Árat emelnének a budapesti taxisok

Fotó: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Tarifaemelésre tettek javaslatot a fővárossal folytatott egyeztetésen. A főpolgármester-helyettes szerint, ha ebben a taxisok többsége egyetért, nem akadályozzák meg. A taxisok

reklámokat is szeretnének a kocsikra,

valamint módosítanák a reptéri rendeletet.

Gazdasági szempontból is előnyös a multikulturális társadalom

Tudományos kutatások is bizonyítják, hogy ha nő egy társadalom sokszínűsége, az jót tesz a gazdaságnak. Erről is beszélt egy budapesti előadásában Isabelle Poupart kanadai nagykövet.

Újabb két reptéri tolvajt fogtak el

A két rakodómunkás még januárban egy utas feladott poggyászából lopott el egy fehérarany gyűrűt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Öt nappal később egy másik utas poggyászából egy karórát és egy parfümöt tulajdonítottak el. Most elfogták őket.

Újabb háború fenyeget a Közel-Keleten

A hétvégén ismételten olyan szituáció alakult ki a Közel-Keleten, amely egy újabb háború kitörésének (rém)képével fenyegetett: egy izraeli vadászbombázó lelövése, majd azt követő megtorló akciók nemcsak a régióban, hanem

a nagyhatalmak körében is komoly aggodalmakat szült.

Habár a súlyosabb összecsapások elmaradtak, Izrael esetében könnyen fordulópontot jelenthet a válság, hiszen szükségessé vált a korábbi Szíria-politikájának a felülvizsgálata.

Suttyóságban felülmúlta a Valami Amerika 3 az első két részt

A Valami Amerika 3 jobb pillanataiban olyan, mintha az alkotók direkt parodizálni akarták volna az első két részt, máskor pedig még ennyire sem értékelhető. Az új rész

sehogy sem akar önmagában értékelhető filmélménnyé összeállni,

és pont azokat a dolgokat viszi tovább és nagyítja fel az első két részből, amiket jobb lett volna végre elfelejteni.

Árat emelnének a budapesti taxisok

1

Tarifaemelésre tettek javaslatot a fővárossal folytatott egyeztetésen. A főpolgármester-helyettes szerint, ha ebben a taxisok többsége egyetért, nem akadályozzák meg. A taxisok reklámokat is szeretnének a kocsikra, valamint módosítanák a reptéri rendeletet.

Taxi sora a Keleti pályaudvarnál.
Fotó: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írja: a fővárosi taxirendelet módosításáról széleskörű egyeztetés zajlott le a taxisokkal, amelyen a taxisok és a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselői egybehangzóan,

ismét tarfiaemelésre tettek javaslatot.

Ezzel a Budapest Taxi csak részben értett egyet, az Európai Taxis Egyesületnek pedig más a véleménye.

Az egyesület, szintén közleményben, azt írta, hogy egyelőre nem lesz áremelés, mert nem dolgozták ki a mértékét. Abban viszont egyetértettek, hogy a taxisok növelni akarják bevételüket – a szervezet szerint ehhez

engedélyezni kellene, hogy reklámokat helyezzenek el az autókon,

amivel szerintük akár az áremelés is kiváltható lenne.

Szeneczey Balázs a felvetésre válaszul azt írta: a taxikon elhelyezhető reklámok engedélyezése ügyében a főváros álláspontja alapvetően változatlan, azaz „a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést értéknek tekinti”, és nem kíván változtatni rajta.

A főpolgármester-helyettes azt is írta:

a fővárosnak nem célja a tarifaemelés, de nem fogja meggátolni,

ha a taxisok egyértelmű többsége egyetért a módjával, a mértékével, és azt a kamarával közösen kezdeményezik.

Taxik a repülőtéren
Fotó: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Az Európai Taxis Egyesület arról is írt a közleményében, hogy a taxisszervezetek szerint a Budapest Airport nem tartja be a taxisrendeletet. Ezért szerintük a BKK-nak fel kell szólítania a szabályok betartására a repülőtér üzemeltetőjét, így az érkezési oldal fedett részén minden taxi felvehetne utasokat.

Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója ezzel kapcsolatban azt mondta az MTI-nek: a cég minden szempontból betartja és lehetőségeihez képest betartatja a taxisrendeletet, és

a repülőtér elégedett a jelenlegi taxitársaság szolgáltató tevékenységével.

Azt is mondta: a telefonon rendelt, más társasághoz tartozó taxik számára továbbra is hozzáférhető a repülőtér külső járdaszigete a 2A és a 2B terminál előtt is, és ezen a gyakorlaton a Budapest Airport „az utasok érdekében” nem kíván változtatni.

A felvetésre a főpolgármester-helyettes is reagált, ő azt írta: a reptéri taxidroszt magánterületen működik, így státuszának megváltoztatására a fővárosnak nincs hatásköre, annak a használata tőlük független, pályázati úton elnyert jog.

Változások a taxiknál

0

Januártól csak 10 évesnél fiatalabb autóval lehet taxizni, miután lejár a 2015-ös kormányrendeletben meghatározott türelmi idő.

Az új előírások szerint 2018 elejétől taxiszolgáltatás csak két oldalon két-két ajtós, légkondicionált kocsival nyújtható, írja az MTI. A 10 éves korhatár az Euro III környezetvédelmi besorolásba, illetve az elektromos motorral közlekedőkre vonatkozik, míg

az Euro IV-es besorolású motorral felszereltek esetében csak 7 évnél fiatalabb autókra adhatnak taxiengedélyt.

Az előírások között szerepel az is, hogy csak olyan autóval lehet taxizni, amely gumiabroncsainak teljes futófelületén a mintázat magassága eléri a három millimétert. Követelmény még, hogy minden üléshez legyen biztonsági öv, a vezetőnél és a jobboldali első ülésnél beépített légzsák és ABS.

Taxizni csak olyan kocsival lehet, amelynek kormánya a baloldalon van.

Mégis taxi az Uber

0

Az Európai Bíróság a taxisokéval azonos szolgáltatásnak minősítette az Uber tevékenységét, így ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint bármely másik taxis vállalkozásra – kommentálta az Európai Bíróság mai ítéletét Szimler Gergő, a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda ügyvédje. Kérdés, hogy mi lesz ezután az önvezető autókkal.

Az EB arra az álláspontra helyezkedett, hogy az Uber a formabontó megoldása és működése ellenére éppúgy személyszállítást végez, mint a hagyományos taxicégek, ezért ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá.

A szakértő szerint már május óta kevesen mertek volna fogadni a cég győzelmére. Akkor a bíróság főtanácsnoka előzetes indítványban fejtette ki, hogy az Ubert

személyszállítási szolgáltatónak kell tekinteni és nem információtechnológiai vállalkozásnak.

Bár a főtanácsnoki indítvány nem kötelező erejű, a bíróság jellemzően elfogadja azt.

A mai ítélet viszont most már végérvényesen azt jelenti, hogy az Uber a jövőben kizárólag a tagállami, helyi szabályozás által előírt jogosítványok és engedélyek birtokában végezheti tevékenységét.

A döntés az EU tagállamokban mindenhol érvényes, de a személyszállító fuvarozókra vonatkozó konkrét szabályok tagállami, akár városi szinten is különböznek. Bár az ítélet országonként más és más kötelezettséget ró a cégre, a hatás mindenütt ugyanaz – mondja Szimler Gergő. Szerinte az Uber versenyelőnye minimálisra csökken, hiszen

a taxiszolgáltatókkal azonos szabályoknak,

engedélyezési eljárásoknak és biztosítéki követelményeknek kell megfelelnie. Budapesten ez a fix fuvardíj mellett a kötelező vizsgákat, az autókra vonatkozó minőségi előírásokat és az egységes sárga szín alkalmazását is jelenti.

Magyarországot az Uber kapcsán nem érinti ez a döntés, mert az amerikai cég tavaly nyáron önként kivonult a hazánkból. Azután, hogy taxisok autós felvonulós tiltakozásai követően törvényt alkottak arról, hogy az illetékes hatóság blokkoltathatja a mobilos alkalmazást. Ezen túlmenően előírták diszpécserszolgáltatás fenntartását, ami éppen az ilyen technológiára épülő szolgáltatás előnyét semmisítené meg. Igaz, a mobilos technológiát átvevő vállalkozások a taxis szabályok alapján működnek.

Az Uber olyan új felhasználói igényeket teremtett, amit, ha egy szolgáltató nem tud követni, hátrányba kerül azokon a piacokon, ahol a szabályozás nem erősen korlátozó. Ez látható a magyar piacon is, Budapesten

mára alapfunkció lett a mobilos rendelés mellett a mobil applikáción keresztüli kártyás fizetés és a kocsikövetés is 

– mondja Boros Árpád, a KPMG közlekedési és gyártási szakértője. 

Ettől függetlenül könnyen lehet, hogy az ítélet visszaveti az önvezetés terjedését – mondja Boros Árpád. Szerinte az egészen biztos, hogy az önvezető technológia áttörése az olyan dinamikus és technológiára nyitott közlekedési vállalkozások felől várható, amilyen az Uber, hiszen ezekkel szemben pontosan az a befektetők elvárása, hogy megelőzzék a többi piaci szereplőt.

A szakértő szerint ugyanakkor az Uber európai háttérbe szorítása megnyitja az utat egy vagy több – a szabálykövetésben inkább élen járó – európai vállalkozás előtt, hogy betörjenek erre a piacra, erősítve az európai régióba profitot termelő innovatív, technológiai alapokon működő vállalatok nem túl népes táborát.

Taxis helyzetkép és trendek Budapesten

0

Nehezen szokta meg az elkényelmesedett budapesti, hogy hosszú évek után egyszer csak ismét mind gyakrabban várni kell(ett) a taxira, ha egyáltalán bevállalta a rendelést a diszpécser. Ez – aki taxizik, tudja – az utóbbi években (az Uber kiszorítása óta még inkább) már nem csak a szolgáltató számára paradicsomi, a szolgáltatást igénybe vevő számára pedig pokolinak mondható extrém(ebb) időjárási vagy forgalmi helyzetben fordul elő. Ugye ismerős a kép? Nem véletlen: a taxitársaságok száma csökkenőben van, miközben a piac nagysága nem változik.

 

A szektor összesítve 10 milliárd Ft körüli árbevétel mellett 415 millió Ft adózás előtti eredményt termel. Az eredmény nagy része a nagyobb taxitársaságoknak köszönhető, hiszen a nagyobb cégek mellett rengeteg a veszteséges kisebb méretű személyszállító vállalkozás – olvasható az Opten elemzésében. A 2016-os évet egyébként a 2015-öshöz hasonló összesített árbevétellel zárták a társaságok, az eredményességük továbbra is sokat javult.

Forrás: Opten

Nem csak  a társaságok száma csökken, a taxitársaságokhoz bejelentett alkalmazottak száma is: az idén az első 10 hónapban 28 százalékkal, miközben ha nem is ilyen dinamikával, de azért 5 százalékkal nőtt a taxis egyéni vállalkozók száma. Ez azonban trendfordulót jelez a 2012-2016 közötti időszakhoz képest. A taxis világ persze soha sem a magas alkalmazotti állományáról volt híres, az egyéni vállalkozók száma mindig is magas volt.

Forrás: Opten

A 2017-es trendforduló vélhetően erősen köthető az online pénztárgép bevezetéséhez, mely erős átcsoportosulásokat, fluktuációt okozott a taxitársaságoknál – véli az Opten, amelynek a közleménye megjegyzi, hogy a 2017-es év e tekintetben igen érdekes lesz, hiszen ezekben a beszámolókban lehet majd az online kassza hatásait komolyabban lemérni

Drágább lehet a taxizás

0

Tíz százalékos tarifaemelést kezdeményez januártól a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara a fővárosi önkormányzatnál, a taxis szakmai szervezetekkel, érdekképviseletekkel, vállalkozásokkal egyeztetve.

Dudás Zoltán, a kamara közlekedési osztályának elnöke azt mondta, hogy a 2013-ban meghatározott 280 forintos kilométerenkénti hatósági áron azóta sem változtattak. Az MTI-nek azt mondta, hogy javaslatukról megkezdődött az egyeztetés a fővárosi önkormányzattal, a tarifáról végül a fővárosi közgyűlés dönt. Javaslatuk elfogadása esetén

450-ről 600 forintra nőne az alapdíj, 280-ról 320 forintra a kilométerenkénti díj,

és 70 helyett 80 forint lenne a várakozási díj.

Dudás szerint azért kezdeményezték a tarifaemelést, mert megnövekedett kereslet indokolná a létszám bővítését, új vállalkozások piacra lépését.

Krisán László, a BKIK elnöke azt mondta, hogy a taxis társaságoknak is rentábilisnak kell lenniük a piacon,

ezt a szektort is érinti a munkaerőhiány,

a társaságok alacsony jövedelmezősége akadályozza a fejlesztéseket, a megfelelő minőségű szolgáltatást.

Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára szerint a taxizás legutóbbi szabályozása elősegítette a szakma tisztulását, de továbbra is szükséges a közös fellépés a tisztességes vállalkozások érdekében.

A filozófust kiteszik a taxiból

0

Nem szokásom ilyennel foglalkozni, de most – általánosítható tanulságok okán – kivételt teszek: ha nem szeretnétek az érintett televízió által pontos időre megrendelt és visszaigazolt előrendelt taxira első alkalommal 15 percet várni, majd, hogy beérjetek időre a stúdióba, halálfélelemben keresztülszáguldani a városon egy idiótával, mintegy 100-120 km/h sebességgel (akit hiába figyelmeztetsz többször arra, hogy van két kiskorú, felnevelésre váró gyermeked, továbbá arra, hogy a halálélmény kiválasztásának helyét és időpontját szereted magad megválasztani, bízza ezt rád, ne ő gondoskodjék erről, mindez lepereg róla, a nyaki erek kidagadnak, a szem vérben forog, s csak nyomja a pedált, nyomja tövig), továbbá, ha két-három héttel erre rá (tegnapelőtt este) szeretnél újra eljutni ugyanabba a műsorba, ám hasonló körülmények között (csak most esik az eső és fú a szél) ismét vársz ugyanennek a taxis társaságnak az immár 20 percet késő autójára, miközben még arról is elfeledkeznek, hogy telefonon odaszóljanak, s elnézésedet kérve értesítsenek a késésről, aztán 20 perces várakozást követően végre beültök egy olyan taxis társaság gépkocsijába, ahol érdeklődvén a sofőrtől, vajon miért nem hívtak telefonon a központból, s miért nem értesítettek a késésről, a taxis megrántja a vállát, s csak annyit mond, hogy mit érdekel, ez nem az én dolgom, amire te csak annyit mondasz, szó szerint, hogy látja uram, ezért utálom az Ön taxis társaságát, s ha most nem lenne sürgős dolgom, akkor kiszállnék az autóból, mire a taxis padlóféket nyom, rámutat az ajtóra, s azt mondja, hogy akkor szállj ki, s te szarrá alázva kiszállsz, immár erősen sejtvén, hogy minden igyekezeted ellenére, s szándékodon kívül, a taxis társaságnak köszönhetően jól ki lesz cseszve a televízióval, s a műsort vezető régi kedves ismerősöddel, aztán várod ugyanezen taxis társaság újabb gépkocsiját, mert a tévéből rád telefonáltak, s kérve kértek, hogy a történtek ellenére azért menj be mégis, aztán beérsz végül a tévébe, nincs most száguldás, nincs halálélmény, csak éppen a késések és várakozások miatt az élő műsor utolsó perceire zuhansz be, lemaradva az adás első 15 percéről, s ha ezután nem szeretnéd, hogy a taxis társaság elnökének megírt panaszos leveledre a taxis társaság elnöke epikus méretű episztolában válaszoljon, amiben feltárja neked, mennyire nehéz esős időben autózni, mennyi a dugó, továbbá mennyi kilométert tesznek meg cége autói évente, mennyi a fals rendelés, havi hány megrendelést kapnak, mennyi autóval dolgoznak, évi hány millió fuvart teljesítenek, s – úgy általában – milyen nehéz dolga van a taxisnak, akik megannyi közlekedési dugón át vergődve jutnak el a megrendelőhöz, hogy aztán levelében kitérjen arra is, hogy mennyi akadémikust ismert a régmúltból, Tamás Gáspár Miklóst pedig „rendkívüli” filozófusnak tartja, annál is inkább, mert úgyszólván névrokonok, hiszen őt (mármint a taxis társaság elnökét Tamás Miklósnak hívják), továbbá kapsz egy kis pszichológiai anamnézist szellemi állapotodról, továbbá az elnök úr biztosít arról, hogy el tudja képzelni, mi zajlott a taxiban, ugyanis az ő kollégái nem elmebetegek, akik elmennek a kuncsaftért, hiszen pénzt akarnak keresni, ám azonnal kiteszik a kuncsaftot az autóból, ezzel szemben én mentálisan legalábbis gyanús vagyok, mert kiállok 20 percre az esőbe, szélbe, várom a taxit, csak azért, hogy beszállás után azonnal kiszálljak, mintha el sem akarnék jutni oda, ahová mennem kéne, na szóval, ha mindebből nem szeretnétek részesülni (s akkor még nem számoltam be a prousti méretű elnöki levél minden vicces fordulatáról, hasonlatáról és megállapításáról, például arról, hogy expressis verbis közli veled: ő nem kuplerájt vezet, nota bene szerintem úgy tűnik, azt vezet), akkor barátilag és meleg szívvel javaslom nektek, hogy egy életre tartózkodjatok a City Taxi nevű – elnök úrtól kölcsönzött szakterminológiával élve – kuplerájtól.

Forrás: Gábor György, Facebook.

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!