Ha a vízi jármű lesüllyedt az Atlanti-óceán fenekére, és nem tud a felszínre emelkedni, akkor csak hét napra elég az oxigén a 44 ember számára. Az argentin haditengerészet szóvivője szerint a hét nap a minimum, ez az idő a körülményektől függően valamivel több is lehet.
Időközben az amerikai haditengerészet egyik, a tengeralattjáró felkutatására vezényelt repülőgépének radarja hőfoltra bukkant az Atlanti-óceán déli részében, 70 méteres mélységben. A patagóniai Puerto Madryn kikötőtől 300 kilométerre keletre fekvő területre egy kis tengeralattjárót küldtek.
A San Juan tengeralattjáró a világ legdélebbi városából, Ushuaiából tartott Mar del Platába a múlt szerdán.
A partoktól 432 kilométerre elküldte üzenetét, azután eltűnt.
A parancsnok elektromos hibáról tett jelentést, ezért utasították, hogy a legrövidebb úton térjen vissza a támaszpontra, Mar del Platába.
Kéttucatnyi argentin, amerikai, brit, chilei és brazil hajó és repülőgép – összesen több mint 4000 fős legénységgel -, valamint robot-tengeralattjárók kezdték el keresni a 66 méter hosszú, német gyártmányú tengeralattjárót. A kutatást sokáig nagyon megnehezítették a rossz időjárási körülmények, a több méter magas hullámok. A kutató-mentők több olyan jelet észleltek, amelyről azt gondolták, hogy a tengeralattjáró adhatta le vagy kelthette, de mindegyikről kiderült, hogy tévesen gondolták műholdas kapcsolatfelvételi kísérletének, figyelemfelhívó zajnak, jelzőfénynek.
Keddre sokat javultak az időjárási körülmények, megnyugodott az óceán a térségben, gőzerővel folytatták a keresést, tudván, hogy két nap múlva újra rosszra fordul az időjárás, de a kutatásnak egyelőre semmilyen eredménye nincs.