Kezdőlap Címkék Közgép

Címke: közgép

Mindenét eladja Simicska Lajos

0

Közleményben jelentette be, hogy gyakorlatilag minden érdekeltségét eladja régi üzlettársának, Nyerges Zsoltnak.

Az Index által megkapott közlemény szerint „Dr. Nyerges Zsolt megvásárolja dr. Simicska Lajos és családja saját és közös tulajdonában lévő

építőipari, mezőgazdasági, média- és közterületi reklámpiaci, illetve vagyonkezelői

üzleti érdekeltségeit.”

Azt is írják, hogy az érintett cégek egy részében Nyerges Zsolt eddig tulajdonostárs, másokban pedig vezető tisztségviselő volt. A szükséges versenyhivatali eljárásokat elindítják.

A közlemény szerint sem most, sem később

nem hozzák nyilvánosságra a vételárat

és a szerződések tartalmát, mondván, ez üzleti titok.

Simicska Lajos tulajdonában van többek között a Közgép, a Hír TV, a tévés műsorgyártással foglalkozó Hungister, a Mahir, a Publimont közterületi reklámcég, a Neo-Met Vagyonkezelő és a Mezort Zrt. agrárcég.

Nyerges Zsolt Simicska legrégebbi üzlettársa, társtulajdonos többek között a Közgépben, amelynek korábban vezérigazgatója is volt. Ő is kapcsolatban állt Orbán Viktorral, még a G-nap, a Simicska-Orbán háború kirobbanása után is együtt jelentek meg egy stadionátadón.

Orbán Viktor és Nyerges Zsolt az újjáépített Tiszaligeti Stadion megnyitóján Szolnokon, 2016. április 9-én.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

Tavaly olyan pletykákról írt néhány lap, miszerint a két régi üzlettárs összeveszett, sőt, össze is verekedett. Ezt Nyerges tagadta.

Arról, hogy az április választás után milyen pletykák terjedtek Simicska Lajosról, itt írtunk korábban.

Tao-támogatások: jöhet a végrehajtás és feljelentés

0

A jogerős ítélet ellenére a gazdasági tárca semmilyen használható iratot nem adott át a sportcélú tao-támogatásokról a Transparency Internationalnak, amely ezért végrehajtást tervez kérni és büntetőfeljelentést tesz. Az EMMI hiányosan, a tao-támogatások nagyjából egy százalékáról adott ki adatokat. A támogatók közt a közbeszerzések jól ismert szereplői tűnnek fel.

Január elején megérkezett a pervesztes szervezetekhez a jogerős ítélet, amelynek alapján a Transparency International (TI) számára ki kell adni a társasági adóból (tao) sportcélra fordított támogatások adatait. A TI arra volt kíváncsi, hogy mely kedvezményezettek (egyesületek, szövetségek) kaptak pénzt a taóból, mely támogatóktól mekkora összeget és melyik évadban.

Mivel a szervezetek nem adták ki önként az adatokat, a jogvédő három pert indított minisztériumokkal (EMMI és NGM), valamint az öt szakági sportszövetséggel szemben. A szövetségek és a minisztériumok vitatták, hogy az államkassza helyett sportra fordított tao-összegek közpénznek minősülnek.

A nemzetgazdasági tárca semmilyen információt se adott át, tartalmilag ugyanazt a választ közölte a TI-vel, amely miatt 2016-ban elkezdődött a per – mondta el a Független Hírügynökségnek korábban Ligeti Miklós jogi igazgató.

A szervezet ezért bírósági végrehajtást tervez kérni és büntetőfeljelentést tesz

a közérdekű adatok eltitkolása miatt.

Az EMMI eddig igen hiányos és töredékes adathalmazt adott át, arra hivatkozva, hogy a különféle dokumentumok sok helyen találhatók, egy részük pedig beázás miatt meg is semmisült.

A becslések alapján tavalyig nagyjából 400 milliárd forint ment a kincstár helyett sportszervezetekhez tao-ból. A 444.hu-n megjelent írásból kiderül, hogy az emberminisztérium által átadott iratok mindössze 900 támogatásról és kevesebb, mint 4,5 milliárd forintról tartalmaznak információkat, ami tehát a teljes tao-programnak kevesebb, mint 1 százaléka.

Érdekesség, hogy a tao-támogatások csúcstartójáról (valószínűsíthetően eddig mintegy 20 milliárd forinttal), a Mészáros Lőrinc-féle

felcsúti fociakadémiáról nem találhatók adatok.

Nem meglepő módon az egyik nagy tao-donor a Simicska Lajos érdekkörében lévő vállalatcsoport. Az összes támogatás 15 százalékát olyan szolnoki kosárlabda- és fociklubok kapták, amelyek – például a Szolnoki MÁV Utánpótlás FC Kft és a Szolnoki MÁV FC Kft. – Nyerges Zsolt szolnoki ügyvéd tulajdonában vannak. Ő Simicska Lajos üzlettársa volt a Közgépben is, amelytől 2014-ben több mint 240 millió forint támogatást kapott a Szolnoki MÁV Utánpótlás FC, és a Simicska-Nyerges birodalom mezőgazdasági vállalkozásai is Szolnokra küldték el taójuk egy részét.

A messze legnagyobb anyagi támogatást besöprő futballról alig találhatók adatok az irathalmazban – írja a G7. (Igaz, az öt látvány-csapatsport közül a foci mellett csak a kosárlabda taóiról olvasható információ a dokumentumokban.) A fociban alig 1,8 milliárd forintról derül ki, hogy honnan hová került, miközben a vizsgált időszakban 81 milliárdnyi közpénzt zsebeltek be a tao-rendszer keretein belül futballszervezetek. A kosárlabdában a 2011 és 2014 közötti 24 milliárdos támogatás tizedének sorsára derült fény.

A legnagyobb tao-befizetők között volt a Duna Aszfalt Kft. (110 millió forint), a Penta Általános Építőipari Kft. (79 millió forint), a Colas csoport (100 millió forint), a Swietelsky Vasúttechnikai Kft. (30 millió forint), de fizetett sportszervezetnek a Market Zrt., az A-Híd és a Strabag egyik leánya is.

Ezen cégek az elmúlt évek

infrastrukturális (zömmel uniós forrású) közbeszerzéseinek legnagyobb nyertesei

közé tartoznak.

A Simicska-Nyerges-féle Közgép 240 milliós támogatása kapcsán említésre méltó, hogy Simicska és Orbán Viktor 2015 eleji igen látványos és hangos összeveszése után a cégcsoport sporttámogatásai jelentősen visszaestek (amikor a Közgép már szinte semmilyen tendergyőzelmet sem tudott felmutatni). Feltűnő az is, hogy Simicskától – legalábbis a kiadott dokumentumok alapján – a Felcsút egyáltalán nem kapott pénzt a hét éve kezdődött tao-támogatások sorában.

A tao-perek nem titkolt célja az (is), hogy kiderüljön: valóban van-e szoros összefüggés azon cégek között, amelyek nagy tételben adtak tao-pénzt sportra és amelyek a közbeszerzések legnagyobb nyertesei (voltak).

Folytatja az útépítést Simicska cége

0

Bár csak gyorsforgalmi útként de folytatja az M4-es építését a Közgépet is magába foglaló cégcsoport. Simicska Lajos vállalkozása megegyezett a kormánnyal a két és fél éve leállított munka folytatásában.

Az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közti szakaszának építését 2015 tavaszán kartellezésre hivatkozva állították le. A kivitelező konzorcium egyik tagja a Közgép. Bár perrel fenyegetőztek, megállapodás lett a vége – írja a napi.hu.

Ennek alapján kártérítést nem fizettek, csak az elvégzett munka árát. A beruházást nem úgy folytatják, ahogy elkezdték: autópálya helyett kétszer kétsávos gyorsforgalmú utat építenek.

Az M4 építését azután állították le, hogy az Európai Bizottság többszöri kísérlet után se volt hajlandó támogatást nyújtani a kilométerenként körülbelül 4 milliárd forintból tervezett és elkezdett autópályához.

Rájár a rúd Simicska Közgépére, de ez nem volt mindig így

0

Amióta a nevezetes G-napon kiderült, hogy Simicska Lajos és egykori kollégiumi szobatársa, Orbán Viktor már nem olyan jó barátok, mint amilyenek korábban voltak, sőt, kifejezetten szembe fordultak egymással, a Simicska Lajos által tulajdonolt Közgép lejtmenetbe kapcsolt.

Az a Közgép, amely egy időben arról volt híres, hogy ahol megjelent, sorra nyerte a közbeszerzéseket és más tendereket, az utóbbi időkben -h Hiába ígér a versenytársaknál alacsonyabb árat – rendre vesztesen kullog le a versenypályáról

volt idő, amikor minden másképpen volt.

A Magyar Narancs éppen öt évvel ezelőtt, 2012. október 19-én számolt be arról, hogy Simicska Lajos Közgép nevű cége miként ütötte el egyik riválisát egy kedvező megrendeléstől. A lap cikke szerint a „Marcalit elkerülő út építési tenderén nyert Teerag Asdag Kft.-t (TEA) a Közgép közbelépése nyomán kizárták a pályázatból. A bíróság – első fokon – helybenhagyta a kizárást. A történet érdekessége, hogy a pályázatot kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Közbeszerzési Döntőbizottság előtt a cégnek adott igazat, ám a bírósági eljárásban már átült az alperes mellé.”

A történet meglehetősen hosszú és szövevényes, ám a lényeg fenti néhány mondatban összefoglalható. Mindez ma azért érdekes, mert mostanában Simicska cégeivel történnek hasonló dolgok. Kihúzta a gyufát, ami az előzmények alapján nem meglepő.

Nekünk, egyszerű magyar polgároknak, akiknek nincsenek építőipari cégeink, marad a tanulság. Elgondolkodhatunk azon: milyen ország az olyan, ahol a gazdaság szereplői attól függően sikeresek, vagy nem sikeresek, hogy milyen viszonyban vannak a miniszterelnökkel?

A Független Hírügynökség kiadásai meghaladják bevételeinket.
A pártoktól független újságírás egyre nehezebb helyzetben van Magyarországon.

A hagyományos finanszírozás modelleket nem csak a politika lehetetleníti el, de a társadalmi kihívások is.

A fuhu.hu fennmaradásához, hosszútávú működéséhez, szerkesztőségünk rászorul támogatásotokra.
Segítségetekkel lehetőség nyílik arra, hogy munkánkat továbbra is az eddig megszokott színvonalon végezhessük tovább.

Ide kattintva megtalálod bankszámlaszámunkat!