Marketing ügynökség Budapesten: mi alapján válasszak ügynökséget a fővárosban?

0
328
Pixabay.com

Egy profi marketing ügynökség rengeteg terhet levesz a vállalkozás válláról, mindezt úgy, hogy eredményt is generál. Egyértelmű, hogy egy jó ügynökség megbízása profitábilis befektetés, az egyetlen kérdés tehát az, hogy mi alapján válasszuk ki a megfelelőt?

A magyarországi marketing ügynökségek többsége a fővárosban dolgozik, de hogyan érdemes szelektálni közöttük?

Tudatos szelekció

Mindenekelőtt kizárással lehet jól szűkíteni a lehetőségeket. Banálisnak hangozhat, de az ügynökség honlapja máris sokat elárul a hozzáállásáról. Ha látszik, hogy nincs komolyan átgondolva az oldal felépítése, vagy épp elavult információk szerepelnek rajta, ez mind máris intő jel kell legyen. Hasonló a helyzet a dizájnnal is, mert ha régebbi, merevnek látszó, inkább tényszerű, mint kreatív megoldásokat használó szövegekkel és képi világgal dolgoznak, akkor nem biztos, hogy napra készek a trendekkel, az aktuális piaci környezettel. Ugyanez a helyzet a referenciával, egy megbízható ügynökség ugyanis biztosan feltünteti a portfólióját, korábbi együttműködéseit az oldalán. Ha ilyeneket nem látunk, az máris azt valószínűsíti, hogy nincs is.

Mindezek után érdemes mélyebben beleásni magunkat a kínált szolgáltatásokba. Ha az ügynökség nem tünteti fel azt a szakterületet, ami számodra fontos lenne (PR, PPC kampány, social média kezelés, stb) akkor engedd el őket, mert nem biztos, hogy releváns tudást képviselnek a neked éppen szükséges területen.

A budapesti ügynökségek sorba rendezése

Az előszűrés után állítsunk fel egy sorrendet a jelöltek között. Az ár-érték arány az egyik legjobb mutatója annak, hogy az adott ügynökség megéri-e a rászánt befektetést. Ha ugyanis kellően kreatívak és innovatívak tudnak lenni, akik átlátják a piacot, valószínűleg megéri akár jóval magasabb összeget rájuk áldozni, mint kisebbet egy olyanra, amelyik talán csak fele annyi eredményt tud hozni. Visszakanyarodva a portfólióhoz: a korábban velük dolgoztató vállalkozások visszajelzései és ajánlásai remekük tükrözik az ügynökség hozzáértését. Ezért is kapott már pozitív értékeléseket a Dog and Pony marketing ügynökség Budapesten.

- Hirdetés -

Miután már látjuk, hogy melyik ügynökségek a legszimpatikusabbak számunkra, keressük fel az első néhány jelöltet, kérjünk ajánlatot. A végső döntést nagyban befolyásolhatja a cég kommunikációja is, megeshet, hogy valaki azért dönt mégis egy második vagy harmadik helyen lévő jelölt mellett, mert szimpatikusabbnak találja a kapcsolattartót. Ez az emberi oldala a dolognak, ami előzetesen úgysem mérhető, a puding próbája az evés.

Budapesten tehát rengeteg marketing ügynökség közül választhatunk, így az a legjobb, ha az elvárásainkat, vagyis a keresletet összehasonlítjuk a kínálattal, mert nem biztos, hogy mindegyik ügynökség minden területen profi. A fenti szempontok alapján jól leszűrhetők a lehetséges jelöltek, akik közül az egyik minden bizonnyal hatékony segítség lesz a vállalkozásunk brandjének építésében.

- Hirdetés -

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .