Kezdőlap Címkék Quantas

Címke: Quantas

Kell-e vakcina útlevél?

Bár csak nemrég kezdődött meg az oltási kampány az Egyesült Államokban és Európában, de már szinte mindenki biztosra veszi: valamiféle vakcina igazolásra – útlevélre mindenkinek szüksége lesz, aki át akarja lépni a határt vagy egyszerűen csak repülőgépre akar szállni.

Mobil telefonos alkalmazást fejleszt ki több informatikai cég, hogy ily módon mindenki tanúsíthassa: megkapta a Covid-19 védőoltást – írja a CNN portál. Az alkalmazások az egész vírus történetet tartalmazzák: megkapta-e az illető a Covid-19-et, milyen teszt eredményeket produkált illetve ami a legfontosabb: kétszeresen oltott-e a Pfizer-BioNtech vakcinával?

Mindenkinek ily módon kell majd igazolnia magát nemcsak az ország határokon hanem az olyan helyeken is, ahol sokan gyűlnek össze: koncertek, színházi vagy mozi előadások, stadionok stb.

CommonPass alkalmazás

A genfi központú Common Trust Network sok légitársasággal összefogva (Lufthansa, Swiss Airlines, Cathay Pacific, United Airlines, Virgin Atlantic) fejlesztette ki ezt az alkalmazást, mely tanúsítja: az illető nem fertőző.

„Tesztelni mindenkit lehet, ha átlép a határon, de oltani nem” – nyilatkozta a CNN-nek az alkalmazást kifejlesztő cég marketing igazgatója, aki digitális sárga kártyáról beszélt. Az oltásról ugyanis sárga színű papírt szoktak kiállítani az egészségügyi hatóságok.

Az IBM is kifejlesztett egy alkalmazást, melynek ezt a nevet adta: digitális egészségügyi útlevél.

Sok más alkalmazás is működik már illetve hamarosan alkalmazható lesz, de felvetődik a kínos kérdés:

mi lesz azokkal, akiknek nincsen okos telefonjuk?

Az ő számukra fejlesztenek ki egy okos kártyát, amely igazolja a védőoltást.

A másik komoly probléma az, hogy sokféle védőoltás van: Pfizer-BioNtech és a Moderna, amely már megkapta az engedélyt és hamarosan jöhet az Astra Zeneca is, de ezenkívül oltanak a világon orosz és kínai vakcinával is. Az utóbbiakkal nemcsak az a probléma, hogy nem érik el a Pfizer-BioNtech 95%-os védettségi szintjét hanem az is, hogy nem lehet tudni: az illető mennyire maradt fertőző a védőoltás után?

A kaliforniai Stanford egyetem virologus szakértője úgy nyilatkozott a CNN-nek, hogy nincs megbízható adat arról, hogy a beoltott emberek mennyiben fertőzhetnek meg másokat?! Addig pedig a vakcina útlevél édes keveset ér!

Ennek ellenére a CNN-nek nyilatkozó szakértők úgy vélik, hogy 2021 első félévében széles körben elérhető lesz a vakcina útlevél, amely megkönnyíti a helyzet normalizálódását.

Európában még nagy a bizonytalanság

A Lufthansa főnöke, aki a Welt am Sonntagnak nyilatkozott még nem tudja, hogy milyen feltételekkel lehet majd repülni a járvány után? „Személy szerint azt gondolom, hogy hosszú nemzetközi járatokon minden utasnak negatív teszttel illetve oltási bizonyítvánnyal kell rendelkeznie” – nyilatkozta Carsten Spohr. A Lufthansa főnök elmondta, hogy az első fázisban azt tervezik, hogy növelik a rövid utak számát, ahol elég egy gyors teszt, melyet a repülőtéren is el lehet végezni. A második fázisban azután vagy negatív teszt eredményt igazoló okmányt illetve oltási igazolást kérnek az utasoktól – a hosszabb utakon mindenképp.

A Lufthansa nem ragaszkodik az oltási igazolványhoz mint az ausztrál Quantas. „Ezt mi mint légitársaság nem követelhetjük meg az utasainktól!” – hangsúlyozta a Lufthansa főnök, aki utalt arra, hogy a tömeges oltás hamarosan nyáj immunitást eredményezhet, amely fölöslegessé teheti a vakcina útlevelet.

Házhoz szállítás repülőgéppel

A túlélésért küzdő repülőtársaságok mindent megpróbálnak , hogy életben maradjanak: a Repüld át az Antarktiszt légi turizmustól a házhoz szállított sajttortáig.

Leghamarabb jövő év közepén állhat helyre a nemzetközi légiforgalom, de a légitársaságoknak addig is élniük kell valamiből. Mindent kitalálnak amivel pénzhez lehet jutni – írja a Bloomberg. Az ausztrál Quantas például egyik Boeing Dreamliner-ét arra használja, hogy légi körutat szervez az Antarktisz fölött. Az utazás szép pénzbe kerül: 7999 ausztrál dollárba, ez jelenleg 5850 amerikai dollárnak felel meg. November és február között hét útra lehet jelentkezni az Antarktisz fölött, amely „kihagyhatatlan élmény”. Az utazás 12-14 órán keresztül tart, de hát Ausztráliában hozzászoktak a hosszú légi utazásokhoz…

A Quantas nemcsak ebből szeretne pénzt csinálni, de piacra dobott olyan pizsamákat is, melyeket eddig az első osztályú utasok kaptak a hosszú útra. A 10 ezer pizsamát elkapkodták…

A 25 ausztrál dollár értékű csomag, melyet a drágább üléseket elfoglaló utasok eddig ingyen kaptak meg, most szintén piacra kerültek. A leszerelt Boeing gépek kis dohányzó asztalait is árusítani akarják mint „feledhetetlen emléket”.

Az Air Asia fapados légitársaság Malajziában, amely rekord veszteséget könyvelt el a vírus járvány idején, ezért most kereskedelmi szolgáltatást indított: közvetlenül össze akarja kötni a malajziai farmokat a távoli vevőkkel: szállodákkal, eladási láncokkal stb. Olyan szolgáltatást próbálnak nyújtani mint az Amazon a házhoz szállításban. A fagyasztott csirkétől az ananászig mindent szállítanak, hogy pótolják az utasoktól származó jegybevételt.

Házhoz szállítás repülővel

Ez az ötlete az Air North kanadai légitársaságnak, amely a Yukon vidékét kötötte össze olyan nagyvárosokkal mint például Vancouver. Az egykori aranyásó vidéken kilenc kanadai dollárért kínálják a menüt, ez 6,88 amerikai dollárt ér. Sajttortát is lehet rendelni 13,99 kanadai dollárért. Ez a szolgáltatás csak az északnyugati Whitehorse városában működik, ahol az ügyfelek másnap kapják meg a rendelt ételeket. A házhoz szállítás díja mindössze 10 kanadai dollár.

Utazás a nagy semmibe

Ezt kínálja a japán ANA holding, amely charter gépeken hirdet utakat. 300 embert sorsolnak ki „Hawaii utazásra”. Az Airbus A 380-as gépe békeidőkben Tokió és Honolulu között repked. Most azonban másról van szó: a 90 perces utazás során a légikísérők hawaii inget viseltek és természetesen maszkot. Csak épp a gép nem tartott sehova! Másfél óra után az utasok visszaérkeztek oda ahonnan elindultak „egy örökre emlékezetes Hawaii túrára”.

A Starlux Airlines hasonló utakat hirdetett Tajvan körül, de itt volt egy plusz érdekesség: maga az elnök vezette a repülőgépet! A jegyeket elkapkodták, egy jegy 144 dollárba került.

Kínában magára talált a légiforgalom

A jövő hónapban már el kívánják érni a tavalyi szintet – számolt be a China Daily. Ez persze a hazai forgalomra vonatkozik, amely Kína hatalmas belső piacán önmagában is igen jelentős. Mindez persze nem menne óriási kedvezmények nélkül. Csak egy példa: a China Eastern Airlines, amely Kína három legnagyobb légitársasága közé tartozik, különleges hétvégi ajánlattal állt elő. 3322 jüanért hétvégi kártyát kínálnak, mely egész évben érvényes. Vagyis 487 dollárért valaki minden hétvégén repülhet Kínában. A júniusban meghirdetett program igen népszerű: volt olyan légijárat, ahol az utasok 90%-a ezzel a hétvégi kártyával fizetett. Nem jár így rosszul a cég? Nem – mondják a China Eastern légitársaságnál: a gépek telve repülnek, és a hétvégi kártya használók zöme új utas, csak 150 ezren voltak, akik másodszor is használták az év végéig érvényes kártyájukat Kínában.

FRISS HÍREK

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!

NÉPSZERŰ HÍREK