Szabadkára érkezik Schilling Árpád EXIT című előadása is, amelynek központi témája az elvándorlás, elsősorban a Kelet-Európából nyugatra kivándorlók szempontjából, a produkció mintegy számba veszi a vágyaikat, nehézségeiket, illetve azokat a kényszerhelyzeteket, amelyek meghatározzák életük és sorsuk alakulását.
Az Újvidéki Művészeti Akadémia végzős hallgatói mutatkoznak be alkotásaikkal a szabadkai közönség előtt azon a kiállításon, amelynek megnyitójával kezdődött a Kosztolányi Dezső Színházi idei fesztiválja, a Desiré Central Station. A hírügynökségek a rendezvénnyel kapcsolatban rendre idézik Urbán András, a színház igazgatójának korábbi nyilatkozatát, miszerint „a régió egyik legizgalmasabb színházi fesztiváljának mindegyik előadása valamilyen társadalmi vagy színházi problémával foglalkozik, igyekszik feltérképezni és elemezni azt a társadalmi kontextust, amely körülvesz bennünket”.
A fesztiválnak a hazaiakon kívül az idén magyarországi, szlovéniai, koszovói, romániai, franciaországi, horvátországi, bosznia-hercegovinai és németországi vendégei is lesznek.
Szombaton este az Urbán András rendezésében, az újvidéki Szerb Nemzeti Színház társulatával színre vitt, Danilo Kiš művei alapján készült Anatómiai lecke című előadást láthatta a Desiré Central Station közönsége.
December 3-ig több magyar társulat is fellép a nemzetközi programban. Így a szabadkai publikum láthatja Paizs Miklós bábokkal készült D. J. című produkcióját Mozart Don Giovanni című operája nyomán. Szabadkára érkezik Schilling Árpád EXIT című előadása, amelynek központi témája az elvándorlás, elsősorban a Kelet-Európából nyugatra kivándorlók szempontjából, a produkció mintegy számba veszi a vágyaikat, nehézségeiket, illetve azokat a kényszerhelyzeteket, amelyek meghatározzák életük és sorsuk alakulását.
Nagy József koreográfus párizsi társulatának Penzum című produkciója József Attila és Kozmutza Flóra szerelmét, a „tragikus szerelem kimerítő harcát” mutatja be.
A Desiré fesztiváli programjának már hagyományosan is részét képezik a közönségtalálkozók, a kötetlen beszélgetések és a kritikai szemináriumok, amelyeket az esti órákban, az előadások után tartanak.
Szabad Magyar Szó