Szép új világ a szállodákban

0
739
marriott.com

Minimálisra csökkenhetnek a személyes kapcsolatok a szállodákban az újranyitás után amikor a járvány emlékei még igen elevenek. A kulcs eltűnik a hotelekből, csakis kódok nyitják az ajtókat azokba a szobákba, ahol nem lesz minibár. A személyzet és a vendégek találkozását igyekszik majd mindenki a szükséges minimumra csökkenteni – mondja a szakértő a CNN hírtelevíziónak.

“Bemegyünk a szállodába, magunk megyünk fel a lifttel. Kulcs nélkül lépünk be a gondosan fertőtlenített szobába vagy lakosztályba, és ugyanígy távozunk” – így vázolja fel a szép új világot a Cornell Egyetem szálloda szakának biznisz professzora. Christopher Anderson szerint le kell mondanunk a szoba szervizről is – legalábbis addig amíg nem lesz meg a Covid 19 vírus biztos ellenszere.

A kereslet visszaesik

A legutóbbi héten 28%-os volt a szállodák telítettsége, 58%-al kisebb mint tavaly. Az ok egyértelműen a koronavírus. Ezért az USA szállodák szövetsége kiadott egy Stay Safe biztonsági protokollt, melyet a jövőben be kell tartani. A nagy szálloda láncok nem vártak erre hanem maguk léptek. A Hilton a hírneves Mayo kórház fertőző osztályának szaktanácsai alapján dolgozta ki a maga higiéniai biztonsági programját. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ibolyántúli sugarakkal tartják tisztán a szállodák padlóit. Elektrosztatikus fertőtlenítő eszközöket alkalmaznak, hogy állandóan garantálni tudják a vendégeknek a maximális higiéniai biztonságot. A Marriott szálloda lánc ugyanezzel a két megoldással akarja megoldani a vírus veszély leküzdését. Ezenkívül a 3200 Marriott hotelben a vendégek okos telefonnal intézetnek mindent. Nincsen szükség semmilyen személyes kontaktusra! Mindez persze növeli a szállodák fenntartási költségeit, de ez nem látszik majd meg az árakon – mondják a CNN-nek nyilatkozó szakértők.

Idén olcsóbb a hotel mint tavaly

Legalábbis az USA-ban ez a helyzet, de valószínűleg máshol is ily módon igyekeznek majd a csökkenő keresletet ellensúlyozni. Már csak amiatt is csökkenhet a vendégek száma, hogy felmerült: minden vendéget ellenőrizzenek! Szingapúrban például minden hotel vendégnek belépéskor megmérik a lázát!

A Four Seasons szálloda New Yorkban igen szigorú higiéniai protokollt vezetett be, mert egészségügyi személyzetet fogad április eleje óta. Ez azt jelenti, hogy mindenkinek megmérik a test hőmérsékletét, aki belép a szállodába. Ahol a hallban éjjel-nappali nővér szolgálat működik, mely szükség esetén további egészségügyi kérdéseket tehet fel. Ez egyelőre ideiglenes protokoll, de lehet, hogy sokáig érvényben marad…

Ki akar ilyen körülmények között szállodába menni?

Megszűnnek a büfék, a svéd asztalok. Senki nem tudja, hogy mi lesz a fürdő szolgáltatással vagy a fitnesz szalonokkal, ahol nagyon nehéz megteremteni az ideális higiéniai körülményeket. A távolság tartásáról már nem is beszélve …

Másutt nem ekkora a szigorúság : Bangkokban az Anantara hotel lánc fertőtlenített fürdő és fitnesz szolgáltatásokat kínál. Amely alatt Thaiföldön akár szex szolgáltatást is lehet érteni. Ebben az esetben a távolságtartás meglehetősen problematikus. Bizalom kell – hangsúlyozza a thaiföldi Mandarin Oriental szálloda fürdő és fitnesz szolgáltatásainak főnöke, aki szerint náluk “az emberi érintést tiszta és biztonságos környezetben élvezhetik a vendégek”.

Az amerikai hotelekben a bizalom helyett inkább a tudományra építenek, de nagy kérdés, hogy ki akar fizetni sterilizált tartózkodásért egy méregdrága luxus szállodában?…

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .