Új fejlemény a Római-parti mobilgát körül

0
1081

Jávor Benedek a Párbeszéd Európai Parlamenti képviselője szeptemberben fordult a Közbeszerzési Hatósághoz, vizsgálja meg, jogszerű volt-e, hogy a mobilgát tervezésével megbízott Fővárosi Csatornázási Művek a munkát közbeszerzés nélkül kiszervezte egy méáik cégnek, a Tér-Team Kft-nek.

Jávor Benedek most Facebook posztján számol be a fejleményekről. Mint írja, „még szeptemberben fordultam a KBH-hoz, azt valószínűsítve, hogy sértette a közbeszerzési jogot a tender nélküli szerződés. A Hatóság által most küldött tájékoztatás szerint a lefolytatott vizsgálat eredményeként indokoltnak látták a jogorvoslatot, és ezért a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordultak, amely november 27-én el is indította az eljárást.

Márpedig ha a tervezési szerződés semmis, akkor új közbeszerzést kell kiírni, majd újra kell tervezni a projektet, az új tervek pedig azt is jelenthetik, hogy a változások miatt új engedélyezési eljárást kell lebonyolítani. Vissza a start mezőre.”

Az Európa Parlamenti képviselő ezt köveően a főpolgérmester is megszólítja.

„Kedves Tarlós István, nem lenne egyszerűbb most már végre normálisan nekiállni ennek az egésznek, és nem egy néhány befektető érdekeit képviselő félnáci álcivil szervezet javaslatait átnyomni a fővárosi közgyűlésen, majd törvénytelenül erőltetni a megvalósításukat, hanem érdemi szakmai elemzés és társadalmi egyeztetés nyomán megoldást találni? Idegen lenne a műfaj a Fidesztől, de egyszer talán meg lehetne próbálni.”

A Római- parti mobilgát körüli anomáliákról a Független Hírügynökség is többször beszámolt. (Például itt, itt, és itt.) Az biztos, hogy a helyzet megoldásra vár, a Duna ugyanis időről időre elönti az árterületet. Abban azonban a kezdetektől fogva nincs egyetértés, hogy hol épüljön meg a gát. Az egyik lehetőség, hogy a Nánási úton már most is meglévő gátat erősítsék és korszerűsítsék, ebben az esetben az ártérre épült építmények védelmét egyedi módon, azaz, a tulajdonosok közreműködésével kellene megoldani. A másik megoldás – és ezt erőlteti a főpolgármester – a part mentén létesülő mobilgát, ami egyfelől környezeti károsodással jár, másrészt a Duna partnak ezt a sokak pihenésére és szórakozására szolgáló részét is átformálja.

Az ügyben civil szervezetek és helyi lakosok népszavazást kezdeményeztek, S bár Tarlós István főpolgármester először még azt nyilatkozta, hogy nem áll a népszavazás útjába, utóbb megváltoztatta a véleményét és a Fővárosi Közgyűlés egy jogi trükkel – visszavonták a törvényjavaslatot, majd más ügyrendi számon ugyanezt újból benyújtották – ezt megakadályozta.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .