Ma a legkeményebb üzenetet kell megosztanunk a dolgozóinkkal – írta a cég két főnöke abban a belső levélben, melyet a Business Insider tudósítója is elolvashatott. 1600 pilóta, 8100 légi kísérő állásáról van szó. A többieket az American Airlines más osztályairól bocsátják el október elsején hacsak a washingtoni kongresszus nem szavaz meg újabb pénzeket a munkahelyek megvédése érdekében a légiforgalomban.
Az American Airlines 5,8 milliárdot kapott
A Covid-19 különösen sújtja a légiforgalmat az Egyesült Államokban és szinte mindenütt a világon. A washingtoni kongresszus és Trump ezért dollár milliárdokkal támogatta az ágazatot nehogy csődbe menjen több tízezer embert az utcára téve. Az első csomagból az American Airlines 5,8 milliárd dollárt kapott arra, hogy bért tudjon fizetni akkor is a dolgozóinak, ha azok nem dolgoztak a vírusválság miatt. Csakhogy hiába lett vége az elzárásnak a légiforgalom dinamikája nem növekedett igazán – messze elmaradt a nyári csúcs szezon hiszen nagyon sok országba nem engedik be az amerikai turistákat, mert az USA-ban volt a legtöbb áldozata a Covid-19 vírusnak, és a fertőzés egyáltalán nincsen elmúlóban.
40 ezres létszám csökkentés
Az American Airlines két vezére szerint ilyen sok embert kell elbocsátani a cégtől: „amikor a washingtoni kongresszus megszavazta a támogatást a légiforgalomnak, akkor abból indult ki, hogy szeptember végére helyreáll a légiforgalom. Nyilvánvaló , hogy nem ez a helyzet!”
12500 ember már kérte a korai nyugdíjazását, 11 ezren pedig nem fizetett szabadságra mennek október elsejével.
Fele akkora forgalomra számítanak mint tavaly
Erre is csak a negyedik negyedévben. Az American Airlines vezetői ehhez hozzáteszik, hogy a nemzetközi forgalom várhatóan csak az egynegyede lesz a tavalyinak! Ezért azokat a dolgozókat, akik a nemzetközi légiforgalomban töltötték munkaidejük nagy részét, még súlyosabban érinti a tervezett elbocsátás.
A légitársaságok keményen lobbiznak
Az elbocsátó szép üzenetben az American Airlines vezetői megírják, hogy más légitársaságokkal és a szakszervezetekkel együtt próbálják folyamatosan meggyőzni a washingtoni honatyákat és honanyákat egy újabb támogatási csomagról, de eddig eredménytelenül.
Közben a Delta Airlines is bejelentette, hogy meg kell válnia 1900 pilótájától.
Miért nem jut dűlőre a kongresszus? Egyrészt azért, mert választási év van és ezért mindenfajta konszenzus megteremtése jóval nehezebb, másrészt pedig a légiforgalmi támogatási terv egy nagyobb csomag része, amelyről azért nem sikerül megállapodni, mert a Covid-19 vírusválság sokkal súlyosabb mint ahogy azt korábban gondolták Washingtonban.