Kezdőlap Címkék Autó

Címke: autó

Gruevszki vezette az albániai magyar nagykövetség autóját – fotó bizonyítja

0

Egy albán portál egy fényképet közölt, amelyen a korrupció miatt börtönbüntetésre ítélt volt macedón miniszterelnök látható az autó volánja mögött. A Korrieri című lapban közölt képet valószínűleg egy közlekedési kamera rögzítette.

Az albán rendőrség – mint az már mi is megírtuk – korábban megerősítette, hogy rendőrség megerősíti azt is, hogy a Gruevszkit szállító CD1013A rendszámú jármű a tiranai magyar nagykövetség tulajdonában van.

Gruevszki az albán rendőrség szerint november 11-én este 7 óra 11 perckor lépte át az Albánia-Montenegró határállomást. A volt macedón kormányfő egy magyar diplomata autóban ült, és a saját személyi igazolványát használta. Az Interpol csak később, november 13-án adott ki ellene nemzetközi körözést.

A montenegrói rendőrség pedig azt írta sajtóközleményében, hogy Gruevszki még aznap elhagyta az országot, hogy Albániából érkezve belépett oda.

Barmok vagyunk, nem látunk a szemünktől

Nem látsz a szemedtől, te barom? Ezzel indít a szőke nő, miközben kiugrik az autójából. A szeme villámokat szór, szájából négybetűs szitkok gördülnek elő. Néhány másodperccel korábban fékcsikorgást hallottunk, egy Ford nem adott neki elsőbbséget, épp, hogy elkerülték az ütközést. A másik autóban szintén fiatal nő ül, bocsánatkérően int a kezével, ijedtség és megkönnyebbülés látszik rajta. Elnézést, szól ki a nyitott ablakon. Elbambultam, de szerencsére, mindketten megúsztuk.

A vétlen vádló azonban csak mondja a magáét, feltartva a forgalmat, és önmagát is persze. Már mehetne dolgára, örülhetne, hogy nem történt baj, időben odaér a tárgyalásra, a gyerekért az óvodába, nem várakoztatja meg a kedvesét. De még nem megy sehova, mert neki most ez a legfontosabb. Hogy kioktassa a másikat, és nevelő célzattal elküldje melegebb éghajlatra.

Nem siet sehová? Ezt kérdezem, mert látom, torlódnak már mögötte.
Jobb lett volna, ha hallgatok. Abban a pillanatban én lettem a hunyó, a haza ellensége, az emberiség szégyene. Hogy mit szólok bele, amikor semmi közöm hozzá? Miért ütöm bele az orromat, vak vagyok, vagy mi, hogy nem láttam, mi történt? Majdnem megölte őt az a gyilkos. Miért kap jogosítványt az ilyen?

Amikor végre visszaül, padlógázzal indul. Nekem meg az jut az eszembe, milyen kár, hogy ennyire nem tudjuk elviselni egymást. Nemcsak a közutakon, és a villamoson, de máshol sem díjazzuk a másikat. Tolakszunk, ha nyílik egy új pénztár a boltban, lökdösődünk a postán, hogy előbb fizethessük be a csekket, mint a többiek.

Meg is ütnénk a másikat, ha tehetnénk. Elfojtott indulatok dolgoznak bennünk – otthon, munkahelyen, utcán szerzett sérelmek halmozódnak. Jó, tudom, én könnyen beszélek: már egy ideje rájöttem, hogy minden, a mások utálatával elvesztegetett perc fölösleges energiapocsékolás.

Facebookozott a sofőr, kilencen meghaltak

0

Élő közvetítést tartott a Facebookon a sofőr, aki karambolozott a kisbuszával Ceglédbercelnél. A balesetben kilencen haltak meg.

MTI Fotó: Mihádák Zoltán

A román kisbusz Szlovéniából tartott hazafelé a Digi 24 tévé szerint. Utasai a Maros megyei Désfalváról származtak. A 4-es főút 58. kilométerénél, Ceglédbercel közelében,

a kisbusz előzés közben egy teherautóval karambolozott.

Hét férfi és két nő halt meg a kisbuszban, a teherautó sofőrje könnyebben sérült.

Mint kiderült, a kisbusz sofőrje facebookozott vezetés közben: éppen élő közvetítést tartott. A videót több román portál is közzétette, az látszik rajta, ahogy a sofőr felváltva veszi saját magát és az utat, majd elkezd előzni egy másik kisbuszt és egy teherautót.

Az is jól látszik a felvételen, hogy

jön szembe egy teherautó, de a sofőr nem tesz semmit, hogy elkerülje a karambolt.

Az ütközés előtti másodpercben a felvétel megszakad.

A román portálok egy olyan felvételt közöltek, amelyen egy férfihang kommentálja is a rögzített videót, és arról beszél, hogy

a sofőr valószínűleg azért nem figyelt, mert az élő közvetítéséhez fűzött kommenteket olvasgatta.

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság közben közölte: büntetőeljárás keretében vizsgálja a baleset körülményeit, a szükséges igazságügyi szakértői vizsgálatok folyamatban vannak.

A román külügyminisztérium bejelentette, hogy az áldozatokat hazavitelének költségét a minisztérium sürgősségi alapjából fedezik.

A videót Ön is megnézheti, amennyiben elmúlt 18 éves:

Minden nagyon szép, mindennel meg vagyok elégedve – Vidéki lapokban olvastuk, április 23.

0

Táltos túrázókra váró sámándobosok, drágább, de finomabb eper, gondosan megmunkált ágyásokból felpezsdülő piac és hasító autópiac – megnéztük, miről írnak a vidéki lapok.

„Sámándobosok várták a táltos túrázókat Velemben”

„Megtáltosodott emberek kaptattak fel tempósan a hegygerincre annak ígéretében, hogy sámándobosok várják őket, és tényleg: Bogáti András túravezető – aki mindig szervez a kirándulóknak valami érdekességet – most sem viccelt: szóltak a dobok odafent.

A Föld napja alkalmából szervezett túra extrája a Szent Vidi Táltos Dobcsapat volt, a zenészek a Földanya hallom a hangod… kezdetű dallal várták a túrázókat. Komoly kis koncert lett a nyárias napsütésben, nem győzték itatni a csoportot kísérő kutyákat, amelyek – az egyik gazdi szójátékával élve – a „téli kanapékondiból” futották ki magukat. Messze hangzott a dobosok dalolása a hegytetőn: „Felhők felett jártam, világ tetejét láttam…”” (vaol.hu)

„Drágább ugyan a magyar eper, de zamatosabb”

„Paprika és paradicsom palántahadak sorakoztak fel a baranyai piacokon a gyönyörű tavaszban.

A görög eper mellett immár a megyében is megjelent a hazai eper, igaz az ára még csaknem kétszer annyiba kerül. Ha egymás mellé tesszük a két gyümölcsöt, egyértelműen szebb, nagyobb a Görögországból származó sötétpiros eper, ugyanakkor a hazai frissebb és zamatosabb. A kereskedők szerint hiába drágább, mégis többen vásárolják és kóstolgatják kisebb tételben a hazai termést. Mint mondták, csaknem egy hónapja még 8000 forint körül volt kilója a budapesti piacokon a magyar epernek, most érte el azt a szintet, amelyet már Pécsett is hajlandók megfizetni a vásárlók.

Jó hír a spárgarajongóknak, hogy már nem csak a félkilós, előre csomagolt fehér és zöld spárgát kínálják a piacon, hanem rekeszből összeválogathatjuk a legszebb szárakat, nem elhanyagolhatóan: sokkal kedvezőbb áron.” (bama.hu)

„Megpezsdítette az egerszegi piacot a jó idő”

„A múlt hét vége kedvezett a házkerti munkának, és az azt megelőző beszerzéseknek is. Pénteken ragyogó napsütésben válogattak a vásárlók a piacon a zöldséges standoknál, ahol a palántafélék sokasága hirdette a tavaszt.

Volt, aki nagyméretű műanyag ládában, más szatyrokban, papírba bugyolálva vitte a paprika- és a paradicsompalántákat. A hét végén teltek a gondosan megmunkált ágyások.” (zaol.hu)

„Hasít az autópiac, több kocsit adnak el Békés megyében”

„Jelentősen, csaknem 30 százalékkal bővült a ­magyar autópiac az év első három hónapjában 2017 első negyedévéhez képest – derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének értékeléséből. A Békés megyei kereskedők is kiemelkedő forgalomnövekedésről számoltak be. (…)

Mivel az értékesítési lista első helyén februárban is a ­Suzuki állt (ebből 1481-et adtak el), másodikon a Škoda, harmadikon pedig a Ford szerepelt, ezért felkerestünk néhány, a megyénkben működő márkakereskedést.” (beol.hu)

„Most minden út sétálóutca Vásárhelyen”

„A tramtrain munkálatai – közműkiváltás, vágányépítés – miatti útlezárások, elterelések miatt nagyon kell figyelnie annak, aki Vásárhelyen közlekedni szeretne. Nagy szerencse, hogy kész az elkerülő út.” (delmagyar.hu)

Ilyen szimulátorral készül egy profi autóversenyző a szezonra

0

Keszthelyi Vivien az elmúlt napokban Finnországban extrém körülmények között készült a hamarosan rajtoló szezonra. Az Audi Sport Racing Academy magyar pilótája azonban szakított időt arra, hogy részt vegyen az AMTS show-n, ahol kiállítottak egy olyan szimulátort, amilyennel készülni fog a következő bajnokságban szereplő pályák megismerésére.

A 17 éves magyar versenyző csapata, a VRS Sport Group irányítása alá tartozó VRS eSport – Virtual Sim Racing segítségével mindenki bepillantást nyerhetett abba, hogy milyen körülmények között tréningeznek a profi nemzetközi autóversenyzők akkor, ha éppen nem egy többszáz lóerős gép volánja mögött ülnek.

Az kijelenthető, hogy a szimulátoroknak szinte teljesen azonos versenykörnyezetet kell teremteniük ahhoz, hogy a pilóták megfelelően tudjanak gyakorolni. Ennek érdekében egy profi szimulátor négy legfontosabb eleme az autó belsejét képező részek: a szélvédő ez esetben profi monitorok, a váz, a hozzá tartozó pedálgép, valamint az ülés és a kormánykerék.

A fém váznak köszönhetően a pedálok mozgatása, valamint a kanyarodás igazi versenyérzetet teremt, az ülésben különbség főként annyi a versenyautóhoz képest, hogy utóbbiban “ráöntik” a formákat a pilótára.

Természetesen, ahogy az autósportban mindenhol, itt is a kormánykerék számít a léleknek, amelyen a vezérlésén keresztül hasonló érzést szimulálva az eredetihez számos beállítást lehet végrehajtani.

Keszthelyi Vivien hamarosan visszatér Magyarországra, ugyanis nagy bejelentésre készül. A pilóta tavaly az Audi TT Cupban versenyzett, azt viszont még nem árulta el, hol folytatja pályafutását, erre azonban jövő szerdán fény derül.

Saját autót a képviselőknek!

Vagyonbevallások ideje van, ilyenkor közlik velünk, hogyan alakultak választott képviselőink életkörülményei. Fontos ez nekünk választópolgároknak, mert innen tudjuk, miben kell még támogatnunk őket, hogy a mostaninál is magasabb színvonalon képviselhessenek bennünket.

Jár nekünk a képviselői vagyonbevallás, mint egykor a tizenharmadik, havi nyugdíj. Pedig az is csalás volt, az év ugyanis nem tizenhárom, hanem tizenkét hónapból áll.

Messzire kalandoztunk, gyalogos gondolatok közé, pedig autókról fogunk beszélni.

A képviselők és kormánytagok vagyonbevallásából ugyanis kiderül, hogy a legtöbbjüknek nincs saját autója. Mi többi magyar emberek, akik nem vagyunk képviselők, kénytelenek vagyunk saját autót tartani. Nem mindenki, de aki megteheti, és szüksége van rá, vesz magának.

Sok képviselő számára bizonyára nem nyilvánvaló, hogy egy autónak milyen költségei vannak. Először is meg kell vásárolni. (Lopni is lehet, de átlagemberek körében nem ez a normális üzemmenet.) Lehet új az autó, alig használt, vagy sokéves, de ára van mindegyiknek.

Adót is kell fizetni utána. Gépjárműadónak hívják, önmagában, ha semmi más kiadás nem jönne hozzá, nem volna jelentős összeg.

De jön még más kiadás. Casco-t is illik kötni, ha netán ellopnák az autót. Mert van ilyen is, meg baleset is előadódhat. És van persze a kötelező felelősségbiztosítás. Hogyha mi okozunk kárt másnak, akkor ne nekünk kelljen még ezért is a zsebünkbe nyúlnunk.

A parkolási kiadások részletes taglalásától eltekintenék – nyilván még a legkevésbé cizellált gondolkodású képviselő is képes kitalálni, hogy miről van szó. Van, akinek garázst is kell bérelnie, az sem két fillér.

És akkor még nem beszéltünk arról, hogyha az autó elromlik, akkor meg kell javíttatni. Biztosan vannak, akik nem tudják, mert a vagyonbevallásukban nem szerepel saját autó, de ezért is fizetni kell. És tankolni is muszáj, igaz, csak abban az esetben, ha használjuk az autót.
Álló autóba a jelenleg hatályos szabályozás szerint nem kell benzin, sem gázolaj.

A képviselők, kormánytagok, akiknek nincs autójuk, mentesülnek ezektől a kiadásoktól. Pedig ők is autóval járnak, még senki sem látott minisztert, frakcióvezetőt, parlamenti államtitkárt, mezei honatyát a 4-6-os megállójában várakozni. Trolin utazni, teszem azt.

Nem a saját autójukon járnak, hanem a miénken. Merthogy nekünk, autós magyaroknak nem egy, hanem két autónk van. Az egyik, amelyet mi használunk, a másik, amellyel választott politikusaink furikáznak a mi képviseletünkben. Mindkét autóba mi vesszük a benzint, a gázolajat, mi fizetjük a biztosítást, a szerelőt, az adót.

Ilyen gazdagok vagyunk. Még az is gazdag közülünk, akinek nem telik saját autóra. Neki is van autója, csak nem tud róla. Nem is kell, hogy tudja, milyen márkát vásárolt a képviselőjének, a lényeg, hogy az adóforintjaiból rendesen fizesse a számlát.

Szerény véleményem szerint, az lenne a tisztességes, ha a képviselőknek is kötelező lenne saját autót tartani. Hogy legalább az egyik autónk költségeit fizessék a saját zsebükből!

Autó hajtott a járókelők közé a Copacabana strandnál

0

Autó hajtott a járókelők közé helyi idő szerint csütörtök este Rio de Janeiróban, a híres Copacabana strandnál futó sétálóutcában. Egy nyolchónapos csecsemő meghalt, és legalább 15 ember megsérült.

A rendőrség Twitter-oldalán megjelent információk szerint a sofőrt őrizetbe vették. A rendőrség közölte: nincs arra utaló nyom, hogy terrorcselekmény történt volna.

A sofőr, egy 41 éves férfi azt állította, hogy epilepsziában szenved. A hatóságok most vizsgálják, hogy nem volt-e ittas állapotban.

A rendőrség szerint a férfi azt vallotta, hogy nem ivott, de elvesztette irányítását a járműve felett.

Az autó a homokban állt meg a parton, miután áthajtott a széles sétálóutcán, amely egy forgalmas út és a strand között fut.

A Copacabana közkedvelt a brazil nagyvárosba látogató turisták körében. A napfényes órákat a város lakói és vendégei szívesen töltik a strandon, majd sötétedés után a sétálóutca vonzza az embereket kávézóival, és szuveníreket árusító piacaival.

Változások a taxiknál

0

Januártól csak 10 évesnél fiatalabb autóval lehet taxizni, miután lejár a 2015-ös kormányrendeletben meghatározott türelmi idő.

Az új előírások szerint 2018 elejétől taxiszolgáltatás csak két oldalon két-két ajtós, légkondicionált kocsival nyújtható, írja az MTI. A 10 éves korhatár az Euro III környezetvédelmi besorolásba, illetve az elektromos motorral közlekedőkre vonatkozik, míg

az Euro IV-es besorolású motorral felszereltek esetében csak 7 évnél fiatalabb autókra adhatnak taxiengedélyt.

Az előírások között szerepel az is, hogy csak olyan autóval lehet taxizni, amely gumiabroncsainak teljes futófelületén a mintázat magassága eléri a három millimétert. Követelmény még, hogy minden üléshez legyen biztonsági öv, a vezetőnél és a jobboldali első ülésnél beépített légzsák és ABS.

Taxizni csak olyan kocsival lehet, amelynek kormánya a baloldalon van.

Rendőrautók 33 milliárd forintért

0

Mintegy 33,7 milliárd forint értékben több mint 2600 új szolgálati gépkocsit szerzett be a rendőrség 2017-ben.

Papp Károly az országos rendőrfőkapitány közölte: az új gépjárművek megérkezésével a rendőri személygépkocsik átlagos életkora 6,4 évről 2,4 évre csökkent.

Mint mondta, a határrendészeti feladatok ellátásának támogatására 300, a határvadász bevetési osztályoknak az állomány növekedése miatt pedig 457 jármű beszerzésére nyílt lehetőség 15,6 milliárd forint értékben.

A rendőri szolgálati gépkocsik amortizációs cseréjeként 1837, a bűnügyi és az ügyintézői gépjárművek cseréjére pedig 595 gépkocsival bővül a gépjárműpark 22,2 milliárd forint értékben.

Tíz éve történt – Elvették az alpolgármesterek és a jegyző szolgálati autóit

0

2007. december 8-án arról írt a Független Hírügynökség, hogy a VIII. kerületi önkormányzat tisztviselői idén nem kapnak év végi jutalmat, és az alpolgármestereknek a szolgálati kocsikról is le kell mondaniuk. A főváros legrosszabb anyagi helyzetben lévő önkormányzata így próbál takarékoskodni.

A budapesti kerületek polgármesterei és az alpolgármesterek az év utolsó hónapjában jutalomként általában többhavi fizetést kapnak. A VIII. kerületben is 16 évig így volt ez, azonban idén úgy döntöttek: elmarad a jutalmazás. Ezzel 20-25 millió forintot spórolnak meg.

A három alpolgármester és a jegyző szolgálati kocsiját a közterület-felügyelők kapják meg. Ezzel az önkormányzat nem csak az új autók vásárlását takarítja meg, hanem az eddigi sofőrök fizetését is. A kerület képviselő-testülete azt is megszavazta, hogy a vezetők személyes költségkeretét a felére csökkentik, és azt tervezik, hogy jövőre kevesebb lesz a költségtérítés is.

FRISS HÍREK

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!

NÉPSZERŰ HÍREK