“Magyarország tartsa be európai vállalásait!”

0
601
Facebook

“Nagyon nyugtalanító a pluralizmus és a média szabadsága szempontjából a Klubrádió ügye” – hangsúlyozza a Quai d’Orsay, amelynek szóvivője  felszólította a magyar kormányt, hogy “tartsa be európai uniós kötelezettségeit!”

Ez újabb példa a sajtószabadság megsértésére Magyarországon – hangsúlyozza a közszolgálati RFI portál, amely idézi a Klubrádió főnökének, Arató Andrásnak lesújtó nyilatkozatát a bíróság gyáva döntéséről. A Klubrádió tulajdonosa megerősítette, hogy a Legfelső Bírósághoz fordulnak az ügyben, de addig is folytatják az interneten.

“A diktatúrában nincs hely a szabad hangok számára “

– nyilatkozta az RFI-nek Dési András, a Klubrádió egyik munkatársa.

A kritikus hangok elhallgattattása

Az RFI közszolgálati portál felidézi a magyar média közel múltját, amely jól mutatja, hogy a hatalom vagy megsemmisíti a kritikus sajtó intézményeket vagy megszerzi azokat. Az Index sorsa jó példa erre: a korábban kormány kritikus portál egyre inkább a hatalom propaganda eszközévé válik. Az ott dolgozó újságírók egy emberként mondtak fel az irányváltás miatt- hangsúlyozza az RFI.

“Újabb hangot némítottak el Magyarországon. Szomorú nap ez a médiaszabadság szempontjából”

– nyilatkozta az Európa Tanács emberi jogi biztosa Dunja Mijatovics.

Sajtószabadság: a 23-ról a 89-ik helyre esett vissza Magyarország

A riporterek határok nélkül nemkormányzati szervezet 180 állam sajtóját vizsgálja rendszeresen. Korábban Magyarország a 23-ik helyen állt, de Orbán Viktor jelenlegi nemzeti együttműködési rendszerével visszaesett a 89-ik helyre.

2020-ban a brüsszeli bizottság beteg demokráciának nevezte a nemzeti együttműködés rendszerét, melyet 2010 óta alakított ki Orbán Viktor miniszterelnök Magyarországon – emlékeztet a francia közszolgálati rádió portálja.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .