Ezeket hallgatták a magyarok nyáron

0
1171

Kiadta nyári toplistáit az Artisjus. A YouTube-on a tehetségkutatós sztárok mellett Pamkutyáék taroltak, megdöntve a legnézettebb magyar videó rekordját, a rádiós top 20-ba pedig a Halott Pénz négy dallal is bekerült.

Ahogy megírtuk, a nemzetközi toplistákat idén nyáron a Despacito uralta, de Magyarországon is sikerült meglovagolni a Puerto Ricó-i zenészek sikerét. A vicces/viccesnek szánt videóiról ismert népszerű youtuber-duó, a Pamkutya magyaros Despacitója lett a legnézettebb nyári videó a YouTube-on.

Az Artisjus blogján megjelent listán még 13 millióra becsülték a videó nézettségét, ugyanis az összeállításkor épp nem volt elérhető a videó, mert valamiért eltávolítottak a YouTube-ról. Pár nappal később azonban visszakerült, és a nézettsége is megmaradt. Cikkünk megírásának pillanatában

több mint 17 millió letöltésnél jár a paródia, amelyben egy rendőr szívatja a lúzer autóst.

A Despacito-paródia több magyar rekordot is megdöntött a YouTube-on: már a felkerülése utáni első napon több mint 1 millió letöltésnél járt. A most 17 milliós letöltésszám ráadásul nem csak magyar youtube-ozók kattintásaiból áll össze. Erről a videó alatti kommentek is tanúskodnak. Úgy tűnik, a Despacito szóra rákeresve valószínűleg sok külföldi is rátalált a paródiára. Az Artisjus szerint az elsöprő nyári sikerben az eredeti Despacito népszerűsége mellett az is vastagon benne van, hogy a Pamkutyának majdnem 700 ezer feliratkozója van a videómegosztón.

A top 20-as YouTube lista második helyén az X-faktoros Opitz Barbit találjuk, aki az Artisjus elemzése szerint első videójával jóval nagyobb nézettségre volt képes (ez jelenleg több mint 9 millió), mint bármelyik korábbi X-Faktor győztes.

- Hirdetés -

Opitz Barbi az X-faktor tavalyi szériáját nyerte meg, és rögtön első számával, a Végemmel a YouTube lista élmezőnyébe került. A tehetségkutató korábbi nyertesei közül csak azok voltak erre képesek, akiknek több dalát is játszották a rádiók, ez pedig nem igaz Opitz Barbibra. Az Artisjus szerint az énekesnő nagyon ráérzett az aktuális divatra, a Végem ugyanis egy reggaetonos dal, csakúgy, mint például –meglepetés! – a Despacito. Igaz, hogy Opitz Barbi dala májusban került fel a YouTube-ra, amikor még a Despacito is a nagy menetelés kezdetén járt.

Opitz Barbi példája azt is mutatja, hogy a streamelés egyre jelentősebb sikerfaktor itthon is.

A Végem ugyanis úgy lett az egyik leghallgatottabb magyar dal, hogy a rádiós összesített toplistára fel sem tudott kerülni.

Opitz Barbiéhoz hasonló youtube-os sikersztorit produkált korábban Pápai Joci is eurovíziós dalával, az Origóval. Pápai Joci Özönvíz című új dala is erősen nyitott most, de nem tudta befogni az eurovíziós dalt. A paródiavideók népszerűségét viszont jól mutatja, hogy az Irigy Hónaljmirigy feldolgozása az Origóból szintén felkerült a youtube-os nyári top 20-ba.

A listán természetesen most is szerepel a Halott Pénz, Majka és Kis Grófo, aki általában több dallal is képviseltetik magukat.

A nyári rádiós top 20-ban is sok tehetségkutatós előadót találunk:

az első helyen Freddie áll a Csodákkal, akit Rúzsa Magdi követ az Édennel. Az énekesnőnek egy másik dala is felkerült a rádiós toplistára, de a rekorder ebben a tekintetben a Halott Pénz. Marsalkó Dávidéknak ugyanis négy száma is bekerült a legtöbbet játszottak közé. Otthon című dalukkal (ezt maga Orbán Viktor miniszterelnök is megosztotta korábban) a YouTube-listára is felkerültek, ami rajtuk kívül csak Majkának és Partykaraván című új számának sikerült.

Íme az szerzői jogvédő, az Artijus által közzétett teljes nyári toplisták a Dalszerző blogról:

- Hirdetés -

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .