Amióta a nevezetes G-napon kiderült, hogy Simicska Lajos és egykori kollégiumi szobatársa, Orbán Viktor már nem olyan jó barátok, mint amilyenek korábban voltak, sőt, kifejezetten szembe fordultak egymással, a Simicska Lajos által tulajdonolt Közgép lejtmenetbe kapcsolt.
Az a Közgép, amely egy időben arról volt híres, hogy ahol megjelent, sorra nyerte a közbeszerzéseket és más tendereket, az utóbbi időkben -h Hiába ígér a versenytársaknál alacsonyabb árat – rendre vesztesen kullog le a versenypályáról
volt idő, amikor minden másképpen volt.
A Magyar Narancs éppen öt évvel ezelőtt, 2012. október 19-én számolt be arról, hogy Simicska Lajos Közgép nevű cége miként ütötte el egyik riválisát egy kedvező megrendeléstől. A lap cikke szerint a „Marcalit elkerülő út építési tenderén nyert Teerag Asdag Kft.-t (TEA) a Közgép közbelépése nyomán kizárták a pályázatból. A bíróság – első fokon – helybenhagyta a kizárást. A történet érdekessége, hogy a pályázatot kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt a cégnek adott igazat, ám a bírósági eljárásban már átült az alperes mellé.”
A történet meglehetősen hosszú és szövevényes, ám a lényeg fenti néhány mondatban összefoglalható. Mindez ma azért érdekes, mert mostanában Simicska cégeivel történnek hasonló dolgok. Kihúzta a gyufát, ami az előzmények alapján nem meglepő.
Nekünk, egyszerű magyar polgároknak, akiknek nincsenek építőipari cégeink, marad a tanulság. Elgondolkodhatunk azon: milyen ország az olyan, ahol a gazdaság szereplői attól függően sikeresek, vagy nem sikeresek, hogy milyen viszonyban vannak a miniszterelnökkel?