„A legjobb tanács, amit tudok adni, mindenekelőtt az, hogy ne oltassa be magát”… Kim Glow neve, egy reality TV sztárja nálunk valószínűleg nem sokat mond, ettől még egymillió követője van az Instagramon.
November 11-én nem maradt észrevétlen az Instagramon készített videója, ahol 1 millió rajongója van, és felmondja a következő oltást a Covid-19 ellen.
Videója méltó a legjobb konspiratív forgatókönyvekhez: az oltás az 5G által aktivált nanorészecskéket oltja be az emberekbe. A Covid egy olyan betegség, amelyet a globális túlnépesedés elleni küzdelemre találtak ki…
Ez a társadalmi hálózatok által eltorzított tükrözés az általános bizalmatlanság az oltások ellen és ez az utóbbi években csak növekedett Franciaországban, amelyet felébresztett a Pfizer bejelentése a koronavírus elleni 90%-ban hatékony készülő oltásról.
A franciák vannak legkevésbé oltáspártiak
Az elmúlt napokban közzétett több felmérés azt mutatja, hogy minden második francia nem szándékozik beoltatni magát a betegség ellen. Vannak, akik még mindig szeretnének további megnyugtató információkat a készülő oltásról és vannak, akik oltásellenes alapállásuk miatt utasítják el.
Odoxa-Dentsu Consulting közvéleménykutató tanulmánya szerint azok, akik „szisztematikusan elutasítanak bármilyen típusú oltást”, a francia emberek 15% -át képviselik. Ez a szám 2015-ben csak 10% volt.
„A franciák szisztematikusabban megkérdőjelezik bizonyos kutatások eredményeit. Ez igaz a gyógyszerekre és az oltásokra ” – elemzi Céline Bracq, az Odoxa vezérigazgatója.
Az Ipsos szerint, amely november elején közzétette 15 országról tanulmányát megállapítja: Franciaországban van a legalacsonyabb a elfogadottsága a Covid elleni oltásnak.
A mozgást a közösségi hálózatok erősítik
Ez a szokásos összeesküvési teóriákon túl, ehhez az oltásellenes mozgalom látványos megjelenése tesz hozzá a közösségi hálózatokon keresztül. A Facebook és a Youtube lépéseket tett az oltásellenes tartalom korlátozása érdekében – a Facebook nemrégiben úgy döntött, hogy már nem engedélyezi az oltásellenes hirdetést -, de nem csak ezek a közösségi hálózatok léteznek. A Twitteren és az Instagramon a nagy közönséggel rendelkezők – „befolyásolók” – szintén döntő szerepet játszanak.
„Ha valakinek egymillió előfizetője van, a hatás egyértelmű, mert ezek az előfizetők bíznak benne”
– jegyzi meg a közösségi hálózatok szakembere.
„Van egy ökoszisztéma, amely lehetővé teszi az oltásellenes tartalom népszerűsítését. Az algoritmusok aktívan részt vesznek abban, hogy több száz milliószor ajánlják az ilyesfajta tartalmakat. Ráadásul a platformok összekapcsolódnak, táplálkoznak egymás adataiból, ezzel is a megalapozatlan elméletek ismétlődését elősegítve. Ezzel a sokszoros ismételgetéssel nyomatékosítják olvasók egy részében hamis állításaikat. – elemzi Guillaume Chaslot algoritmus-szakember, az Algo Transparency alapítója és a Youtube egykori munkatársa.
„Pedagógia és átláthatóság”
Ebben az összefüggésben a koronavírus elleni vakcinakampány kormány általi előkészítése kevésnek ígérkezik. A válságkezelés miatt már a megfogalmazott kritikák miatt az ügyvezetőnek bizalmatlanságtól övezve kell előkészítenie ezt az oltási kampányt.
Az Egészségügyi Minisztériumban „oktatást és átláthatóságot” ígérünk a jövő oltására vonatkozóan, amely nem lesz kötelező.
„Nem használunk fel olyan oltást, amelynek hatékonyságában nem leszünk biztosak” – ígérjük Olivier Véran egészségügyi miniszter kíséretében. „A kormány nem maradhat magára a kampányban ezt a tudósoknak és az egészségügyben aktív orvosoknak és a az egészségügyi szervezeteknek is meg kell erősíteniük.” – teszi hozzá Céline Bracq. Ez nagyon is szükséges, de valószínűleg önmagában nem lesz elegendő az oltásellenes mozgalom megnyugtatásához.