A nemes bosszú

0
1071
Huawei

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Facebook-oldalán üzent a főpolgármester szerda reggeli bejelentése kapcsán: „Nem értjük Karácsony Gergely felháborodását, semmi rendkívüli, előre nem tudott esemény nem történt. Ez továbbra is figyelemelterelés arról, hogy csődbe vitték Budapestet. A jogszabályokat változatlanul mindenkinek be kell tartania, senki sem áll a jogszabályok felett. Ez a szolidaritási hozzájárulás esetében sincs másképp. Ahogy például egy kkv-nak vagy egy munkavállalónak, úgy a Fővárosnak is be kell fizetnie a jogszabályban rögzített közterheket. Budapestet a kormány nem kifosztja, hanem fejleszti, legutóbb hétfőn jelentettünk be egy milliárdos forintos fejlesztési csomagot a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérhez kapcsolódóan.”

Mint az sokak előtt ismert, a miniszter a fenti bejegyzést annak kapcsán írta, hogy Karácsony beharangozta a fizetésképtelenséget Budapesten, miután a kormány egyetlen laza csuklómozdulattal ismét inkasszált a főváros számlájáról, mégpedig a 89 milliárdból újabb 6,2 milliárdot (összesen már 45 milliárdnál tartanak). Ahhoz, hogy valaki a fenti szöveget így kormánytagként le merje írni, legalább fél méter vastag, erősen vizenyős bőrnek kell lennie a képén, hogy ne égjen le azonnal szégyenében, bár ez nem szükséges, ha az illető teljesen hülye, mert akkor fogalma sincs róla, mit beszél. Hogy Nagy Márton mennyire az, arról az érdeklődők itt tájékozódhatnak.

Az ügyet illetően az sem titok, hogy a jogszabályokat, melyeket „mindenkinek be kell tartani”, a kormány hozza, mégpedig a kétharmad jóvoltából abszolúte korláttalanul, ahogyan például azt a jogszabályt is, amely szerint a fővárosnak a Tarlós féle 5 milliárd helyett ma már 89 milliárdnyi ún. szolidaritási adót kell befizetnie. Hja, úgy könnyű, lehet mondani. A facebook szöveg ugyanakkor teljesen olyan, mintha valaki (= a kormány) az általa utált személyt (= a főváros) kilökné egy magasház felső szinti ablakán (= törvényt hoz a jócskán megemelt szolidaritási adóról), és mikor az zuhanás közben kétségbeesettet kiabálni kezd, leszól neki az ablakból kihajolva, hogy mit üvöltözik, hiszen „semmi rendkívüli esemény nem történt”, mert pont úgy zuhan lefele, ahogy mindenki szokott. Ha becsapódik a talajba, hát akkor becsapódik. Hogy ki lökte ki az ablakon? Az meg kit érdekel?

A 89 milliárdos szolidaritási adót illetően: ha Tarlós korszak (2019.) óta eltelt idő 83 százalékos inflációját is figyelembe veszem, akkor a Tarlós korabeli 5 milliárd ma 9,15 milliárd lenne, a 89 milliárd ennek majdnem a tízszerese. Ha valaki szerint a szolidaritási adó tízszeresére emelése normális, annak az agyi képességeiről inkább nem nyilatkoznék. Ráadásul a fővárosi költségvetés kb. 435 milliárdos főösszegének a 89 milliárd több mint 20 százaléka (a Tarlós alatti 9,15 milliárd csak a 2,1 százaléka lenne!), azaz a relatív summát tekintve a helyzet még rosszabb, mivel az ekkora forráselvonás egy sok kiadással terhelt nagyvárostól gyakorlatilag a gazdasági hátba szúrással azonos. Ez a húzás teljes mértékben egyértelműsíti, hogy a kormány az erőfölényével ótvar módon visszaélve mindenáron csődbe akarja vinni Budapestet. „Nemes” bosszú azért, hogy itt nem a kormánypártok nyerték a választást, egyben „jóindulatú” figyelmeztetés a lakosoknak, hogy mi történik a várossal, ha továbbra is ellenállnak a NER-nek. Azt, hogy a fenti húzás Orbánék részéról a demokratikus normáknak mennyire a legalja, inkább nem taglalnám, mert sohasem mernék olyan erkölcsi mélységekbe süllyedni, ahol az ilyen húzások taglalhatók. És ez még nem elég, van képük visszapofázni is.

- Hirdetés -

Persze nem gondolom azt, hogy az N.M. féle emeletes ökörség (= facebook bejegyzés) a derék miniszternek jutott eszébe. Egy frászt. Vannak ott erre alkalmasabb emberek is, mégpedig jóval alkalmasabbak, csak az idegesítő, hogy szerintük még ez a szöveg is megengedett, ami a választót teljesen hülyének nézi. Szomorú módon a választók nagy része már 15 éve hagyja magát hülyének nézni, ezért bíznak a szöveg kitalálói erősen abban, hogy ami egyszer bevált, beválik máskor is.

Az magától értetődik, hogy a Szentkirályi féle, sokszor hangoztatott blődséget Nagy miniszter úr is megismétli, miszerint a bejelentés Karácsonyék „figyelemelterelése”, mégpedig arról, hogy „csődbe vitték Budapestet”. Na, most ez rendben is volt egy darabig, mert belehazudni a levegőbe adatok nélkül akármit lehet, de azóta, mint ismert, a kormány jóvoltából a kormány embere a kormány parancsszavára „átvilágította” a város gazdálkodását, így már konkrétumokól beszélhetünk.

A Navracsics által kijelölt átvilágító Domokos László, korábbi ÁSZ elnök, egyben feltétlen FIDESZ hívő (valahogy megint nem sikerült Orbánéknak egy semleges személyt találni – ki hitte volna?), akinek áldozatos munkálkodása révén a következő szörnyűségek derültek ki: lásd itt.

Ennek alapján 1./ a főváros rossz helyzetben van, 2./ rossz helyzetben van a főváros, 3./ a főváros helyzete romlik, 4./ a főváros sokat költött, 5./ a főváros pénzügyi diktatúrát épített ki, 6./ ez is felmerülhet, meg az is felmerülhet, sőt 7./ több száz egyajánlatos közbeszerzést találtak, melyek valós verseny nélkül futhattak le. Ebből látható, hogy akárhogy is igyekeztek Domokosék, néhány feltételes módon („felmerülhet”; „futhattak le”) kívül egyetlen olyan okot sem sikerült találniuk, ami indokolná a főváros rossz anyagi helyzetét. Az egyajánlatos közbeszerzések értékét Domokosék nem írják le, nyilván röhejesen kevés, ráadásul nagy részük egyajánlatos mivolta nyilván indokolható. A vizsgálat eredménye nulla. Ki hitte volna?

Érdekes módon az egyetlen, a főváros költségvetésének romlását okozó, ténylegesen nagy hatású tényt Domokosék elfelejtették megemlíteni. Ez pedig a szolidaritási adó. Azt valahogy nem vették észre, pedig a fővárosi bevételek 20 százalékának kormányzati elvonása nem csak volt ÁSZ elnököknek, hanem jóval kevésbé képzett embereknek is igencsak szemet szúró valami. Így aztán az átvilágításról szeptember óta a FIDESZ berkekben nagy a kuss, csak általánosságban szidalmazzák Karácsonyékat, nehogy kiderüljön a blöff, azaz hogy nincs a kezükben semmi a főpolgármester ellen, sőt a legnagyobb hibások ők maguk… illetve ők nem is hibások, mert direkt csinálják, azaz Budapest katasztrofális helyzete nem egy tévedés eredménye, hanem a nemes orbáni bosszú sikere.  Szép volt FIDESZ!

Nagy Márton persze azért miniszter, mert a pozitívumok embere, oda is festett a sok hülyeség/hazugság mix mellé egy idilli jövőképet is:

„Budapestet a kormány nem kifosztja, hanem fejleszti, legutóbb hétfőn jelentettünk be egy 1000 milliárd forintos fejlesztési csomagot a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérhez kapcsolódóan.”

Ahogy Budapestet a kormány fejleszti, az tényleg parádés. Például esetünkben is a reptér az államé, a vasút is az államé, azaz a fejlesztésből Budapestnek nem sok jut. Szegény Nagy Márton már megint hülyeséget beszél. Azért valami haszna szép fővárosunknak is lesz, ugyanis a megépülés után nem fognak a külföldi vendégeink lekicsinylőn nyilatkozni arról, hogy egy európai fővárosnak nincs kötöttpályás összeköttetése a várossal, csak a zsúfolt és kényelmetlen busz, a mi a kötöttpályához képest még lassú is.

A vasúti terv már régóta ismert, így aztán vagy 6 évvel ezelőtt megragadta a figyelmemet. Ki is dolgoztam egy ellentervet, amely nem 27 km, hanem csak 10 km új pálya építését igényli (KÖKI – Liszt Ferenc repülőtér), nem kétvágányos, hanem egyvágányos, és nem vasút, hanem metró. A tervezett vasútállomás a termináloktól fél kilométerre van, a metró végállomás a 2a és 2b terminálok közötti autóparkoló alá tervezhető, azaz sokkal közelebbi, kényelmesebb, és nagyméretű liftekkel minden szintről könnyen megközelíthető. A metrók 20 percig tartózkodnak a végállomáson, azaz bőven van idő a ki és beszállásra, ráadásul az egyébként változatlan metróforgalomhoz elegendő plusz 2 db metrószerelvény. A metró a teljes várost átszeli, és kapcsolatban van az összes többi metróval, azaz az elutazók összeszedése, és az érkezők szétosztása a városban sokkal praktikusabb és kényelmesebb, mint a pályaudvarra érkező vasút esetében. Ahogy hallom a vasúti megoldás kb. egymilliárd euróba fog kerülni (390 milliárd HUF), a metrós változat alsó hangon sem több mint a hatodába kerülne, azaz rengeteg pénz megspórolható vele, amely pénz az amúgy is nehéz helyzetben lévő fővárosnak mindenképpen jól jönne.

Hogy miért mégis a vasúti változat fog megépülni? Ennek két oka van. Az egyik, hogy ha már minden illetékes beleélte magát, akármekkora marhaság is az, nem óhajtanak a témával többet foglalkozni, örülnek, hogy túl vannak rajta, az emberi lustaság győz, mégpedig esetünkben a vasúti megoldással együtt. A másik, erősebb ok akkor jelentkezik, ha Orbán marad a miniszterelnök. Mint már többször írtam, az Orbán által létrehozott magyar oligarcha csapat cégei (mivel versenyezni nem tudnak, hiszen sohasem kellett nekik, és pláne nincsenek a versenyre alkalmas olcsó áraik, csak a kétszeres-háromszoros túlárazásban jártasak) állami megrendelés híján tönkremennek, ezért ezeket állandóan etetni kell. Mivel nem kicsik, nagy projektek szükségesek az etetéshez. Ráadásul Mészáros cége csak a vasúthoz ért, a metróhoz nem, így aztán egyértelmű az ügy.

Hogy ez így sokba kerül nekünk? Igen. Nagyon sokba. Pénzkidobás. De ez van.

- Hirdetés -

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .