Ahogy várni lehetett, a Sony is felvásárolt egy gaming stúdiót

0
3465
FH

Nem sokkal azután, hogy a Microsoft rekord összegért felvásárolta az Activision Blizzard gaming stúdiót, a Sony is bejelentette, hogy a Bungie csatlakozik a Sony Interactive Entertainment-hez.

A szóban forgó összeg, valamint az egyesülés mértéke jóval alulmarad attól, amit a Microsoft hajtott végre, viszont a Sony 3.6 millió dolláros beruházása valószínűleg megtérül a cég számára.

Ugyanis a Bungie az eredeti fejlesztője a mai Halo sorozatnak, valamint a manapság egyik legnépszerűbb online játéknak, a Destiny-nek is.

Az eredetileg 1991-ben alapított videójáték fejlesztő cég továbbra is egészen függetlenül fog működni, valamint megtarthatja a multiplatform mivoltát is, így az eddig fejlesztett és népszerű játékok továbbra is elérhetőek lesznek a különböző platformokon, nem csak a Playstation rendszereken. Ezt maga Jim Ryan, a Sony IE vezérigazgatója jelentette be a Playstation saját blogján.

A Bungie pedig a saját hivatalos honlapján is részletezte, hogy a stúdió csatlakozása a Sony-hoz nem azt jelenti, hogy az eddig megjelent, vagy az éppen fejlesztés alatt álló játékok Sony exkluzív státuszt vennének fel. Valamint azt is részeltezték, hogy a jelenleg elérhető játékok, mint például a jelenlegi zászlóshajó, a Destiny továbbra is ugyanolyan minőségben érhető el függetlenül attól, hogy milyen platformon használják azt a játékosok.

Ennek köszönhetően tehát lehet, hogy egy újabb nagy gyártó csatlakozik egy nagyobb platformhoz, de a legfontosabb, hogy egyelőre legalábbis biztosan megtartja a teljes cross-platform mivoltát a Bungie és nem lesznek nagyobb változások.

Természetesen ez a Sony-nak is érdeke, hiszen ez az egyik legjobb módja, hogy az eddig is jól kiépült gamer közösségét kibővítse, minél több harmadik párti játékost hozzon a Sony IE házhoz.

Érdekes tehát, hogy bő egy évvel az újabb generációs konzolok megjelenése a két nagy gaming óriás, a Sony és a Microsoft is egyre nagyobb területet próbál felvenni és alternatívabb úton bővíteni a felhasználói közösségüket.

Az egyik legfontosabb kérdés azonban az, hogy azok a Bungie által fejlesztett játékok, amik eddig Xbox, vagy Google Stadia platformon futottak, azok ezután is elérhetőek lesznek-e ezeken a platformokon, vagy a Sony igyekszik a játékosokat a Playstation, vagy a PC felé terelni.

Egy a közelmúltban kiadott Bungie nyilatkozat alapján egyelőre úgy néz ki, hogy a fejlesztő továbbra is fenntartja a teljes függetlenségét a fejlesztéseket illetően, így az eddigi Xbox játékosok továbbra is a megszokott minőségben férnek majd hozzá a kedvenc Bungie játékaikhoz, valamint az azokhoz tartozó kiegészítőkhöz.

Ami még további kérdéseket vethet fel, hogy az esport közösség, a nagyobb esport csapatok, versenyek és rendezvények, vagy éppen az esport sportfogadást előtérbe helyező oldalak hogyan reagálnak az egyes videojátékok lefedésére, vagy a nagyobb események szponzorálására. A közelmúltban ugyanis egyre több sportfogadó oldal szponzorként lépett fel olyan nagyobb gaming eseményeken, mint például a CS:GO világbajnokság, vagy éppen Unibet sportfogadó oldal külön csapatok is támogat.

Éppen ezért is lesz érdemes a jövőben figyelmet fordítani erre a gazdasági szektorra is, hiszen a gaming, valamint a videójátékok ma már sokkal nagyobb vizeket mozgatnak meg, mint mindössze néhány évvel ezelőtt.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .